Kapitalistit vai kommunistit kaiken pahan alku?
Mistä sä tiedät millä masseilla mä elän ja kuinka paljon mulla sitä on? Se, että on joskus käynyt fatan luukulla ei kai kuitenkaan tarkoita sitä, että käy siellä loppu elämänsä..?turakainen kirjoitti:
Katupoika sun elämän laatu on sun omissa käsissä jos tyydyt vaan sossun tarjoamaan elämän tasoon niin olkoon sitten. Tyydyt sitten vähempään. Kun näitä tälläisiä keskusteluja seuraa täällä ja muilla palstoilla niin tuntuu että kaikki vastuu elämästä on siirretty muilleja oma vastuu on lähinnävain netissä voivottelua
Siis sinun mielestäkö sinua varakkaammat eivät ole oikeutettuja samaan palveluun kun sinä. Jotkut sentään jakssa yrittää ja onneksi siitä vielä palkitaan paremmalla palkalla joskin verotus on kova.En nyt oikein sa kiinni sun ajatuksista.
Ties vaikka mun tulot ois 5000e kuussa, mistäs sen tietää ;)
Toi taas, että Suomessa kaikilla on samat mahdollisuudet, jne. on perus oikeistolaista paskapuhetta, jota kuulee AINOASTAAN ihmisiltä joiden elämänkokemus on hyvin rajallista. Silloin se onkin kiva huudella toisten pöytiin siitä miten pitäis vaan ryhdistäytyä ja tehdä mitä muutkin tekee.
Varakkaille ihmisille tulisi kyllä mun mielestä antaa samat palvelut kuin kaikille muillekin, mutta heitä tulisi verottaa nykyistä kovemmin. Tuloeroja ylipäänsä tulisi tasoittaa sen sijaan, että niitä pyritään jatkuvasti kasvattamaan painottamalla suurituloisten verohelpotuksia.
Joudun kyllä pyytämään katupojalta ihan tapauskohtaisen raportin siitä, kuinka voi joutua Suomessa kerjäämään ja elämään kodittomana ilman että on itse myötävaikuttanut tilanteeseensa.
Lisäksi haluaisin tietää, miksi, katupoika, koet että sinun pienituloiset vanhempasi kustantavat rikkaiden lasten ilmaisen koulutuksen. On itseasiassa hieman kummallista että koet asian niin, että juuri sinun vanhempiesi pennosilla rahoitetaan snobikakaroiden koulutukset. Kuten Tohtorikin totesi, rikkaat kustantavat koulutuksensa (ja muutamien muidenkin koulutukset) kyllä aivan itse - esimerkiksi parinsadantuhannen euron autoillaan - jos asian noin haluaa ajatella.
Suomessa jokaisella on yhtäläiset mahdollisuudet menestyä. Pidän siitä mielipiteestäni tiukasti kiinni, sillä olen itse nähnyt sen toteutuvan niin monta kertaa. Peruskoulutukseen ei tarvitse sijoittaa penniäkään. Toisen asteen koulutukseen joutuu jo jotakin sijoittamaankin, mutta halvalla siitäkin pääsee kun ostaa kirjat käytettynä ja niin edelleen. Opintotukeakin saa. Korkeakoulua varten voikin sitten ottaa opintolainaa ja opiskelujen ohelle on mahdollista ottaa hanttihommiakin, riippumatta vanhempien tuloista. Itseltäni ei ole koskaan mihinkään kouluun pyrittäessä eikä yhdessäkään työhaastattelussa kysytty vanhempien tuloista yhtikäs mitään ja aina olen päässyt, mihin olen halunnut. Kovalla työllä, nimittäin, ja esiintymällä edukseni. Ja ei, en ole koskaan osallistunut tuhansien eurojen arvoisille preppauskursseille tai palkannut yksityistä opettajaa. Olen päässyt tavoitteisiini yksin, samoilla opintomateriaaleilla kuin kaikki muutkin.
