Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Edgar Mai Poe
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Su Marras 05, 2023 6:58 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Edgar Mai Poe »

Näyttökuva 2023-11-06 150737.png
Näyttökuva 2023-11-06 150737.png (54.2 KiB) Katsottu 2112 kertaa
Yksi perheenjäsenistä oli jo aiemmin päätellyt Viimeinen johtolanka -podcastissa kerrottujen tietojen perusteella, että heidän omistamansa Volvo on juuri se, johon tuntemattoman kirjoittajan mukaan oli nostettu tajuttoman oloinen tyttö 7. lokakuuta 1988.

Käytännössä poliisi etsii autosta Piia Ristikankareen DNA:ta.
"Kuuntelin podcastien Piia Ristikankareen katoamisesta ja mieleeni muistui bussissa kuulemani tapaus. Ei varmaan liity mitenkään tuohon katoamiseen, mutta kun se jäi vaivaamaan minua.

Siis kuljin vuodesta 2001 alkaen bussilla Turkuun töihin ja varmaankin vuonna 2007, jos silloin tuli tästä tapauksesta Telkusta ohjelma, no joka tapauksessa noihin aikoihin kesäaikaan istuin aamubussissa Turkuun. Kyytiin nousi Villisin tienoilla minulle tuntematon nainen, joka kertoi vieruskaverilleen muuttaneensa juuri omakotitaloon ja aikoneensa tehdä kukkapenkin kivijalan viereen, kun sieltä oli alkanut löytyä lääkepurkkeja ja kertojan mukaan ehkä peuran sääriluu, jolloin hän oli päättänyt, että olkoon, kun ei tiedä, mitä tuommoisen vanhan talon edellinen omistaja on sinne haudannut. Hän oli sitten tehnyt kukkapenkin toisaalle.

Tuossa oheisessa liitteessä on kartta, miltä alueelta tuo nainen tuli kyytiin. Joku epäiltyhän on kuollut, niin jos oli asunut tuolla päin niin kannattaisi ehkä käydä ruumiskoiran kanssa siellä. Sääli, etten tiedä osoitetta, vain, että tuolta päin joku perhe oli ostanut talon vuoden 2007 jälkeen tai sinä vuonna, kun tvstä tuli tuo juttu. Kuitenkin oli toinen kerta, eli ei vuosi 2001 vaan myöhemmin."

Tänne oli tullut paljonkin erinäköisiä arvailuja ja mutu-oivalluksia, joten lisään pohdittaviin yllä olevan lainauksen poliisille jo lähettämästäni sähköpostista. Itse en asunut Paimiossa vielä Piian katoamisen aikaan, mutta sen jälkeen vuodesta 1990 alkaen kyllä. Jos siis joku tunnistaa itsensä tai tuon perheen, joka muutti siis jonnekin moottoritieliittymän ja Tammisillan risteyksen välimaille ja jonka kukkapenkki jäi kesken niin voisi kertoa tänne tarkemmin, mitä siellä kukkapenkissä oli, kun jäi kummittelemaan mieleeni.

Onkohan tuo Volvomies asunut tuolla päin tai onko tuolla asunut joku jehovantodistaja ja mihin viittasi se joskus aikaisemmin tänne kirjoittanut lainatessaan jotain runoa, jossa puhuttiin kukkapenkistä, vaikka ilmeisesti tuolla ei ennestään ollutkaan kukkapenkkiä seinän vieressä.

Kuva

Yritin liittää tähän kuvan kartasta, mutta jos ei näy niin nainen nousi kyytiin moottoritien liittymän ja tammisillan tienhaaran väliltä. Tarkkaa pysäkkiä en muista, enkä naisen ulkonäköä, kun istuin hänen takanaan. :shock:
Spede
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Marras 09, 2021 5:55 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Spede »

Tässäpä tämä sanoitus. Edelleenkin on hyvin kaukaa haettua, että VV tähän liittyisi. Harvaluodossa taisi asua.


Viewing lyrics for Tule tyttö (Originaali) by Eurooppa 3.

