19-vuotias ukrainalaisnainen syytteessä murhan yrityksestä Kauniaisissa

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Avatar
Pad
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: To Joulu 27, 2018 2:47 pm

Re: 19-vuotias ukrainalaisnainen epäiltynä murhan yrityksestä Kauniaisissa

Viesti Kirjoittaja Pad »

Jotenkin taas tuntuu, että tässä keississä on kaksi uhria vaikka toinen iskikin puukolla useasti. Tietenkin tämä mies sai kokea terän kosketuksen mutta mitä tämä nuori nainen on joutunut aiemmin kokemaan jotta mieli on noin järkkynyt? Ja tosiaan, onko saatu vaikutteita eräästä Paul Verhoevenin ohjaamasta elokuvasta?
Hei sinä siellä, onks sul kelloo?
JanitaSlim
Jessica Fletcher
Viestit: 3295
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: 19-vuotias ukrainalaisnainen epäiltynä murhan yrityksestä Kauniaisissa

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Millavaan kirjoitti: Pe Joulu 01, 2023 1:10 pm Toki mies on uhri mutta kyllä mä nyt itsekin tiiän kuinka inhottavalta tuntuu kun vanhempi äijä koittaa painostaa sua seksiin jonkun palveluksen takia minkä hän on tehnyt ja veikkaan että tässä on niin käynyt. 19-vuotiaa on muutenkin aika lapsi vielä, oman lapsen ikäinen
No miksi ihmeessä naiset olettavat, että heitä palveltaisiin pyyteettömästi? Eiväthän naisetkaan palvele miehiä pyyteettömästi.
JanitaSlim
Jessica Fletcher
Viestit: 3295
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: 19-vuotias ukrainalaisnainen epäiltynä murhan yrityksestä Kauniaisissa

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Yxkaksvaan kirjoitti: Pe Joulu 01, 2023 1:17 pm
Millavaan kirjoitti: Pe Joulu 01, 2023 12:42 pm Tässä täytyy olla jotain että uhri on käyttänyt valta-asemaa tähän naiseen ja hänellä on tullut mitta täyteen. Miehillä on ihme taipumus vaatia seksiä kaikesta vastapalvelukseksi niin sen takia miehiltä ei kannata ottaa vastaan mitään .
Eikö seksillä ole kätevää maksaa?
Saa itsekin nautinnon.
No näinhän se on, että nuoremman naisen jalkoväli on Amex Gold. Kun nainen vanhenee tarpeeksi niin sama kolo ei käy edes Visa Electronista.
JanitaSlim
Jessica Fletcher
Viestit: 3295
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: 19-vuotias ukrainalaisnainen epäiltynä murhan yrityksestä Kauniaisissa

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Syytetty myöntää teonkuvauksen mukaisen menettelyn. Hän siis myöntää suunnitelleensa teon ja aiheuttaneensa miehen vammat syytteessä kuvatulla tavalla.

Syytetty katsoo olleensa teon aikana syyntakeeton tai alentuneesti syyntakeinen.

Nainen pyytää kohteliaimmin, että käräjäoikeus määrää hänen mielentilansa tutkittavaksi.

Syytetty haluaa tulla kuulluksi.
Eli tällä naisella ilmeisesti tosiaankin on patoumia miehiä kohtaan suunnitelmallisuuden perusteella, olisiko sotatrauma ja väkivaltainen raiskaus sitten tämän teon taustavaikuttimena, mutta uhria tästä naisesta ei saa tehtyä sillä ko. mies on täysin syytön altavastaaja hänen aikaisempiin kokemuksiinsa miesten kanssa.
Oikeus ennen kaikkea
Sherlock John Holmes
Viestit: 8146
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

