Mustalaiset

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
Wildchild79
Rico Tubbs

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Wildchild79 »

Eikö tämä asia valjennut jo useita sivuja sitten? Vai onko jo unohtunut?
Itse vaihdan puhetyyliäni heti kun joku osoittaa mulle rehellisen mannen. (Ja se ei riitä et mansessa on pari dösäkuskia. Onko siellä muuten kuskilla mahdollisuus myydä lippuja vai vesittikö korona senkin mahdollisuuden lisätuloihin?)

Ennen oli romaneita:
romanien menestys eri maissa perustui siihen, että he täyttivät yhteiskunnissa esiintyneen aukon: romanit tekivät niitä töitä, jotka eivät muille kelvanneet tai jotka olivat jopa kiellettyjä.
Toimeentulonsa he hankkivat tav. erilaisilla käsityö- ja paria-ammateilla, hevoskaupalla, povauksella ja soitolla, nuoret tytöt myös tanssimalla.

Nyt on manneja:
tilaston mukaan romanit syyllistyvät henkirikoksiin kuusitoista kertaa useammin kuin muut suomalaiset.
https://yle.fi/a/3-11042210

Sarjarikoksia tehtailevat naiset käyttävät usein kansanpukua rikoksentekovälineenä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8552 ... 4dec9111f9

Puoli miljoonaa euroa huijanneet valepoliisit saivat vankeustuomioita Helsingin käräjäoikeudessa
https://yle.fi/a/74-20015711
Ennen vaadittiin yrittämään, mutta nykyään opetetaan vaatimaan - Sotaveteraani Gunnar Kotiranta 103-v
Paikalla
aivoriihi
David Starsky

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Wildchild79 kirjoitti: Pe Marras 03, 2023 8:05 am
Ennen oli romaneita:
romanien menestys eri maissa perustui siihen, että he täyttivät yhteiskunnissa esiintyneen aukon: romanit tekivät niitä töitä, jotka eivät muille kelvanneet tai jotka olivat jopa kiellettyjä.
Toimeentulonsa he hankkivat tav. erilaisilla käsityö- ja paria-ammateilla, hevoskaupalla, povauksella ja soitolla, nuoret tytöt myös tanssimalla.
Kylla myos se varastaminen ja huijaaminen kuului kuvioihin jo noinakin aikoina.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Millavaan
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

On täällä ainakin kymmenkunta noita ronaneita bussikuskeina mutta kyllä ihmettelen mikä siinä manne-sanan käytössä on niin kauheeta kun nimenomaan kehuin kuinka ne on niin komeita ja sitten bannataan vihapuheena. Niin ja siinä oli että se on ihmisryhmää loukkavaa. 😂
Paikalla
aivoriihi
David Starsky

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Millavaan kirjoitti: Pe Marras 03, 2023 8:59 am On täällä ainakin kymmenkunta noita ronaneita bussikuskeina mutta kyllä ihmettelen mikä siinä manne-sanan käytössä on niin kauheeta kun nimenomaan kehuin kuinka ne on niin komeita ja sitten bannataan vihapuheena. Niin ja siinä oli että se on ihmisryhmää loukkavaa. 😂
Sana manne kuuluu ihan siihen samaan ryhmaan kuin sanat jenkki ja ryssa.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Wildchild79
Rico Tubbs

aivoriihi kirjoitti: Pe Marras 03, 2023 8:19 am

Kylla myos se varastaminen ja huijaaminen kuului kuvioihin jo noinakin aikoina.
Aivan varmasti kuuluikin mutta ei ollut ehkä ainoa tulonlähde. Onhan nytkin kaksi "päätulonlähdettä" eli kela-gold ja suomalaiset vanhukset.

Itse arvostan kyllä suuresti väkeä jotka tekee työtä "joka ei muille kelpaa"
Ennen vaadittiin yrittämään, mutta nykyään opetetaan vaatimaan - Sotaveteraani Gunnar Kotiranta 103-v
Millavaan
Perry Mason

Koska Facebook rajoitti mun tiliä tän kauhean vihapuheen takia niin otan asiasta selvää ja kysyn seuraavalta romanilta jonka näen että miksi niin ei saa sanoa.
Wildchild79
Rico Tubbs

Millavaan kirjoitti: Pe Marras 03, 2023 9:52 am Koska Facebook rajoitti mun tiliä tän kauhean vihapuheen takia niin otan asiasta selvää ja kysyn seuraavalta romanilta jonka näen että miksi niin ei saa sanoa.
Jos näet myös vähän tummemman kaverin niin kysy siitä N-sanasta.

P.s.
Kylillä kuultujen huhujen mukaan kuulemma ryssät ei juurikaan tuosta haukkumasanasta välitä.
Millavaan
Perry Mason

On se nyt kumma jos oma lapsi on varttimanne eikä niin saa edes sanoa.
Millavaan
Perry Mason

Nyt se on kysytty ja se tosiaan on yhtä paha kuin n-sana niin kehoittaisin muitakin käyttämään jatkossa sanaa romani, niin täällä kuin myös muualla. ❤️
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Millavaan kirjoitti: Pe Marras 03, 2023 1:40 pm Nyt se on kysytty ja se tosiaan on yhtä paha kuin n-sana niin kehoittaisin muitakin käyttämään jatkossa sanaa romani, niin täällä kuin myös muualla. ❤️
Mustalainen mustalainen mustalainen.

Tuossa lähistöllä on tämän seudun viimeinen huoltoasema, jossa on mahdollista käydä maksamassa kassalla tankkauksen jälkeen. Jatkuvien bensavarkauksien vuoksi asema on tietääkseni muuttamassa senkin mittarin automaatiksi, ja täytyykö todella kertoa, ketkä siellä sitä bensaa käyvät varastamassa? No, on siellä kuulemma viimeisen 20 vuoden aikana kerran tai kaksi ollut asialla joku valkolainen.
Millavaan
Perry Mason

Niin. Kyllä mä tiedän että monet romanit varastaa. Mutta siitä huolimatta siinä kulttuurissa on paljon hienoa ja naiset kauniimpia ja miehet komeampia ja olen jotenkin todella vaikuttunut kun heillä on esim paremmat käytöstavat kuin valkoisilla. Ehkä se varastaminen tulff siitä että ei huolita töihin ja on pakko jollain elää. En tiiä.
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Ei huolita töihin? Miten niin, eihän esimerkiksi Tampereella kuulemma bussikuskeina muita olekaan kuin mustalaisia?
Wildchild79
Rico Tubbs

Millavaan kirjoitti: Pe Marras 03, 2023 8:37 pm kun heillä on esim paremmat käytöstavat kuin valkoisilla.
Herätys Milla. Uskotko oikeasti myös joulupukkiin?
meitzi
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Millavaan kirjoitti: Pe Marras 03, 2023 1:40 pmNyt se on kysytty ja se tosiaan on yhtä paha kuin n-sana niin kehoittaisin muitakin käyttämään jatkossa sanaa romani
Tossa on vaan sellainen pointti, että sotketaan hyvin helposti romanialaisiin, ja se vasta huutava vääryys onkin.

Mitä oon yli viis vuosikymmentä tellusta tallaillut, niin eipä ole rehellistä ihmistä taustastaan mainitsemiset haitanneet, mutta rehellistä teeskenteleviä haittaa oikein kovasti
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
tottij
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja tottij »

Manne manne manne manne
Sehän on myös etunimi. Suomesta löytyy satoja Manne nimisiä ihmisiä.
Vastaa Viestiin