Eniten minua kiinnostaisi tietää, kuinka terve ihminen joutuu kerjäämään elantonsa eteen. Suomesta löytyy kyllä töitä, jos on valmis tekemään mitä tahansa.
Todettakoon vielä, etten pidä elämänkokemustani rajallisena. Tuttuja on kuollut övereihin ja istunut linnassa yhtä lailla kun on opiskellut Kauppiksessa ja tanssinut Linnassa.
Lisäksi haluaisin tietää, miksi, katupoika, koet että sinun pienituloiset vanhempasi kustantavat rikkaiden lasten ilmaisen koulutuksen. On itseasiassa hieman kummallista että koet asian niin, että juuri sinun vanhempiesi pennosilla rahoitetaan snobikakaroiden koulutukset. Kuten Tohtorikin totesi, rikkaat kustantavat koulutuksensa (ja muutamien muidenkin koulutukset) kyllä aivan itse - esimerkiksi parinsadantuhannen euron autoillaan - jos asian noin haluaa ajatella.
Suomessa jokaisella on yhtäläiset mahdollisuudet menestyä. Pidän siitä mielipiteestäni tiukasti kiinni, sillä olen itse nähnyt sen toteutuvan niin monta kertaa. Peruskoulutukseen ei tarvitse sijoittaa penniäkään. Toisen asteen koulutukseen joutuu jo jotakin sijoittamaankin, mutta halvalla siitäkin pääsee kun ostaa kirjat käytettynä ja niin edelleen. Opintotukeakin saa. Korkeakoulua varten voikin sitten ottaa opintolainaa ja opiskelujen ohelle on mahdollista ottaa hanttihommiakin, riippumatta vanhempien tuloista. Itseltäni ei ole koskaan mihinkään kouluun pyrittäessä eikä yhdessäkään työhaastattelussa kysytty vanhempien tuloista yhtikäs mitään ja aina olen päässyt, mihin olen halunnut. Kovalla työllä, nimittäin, ja esiintymällä edukseni. Ja ei, en ole koskaan osallistunut tuhansien eurojen arvoisille preppauskursseille tai palkannut yksityistä opettajaa. Olen päässyt tavoitteisiini yksin, samoilla opintomateriaaleilla kuin kaikki muutkin.
Eniten minua kiinnostaisi tietää, kuinka terve ihminen joutuu kerjäämään elantonsa eteen. Suomesta löytyy kyllä töitä, jos on valmis tekemään mitä tahansa.
Todettakoon vielä, etten pidä elämänkokemustani rajallisena. Tuttuja on kuollut övereihin ja istunut linnassa yhtä lailla kun on opiskellut Kauppiksessa ja tanssinut Linnassa.
-
ninjalisko
- Vähänniinkuharrastaja
Afrikan maihin pitäisi mennä joku länsimainen tai joku fiksu Afrikkalainen presidentti ja rakentaa länsimaailman avulla uusia kouluja, opettaa lapsia lukemaan ja tekemään töitä.
Ja heidän pitää oppia käyttämään luonnonvarojaan, LÄNSIMAAILMAN AVUSTUKSELLA.
Jos me rikkaat maat vähän panostaisimme Afrikkaan, ja jos se manner vaurastuisi niin sehän juuri parantaisi sitä GLOBAALIA TALOUTTA?
Jos me rikkaat maat vähän panostaisimme Afrikkaan, ja jos se manner vaurastuisi niin sehän juuri parantaisi sitä GLOBAALIA TALOUTTA?
Break in ya crib I got a posse of midgets stealing your presents.
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
No eikös tuota toimintaa ole tehty jo monen monta monituista vuotta... Seurauksena edelleen; nälänhätää, sotia, terrorismia, korruptiota, hallitsematonta väestönkasvua, pakolaisuutta, mielivaltaa...ninjalisko kirjoitti:Afrikan maihin pitäisi mennä joku länsimainen tai joku fiksu Afrikkalainen presidentti ja rakentaa länsimaailman avulla uusia kouluja, opettaa lapsia lukemaan ja tekemään töitä.