Re: 19-vuotias ukrainalaisnainen epäiltynä murhan yrityksestä Kauniaisissa

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Normaali suhde
Mies kertoo tutustuneensa naiseen asuntonsa edessä, kun mies oli käynyt pihalla polttamassa tupakkaa. Nainen oli menossa tapaamaan isoäitiään, joka asui samassa talossa uhrin kanssa.
Mies tarkistaa Whatsappista, milloin he ovat tutustuneet. He tapasivat torstaina 24. elokuuta. Tämän jälkeen he tapasivat kolme kertaa naisen asunnolla ennen 3. syyskuuta tapahtunutta henkirikoksen yritystä.
– Kävimme polttamassa tupakkaa yhdessä, keskustelimme, myös seurustelimme. Sen jälkeen olen palannut kotiin, kertoo mies tulkin välityksellä.
Syyttäjän tarkentavan kysymyksen jälkeen mies vahvistaa, että tapaamisten aikana oli myös seksuaalista kanssakäymistä.
Miehen mukaan suhde oli ennen puukotusta tavanomainen ja hyvä.

Minulla on kyllä vähän erilainen käsitys normaalista suhteesta, mutta ehkä se on tavallista, että tyttö menee sänkyyn parin tapaamisen jälkeen iältään hänelle isäksi sopivan miehen kanssa, jonka kanssa hänellä ei ole edes yhteistä kieltä.
Kiertopussy
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Marras 28, 2023 3:59 pm

Re: 19-vuotias ukrainalaisnainen epäiltynä murhan yrityksestä Kauniaisissa

Viesti Kirjoittaja Kiertopussy »

Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Pe Joulu 01, 2023 2:11 pm Normaali suhde
Mies kertoo tutustuneensa naiseen asuntonsa edessä, kun mies oli käynyt pihalla polttamassa tupakkaa. Nainen oli menossa tapaamaan isoäitiään, joka asui samassa talossa uhrin kanssa.
Mies tarkistaa Whatsappista, milloin he ovat tutustuneet. He tapasivat torstaina 24. elokuuta. Tämän jälkeen he tapasivat kolme kertaa naisen asunnolla ennen 3. syyskuuta tapahtunutta henkirikoksen yritystä.
– Kävimme polttamassa tupakkaa yhdessä, keskustelimme, myös seurustelimme. Sen jälkeen olen palannut kotiin, kertoo mies tulkin välityksellä.
Syyttäjän tarkentavan kysymyksen jälkeen mies vahvistaa, että tapaamisten aikana oli myös seksuaalista kanssakäymistä.
Miehen mukaan suhde oli ennen puukotusta tavanomainen ja hyvä.

Minulla on kyllä vähän erilainen käsitys normaalista suhteesta, mutta ehkä se on tavallista, että tyttö menee sänkyyn parin tapaamisen jälkeen iältään hänelle isäksi sopivan miehen kanssa, jonka kanssa hänellä ei ole edes yhteistä kieltä.

Jotkut jopa harrastavat seksiä isänsä kanssa...
MrSamba
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: To Touko 05, 2022 5:51 pm

Re: 19-vuotias ukrainalaisnainen epäiltynä murhan yrityksestä Kauniaisissa

Viesti Kirjoittaja MrSamba »

Lievä kehitysvamma ei yleensä ole syy olla tuomitsematta rikoksesta, vankilat on täynnä lievästi kehitysvammaisia tai hyvin heikkolahjaisia ihmisiä. Näiden välinen rajahan on hyvin häilyvä.

Sotatraumaan vetoamisen voisi ymmärtää, jos kyseessä olisi ollut joku raiskaustilanne, johon uhri on reagoinut erityisen vahvasti iskemällä veitsellä selkään. Mutta tavanomainen seksi ja jo etukäteen tyynyn alle piilotettu veitsi viittaa vahvasti kyllä teon suunnitelmallisuuteen. Eikö nainen olisi vaan voinut olla avaamatta ovea? Seksiasento ei viittaa raiskaukseen tai erityiseen vallankäyttöön, itsehän siihen on naisen asetuttava ja ohjailtava käytännössä vehje sisään.

