Kirkkonummen kolmoissurma 28.7.1990 - 29.7.1990

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Korpisoturi
Perry Mason

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Vilikale kirjoitti: Pe Marras 03, 2023 7:20 pm Pistoolin hankinta voi tosiaan olla yksi viite alamaailman suuntaan. Taviksilla oli metsästyskiväärit ja haulikot 80 luvulla. Ei pistooli silti Veikolla välttämättä pelkäämisen takia ollut vaan varautumisen.
Alamaailman bisnesmaailman murha vaan olisi enemmän mainosmiestyyppinen. Ehkä joku oli palkannut tekoon väärän tyypin joka sössi kaiken mahdollisen mutta ei silti jäänyt tuurilla kiinni?
Pistoolin hankkimisessa ei sinällään ole (eikä ole ollut) mitään kovin erityistä. Monet suomalaiset harrastavat aseita/ampumista. Mielestäni erikoista on, jos asetta on pidetty mukana työkeikoilla. Se alkaa olla aika poikkeavaa Suomen oloissa.

Miksi alamaailman murha olisi mielestäsi "enemmän mainosmiestyyppinen"? Miksi mielestäsi olisi palkattu tekoon väärä tyyppi, "joka sössi kaiken mahdollisen"?

Oma arvaukseni on, että Kirkkonummen kolmoissurman taustalla on joku Raimo "Teehoo" Tienhaaraa muistuttava alamaailman huumepomo, jota on pelätty ja pelätään edelleen.
snufkin kirjoitti: Su Elo 25, 2024 1:03 am JesseHamesin anti keskusteluun on toistella samoja fraaseja tai linkkailla samoja linkkejä. Kyky kriittiseen omaan ajatteluun näyttää puuttuvan täysin
LexVeritas
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Tuotahan taannoin utelin, että onko mielestänne Teehoo teon takana.

Sellainen tietenkin saattaisi tukea teoriaani mielenterveys- ja päihdeongelmaisesta väkivalta- ja omaisuusrikollisesta ja venkulasta, joka tiettävästi on mm. ryöstömurhannut naisen ennenkin, yrittänyt murhata poliisin, uhkaillut ja hakannut naispuolisia teräaseella ja murtautunut Helsingissä asuntoon asukkaan ollessa kotona.
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Korpisoturi
Perry Mason

LexVeritas kirjoitti: Su Marras 05, 2023 7:37 am ^Tuotahan taannoin utelin, että onko mielestänne Teehoo teon takana.

Sellainen tietenkin saattaisi tukea teoriaani mielenterveys- ja päihdeongelmaisesta väkivalta- ja omaisuusrikollisesta ja venkulasta, joka tiettävästi on mm. ryöstömurhannut naisen ennenkin, yrittänyt murhata poliisin, uhkaillut ja hakannut naispuolisia teräaseella ja murtautunut Helsingissä asuntoon asukkaan ollessa kotona.
Edustan palstalla ainoastaan itseäni, eikä minulla ole sivupersoonia tai muita nikkejä. Tosin teitittely on tahdikasta.

Varmaan on ollut useampikin henkilö kaljahönössä toimeksiantoneuvottelussa, jos Teehoo olisi hommaan palkannut Rissasen. Ei se mahdotonta ole.

Teehoolla on ollut tapana kostaa kokemansa epäoikeudenmukaisuudet. Hän ei ole ollut mikään pelkkä suunsoittaja, vaan verrattain kova tekijä Suomen olosuhteissa. Lisäksi Teehoolla on ollut tapana käyttää useamman bulvaanin ketjua rikoksissaan.
snufkin kirjoitti: Su Elo 25, 2024 1:03 am JesseHamesin anti keskusteluun on toistella samoja fraaseja tai linkkailla samoja linkkejä. Kyky kriittiseen omaan ajatteluun näyttää puuttuvan täysin
LexVeritas
Frank Columbo

^
Edustan palstalla ainoastaan itseäni, eikä minulla ole sivupersoonia tai muita nikkejä. Tosin teitittely on tahdikasta.
Kun kerroin kysäisseeni taannoin, luuletteko Teehoon olevan teon takana, niin ko. kysymys oli kontekstissa suunnattu erityisesti kaikille, ei ainoastaan Korpissikselle.

Teehoo tuli mieleeni todellakin esimerkkinä kostoiskuista ja huumekaupoista. Olisiko teillä mahdollisesti esittää muita vaihtoehtoja?
Korpisoturi
Perry Mason

LexVeritas kirjoitti: Su Marras 05, 2023 4:14 pm ^
Kun kerroin kysäisseeni taannoin, luuletteko Teehoon olevan teon takana, niin ko. kysymys oli kontekstissa suunnattu erityisesti kaikille, ei ainoastaan Korpissikselle.

Teehoo tuli mieleeni todellakin esimerkkinä kostoiskuista ja huumekaupoista. Olisiko teillä mahdollisesti muita vaihtoehtoja?
Niin, en minä oikeastaan kysymystäsi mitenkään kovin eksaktisti ymmärtänyt. Konteksti jäi hieman avoimeksi. Kummallinen tapa viitata "teillä" kaikkiin kyseisessä kontekstissa. Ehkä siinä on taustalla sellainen juveniilinen minä vastaan muut -ajattelu, mikä on toki ketjussa myös monilla muilla tavoilla ollut havaittavissa.

Meillähän on muitakin vaihtoehtoja Pleksit-Veritakselle. Esim. kiduttaja-Pullisena tunnettu Jari Erik Fleischer ja hänen kumppaninsa Jan Anton Raittila. Ovat keppostelleet jengeineen myös pääkaupunkiseudulla 90-luvulla. Tosin Pullinen on tainnut olla istumassa tuomiota Kirkkonummen kolmoissurman tapahtuma-aikaan? Toki sehän ei estä esim. huumeliigan johtamista.
LexVeritas
Frank Columbo

^Kovin on introverttia. Muistutan, että kyse on sinun arvauksestasi (eikä minun) kontekstin jälkeen. Kirjoitithan:
Oma arvaukseni on, että Kirkkonummen kolmoissurman taustalla on joku Raimo "Teehoo" Tienhaaraa muistuttava alamaailman huumepomo, jota on pelätty ja pelätään edelleen.
Tarkoititko, että ko. huumepomo muistuttaa Teehoota esimerkiksi tukkatyyliltään?
Korpisoturi
Perry Mason

LexVeritas kirjoitti: Su Marras 05, 2023 7:09 pm ^Kovin on introverttia. Muistutan, että kyse on sinun arvauksestasi (eikä minun) kontekstin jälkeen. Kirjoitithan:
Tarkoititko, että ko. huumepomo muistuttaa Teehoota esimerkiksi tukkatyyliltään?
Eks-Ekstrovertilla on varmasti oma käsityksenä tavasta olla introvertti keskustelufoorumilla. En minä sinun asiantuntijuuttasi siinä asiassa kyseenalaista. Konteksti on nähdäkseni se, että olet liittänyt minut sinulle ominaisella lapsellisella tavalla Kirkkonummen asiantuntijaraatiin ja johonkin Kurtun jengiin. Mahdollinen raati ja jengi tosin ovat jääneet hyvin epämääräisiksi.

Mikseipä ko. huumepomo muistuttaisi Teehoota esimerkiksi tukkatyylilläänkin? Tukkatyyli on kuitenkin asia, joka ei ole niin kovin kiinnostava. En minä usko, että Teehoon tukkatyyliä on pelätty tai pelättäisiin edelleen. Teehoon tukkatyyli on aikoinaan ollut jopa skidisti hintahtava.

Jos sinulle pitää tarkentaa, niin tietystikin tarkoitan (ja tarkoitin) sitä, että ko. huumepomo muistuttaisi toimintatavoiltaan, vaarallisuudeltaan, asemaltaan ja persoonaltaan Teehoota.
LexVeritas
Frank Columbo

^Näkisin kontekstissa, että syyllistyt törkeään nikkispekulaatioon.

Mielestäni esitit esimerkkinä Teehoota jollakin tavalla muistuttavista huumepomoista ainoastaan Kiduttaja-Pullisen ja introvertisti ainakin toistaiseksi pidättäydyt lisäesimerkkien antamisesta.
JasseHames
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

Olisiko tekijä sama tyyppi, joka poltti syyttäjä Ritva Santavuoren kesämökin jossain päin Länsi-Uuttamaata jättäen itsestään jälkeen vain kusta lumihankeen. Sori, oli pakko vähän vitsailla.
"Kostin" sukkanukke/sivupersoona kuvittelee suuruusharhoissaan tuntevansa Castrén & Snellmanin osakkaan:
Ross Sullivan kirjoitti: Ma Tammi 06, 2025 1:42 am Mulla on muuten kaveri Kassun osakkaana!
Korpisoturi
Perry Mason

LexVeritas kirjoitti: Su Marras 05, 2023 9:40 pm ^Näkisin kontekstissa, että syyllistyt törkeään nikkispekulaatioon.

Mielestäni esitit esimerkkinä Teehoota jollakin tavalla muistuttavista huumepomoista ainoastaan Kiduttaja-Pullisen ja introvertisti ainakin toistaiseksi pidättäydyt lisäesimerkkien antamisesta.
Mitähän "nikkispekulaatiota" olisi esitetty? Tosin en ole varma onko tämä OT-kirjoittelu taaskaan tarpeellista.

