Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008
Mutta ehkä aseella on uhattu? Ehkä toinen uhkai aseella ja toinen kiipei perässä tiukentamaan solmujanemo kirjoitti:Käytännössä ei kukaan pysty kiipeämään puun latvaan kantaen jotain toista henkilöä ja vielä sitomaan hänet puuhun. Kyllä se 99% todennäköisyydellä ja maalaisjärjellä ajateltuna on niin, että itse sinne puuhun on kavuttu.
Totuus on usein tarua ihmeellisempää.
Muista lähdekritiikki!
-
Kotipeikko
- Remington Steele
Ihmismieli on todellakin niin monimutkainen vempula, ettei järki pysty selittämään kaikkia ideoita joita siellä syntyy. Mielestäni on aivan selvää, että Mika on itse sinne puuhun kiivennyt ja päättänyt päivänsä, mutta mistä tämä idea tällaiseen lähtöön on syntynyt on minulle täysi mysteeri.
Anteeksi että elän. En tee sitä toista kertaa.
-
Haapojan veli
- Susikoski
Voisikohan olla niin, että oli suostunut myymään jonkun lastin, joka tuotiin paikalle mustalla farmarilla ja tullutkin kamat saatuaan ajatelleeksi tulevaisuutta, jonka piti odottaa linnasta pääsyn jälkeen. Sitten kiivennyt puuhun ja sitonut itsensä. Ei oo kyllä välttämättä niin ihmeellinen homma, kuin miltä kuulostaa. Jos seisoo oksien päällä ja niin päin, että "halaa" puuta ja sitoo itsensä vyötäröltä ja käsien alta tiukkaan, niin ei varmaan ihan heti putoa. Sitten vaan kauppatavarat kurkusta alas ja odottelemaan pian saapuvaa viikatemiestä.
Ja paikkahan voi olla Mikalle tuttu ja turvallinen, kuulostaa Poiroon kertoman perusteella juuri sellaiselta, minne on mahdollisesti yön pimeinä tunteina vaellettu aina silloin tällöin hakemaan jotain kätköstä. Enkä tosiaan väitä, että mitään kamaa ois ollut puussa piilossa, mutta muuten Mika on voinut merkata jonkun vanhan kätkön ja varmistaa, etteivät huumekauppiaat löydä häntä ennen poliisia. Alueelle tuskin on maastoetsintöjen aikaan monenkaan kuriirin tehnyt mieli mennä lastia hakemaan.
Mutta on se köysien määrä ja puuhun kapuaminen silti aika raju juttu. Kyllä siinä jollain tasolla täytyy olla varma asiastaan tai pakotettu ratkaisuun.
Ja paikkahan voi olla Mikalle tuttu ja turvallinen, kuulostaa Poiroon kertoman perusteella juuri sellaiselta, minne on mahdollisesti yön pimeinä tunteina vaellettu aina silloin tällöin hakemaan jotain kätköstä. Enkä tosiaan väitä, että mitään kamaa ois ollut puussa piilossa, mutta muuten Mika on voinut merkata jonkun vanhan kätkön ja varmistaa, etteivät huumekauppiaat löydä häntä ennen poliisia. Alueelle tuskin on maastoetsintöjen aikaan monenkaan kuriirin tehnyt mieli mennä lastia hakemaan.
Mutta on se köysien määrä ja puuhun kapuaminen silti aika raju juttu. Kyllä siinä jollain tasolla täytyy olla varma asiastaan tai pakotettu ratkaisuun.
