Kun oon taas viime aikoina katsonut erilaisia true crime videoita, niin on tullut joitain sellaisia rikollisia vastaan, jotka ovat rikoksen teon jälkeen muuttaneet nimensä. Koitin etsiä aiheeseen liittyen jo keskusteluja, mutta en osannut löytää, joten jos sellainen löytyy, niin tän voi jättää sikseen ja linkata sen oikeen keskustelun.
Mutta niin, mä oon tosiaan miettinyt paljon noita rikollisia, jotka ovat muuttaneet nimiään, lähinnä törmännyt siihen väkivaltarikollisten kohdalla.
Esimerkkeinä annan nyt kolme murhaaja, jotka vaihtoi nimeään.
1. Juha Valjakkala, sehän tais surmata 3 ihmistä ja vieritti vielä syynsä tyttöystävänsä niskoille.
2. Virpi Butt, joka paloitteli juhannusheilansa.
3. Jarmo Koskinen (Kanaali-Koskinen).
En mä tästä kauheen laajaa kirjoitusta saa, mutta mua kiinnostais vaan tietää, millä perusteella rikolliset ja varsinkin tollaset sadistiset murhaajat saa vaihtaa nimensä?
Ja kun miettii noita Valjakkalan kahta viimesintä nimeä, mitkä Valjakkalalla oli "Nikita Joakim Fouganthine" ja "Nikita Bergenström" tai Buttin etunimiä, "Lucrezia Francesca Pandora", niin herää, millä tripeillä he on ideat noihin nimiin saanut.
Sitten kun ottaa huomioon, että se nimenvaihto ei oo tavan tallaajallakaan mikään suoraviivainen prosessi vaan siinä on oltava perustelut. Tän takia musta on todella kyseenalaista, että jotkut rikolliset ja varsinkin väkivaltarikolliset saa tosta vaan uuden "suojanimen", jonka turvin saa sitten vähän niinkuin puhtaalta pöydältä jatkaa rötöstelyään.
Niin kovasti kuin nämäkin rikolliset "ovat vain ihmisiä", niin he eivät mielestäni ansaitse tälläisiä etuja, miksi heille siis pitää suoda tälläisiä etuja?
Rikollisten uudet nimet
- unihalvaus
- Alibin satunnaislukija
Rikollisten uudet nimet
En ole mitään. Saan vain sinut kesken uniesi pelkäämään ja jähmettymään.
-
Huutaja Jaana
- Horatio Caine
-
Sienisalaatti
- Axel Foley
Re: Rikollisten uudet nimet
Kari Olavi Mauranen, nykyään Kari Olavi Koivisto. https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... 4#p1432734
Oikeudesta viis, kunhan laki säilyy! Eikä mitään henkilökohtaista ketään kohtaan, asiat vain asioina täällä.