Ehkä jotkut jossakin vaan eivät sopeudu tietynlaiseen malliin. Tokkopa haluavatkaan.
Kunnallisvaalit -08: En tiedä, onko se tämä tasainen vitutus joka asiaan ja aiheeseen, mutta tuntuu siltä, että ei koskaan ole vaalit kiinnostaneet näin vähää kuin mitä nyt nämä. Olen kyllä pyrkinyt katsomaan vaaliohjelmia, mutta...
Äänestämässä täytyy käydä. Ainakin raahautua sinne koppiin ja raapustaa lapulle jotain. Vaikka numero jos toinenkin.
Onko täällä ketään kunnallisvaaliehdokasta
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
- Juliet Jones
- Axel Foley
Taitaa olla näin, että esim. Afrikan luonnonvaroja käyttävät suureksi osaksi länsimaisessa omistuksessa olevat yhtiöt. Tai sitten luonnonvarat menevät useissa afrikkalaisissa valtioissa sotilaalliseen varusteluun. Kumpikaan edellisistä ei edistä kansallista vaurastumista ja hyvinvointia.Doctor Lecter kirjoitti:No eikös tuota toimintaa ole tehty jo monen monta monituista vuotta... Seurauksena edelleen; nälänhätää, sotia, terrorismia, korruptiota, hallitsematonta väestönkasvua, pakolaisuutta, mielivaltaa...ninjalisko kirjoitti:Afrikan maihin pitäisi mennä joku länsimainen tai joku fiksu Afrikkalainen presidentti ja rakentaa länsimaailman avulla uusia kouluja, opettaa lapsia lukemaan ja tekemään töitä.
Ehkä jotkut jossakin vaan eivät sopeudu tietynlaiseen malliin. Tokkopa haluavatkaan.
Kehitysapuun on panostettu ja panostetaan edelleenkin Suomessa. Tämänhetkisen katsauksen perusteella esim. Afrikkaan syydetyillä rahoilla on saatu aikaan todellakin yllättävän vähän, kun ajattelee ihmisten hyvinvointia ravinnollisissa ja terveysasioissa, sekä poliittista vakautta.
Halusta sopeutua en tiedä, mutta ei se liikaa valmiiksi tekeminen ole noille kansoille varmasti mitenkään eteenpäinvievää.
Onkos tämä kehitysapu nyt sitten sosialismia vai kapitalismia, kun siitä päättämiseen suomalaisella tasolla osallistuvat sekä-että?
Minä olen, mutta Uudessakaupungissa.Doctor Lecter kirjoitti:Onko täällä ketään kunnallisvaaliehdokasta
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
On sinulla ainakin sanottavaa. Paljon sellaista mistä olen samaa mieltä. Liberaalipuolue on nyt sitten osaltasi taakse jäänyttä elämää?markja kirjoitti:Minä olen, mutta Uudessakaupungissa.
Se, mitä hyvin monen ihmisen on vaikea myöntää on, että sosialidemokratia - niin tarpeen kuin se 50 - 70 - luvuilla olikin - on aikansa elänyttä. Minua, keskiäkäistä duunaria ei voi vähempää kiinnostaa jonninjoutava tasa-arvohöpötys, parveketupakointikielto, seksinostokielto, tasapäistäminen (antaa kaikkien kukkien kukkia), kehitysapu maailman perseeseen vuodesta toiseen, huolestuminen jonkun Absurdistanin ihmisoikeustilanteesta, olemattoman hyvinvoinnin höpöttäminen, EU:n pöhöttyneen eliitin paskapuheisiin uskominen, Palestiinan jälleenrakentaminen ties kuinka monetta kertaa eurooppalaisten veronmaksajien kustannuksella. Sosialidemokratti kertoo, että minun pitäisi potea huonoa omatuntoa kun minulla on sentään kaikki hyvin; koti, työ, auto, nopea nettiyhteys ja ilmainen koulutus, kun kuule kaikilla maailmassa niin ei ole ja kyllä sinun pitää auttaa Viipurin kulkukoiria kun oma kissasi sen kuin makaa sohvalla.