Todella outo tapaus. Ehkä tähän saadaan joku järki vielä.
Kiertopussy
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Marras 28, 2023 3:59 pm

Re: 19-vuotias ukrainalaisnainen epäiltynä murhan yrityksestä Kauniaisissa

Viesti Kirjoittaja Kiertopussy »

IMG_20231201_144056.jpg
IMG_20231201_144056.jpg (71.34 KiB) Katsottu 487 kertaa
Tässä syy

Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
JanitaSlim
Jessica Fletcher
Viestit: 3295
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: 19-vuotias ukrainalaisnainen epäiltynä murhan yrityksestä Kauniaisissa

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Kiertopussy kirjoitti: Pe Joulu 01, 2023 3:42 pm Tässä syy
No pitkään sitä motiivia pimitettiinkin. Eli motiivi oli miehen venäläistausta ja tarkoitus lienee ollut tappaa ei vahingoittaa.
Cadi John
Roger Murtaugh
Viestit: 864
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2023 3:05 pm

Re: 19-vuotias ukrainalaisnainen epäiltynä murhan yrityksestä Kauniaisissa

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

Mä olen ajatellut alusta lähtien et mies on venäläinen. Tiedä mitä tälle tytölle on tapahtunut Ukrainassa ennen tänne tuloa.
JanitaSlim
Jessica Fletcher
Viestit: 3295
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: 19-vuotias ukrainalaisnainen epäiltynä murhan yrityksestä Kauniaisissa

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Cadi John kirjoitti: Pe Joulu 01, 2023 3:58 pm Mä olen ajatellut alusta lähtien et mies on venäläinen. Tiedä mitä tälle tytölle on tapahtunut Ukrainassa ennen tänne tuloa.
Toki se luo ymmärrystä tapahtumien suhteen, mutta ei siitä huolimatta ole millään tavalla hyväksyttävää, koska syytön se Suomessa asuva venäläinen on siihen mitä tytölle on Ukrainassa tapahtunut.
Oikeus ennen kaikkea
Sherlock John Holmes
Viestit: 8146
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

Re: 19-vuotias ukrainalaisnainen epäiltynä murhan yrityksestä Kauniaisissa

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

JanitaSlim kirjoitti: Pe Joulu 01, 2023 4:03 pm
Cadi John kirjoitti: Pe Joulu 01, 2023 3:58 pm Mä olen ajatellut alusta lähtien et mies on venäläinen. Tiedä mitä tälle tytölle on tapahtunut Ukrainassa ennen tänne tuloa.
Toki se luo ymmärrystä tapahtumien suhteen, mutta ei siitä huolimatta ole millään tavalla hyväksyttävää, koska syytön se Suomessa asuva venäläinen on siihen mitä tytölle on Ukrainassa tapahtunut.
Höpö, höpö! Ei mies mikään venäläinen ole vaan arabi. Osaa vain auttavasti myös venäjää. Oletteko ollenkaan lukeneet ketjua aiemmin?
Avatar
Mind Over Matter
Martin Riggs
Viestit: 624
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 5:33 pm

Re: 19-vuotias ukrainalaisnainen epäiltynä murhan yrityksestä Kauniaisissa

Viesti Kirjoittaja Mind Over Matter »

Ifigeneia kirjoitti: Pe Joulu 01, 2023 12:58 pm Miksi tässä kokoajan jankutetaan rahasta ja huoraamisesta? Eikö muka 19-vuotias voi harrastaa seksiä ihan huvikseen? Jotkut jopa iäkkäämmänkin miehen kanssa.

Nuori nainen on ollut päästään sekaisin. Päättänyt kostaa miesväelle jotain aiemmin kokemaansa. Ihan tyypillistähän on että miehetkin haluavat kostaa kaikille naisille tai ei-sen-väliä-kenelle, jos heillä on jotain hampaankolossa jonkin yksittäisen naisen takia. Äiti oli kusipää, ihastuksen kohde nauroi päin naamaa, tai keneltäkään naiselta ei ole saanut seksiä. Miksei nainenkin voi päätyä ihan samanlaiseen lopputulokseen, että kostaa sille joka ei sitä kostoa ole ansainnut.