TULE TYTTÖ
Säv.& san. V.V. Riihiluoma

On laiturilla
mies ilkosillaan
katselee kuinka
kuu laskeutuu
maisema muuttuu
vaan jotain puuttuu
kun rakkauttaan
ei vierelleen saa

Kun kaiken aikaa
kauheesti kaipaa
ei muuta lainkaan
tehdyksi saa
siksi mä luulen
hyvä jos kuulen
mitä sä tuumit
jos laulaisin näin

Tule tyttö mun majaani
olet minun prinsessani
täyttymys oot unelmani
jos vain sinut saan
jos et halua, jos en kelpaa
lähden pois en koskaan palaa
silti sydämessä aina
sulle paikka on

Teen pienen lenkin
luo kukkapenkin
siellä mä tiedän
sut nähdä saan
kukkasen poimin
kaipauksen voimin
siitä sun tuoksus
tuntea saa

Tule tyttö mun majaani…
Vanhakansa
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2018 12:05 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Vanhakansa »

↑↑

Ei ehkä Volvomies-linjaan osu, mutta kuukausi sitten täällä oli kiinnostava vihje tuon saman risteyksen vieressä olevasta Kivilänmäestä. Siellähän oli katoamisyötä seuraavana aamuna nähty epätavallista liikehdintää hylätyn talon pihassa, jossa oli aiemmin asunut joku viinatrokari ja ollut nuorison bilepaikkana.

Piiitkä lainaus korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
sossikran
Harjunpää
Viestit: 344
Liittynyt: Ma Loka 01, 2018 10:50 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sossikran »

Onko tässä tapauksessa mainitulla sähköalan yrityksellä kytköstä Ruskon Lähteenmäen kylään?
sikapäivät2020
Hetty Wainthropp
Viestit: 468
Liittynyt: To Loka 08, 2020 12:02 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sikapäivät2020 »

sossikran kirjoitti: Ma Marras 06, 2023 6:23 pm Onko tässä tapauksessa mainitulla sähköalan yrityksellä kytköstä Ruskon Lähteenmäen kylään?
Ei ole.Kyseessä on yksi suomen suurimpiasähköalan firmoja aikoinaan.Nyt viimeisiä puretaan moottoritien vieressä.
vale-etsivä
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: To Syys 14, 2023 1:56 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja vale-etsivä »

Spede kirjoitti: Ma Marras 06, 2023 4:41 pm Tässäpä tämä sanoitus. Edelleenkin on hyvin kaukaa haettua, että VV tähän liittyisi. Harvaluodossa taisi asua.


Viewing lyrics for Tule tyttö (Originaali) by Eurooppa 3.

TULE TYTTÖ
Säv.& san. V.V. Riihiluoma

On laiturilla
mies ilkosillaan
katselee kuinka
kuu laskeutuu
maisema muuttuu
vaan jotain puuttuu
kun rakkauttaan
ei vierelleen saa

Kun kaiken aikaa
kauheesti kaipaa
ei muuta lainkaan
tehdyksi saa
siksi mä luulen
hyvä jos kuulen
mitä sä tuumit
jos laulaisin näin

Tule tyttö mun majaani
olet minun prinsessani
täyttymys oot unelmani
jos vain sinut saan
jos et halua, jos en kelpaa
lähden pois en koskaan palaa
silti sydämessä aina
sulle paikka on

Teen pienen lenkin
luo kukkapenkin
siellä mä tiedän
sut nähdä saan
kukkasen poimin
kaipauksen voimin
siitä sun tuoksus
tuntea saa

Tule tyttö mun majaani…
Juu. Spekulointi ja poliisienkin toimet pyörineet enemmän esim. sen valkoisen Volvon ympärillä.

Mutta monitulkintaisten laulunsanoitusten tietynlaisen tulkinnan lisäksi sain nopeasti koottua tältä foorumilta ja muualta löytyneitä seuraavia hataria yhtymäkohtia ja spekulaatioita:
- myös Piikkiöstä, eli kohtaaminen ihan mahdollista
- yhteyksiä adventisteihin ja Toivonlinnaan, joihin liittyviä spekuja noussut aiemmin esiin
- tarjosin sivulla 448 Kivilänmäellä nähdyn hoikan ponnaripään henkilöysvaihtoehdoksi Sari Liinaharjan tapauksen Corollamiestä, mutta V.V:lläkin olisi vanhojen kuvien mukaan takatukassa ollut sen verran pituutta, että saisi ponnarille (tosin kenelläpä ei tuolloin olisi). Kivilänmäen ponnarityypin hiustenväristä ei tainnut olla tietoa, V.V:llä oli ilmeisesti noihin aikoihin vaaleat kutrit, millainenkohan auto?