-
villivadelma
- Jane Marple
oudolta tuntuu että kolmella narulla on puussa ollut kiinni, ei ihan perushirttäytymiseltä kuulosta. tuskin itseään on puussa viillellyt tai popsinut nappejakaan. jos kyseessä olisi ollut "pelkkä" itsemurha ni ase olis tosiaan ollu eka vaihtoehto. en voi millään käsittää. huume-jutut ja velat tulee ekana mieleen ku kyseessä on entinen venkula, mutta sitäkään ei pitäisi itsestään selvänä pitää. tuntemattomalla autolla on tässä suuri osa, oon varma että mika hyppäsi sen kyytiin. kuinka sieltä autonpenkiltä sit päädyttiin kuusen latvaan.. ehkä omin voimin, mut luulen et tarkotuksena on ollu joku ihan muu ku itsensä tappaminen.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Hämärä juttu tosiaan,vaikka henk koht uskonkin Mikan sinne latvaan itse kiivenneen ja hirttäytyneen.Ihmettelen sitä,että miksi siitä mustasta autosta niin paljon puhutaan?Onko se 500%varmuudella jollain lailla sidoksissa Mäenpään katoamiseen?Varsinkin kun poliisi ilmeisesti niin väittää että auto liittyisi suoraan katoamiseen..Poliisi ei nimittäin koskaan kerro mitään mikä ei ole aivan varmaa..muuten jaariteltaisiin että "tutkinnan tässä vaiheessa emme voi sanoa mitään varmaa jne jne..)
Voihan tosiaan olla että Mäenpää nousi kyseiseen autoon ja siellä häntä kovisteltiin niin paljon(esim.vaadittiin maksamaan huumevelat pian tai vastaavaa),ja sitten päästettiin pois.Tämän jälkeen Mika olisi tajunnut huonon tilanteensa ja nähnyt itsemurhan ainoana/parhaana vaihtoehtona..
Onko tietoa että millä siis Mika oli hirttänyt itsensä?Köydellä,narulla,vyöllä?ja löytyykö tietoa että mistä kyseinen välinen on peräisin?Luulisi että sellaisenkin voisi saada suht helposti selville..
Nojaa,saa nähdä selviääkö faktoja enemmän,toivoisin.
ja jos jollakin olisi tänne laittaa kuvia sieltä kyseiseltä paikalta niin olisi mielenkiintoista kyllä niitä katsella.
Voihan tosiaan olla että Mäenpää nousi kyseiseen autoon ja siellä häntä kovisteltiin niin paljon(esim.vaadittiin maksamaan huumevelat pian tai vastaavaa),ja sitten päästettiin pois.Tämän jälkeen Mika olisi tajunnut huonon tilanteensa ja nähnyt itsemurhan ainoana/parhaana vaihtoehtona..
Onko tietoa että millä siis Mika oli hirttänyt itsensä?Köydellä,narulla,vyöllä?ja löytyykö tietoa että mistä kyseinen välinen on peräisin?Luulisi että sellaisenkin voisi saada suht helposti selville..
Nojaa,saa nähdä selviääkö faktoja enemmän,toivoisin.
ja jos jollakin olisi tänne laittaa kuvia sieltä kyseiseltä paikalta niin olisi mielenkiintoista kyllä niitä katsella.
Minä olen miettinyt yhtä vaihtoehtoa, että MM olisi tapettu/ pakotettu itsemurhaan muualla ja hänet olisi kätketty nostamalla jollakin erikoisköydellä/-vinssillä ja kiinnittämällä se puuhun mahdollisimman vaikeakulkuisella seudulla seuraavina päivinä. Tekijät olisivat saattaneet olettaa, että ruumiinetsijät hakisivat ruumista maaperästä, siksi keksisivät melko nerokkaan tavan kätkeä ruumis puun yläoksiin.
Siis tämä kaikki konditionaalimuodossa.
Siis tämä kaikki konditionaalimuodossa.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
-
Sijaltainen
- Harjunpää
Miten on, eikö noita sitomismurhia/sidottuna metsään jättöjä ole juuri huumepiireissä viime aikoina harrastettu? Mutta muualla on tietty sidottu alemmaksi. Mutta periaatteessa tässäkin kyllä, puuhun ensin pakotettu ja sitomaan itsensä aseella uhaten pakotettu.villivadelma kirjoitti:Suattaa olla myös niinkin, ettei huumeilla ole osaa eikä arpaa koko jutskassa.
Mutta toinen asia, onko se todistettu, että Mika tuli kotiinsa ollenkaan? Ehkä tekijät lavastivat (!) kotiintulon saunoineen ja takkoineen?
Viimeksi muokannut skoone, Ma Syys 08, 2008 4:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Muista lähdekritiikki!
Mä kanssa luulen, ettei huumeilla ollut tässä mitään suoranaista merkitystä, ellei kaveri itse ollut ottanut mitään tuona iltana.