Mikäs tämä oli tämä joku nainen joka alkoi ampua rätkimään ampumaradalla ihmisiä?
Tässä päättelyssä voi olla muuten hyvinkin perää tähän tapaukseen liittyen.
Cadi John
Roger Murtaugh
Viestit: 864
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2023 3:05 pm

Re: 19-vuotias ukrainalaisnainen epäiltynä murhan yrityksestä Kauniaisissa

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Pe Joulu 01, 2023 4:06 pm
JanitaSlim kirjoitti: Pe Joulu 01, 2023 4:03 pm
Cadi John kirjoitti: Pe Joulu 01, 2023 3:58 pm Mä olen ajatellut alusta lähtien et mies on venäläinen. Tiedä mitä tälle tytölle on tapahtunut Ukrainassa ennen tänne tuloa.
Toki se luo ymmärrystä tapahtumien suhteen, mutta ei siitä huolimatta ole millään tavalla hyväksyttävää, koska syytön se Suomessa asuva venäläinen on siihen mitä tytölle on Ukrainassa tapahtunut.
Höpö, höpö! Ei mies mikään venäläinen ole vaan arabi. Osaa vain auttavasti myös venäjää. Oletteko ollenkaan lukeneet ketjua aiemmin?
Täytyy myöntää et en niin tarkkaan. Kiitos korjauksesta.
JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1415
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: 19-vuotias ukrainalaisnainen epäiltynä murhan yrityksestä Kauniaisissa

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a0c9 ... ff2ec7786e

Tavallaan mielenkiintoinen tieto uutisesta tässä alla... Mitähän tytölle on tapahtunut sitten joskus aiemmin...
:|
14:03
Uhri: Nainen vaikutti normaalilta
Syytetyn avustaja kysyy, oliko mies tehnyt havaintoja naisen vartalolla olevista jäljistä.

– Kyllä minä huomasin, että hänen olkapäässään on merkki tai arpi, mutta en kehdannut kysyä asiasta, kertoo mies.

Syyttäjä kysyy vielä, muistaako mies mitään puhelua tai viestiä tai keskustelua, jossa nainen olisi antanut ymmärtää, että hänellä on vakavia mielenterveysongelmia.

– En huomannut. Hän todella koko ajan hymyili ja oli hyvällä tuulella.
Ja vaikka yhtymäkohtia uhrin kertomukseen on, niin aika eri käsitys suhteesta tällä syytetyllä kuitenkin on ollut:
Harkitsi vaihtoehtoja
Nainen kertoi miettineensä viikon aikana kaikki yksityiskohdat. Hän kertoo ymmärtäneensä, että asiaan liittyy kaksi asiaa: toinen on murha, toinen on vankila.

Kysyttäessä, oliko naisella vaihtoehtoja, hän vastaa kyllä.

– Ensimmäinen vaihtoehto oli murhata ja piilottaa ruumis metsään. Oli myös toinen vaihtoehto, mutta se oli vielä vähän rajumpi: Murhata ja leikata ruumis osiksi, ja sitten heittää ruumis biojätteisiin.

Nainen ei tiedä, kumman hän olisi valinnut, koska murha jäi yritykseksi. Hän tiesi heti tekevänsä teon veitsellä. Naisen mukaan kyseinen veitsi oli hyvin terävä ja hän luuli, että pystyisi sillä hyvin nopeasti murhaamaan miehen.

– Veitsi oli hyvin terävä, painava. Minä luulin, että kun minä viillän sillä häneltä kurkun auki, hän menettää henkensä.

Uhri rupeaa nyyhkyttämään oikeussalissa kuunnellessaan naisen kertomusta.

15:06
Nainen päätti murhata miehen
Nainen kuvailee suhdettaan mieheen seksisuhteeksi. Suhde oli muuttunut seksisuhteeksi ”siitä hetkestä alkaen, kun hän (mies) tuli minun asuntooni”.

