Telttamysteeri?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

konsta kirjoitti:
synkempi hautajaisvieras kirjoitti:
:o) kirjoitti: Björklund raahattiin teltasta vasta, kun verijäljet olivat kuivuneet. Hänet riisuttiin tunteja kuolemansa jälkeen, se selvisi ruumiissa olleista housunkauluksen aiheuttamista lautumista vyötäröllä ja muistakin verilautumista.

Pitääkö tämä paikkansa?
Irmeliä on mahdollisesti siirretty jossakin vaiheessa
Kas: "kenkäpyykkäri-konstakin" se on herännyt haisemaan... :lol:

Tuo Björklundin siirtäminen ja riisuminen tunteja kuolemansa jälkeen on sitä perusfaktaa, ei minun mielipiteeni. Jos ei edes tuota perustotuutta tiedä, niin jopa on kepiät eväät keskustella.
Tietenkin se fakta pullistaa Gustu-fanien pukamia, koska se osoittaa niin vastaansanomattomasti erästä tässä "vuosisadan oikeudenkäynnissä" kepiästi ohitettua seikkaa, joka viittaa vain ja ainoastaan "sisäpuoliseen" murhaajaan!
Ei ole järkevästi ajatellen uskottavaa, että murhaaja ("tunnistamaton ulkopuolinen", jonka siis oikeuden mukaan nähtiin kiireesti poistuvan kenkien piilotuspaikan suuntaan) olisi palannut salateitse murhapaikalle tuntikausiksi jonnin joutavia, järjettömiä puuhastelemaan. Samaan aikaan viereiselle uimarannalle oli jo saapunut ihmisiä.

Nuo konstan muut jorinat voidaankin jättää sitten omaan arvoonsa. Sehän on vain konsta... :lol: Jumal-auta: murhaajat pesemässä kenkiään rannassa...! :lol:
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olen asioista pitkälti edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä.

Yksi asia minua ihmetyttää tässä telttamysteerissä, miksi teltan narut oli sidottu kiinni, ja muistaakseni vain muutama alin oli auki.

Gustafssonhan muisteli, että hänet olisi vedetty ulos teltan oviaukosta, tai hän olisi ryominyt siitä ulos, en ole nyt ihan varma kuinka se meni, mutta kukapa noista Gussen kertomuksista sitä voisikaan olla.

Lisäksi Gusse kertoi jossain kuulustelussa solmineensa itse nauhat kiinni, eli olisiko nauhoihin kenties jäänyt sormenjälkiä?

Verisiä?

Sitähän ei ole missään ilmoitettu.

Muutenkin sormenjälkiä ja muita todisteita ei paikoilta keräilty juuri ollenkaan, vaan lähdettiin heti ajamaan takaa metsäläisiä ja vankikarkureita, aivan kuin tuollaiset pikkunilkit olisivat voineet tehdä aivan käsittämättömän kolmoismurhan syrjäisellä Bodomin niemellä.

Tulilahden lerintäalueen jotenkin ymmärtää, koska se on paikka, jossa ihmiset yleensä leiriytyivät, silloin vuotta aiemmin ei vain sattunut ketään muuta olemaan yötä telttailemassa aluella, kun Nyyssönen ja Pakkanen tapettiin.
Maza
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Maza »

Hessu52 kirjoitti:Gustafssonhan muisteli, että hänet olisi vedetty ulos teltan oviaukosta, tai hän olisi ryominyt siitä ulos, en ole nyt ihan varma kuinka se meni, mutta kukapa noista Gussen kertomuksista sitä voisikaan olla.
Urho voisi vahvistaa tämän asian. Miten se oli?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Hessu52
Watson itse

Kyllähän Urho voisi vahvistaa monta muutakin epäselvää asiaa ja on harmi, että hän meni mokailemaan itselleen bannin.

Minun puolestani Urho olisi tevetullut takaisin, mutta käsittääkseni aloite olisi tehtävä Urhon puolelta, emmekä me voi asiaan mitenkään vaikuttaa, sillä emmehän voi käskeä Urhoa pyytelemään itseään takaisin.

Sitäpaitsi, olisiko Urho valmis edes tulemaan keskustelemaan tänne minunkaltaisteni tyhmyreitten kanssa, kun en itse tiedä asioista mitään tiedä, vaan tämä maestro Urho on se, jonka sana on jumalankin sanaa vahvempi.

Jokuhan syytti jopa minua siitä, että Urholta aikoinaan paloivat hihat ja bannia tuli, mutta tuskin hän sentään minukaltaisen kolmannenluokan kirjoittajan takia hihojaan on polttanut.

Kenties hänkin näki valon ja alkoi katumaan kirjoituksiaan, kun löysi totuuden.

Luulen, että Mazakin voisi lopettaa tuollaiset tyhjänpäiväiset Urhon ylistykset, sillä leipää se Urhokin syö, ja kaiketi käy vessassa, kuten luultavasti useimmat meistä.

Hessu52 kirjoitti:Gusse kertoi jossain kuulustelussa solmineensa itse nauhat kiinni, eli olisiko nauhoihin kenties jäänyt sormenjälkiä?