V.V:n elämä ei tainnut olla pelkkää ruusuilla tanssimista, lukemieni juorujen perusteella ainakin välillä mollivoittoista. Mitään tapaukseen sopivaa rikostaustaa, epäilyjä tms hänellä ei kuitenkaan taida olla? Enkä kyllä mäkään tätä pidä kovin todennäköisenä vaihtoehtona.
Veikka
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: La Syys 09, 2023 11:41 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Veikka »

Omassa työssäni kuultua. Yksi ex Piikkiöläinen kertoi minulle, että se miksi Heikki ei ole omasta talostaan lähtenyt on yksinkertainen: Heikki odottaa edelleen, että Piia mahdollisesti tulisi takaisin. Jos tämä jonkinsortin vihje kertoisi sen vinkin, ettei Heikki olisi itse syyllinen katoamiseen. Toki tämä voi olla myös huhupuhetta.
Sverdlov
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1443
Liittynyt: Pe Marras 11, 2016 9:28 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Sverdlov »

Veikka kirjoitti: Ti Marras 07, 2023 2:19 pm Omassa työssäni kuultua. Yksi ex Piikkiöläinen kertoi minulle, että se miksi Heikki ei ole omasta talostaan lähtenyt on yksinkertainen: Heikki odottaa edelleen, että Piia mahdollisesti tulisi takaisin. Jos tämä jonkinsortin vihje kertoisi sen vinkin, ettei Heikki olisi itse syyllinen katoamiseen. Toki tämä voi olla myös huhupuhetta.
Entäpä toisin päin? Uudet asukkaat todennäköisesti teettäisivät remontin ja siinä yhteydessä voisi paljastua jotakin...
Anteeksi nimimerkkini, mutta en tiedä mihin päin sen pitäisi viitata?
Pk_etsijä
Sabrina Duncan
Viestit: 354
Liittynyt: Su Maalis 20, 2016 9:16 pm
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Viesti:

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pk_etsijä »

Tästä ehkä jo parisen vuotta aikaa, kun Piikkiössä tuli liikuttua ihan muissakin merkeissä vapaa-ajalla. Yhdellä kerralla tosiaan kävin kävelemässä lähellä kyseistä taloa ja sen rappeutuneisuus kyllä vähän pisti silmään ja kummastutti, kun muita taloja ympärillä oli remontoitu ja siistitty.
sikakyösti
Sofia Karppi
Viestit: 439
Liittynyt: Ma Syys 21, 2015 2:06 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sikakyösti »

Spede kirjoitti: Ma Marras 06, 2023 4:41 pm Tässäpä tämä sanoitus. Edelleenkin on hyvin kaukaa haettua, että VV tähän liittyisi. Harvaluodossa taisi asua.
Wikipedian tietojen mukaan tämä nyttemmin jo edesmennyt V. V. Riihiluoma oli syntynyt 18.12.1967.

Onpa sattumaa, että myös tämän keskustelun kadonnut päähenkilö on tai oli syntynyt 18.12., tasan 5 vuotta myöhemmin.
kyr-12
Harjunpää
Viestit: 309
Liittynyt: La Maalis 02, 2019 9:55 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kyr-12 »

Pk_etsijä kirjoitti: Ke Marras 08, 2023 1:43 pm Tästä ehkä jo parisen vuotta aikaa, kun Piikkiössä tuli liikuttua ihan muissakin merkeissä vapaa-ajalla. Yhdellä kerralla tosiaan kävin kävelemässä lähellä kyseistä taloa ja sen rappeutuneisuus kyllä vähän pisti silmään ja kummastutti, kun muita taloja ympärillä oli remontoitu ja siistitty.
Ei ole poikkeaavaa.
Itse tiedän parikin lahkolaisten kohdetta, heidän talonsa on alkuperäiskuntoinen -60 luvulta omien puheidensa mukaan.
Kalusto pihassa ja piha yleensäkkin vanhoillista.
Nitkuja vaikka ikänsä tehneet töitä.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17152
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Vanhakansa kirjoitti: Pe Loka 20, 2023 10:46 pm

Vihjekirjeen rekkari ei "valitettavasti" ole TOB tai mitään sinne päinkään vaan EE*-***. Päiväkirjamerkinnät (2 kpl) Börjestä eivät olleet päivää tai kahta ennen katoamista, vaan n. puoli vuotta aiemmin tapahtuneelta luokkaretkeltä.
Kuva: https://yle.fi/a/74-20058379
Kuva: https://yle.fi/a/74-20058379
valakone_volovo.jpg (70.67 KiB) Katsottu 701 kertaa
Tämä pohdinnan kohteena oleva Volvo 740 oli tuolloin (1988) ollut melkoisen uusi auto. Sportwagonit saapuivat myytäviksi 1985 ja rekkari EE-alkuiset kilvet menivät jakoon silloisessa Turun ja Porin läänissä 1986-1987 (ehken jopa vielä 1988). TOB-alkuinen se ei tosiaan ole (jos ei ns. ostokilpi), sillä ne jaettiin jo vuonna 1980-1981.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Salomonin Tuoma
Harjunpää
Viestit: 333
Liittynyt: To Elo 09, 2018 9:03 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Salomonin Tuoma »