Minua kiinnostaa oman ja läheisteni taloudellisen edun turvaaminen, terveys, tehdä lain ja asetusten puitteissa mitä huvittaa.
Sosialidemokratiassa pitäisi työtä tekevän ja raskautetun olla mm. äärimmäisen huolissaan Darfurin tilanteesta sekä Euroopan romanien ihmisoikeuksista. Hui hai!
EDIT: Jos ja kun haluaa tehdä kahta työtä, niin se toinen on lähinnä hyväntekeväisyyttä verotuksen vuoksi.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Olen kyllä aivan samaa mieltä.Doctor Lecter kirjoitti: On sinulla ainakin sanottavaa. Paljon sellaista mistä olen samaa mieltä. Liberaalipuolue on nyt sitten osaltasi taakse jäänyttä elämää?
Se, mitä hyvin monen ihmisen on vaikea myöntää on, että sosialidemokratia - niin tarpeen kuin se 50 - 70 - luvuilla olikin - on aikansa elänyttä. Minua, keskiäkäistä duunaria ei voi vähempää kiinnostaa jonninjoutava tasa-arvohöpötys, parveketupakointikielto, seksinostokielto, tasapäistäminen (antaa kaikkien kukkien kukkia), kehitysapu maailman perseeseen vuodesta toiseen, huolestuminen jonkun Absurdistanin ihmisoikeustilanteesta, olemattoman hyvinvoinnin höpöttäminen, EU:n pöhöttyneen eliitin paskapuheisiin uskominen, Palestiinan jälleenrakentaminen ties kuinka monetta kertaa eurooppalaisten veronmaksajien kustannuksella. Sosialidemokratti kertoo, että minun pitäisi potea huonoa omatuntoa kun minulla on sentään kaikki hyvin; koti, työ, auto, nopea nettiyhteys ja ilmainen koulutus, kun kuule kaikilla maailmassa niin ei ole ja kyllä sinun pitää auttaa Viipurin kulkukoiria kun oma kissasi sen kuin makaa sohvalla.
Minua kiinnostaa oman ja läheisteni taloudellisen edun turvaaminen, terveys, tehdä lain ja asetusten puitteissa mitä huvittaa.
Sosialidemokratiassa pitäisi työtä tekevän ja raskautetun olla mm. äärimmäisen huolissaan Darfurin tilanteesta sekä Euroopan romanien ihmisoikeuksista. Hui hai!
EDIT: Jos ja kun haluaa tehdä kahta työtä, niin se toinen on lähinnä hyväntekeväisyyttä verotuksen vuoksi.
Ja tuo toinen työ, siittähän rankaistaan. "Jaa menit ottaan toisen työn? Tossa sulle motivaatiota."
Lisää löylyä, PRKL!!!
”Kyynelien tuskaa, verien velka." Tytöt sanovat haastattelun lopuksi rikollisjärjestön tunnuslauseen: - "Vaikka sä oot hopeeta, niin sä oot täyttä kultaa."

”Kyynelien tuskaa, verien velka." Tytöt sanovat haastattelun lopuksi rikollisjärjestön tunnuslauseen: - "Vaikka sä oot hopeeta, niin sä oot täyttä kultaa."
- Juliet Jones
- Axel Foley
Haisee ennemminkin kristillisdemokratialta.Doctor Lecter kirjoitti: Sosialidemokratti kertoo, että minun pitäisi potea huonoa omatuntoa kun minulla on sentään kaikki hyvin; koti, työ, auto, nopea nettiyhteys ja ilmainen koulutus, kun kuule kaikilla maailmassa niin ei ole ja kyllä sinun pitää auttaa Viipurin kulkukoiria kun oma kissasi sen kuin makaa sohvalla.