Verisiä?
Joo, niinhän se Gustu kertoi... ja kertoi myös, että siinä vähän rintaa (puseron päältä) koetteli ja sitten suukoteltiin ja toivoteltiin hyvää yötä :roll: ja karskit prätkäjätkät asettuivat nukkumaan turvaan pienten tyttöjen keskelle. :lol:

Kyllä kuule Kustaa-sonnin jorinoista löytyy jokaiselle jotakin, eikä niiden mukaan järjellistä keskustelua saa aikaan, mutta eiköhän juttu kuitenkin ollut niin, ettei hän ollut sisällä teltassa ollenkaan murhien tekohetkellä.
Kyseessä on kuulkaas niin kiero tyyppi, ettei se siihen läjää tee, mihin kyykistyy, joten jätettäiskös vähäksi aikaa ne hänen lurittelemansa sumutukset, eksyttelyt ja selvät valheet sivummalle.

Se, että nauhoista osa oli solmimatta viittaa minusta pikemminkin siihen, että Boisman ja tytöt olivat vasta telttaan menneet - kukaties solmiminen oli kesken, kun murhaaja hyökkäsi...
Jukka
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Jukka »

:o) kirjoitti:Kyllä kuule Kustaa-sonnin jorinoista löytyy jokaiselle jotakin, eikä niiden mukaan järjellistä keskustelua saa aikaan, mutta eiköhän juttu kuitenkin ollut niin, ettei hän ollut sisällä teltassa ollenkaan murhien tekohetkellä.
Kyseessä on kuulkaas niin kiero tyyppi, ettei se siihen läjää tee, mihin kyykistyy, joten jätettäiskös vähäksi aikaa ne hänen lurittelemansa sumutukset, eksyttelyt ja selvät valheet sivummalle.
Gustafssonin sijainti murhien aikaan ei ole mikään uskomuslääketieteen asia. Verijäljet osoittavat lahjomattomasti, että hän oli teltan sisäpuolella vastaanottamassa iskuja.

Jukka kirjoitti:
:o) kirjoitti:Kyllä kuule Kustaa-sonnin jorinoista löytyy jokaiselle jotakin, eikä niiden mukaan järjellistä keskustelua saa aikaan, mutta eiköhän juttu kuitenkin ollut niin, ettei hän ollut sisällä teltassa ollenkaan murhien tekohetkellä.
Verijäljet osoittavat lahjomattomasti, että hän oli teltan sisäpuolella vastaanottamassa iskuja.
Heh-heh... :lol: joo... niinhän ne osoittavat, lahjomattomasti... :lol:
pasi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja pasi »

Jukka kirjoitti: Gustafssonin sijainti murhien aikaan ei ole mikään uskomuslääketieteen asia. Verijäljet osoittavat lahjomattomasti, että hän oli teltan sisäpuolella vastaanottamassa iskuja.
Pystyt varmaankin tarvittaessa myös perustelemaan, miten verijäljet osoittavat NG:n saaneen iskuja teltan sisäpuolella, vaikkei sinulla yleensä olekaan tapana perustella väitteitäsi?

Tarkoitatko kenties Espoon käräjäoikeuden ajatelmaa, että koska NG:n kosketus- ja valumaverijäljet olivat jokseenkin siinä kohdassa, missä hänen päänsä on ollut nukkuessa ja koska teltan suuaukko on ollut suljettuna niin, ettei siitä pääse kulkemaan, NG:n on täytynyt olla teltan sisällä vammat saadessaan? Ulkopinnalla olevista NG:n roiskeverijäljistähän oikeus totesi, että niiden syntymekanismi jää täysin epäselväksi.
Hessu52
Watson itse

Onhan voinut olla mahdollista, että teltasta on jo siihen aikaan aamusta nähnyt valoa vasten kankaan läpi heijastumia, joten esimerkiksi potkaisu telttakankaan ulkopuolella olevaan henkilöön on saattanut olla hyvinkin mahdollinen, joten tuokin asia täytynee itse jotenkin todentaa, eli testata.

Kuten pasi itsekin jo huomautit, niin tältä nikki Jukalta on turha vastauksia odotella, sellainen kirjoittaja hän on.
Hessu52
Watson itse

Kyllä teltan läpi näkee teltan ulkopuolella seisovan ihmisen hahmon, sillä se on nyt testattu.

Tosin keinotekoisesti, eli kirkas spotti on ollut asetettuna noin kolmen metrin kokeuteen noin 45 asteen kulmaan telttaan nähden, jonka arvioin auringon asennon olleen surmahetkellä.

Kyllä siitä tarpeeksi hyvin näkee, että potkun voisi päällekarkaajan leukaan sujauttaa.

Kun Jukka väittää, että lahjomattomasti Gusse on ollut teltan sisällä hyökkäyksen aikana, niin miksi hänessä ei ole yhtä ainoaa puukonreikää, vaikka Irmelissä niitä oli toistakymmentä, kait 17.

Onko Gusse urheana vetänyt Irmelin eteensä, ettei ole saanut puukosta mitään vammoja, vaan kaikki lyönnit ovat osuneet Irmeliin.