Naisen mukaan hänellä ei ollut halua seksiin, mutta hän tiesi miehen tulevan hänen luokseen juuri sitä varten. He eivät olleet ennalta puhuneet seksin harrastamisesta.

– Ei ollut puhetta siitä, mutta (mies esitti minulle) hyvin intiimejä kysymyksiä.

Naisen mukaan suhteeseen ei liittynyt muuta romanttista kuin yhdyntä.

Syyttäjä kysyy naiselta, miksi he ylipäätään tapasivat naisen asunnolla.

Ensimmäisen tapaamisen jälkeen minä ymmärsin, että meillä on kaverisuhde. Kun hän tuli, minä ymmärsin, että hän halusi jotain muuta.

Syyttäjä kysyy, miksi he tämän jälkeen päätyivät vielä tapaamaan uudestaan.

– Koska minulle tuli jo silloin tahto, mania, lopettaa tämä asia.

Mitä tarkoitat tällä, että oli tahto lopettaa?

Lopettaa tämän miehen kanssa.

Mikä?

Murhata hänet.

Naisen mukaan päätös syntyi ensimmäisellä tapaamisella hänen asunnossaan.

Oliko syy näille seuraaville tapaamisille siis se, että halusit murhata hänet?

– Kyllä

14:56
Nainen tunsi raivoa
Nyt nainen kertoo puukotuspäivän 3.9. tapahtumista.

– Minä olin valmistautunut ainakin päivää aiemmin. Minä soitin ja kirjoitin hänelle useita kertoja, kertoo nainen.

Mies kuitenkin kertoi olevansa liian väsynyt.

Kun mies tuli 3.9. naisen asuntoon, tapahtumat etenivät naisen mukaan jälleen samalla tavalla kuin aikaisemmin. Mies alkoi suutelemaan ja riisumaan hänen vaatteitaan.

He siirtyivät makuuhuoneeseen, jossa yhdyntä tapahtui. Nainen kertoo tässä vaiheessa tehneensä ratkaisun, että hän puukottaa miestä.

– Olin tehnyt sellaisen päätöksen, että minä tulen näin tekemään. Minä olin hänen päällään istumassa ja minun veitseni oli minun tyynyni alla. Sopivana hetkenä minä otin veitsen tyynyn alta ja rupesin iskemään kaulaan, syytetty muistelee.

Hän kertoo kokeneensa tilanteessa raivoa eikä kyennyt hallitsemaan itseään. Hän aikoi puukottaa miestä, kunnes tilanne on ohi.

– Mies puolusti itseään ja yritti ottaa minulta veitsen pois. Hän taisteli omasta hengestään.

Mies sai naiselta veitsen pois. Kamppailun aikana mies yritti naisen mukaan myös työntää veitsen terää häntä kohti.

Kun mies sai naiselta veitsen pois, nainen jäi istumaan sängylle tai johonkin lähelle. Mies kysyi naisen mukaan häneltä, miksi, mitä varten. Naisen mukaan mies teki veitsellä myös hyökkäysliikkeen häntä kohti ilmeisesti pelästyttääkseen.

Nainen kertoo saaneensa tapahtumien jälkeen erittäin voimakkaan paniikkikohtauksen. Parin minuutin kuluttua hän menetti tajuntansa ja herättyään hänen kehonsa oli puutunut. Hänellä oli raskas olo ja hän päätti käydä suihkussa.

– Ymmärsin hyvin, että poliisit tulevat ottamaan minut kiinni, koska minä olin hyökkääjä, jos tämä on oikea sana, kertoo nainen.

– Kun pääsin suihkusta, kuulin koirien haukkuvan. Ymmärsin, että poliisit tulevat ottamaan minut kiinni.

14:43
Nainen halusi lopettaa
Toinen tapaaminen oli spontaani. Mies oli naisen mukaan jälleen aloitteellinen. Naisen mukaan mies oli alkanut tapaamisella hänen asunnossaan kosketella häntä.

Naisen mukaan hänellä ei ollut koskaan aiemmin ollut seksuaalista kanssakäymistä miesten kanssa.