Kyllä, ainakin nykyisenlaisella kokoonpanolla jne.Doctor Lecter kirjoitti:On sinulla ainakin sanottavaa. Paljon sellaista mistä olen samaa mieltä. Liberaalipuolue on nyt sitten osaltasi taakse jäänyttä elämää?
Minusta se ei ole koskaan ollut tarpeen.Se, mitä hyvin monen ihmisen on vaikea myöntää on, että sosialidemokratia - niin tarpeen kuin se 50 - 70 - luvuilla olikin
Juurikin näin. Täsmälleen näin.- on aikansa elänyttä. Minua, keskiäkäistä duunaria ei voi vähempää kiinnostaa jonninjoutava tasa-arvohöpötys, parveketupakointikielto, seksinostokielto, tasapäistäminen (antaa kaikkien kukkien kukkia), kehitysapu maailman perseeseen vuodesta toiseen, huolestuminen jonkun Absurdistanin ihmisoikeustilanteesta, olemattoman hyvinvoinnin höpöttäminen, EU:n pöhöttyneen eliitin paskapuheisiin uskominen, Palestiinan jälleenrakentaminen ties kuinka monetta kertaa eurooppalaisten veronmaksajien kustannuksella. Sosialidemokratti kertoo, että minun pitäisi potea huonoa omatuntoa kun minulla on sentään kaikki hyvin; koti, työ, auto, nopea nettiyhteys ja ilmainen koulutus, kun kuule kaikilla maailmassa niin ei ole ja kyllä sinun pitää auttaa Viipurin kulkukoiria kun oma kissasi sen kuin makaa sohvalla. Minua kiinnostaa oman ja läheisteni taloudellisen edun turvaaminen, terveys, tehdä lain ja asetusten puitteissa mitä huvittaa. Sosialidemokratiassa pitäisi työtä tekevän ja raskautetun olla mm. äärimmäisen huolissaan Darfurin tilanteesta sekä Euroopan romanien ihmisoikeuksista. Hui hai!
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Jaa, täällä on taas tällaista........................
Mitä veikkaat saatko "tapauskohtaista raporttia"? ;) Jos sua todella kiinnostaa asian taustat, niin oonhan mä sen tän keskustelun yhteydessä jo sanonut. Kuten aika monta muutakin juttua joihin kyselit vastauksia.joey kirjoitti:Joudun kyllä pyytämään katupojalta ihan tapauskohtaisen raportin siitä, kuinka voi joutua Suomessa kerjäämään ja elämään kodittomana ilman että on itse myötävaikuttanut tilanteeseensa.
Mä en. Se mikä on sulle arkipäivää ja todellisuutta, ei välttämättä ole sitä jollekin toiselle. Joskus kirjoitin näille sivuille pidemmänkin tarinan eräästä henkilöstä, jotta jengi ymmärtäis, ettei kaikki suomalaiset ole samalla viivalla, vaikka sitä on rummutettu meille niin kauan, että se on monien mielissä muuttunut totuudeksi.Suomessa jokaisella on yhtäläiset mahdollisuudet menestyä. Pidän siitä mielipiteestäni tiukasti kiinni, sillä olen itse nähnyt sen toteutuvan niin monta kertaa.
Tämä ei kylläkään pidä täysin paikkaansa.joey kirjoitti: Suomessa jokaisella on yhtäläiset mahdollisuudet menestyä. Pidän siitä mielipiteestäni tiukasti kiinni, sillä olen itse nähnyt sen toteutuvan niin monta kertaa. Peruskoulutukseen ei tarvitse sijoittaa penniäkään. Toisen asteen koulutukseen joutuu jo jotakin sijoittamaankin, mutta halvalla siitäkin pääsee kun ostaa kirjat käytettynä ja niin edelleen. Opintotukeakin saa. Korkeakoulua varten voikin sitten ottaa opintolainaa ja opiskelujen ohelle on mahdollista ottaa hanttihommiakin, riippumatta vanhempien tuloista. Itseltäni ei ole koskaan mihinkään kouluun pyrittäessä eikä yhdessäkään työhaastattelussa kysytty vanhempien tuloista yhtikäs mitään ja aina olen päässyt, mihin olen halunnut. Kovalla työllä, nimittäin, ja esiintymällä edukseni. Ja ei, en ole koskaan osallistunut tuhansien eurojen arvoisille preppauskursseille tai palkannut yksityistä opettajaa. Olen päässyt tavoitteisiini yksin, samoilla opintomateriaaleilla kuin kaikki muutkin.