Sanottiinhan tuossa ohjelmassa että elelivät aika tiukalla budjetilla, joten päivittäiset raha-asiatkin ovat voineet painaa päätä.
Jos tuohon kuolemaan olisi alamaailmaa liittynyt, olisi siitä ollut luultavasti huhujakin liikkeellä, kuten esimerkiksi Remun veljen kohdalla, vaikka tämän ruumista ei ollakaan löydetty vielä.
Sanottiinhan tuossa ohjelmassa että elelivät aika tiukalla budjetilla, joten päivittäiset raha-asiatkin ovat voineet painaa päätä.
Jos tuohon kuolemaan olisi alamaailmaa liittynyt, olisi siitä ollut luultavasti huhujakin liikkeellä, kuten esimerkiksi Remun veljen kohdalla, vaikka tämän ruumista ei ollakaan löydetty vielä.
Esim:skoone kirjoitti: Miten on, eikö noita sitomismurhia/sidottuna metsään jättöjä ole juuri huumepiireissä viime aikoina harrastettu?
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=858
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=252
Mutta kyllä nuo aika eri tason räveltämistä ovat olleet. Korkeaan latvaan äijän väkisin vieminen ja sinne sitominen olisi jo toista. Onhan tiettty aina se mahdollisuus, että joku on pakottanut nousemaan latvaan ja sitomaan itsensä sinne.
I wonder sometimes about the outcome of a still verdictless life.
Am I living it right? John Mayer
Am I living it right? John Mayer
-
miinushka
- Agentti Scully
tätä en itse henkilökohtaisesti osta, sillä olisihan naapurit varmasti kiinnittäneet huomiota toisen nurkissa pyörivästä/pyörivistä vieraista ihmisistä. (Ehkä, siis ehkä mahdollista, jos olisi joku joka olisi ollut Mikan luona aiemminkin, eli naapureillekin "tuttu" ja liikkeellä jalan, vieras auto pihassa tai pihan lähistöllä olisi kiinnitäänyt huomiota, varsinkin jos olisi ollut sama farmariauto kuin mitä julkisuudessa on peräänkuulutettu, mutta joka tapauksessa uskoisin että tämä olisi tullut jo julki ja poliisi olisi antanut infoa ko. henkilön löytämiseksi)skoone kirjoitti: Mutta toinen asia, onko se todistettu, että Mika tuli kotiinsa ollenkaan? Ehkä tekijät lavastivat (!) kotiintulon aunoineen ja takkoineen?
Sitäkään en usko, että Mika olisi yhden/useamman henkilön toimesta kannettu heiveröiseen kuuseen, jonka oksistokaan ei näyttänyt Poiroon mukaan kovin jykeviltä. Entä joitakin vuosia sitten siis? Ei oikein kuulosta loogiselta. Kyllähän puu olisi taipunut moisen painon alla (keskimääräisesti miehen painoksi voisi laskea n. 70kg tai enemmän, mutta esim. kaksi 70kg miestä kiipeäisi puuhun, joista toinen roikkuisi olkapäällä(?) niin painoa olisi jo 140kg puun yhdellä puolella ja oksilla) Ei mielestäni oikein toimi.
Itse mietin, että kuinkahan kauan puuta saa latvasta vedettyä "kaarelle" jolloin kiinnitääminen onnistuisi? Siis minkä ikäinen/vahvuinen puu vielä taipuu tarpeeksi? Kaukaa haettua tämäkin, eli en tuohonkaan kyllä ihan täysillä usko. edit: <-- tuossa on ongelmana myös se, että millä keinoilla kuusta olisi taivutettu ja saatu pysymään tarpeeksi kauan ko. asennossa, jotta kiinnittäminen onnistuisi?
Harmillista kun solmujen tekotavasta ei ole ollut sen enempää tietoa julkisuudessa. Toivottavasti poliisit ovat edes tutkineet tosiaan sen, että voiko sellaisia edes tehdä itse. Ja vielä pimeässä/hämärässä?
Hämärä juttu, toivottavasti tästä annetaan vielä lisää tietoa julkisuuteen. Olisi kiva tietää, millä periaatteella poliisi päätyi itsemurhaan.
Quis custodiet ipsos custodes?