Eihän Gussse nyt sellaista ole voinut tehdä, jengin kingi.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Sulla Hessu noita konsteja riittää tehdä testejä, hienoa.
Otit sitten huomioon auringon aseman ja lyhtysi tehokkuuden?

Tuo tehokkaasti matalasta teltasta leuankärkeen sujahtanut potkusi siis onnistui testissäsi...entä jos " hyökkääjä " ei tullutkaan auringosta, kuten Zerot aikoinaan Siivet lehdissä, jos tulikin tois puol telttaa, erottaako silloin, testasitko sitä?
Hessu52
Watson itse

Kyllä erottaa, sekin testattiin juuri kaltaistesi typ, anteeksi tyyppien takia.
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:Kyllä erottaa, sekin testattiin juuri kaltaistesi typ, anteeksi tyyppien takia.

Ole hyvä vaan, oma typ siinä vaan korostu.

Tuohon testiisi vielä, olit siis siellä teltassa havainoitsijana, oletan tuntien tarkkuutesi ja perusteellisuutesi, että ulkopuolella hääri avustajasi, teltan eri puolilla, sekä sen että tietenkin teltta on tuota samaa mallia osapuilleen, kooltaan, kuin tuo nuortenkin kapistus?

No hyvä...sinä siis kellit siellä halogeenin korventamassa teltassa, kaveri hyökkäillessä eri suunnista, onnistuit sujauttelemaan niitä tarkkoja potkujasi siinä 140 cm leveässä teltassa, jossa korkeutta vajaa metri harjalla....se on ollut temppu se, mutta luontainen kouliintunut nuoren puuman notkeutesi selittänee asian.

Ainoa mikä askarruttaa on se kuinka onnistuit huomaamaan kaverisi lähestymuisen suoraan pääpuolelta, sekä siitä sitten sujauttamaan tuon tarkan potkusi, ilman että monotit kattoon tai omaan päähäsi?

Kuinka se onnistui?
Hessu52
Watson itse

Kas kun tämän mestarikertojan Gussen mukaan joku oli hypännyt hajareisin teltan päälle ja puukkoa oli alkanut tulla niin pirusti, niin sen perusteella noita kokeita tehtiin.

Pettymykseksesi en ollut itse kömpinyt telttaan, tuon ikävän selkävaivani takia, eikä se telttakaan ollut oikeastaan teltta, vaan telttakangasta, jota tuttavallani on varastossa.

Silti pidän testiäni luotettavana, vaikka yrität sitä kuinkakin kumota, no saahan sitä yrittää.

Tällä kertaa emme puukottaneet telttaan reikiä, vaan testailimme valoa eri korkeuksilla ja eri suunnista, miten varjot sisällä näkyvät.

Hyvin kuulema näkyivät.

Tuollainen pieni ja notkea kaveri, jollainen painijanuorukainen Seppo on ollut, niin on täysin mahdollista hänen voineet potkaista murhaajaa päin näköä, jolloin tältä on räkäturpa hajonnut.
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:Kas kun tämän mestarikertojan Gussen mukaan joku oli hypännyt hajareisin teltan päälle ja puukkoa oli alkanut tulla niin pirusti, niin sen perusteella noita kokeita tehtiin.

Pettymykseksesi en ollut itse kömpinyt telttaan, tuon ikävän selkävaivani takia, eikä se telttakaan ollut oikeastaan teltta, vaan telttakangasta, jota tuttavallani on varastossa.

Silti pidän testiäni luotettavana, vaikka yrität sitä kuinkakin kumota, no saahan sitä yrittää.

Tällä kertaa emme puukottaneet telttaan reikiä, vaan testailimme valoa eri korkeuksilla ja eri suunnista, miten varjot sisällä näkyvät.

Hyvin kuulema näkyivät.

Tuollainen pieni ja notkea kaveri, jollainen painijanuorukainen Seppo on ollut, niin on täysin mahdollista hänen voineet potkaista murhaajaa päin näköä, jolloin tältä on räkäturpa hajonnut.

Hehhee vai niin siinä kävi, telttakaan ei sitten ollut teltta mutta hajareisin hyppäsit vaikka selkävaivakin ahisti. Vai miten lie sitten niitä varjokuviasi värkkäsit tarkkailijallesi?

Et sunkaan tyytynyt tekemään sormikuvioita....voitonmerkkiä, ok ta, keskaria?

Oliko se lamppu nyt sitten edes lamppu vai koikelehditko kehnopatterinen otsalamppu päässä?

Pieni ja notkee Sepi sitten monotti räkäturvan auki? Ei kai? Ilman kenkiä?

Enkä minä mitään testiä kumoamassa ole, mutta kun väität erilaisten juttujen olevan niin ja näin, niin täytyy tietää miten nämä kokeesi ovat tehtyjä, enkä nyt oikein tiedä sitten kumminkaan, teltta joka ei olekaan teltta, mutta telttakangasta kumminkin.

No hyvä ettei hamekangasta. :lol:
Vastaa Viestiin