Esimerkki: tiedän monta satunnaisilla tuloilla kitkuttelevaa tutkijaa, joiden ei ole kuitenkaan tarvinnut vaihtaa alaa tai tehdä hanttihommia, koska heillä on peritty tai aikanaan suurelta osin vanhempien rahoilla maksettu asunto käytössään. Tyhjästä aloittanut joutuu nykyisin usein luopumaan tutkijanurasta, vaikka olisi lahjakkaampi, koska elanto on saatava.
Samaten yritysmaailmassa menestyminen riippuu paljolti kontakteista, ja ne peritään. Pitää syntyä oikeisiin piireihin, jolloin saa tuttavankauppaa alkupääomaa helpommin, koska sinuun luotetaan. Ulkopuolelta tulevan täytyy olla poikkeuksellisen lahjakas ja karismaattinen voidakseen menestyä, mikä ei aina päde jo valmiiksi varakkaiden lapsiin.
Mitä asunnottomuuteen tulee, on esimerkiksi omaisuutensa ja lisäksi luottotitietonsa menettäneen vaikea saada asuntoa. Jos on jokin osoite, esim. asuu tuttavien luona, voi olla asunnoton pitkäänkin, koska ei mukamas ole kiireellinen tapaus asuntojonossa. Kuitenkin ihminen voi käytännössä jo olla kadulla, kun ei enää kehtaa olla tuttavan luona.
Ja töiden saannista: työpaikkoja kyllä on, mutta niihin ei palkata todela syrjäytyneitä, vaan annetaan paikan olla mieluummin tyhjillään. Työnantajien odotukset ovat nykyisin todella epärealistisia. Ihmisen ulkoinen habitus vaikuttaa jopa siivoojanpaikan saantiin!
Mitä elämänkokemukseen tulee, se on henkilökohtainen, joten on aivan sama mitä tuttavasi ovat kokeneet.
Every ship must sail a world.
Vittu että on muuten ärsyttävä ketju. Ihan otsikkoa myöten.
Itse olen ihan umpupunainen. Mutta Kommunismi ei toimi.
Olen luultavasti vastannutkin ketjuun, mutta en jaksa ettiä esiin...
Ja nuo kolme isoa ovat melkeinpä samaa paskaa kaikki. Kokkarit haluaa vähän enemmän massia kunnon kansalle, keskustalaiset haluaa vähän enemmän massia kunnon kansalle (maalaisille) ja demarit haluaa massia kaikille ja että kadulla ei mellasteta.
Lisäksi vasemmistoliittolaiset ovat laiskoja, vihreät myyneet sielunsa ja loput puolueet muuten vain perseestä.
Itse olen ihan umpupunainen. Mutta Kommunismi ei toimi.
Olen luultavasti vastannutkin ketjuun, mutta en jaksa ettiä esiin...
Ja nuo kolme isoa ovat melkeinpä samaa paskaa kaikki. Kokkarit haluaa vähän enemmän massia kunnon kansalle, keskustalaiset haluaa vähän enemmän massia kunnon kansalle (maalaisille) ja demarit haluaa massia kaikille ja että kadulla ei mellasteta.
Lisäksi vasemmistoliittolaiset ovat laiskoja, vihreät myyneet sielunsa ja loput puolueet muuten vain perseestä.