Nuori mies katosi Iisalmessa: Janne Määttä
-
loneliness
- Jessica Fletcher
Heitänpä nyt villin heiton, minkä tiedän monien tyrmäävän. Ettei olisi röökistä tullut sairaskohtausta? Ei rööki kyllä selitä noita mahdollisia vaatteiden riisumisia yms.miinushka kirjoitti:
mutta ei siinä sillon kai vaatteita ehdi riisua..?
Noin kirjoitin jo pari viestiä aikaisemmin...
Paavo Arhinmäki on äijä!
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
A) Ruumis ei ollut alaston, vaan reppu sekä takki löydettiin ruumiista erillään (etäältä).
B) Mikä helvetin paukapäiden keskustelu tää rööki juttu on?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
-
lot of mysteries
- Nikke Knatterton
loneliness se viljelee tätä rööki asiaaMike Manner kirjoitti:A) Ruumis ei ollut alaston, vaan reppu sekä takki löydettiin ruumiista erillään (etäältä).
Repun kanssa mennyt metsään...hmmm
aina vaan ihmeellisemmiksi käyvät nämä jutut
-
loneliness
- Jessica Fletcher
No en mä nyt enempää viljele, kunhan sanoin, että voihan röökistäkin saada sairaskohtauksia, vaikkakin harvinaisia nuorilla. En missään vaiheessa väittänyt sen olevan todennäköisin vaihtoehto...ja kerroin myös, että ei se sitä vaatteiden riisumista selitä. Lukekaa ketjua ylöspäin, ennen kuin alatte kritisoida 
Paavo Arhinmäki on äijä!
-
Neiti Etsivä
- Frank Drebin
kyllä perin kummalliseksi tämä tapaus menee
Olisiko voinut kyseessä olla koulureppu,kun eikös jossain mainittu et oli hetkeä aikaisemmin koulusta tullut kotiin,vai muistanko nyt ihan omiani?Olisiko mennyt jotain piilottamaan metsään tuosta repusta,huumeita tai varastettua tavaraa??mutta mikä sitten selittäisi kuoleman ja sen, että katoamiseen reagoitiin taas niin nopeasti.
Karkumatkalle lähtökään tuskin kyseessä,kun rahapussi ja känny kotona.
Oudolta itsemurhaltakin kyllä todella kuullostaisi...
Voisikohan mitenkään olla allerginen reaktio
käärme?..ampiainen?
...jos nyt olisi vaikka johonkin risukasaan mennyt jotain piilottelemaan...
Olisiko voinut kyseessä olla koulureppu,kun eikös jossain mainittu et oli hetkeä aikaisemmin koulusta tullut kotiin,vai muistanko nyt ihan omiani?Olisiko mennyt jotain piilottamaan metsään tuosta repusta,huumeita tai varastettua tavaraa??mutta mikä sitten selittäisi kuoleman ja sen, että katoamiseen reagoitiin taas niin nopeasti.
Karkumatkalle lähtökään tuskin kyseessä,kun rahapussi ja känny kotona.
Oudolta itsemurhaltakin kyllä todella kuullostaisi...
Voisikohan mitenkään olla allerginen reaktio
Ihminen on ainoa eläin, joka osaa pysyä ystävällisissä väleissä syötäväkseen tarkoittamiensa uhrien kanssa ennen kuin syö ne.
Ihan töistä tuli äitinsä kyydillä kotiin, näin ainakin sanottiin lehtileikkeessä joka löytyy tästäkin ketjusta
Ja siellä repussa oli mitä ilmeisemmin vaihtovaatteet.
Itseäni edelleen kiinnostaa kovasti, mistä Janne sen repun oli saanut, kun hänellä ei sitä kadotessaan ilmeisesti ollu. Ainakaan tästä ei ole mainintaa. Uskaltaisinkohan kysäistä, olisiko Mike taas kuullut jotain tietoa tästä tapauksesta..
Ja edelleen, hänet löydettiin puolen kilometrin päästä kodistansa. Jos se kärmes vaikka sattuu näykkäsemään, ehtii siinä ajassa kotio apua pyytämään.
Itseäni edelleen kiinnostaa kovasti, mistä Janne sen repun oli saanut, kun hänellä ei sitä kadotessaan ilmeisesti ollu. Ainakaan tästä ei ole mainintaa. Uskaltaisinkohan kysäistä, olisiko Mike taas kuullut jotain tietoa tästä tapauksesta..
Ja edelleen, hänet löydettiin puolen kilometrin päästä kodistansa. Jos se kärmes vaikka sattuu näykkäsemään, ehtii siinä ajassa kotio apua pyytämään.
-
Neiti Etsivä
- Frank Drebin
jep..olisi pitänyt huolellisemmin lukea koko ketjuH.P. kirjoitti:Ihan töistä tuli äitinsä kyydillä kotiin, näin ainakin sanottiin lehtileikkeessä joka löytyy tästäkin ketjusta![]()
no ehken se käärme ei ole todennäköisin teoria,kunhan heitin
Anafylaktisessa shokissa hengitystiet voivat pahimmillaan turvota umpeen muutamassa minuutissa.