– Minä kerroin hänelle, että minulla on juuri nyt naisten päivät, enkä minä halua aloittaa yhdyntää nyt. Hän sanoi, ettei se ole ongelma. Pikkuhiljaa hän alkoi riisua minun vaatteita. Voi sanoa, että minä en vastustanut, mutta toisaalta en halunnut sitä, kertoo nainen tulkkinsa välityksellä.

Kolmannella tapaamisella nainen kertoi halunneensa päättää suhteen, mutta hän kertoo pelästyneensä. Hän kertoo sanoneensa miehelle käyvänsä suihkussa, jolloin hän oli hakenut sen veitsen.

– Mies kysyi minulta, miksi minulla on veitsi. Minä sanoin hänelle, että tämä on kaunis veitsi, katso. Mies otti veitsen ja laittoi sen jonnekin mikron taakse. Tämän jälkeen alkoi yhdyntä. Minä kerroin hänelle, että minä en halua, mutta hän halusi ja voisi sanoa, että jossain vaiheessa hän käytti jopa voimaa, kertoo syytetty nainen.

Yhdynnän jälkeen mies oli jälleen lähtenyt.

14:37
Tapasivat aina naisen luona
Murhan yrityksestä syytetty 19-vuotias ukrainalaisnainen kertoo harrastaneensa nyrkkeilyä yhdeksän vuotta ja opiskelleensa. Hän kuvailee itseään erittäin ystävälliseksi henkilöksi, jolla ei ole ollut aikaisemmin konflikteja.

Nainen puhuu rauhallisesti ja selkeän kuuloisesti.

Hän kertoo saapuneensa Suomeen maaliskuussa 2022 Venäjän hyökättyä Ukrainaan. Hän on kotoisin Harkovasta.

Nainen kertoo kohdanneensa miehen käydessään isoäitinsä luona. Nainen oli kohteliaasti esittäytynyt, jolloin mies oli kysynyt häneltä, puhuuko hän venäjää.

Nainen kertoo polttaneensa yhden tupakan. He olivat keskustelleet erilaisista asioista. Mies kertoi voivansa auttaa naista ajokorttien suhteen. Keskustelun lopuksi mies oli naisen mukaan kysynyt häneltä puhelinnumeroa.

Naisen mukaan mies pyysi lähettämään hänelle mitä vain. Tupakoinnin jälkeen nainen lähti sisään ja lähetti miehelle jonkin emojin.

– Hyvästelimme toinen toisemme. Ei ollut mitään muuta, kertoo nainen tulkkinsa välityksellä.

Naisen mukaan he tapasivat tämän jälkeen kolmesti, joista viimeisellä kerralla puukotus tapahtui.

Naisen mukaan mies oli ehdottanut ensimmäistä tapaamista, mutta nainen oli toisella paikkakunnalla. Tapaaminen sovittiin naisen asuntoon, koska nainen ei halunnut isoäitinsä saavan tietää, että hän käy 40-vuotiaan miehen luona.
Edit. Boldasin muutaman kohdan, koska näköjään osa kommentoijista ei viitsi lukea uutisointia, niin jospa viitsivät lukea pari valmiiksi poimittua riviä. :roll:

Ilmeisesti kyseessä ei ole maksullinen nainen, jos ei kerta ollut harrastanut seksiä aiemmin. Ilmeisesti nainen ei myöskään himoitse suunnattomasti eltaantuneita setämiehiä - ikä on vain numeroita ja sillee juu nou... :roll: Ilmeisesti kyseinen neiti on syystä tai toisesta vähän "raiteiltaan" ollut jo setämiehen tavatessaan. On ollut hyväuskoinen ja kuvitellut setämiehestä kaveria itselleen. Ei ole tajunnut setämiehellä olevan "taka-ajatuksia", jos päästää setämiehen vieraisille. Ei ole osannut sanoa "ei" setämiehen lähentelyille.
Viimeksi muokannut JohanPomppas, Pe Joulu 01, 2023 4:34 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin