Aivan oikein, Viivahattu. Siksi totesin asian tiimoilta, että alkoholi lie yleisin selittävä tekijä ja laitoin viitteeksi hakusanat Birthday effect, joita käyttämällä jokainen voi älytessään ja halutessaan lukea aiheesta lisää, mm. mainitsemiesi osatekijöiden vaikutuksesta, esimerkiksi täältä:viivahattu kirjoitti: Ma Marras 06, 2023 6:40 amTähän on kyllä aivan muut selittävät tekijät kuin se, että olisi syntymäpäivänään suurempi todennäköisyys joutua työtehtävissä ollessaan toisten murhaamaksi. Masentuneet ihmiset vajoavat syntymäpäivänään synkkiin ajatuksiin, että taas meni vuosi ja minä olen vieläkin tämmöinen luuseri ja tappavat itsensä. Syntymäpäiväjuhlissa käytetään alkoholia ja huimausaineita, mikä johtaa onnettomuuksiin ja joskus toki myös henkirikoksiin.LexVeritas kirjoitti: Ma Marras 06, 2023 1:01 am ^Yleisesti arvioiden todennäköisyyttä kuolla omana syntymäpäivänään voidaan pitää suurena. Esimerkiksi Yhdysvalloissa 20-29 vuotiaiden todennäköisyys kuolla syntymäpäivänään oli tilastojen mukaan n. 25% suurempi kuin muina päivinä.
Birthday effect
Eikös huhu ollut, että koko pää oli hakattu aika lailla totaalisesti tohjoksi?Pelleyks1 kirjoitti: Ma Marras 06, 2023 5:27 am Mietin tässä sitä että onkohan tässä ollut jotain silmiin kohdistuvaa väkivaltaa kun puhutaan noista vakavista mielenterveysongelmista ja harhaisuudesta niin että onko silmät puhkottu tai jotain sen tapaista.
Itse olen edelleen sitä mieltä, että poliisin vakuuttelut siitä, että kyseessä on satunnainen tekijä, ovat strategiaa eivätkä osoitus siitä, että poliisi oikeasti ajattelisi näin tai ainakaan, että KRP ajattelisi satunnaisen tekijän olevan ainoa vaihtoehto.
https://en.wikipedia.org/wiki/Birthday_effect
Pelleltä tarkkasilmäinen havainto, jota samaa olen ehdotellut täällä jo aiemmin. Kenties tekijällä on samankaltainen harvinainen päähänpinttymä uhrinsa silmien tuhoamisesta kuin Hannu Rissasellakin.