Itse tiedän tapauksen jossa mies löysi vaimonsa piharakennuksen takaa menehtyneenä ja käärmeen oli purrut...eikä ollut kovin kaukana kotoa ollut
Ihminen on ainoa eläin, joka osaa pysyä ystävällisissä väleissä syötäväkseen tarkoittamiensa uhrien kanssa ennen kuin syö ne.
Tuli mieleen, että harrastikohan Janne esim. salilla käyntiä tai jotain muuta urheilulajia. Jos oli vaikka lähdössä salille tai salibandytreeneihin vaihtovaatteet mukana, mutta unohti vain äipälle lähdöstään mainita. Jos vaikka oikaisi jostain metsän kautta (en tunne paikkaa, joten en tiedä onko mahdollista) ja sai sairaskohtauksen tai sitten tapasi matkalla jonkun, joka sitten jostain syystä teki jotain. Vaikkapa taas yhden mielenterveysongelmaisen, joka haluaa hoitoon.
-
miinushka
- Agentti Scully
Sairaskohtaus voipi olla tosiaan mahdollinen, mistä tuosta tietää.
Itse olen allerginen kaikille hyttysistä alkaen, joten kauhulla olen vältellyt ampiaisia, onnistuneesti, toistaiseksi. Eli jokin allerginen reaktio voi olla tietysti myös kyseessä.
Salille lähtoä en itse usko, koska jätti lompakon (millä maksaa käynti, jos ei ole rahaa? tai jos on kausikortti, eikö se olisi siellä lompakossa?) ja kännykän kotiin.
Repulle en tosin löydä loogista selitystä itsekään.
Mutta oliko reppu Jannen oma? Jos löysi sen jostain ja oli viemässä kotiin tai löytötavaratoimistoon ja väärä henkilö näki ja luuli että on varastamassa sen? Tosin tuossa tapauksessa olisi todennäköisesti kyllä vienyt sen mukanaan eikä jättänyt ruumiin lähistölle.
Toivottavasti poliisit valoittavat tätä asiaa vielä, kuolinsyyn kera.
Itse olen allerginen kaikille hyttysistä alkaen, joten kauhulla olen vältellyt ampiaisia, onnistuneesti, toistaiseksi. Eli jokin allerginen reaktio voi olla tietysti myös kyseessä.
Salille lähtoä en itse usko, koska jätti lompakon (millä maksaa käynti, jos ei ole rahaa? tai jos on kausikortti, eikö se olisi siellä lompakossa?) ja kännykän kotiin.
Repulle en tosin löydä loogista selitystä itsekään.
Mutta oliko reppu Jannen oma? Jos löysi sen jostain ja oli viemässä kotiin tai löytötavaratoimistoon ja väärä henkilö näki ja luuli että on varastamassa sen? Tosin tuossa tapauksessa olisi todennäköisesti kyllä vienyt sen mukanaan eikä jättänyt ruumiin lähistölle.
Toivottavasti poliisit valoittavat tätä asiaa vielä, kuolinsyyn kera.
Quis custodiet ipsos custodes?
Itse ainakin yksinkertaisesti unohdan kännykän monesti kotiin, vaikka yleensä kannan sitä joka paikassa mukana.miinushka kirjoitti: Salille lähtoä en itse usko, koska jätti lompakon (millä maksaa käynti, jos ei ole rahaa? tai jos on kausikortti, eikö se olisi siellä lompakossa?) ja kännykän kotiin.
Lompakkoakaan ei välttämättä halunnut raahata mukanaan. Ehkä otti pelkän kausikortin mukaansa tai oli menossa vaikkapa jonkun läheisen koulun tms. liikuntasaliin pelaamaan sulista tai jotain. En tosin tiedä onko Iisalmessa tällaista tapaa, mutta omalla pienellä kotipaikkakunnallani käytetään koulujen ja pienten liikuntahallien palveluja ilman minkäänlaisia kausikortteja. Kuntosalillakin käynti kirjataan ylös ja maksetaan käsittääkseni myöhemmin, koska iltaisin ei välttämättä salinpitäjä tai kukaan muukaan ole paikalla.
Mutta tuo salihomma oli nyt vaan ihan jonkinlainen selitys niille varavaatteille. Voi olla ettei tosiaan ollut miehellä salit mielessäkään.
-
miinushka
- Agentti Scully
^totta, olisihan hän voinut mennä vaikka koululle pelaamaan, tuota en tullut edes ajatelleeksi.
Joku paikallinenhan voisi ehkä selvittää, oliko tuona päivänä lähistöllä jotkut reenit? Salibandya, sulkkista tms. Varmaan ilmoitellaan jossain noista ohjatuista/vapaista harjottelupäivistä?
Quis custodiet ipsos custodes?