" Esim. kiduttaja-Pullisena tunnettu Jari Erik Fleischer ja hänen kumppaninsa Jan Anton Raittila."

Tiedetysti edellä mainitut ovat toimineet sekä yhdessä että erikseen. Olen siis antanut nyt 2 esimerkkiä (Teehoon lisäksi). Voisiko teistä joku muu antaa väliin esimerkin,niin ei mene ihan eks-ekstrovertiksi tämä?
LexVeritas
Frank Columbo

^Ymmärsin asian kontekstissa eittämättä siten, että spekuloit nikkini olevan jollakin tavalla kytköksissä ex-Eks-EkstroverttiEeverttiin.

Mielestäni olet nyt myös ominut keskusteluun tuomani Teehoon nikkisi muka esittämäksi esimerkiksi.
Korpisoturi
Perry Mason

LexVeritas kirjoitti: Ma Marras 06, 2023 6:06 pm ^Ymmärsin asian kontekstissa eittämättä siten, että spekuloit nikkini olevan jollakin tavalla kytköksissä ex-Eks-EkstroverttiEeverttiin.

Mielestäni olet nyt myös ominut keskusteluun tuomani Teehoon nikkisi muka esittämäksi esimerkiksi.
En minä tiedä Eevertin vaikuttavan tällä palstalla tai millään muullakaan palstalla. Pidit jotakin asiaa introverttina ja minä taas jotain muuta asiaa eks-ekstroverttina. Muistan kyllä, että muutama vuosi sitten ketjussa kerrottiin Eks-Ekstrovertin spekuloineen Rissasen mahdollisella tekijäehdokkuudella.

Olet myös esittänyt ansionasi, että sinä olisit tuonut Rissasen mukaan tekijäehdokasspekulaatioihin Minfossa. Ilmeisesti on niin, että olet kopioinut jonkun toisen nikin ajatuksia suoraan Minfon ketjuun?

Teehoo nyt on joka tapauksessa niin tunnettu tekijäehdokas/teettäjäehdokas Kirkkonummenkin tapaukseen, että ei häntä voisi kukaan omia.
Korpisoturi
Perry Mason

JasseHames kirjoitti: Ma Marras 06, 2023 1:22 am Olisiko tekijä sama tyyppi, joka poltti syyttäjä Ritva Santavuoren kesämökin jossain päin Länsi-Uuttamaata jättäen itsestään jälkeen vain kusta lumihankeen. Sori, oli pakko vähän vitsailla.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006263464.html

"Vilhunen sanoo tilanneensa tuhopolton kahdelta konnalta, joista kumpikaan ei kuitenkaan ollut se inkoolainen pikkurikollinen, joka tuomittiin tuhopoltosta runsaan kahden vuoden vankeuteen."

Ilman vitsailua: olisikohan inkoolainen pikkurikollinen ollut tuhopolttamassa Falckin mökkiä?

Vilhustakaan ei oikein voi omia, mutta jossain määrin voisi todeta Vilhusenkin muistuttavan rikollisprofiililtaan Teehoota. Tukkatyylin osalta ei ehkä niinkään.
LexVeritas
Frank Columbo

Olet myös esittänyt ansionasi, että sinä olisit tuonut Rissasen mukaan tekijäehdokasspekulaatioihin Minfossa.
Pitää paikkansa, mikäli olen täydellisen tarkasti ketjua seurannut. Olen sittemmin tuonut mukaan myös Teehoon tähän ketjuun kysäisemällä, luuleeko joku hänen olevan Kirkkonummen kolmoissurman takana.

Ansioni mukaan tuomisessa ovat niin ollen mittavat.

Mielestäni on todennäköisintä, että Rissanen toimi ilman mitään toimeksiantoja.
Korpisoturi
Perry Mason

LexVeritas kirjoitti: Ma Marras 06, 2023 7:21 pm
Olet myös esittänyt ansionasi, että sinä olisit tuonut Rissasen mukaan tekijäehdokasspekulaatioihin Minfossa.
Pitää paikkansa, mikäli olen täydellisen tarkasti ketjua seurannut. Olen sittemmin tuonut mukaan myös Teehoon tähän ketjuun kysäisemällä, luuleeko joku hänen olevan Kirkkonummen kolmoissurman takana.

Ansioni mukaan tuomisessa ovat niin ollen mittavat.

Mielestäni on todennäköisintä, että Rissanen toimi ilman mitään toimeksiantoja.
Minäkin olen tuonut mukaan Keijo Vilhusen.

Ansiotasi mukaan tuomisesta vähentää se, että olet ilmeisesti kopioinut Eks-Ekstrovertti -Eevertin Hejacissa esittämät spekulaatiot Rissaseen liittyen.
Vastaa Viestiin