Doctor Lecter kirjoitti: Ke Marras 08, 2023 2:56 pm
Vanhakansa kirjoitti: Pe Loka 20, 2023 10:46 pm

Vihjekirjeen rekkari ei "valitettavasti" ole TOB tai mitään sinne päinkään vaan EE*-***. Päiväkirjamerkinnät (2 kpl) Börjestä eivät olleet päivää tai kahta ennen katoamista, vaan n. puoli vuotta aiemmin tapahtuneelta luokkaretkeltä.

valakone_volovo.jpg

Tämä pohdinnan kohteena oleva Volvo 740 oli tuolloin (1988) ollut melkoisen uusi auto. Sportwagonit saapuivat myytäviksi 1985 ja rekkari EE-alkuiset kilvet menivät jakoon silloisessa Turun ja Porin läänissä 1986-1987 (ehken jopa vielä 1988). TOB-alkuinen se ei tosiaan ole (jos ei ns. ostokilpi), sillä ne jaettiin jo vuonna 1980-1981.
Volvolinjasta vielä jauhavat: poliisi tutki volvoa 2023 kesäkuussa uudelleen viikon ajan.
Eli se poissuljettiin lopullisesti.

Kotitalossa tutkittiin syyskuussa. Koira merkannut autotallin lattian. Lattia piikattu. Isäntä kaksi päivää kuulusteluissa.
"Koiran luita löytyi..."
"Ei sieltä mitään löytynyt..."
"Koira merkkasi koska tallissa joskus sattunut työtapaturma..."

Volvo ei liity tapaukseen. Tob "vihjekirje" hölynpölyä. Tarkoituksellisia viittauksia Ruotsiin, tytön päiväkirjassa mainutun "Börjen" mukaan.
Tajuttoman oloista tyttöä...jne. "saattoi myös olla että kyseessä oli tapaturma eikä rikos" selitellään jo vihjekirjeessäkin.

Kuinka usein sisarukset tappelevat keskenään? Tavan takaa. Ei silloin poistuta ikuisuuteen tai "jos vaikka olisi hypännyt ruotsinlaivalta" kuten Seuralehden haastattelussa aikoinaan herra spekuloi.
Vanhakansa
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2018 12:05 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Vanhakansa »



Niin... ja poliisikin vain lähemmäs parikymmentä vuotta pitänyt sitä Volvoa päälinjanaan, seurannut ja kuulustellut epäiltyä... ikäviä kyllä tollaset viranomaiset, jotka ihan tahallaan johtavat ihmisiä harhaan johdonmukaisesti vuosi toisensa jälkeen. Poliisi kuitenkin tietää 10-100 kertaa enemmän asioista kuin kukaan tällä palstalla.

Verorahoilla pitäisi saada parempaa kyllä.

Lainaustorni korvattu nuoliviittauksella edelliseen viestiin
-NILS-
Vanhakansa
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2018 12:05 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Vanhakansa »

Doctor Lecter kirjoitti: Ke Marras 08, 2023 2:56 pm
Tämä pohdinnan kohteena oleva Volvo 740 oli tuolloin (1988) ollut melkoisen uusi auto. Sportwagonit saapuivat myytäviksi 1985 ja rekkari EE-alkuiset kilvet menivät jakoon silloisessa Turun ja Porin läänissä 1986-1987 (ehken jopa vielä 1988). TOB-alkuinen se ei tosiaan ole (jos ei ns. ostokilpi), sillä ne jaettiin jo vuonna 1980-1981.
Auto rekisteröitiin 1987 lopulla ja otettiin käyttöön 1988 alussa. 1989 viimeisenä päivänä se myytiin pois "pääepäillyn" sukulaiselle. Samoihin aikoihin "pääepäilty" on lopettanut työskentelyn SLM:llä, mutta täyttä varmuutta ei silti ole vieläkään siitä, oliko auto oikeasti pääepäillyn työsuhdeauto.
Vastaa Viestiin