LexVeritas kirjoitti: Pe Tammi 12, 2024 9:26 pm
*pltmtxtvp*tm
Ei se ole minun syyni, että kirjoittelet höpöjä.
Kyllä minun mielestäni Rytkösten ainoa lähinaapuri, joka oli lisäksi Rytkösen tontin entinen omistaja, sen siis hälle myynyt, on lähtökohtaisesti suurennuslasin alla poikineen.
Hän lie tosin jo edesmennyt hänkin.
Miksi hän olisi lähtökohtaisesti suurennuslasin alla poikineen? Huumeisiin liittyvät henkirikokset taitavat olla Suomessa yleisiä henkirikosten joukossa. Naapurien suorittamat henkirikokset taitavat olla suht harvinaisia.
Kiitän luottamuksesta ja kunnioituksesta, että olet kuvitellut minun mahdollisesti jopa ratkaisseen jutun täällä ketjussa ihan puhtaalla loogisella päättelyllä! Kiitos ja kumarrus!
Joudun kuitenkin tuottamaan pettymyksen. Minä en ole juttua ratkaissut!
Lähinnä komppaan Niemen oletettavasti hyvin yleistä ja jokseenkin ylimalkaista näkemystä, että Kirkkonummen kolmoissurman taustalla olisi Veikko Rytkösen sekaantuminen alamaailmaan. Jos Suomessa henkilö menettää henkensä rikollisten liiketoimien takia, niin yleisimpien syiden joukossa lienee huumekauppa, jos huumekauppa ei olisi jopa kaikkein yleisin syy siinä tapauksessa. Toki pidin ja pidän edelleen mahdollisena, että Kirkkonummen kolmoissurman taustalla olisi esim. talousrikokset, mutta pelkästään talousrikosten yhteydessä harvemmin murhataan verrattuna esim. huumekauppoihin. Pidän lisäksi mahdollisena, että myös Berit olisi sekaantunut laittomuuksiin jollain tapaa. Suomessa harvemmin murhataan ulkopuolisia perheenjäseniä kostona ja/tai vasikoimisen estämiseksi.
Toki saattaahan tekijä löytyä ihmissuhdepuoleltakin uhrien lähipiiristä. Jotenkin uskon kuitenkin poliisin vuosikymmenten aikana aivan helvetin tarkasti läpikäyneen uhrien lähipiiriin (ja ihmissuhdekuviot). Yhtään juttua ei ole saatu edes oikeuteen asti, eikä esim. Niemikään esitellyt viidennellä kaudella yhtään uutta tekijäehdokasta uhrien lähipiiriin/ihmissuhdekuvioihin liittyen. Sen sijaan poliisi (nykyinen tutkinnanjohtaja) on tiedottanut, että esim. Beritin exää tai epäiltynä ollut poikaa ei enää epäillä. Silti edellä oleva lihavoitu lause on hyvä pitää mielessä.
En siis ole väittänyt enkä väitä tietäväni ratkaisua Kirkkonummen kolmoissurmaan. Jos joskus tietäisin, niin olisin kyllä yhteydessä tutkinnanjohtajaan; sen sijaan että tänne sitä edes jakaisin
Silti keskustelufoorumilla voi käsittääkseni perustellusti argumentoida omia näkemyksiään ja keskustella teorioiden todennäköisyyksistä.