Yliluonnolliset murhaajat

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

^ Tiedän, että esimerkkisi oli vain esimerkki, mutta halusin mainita millä tavalla se eroaa vampyyreistä :) Ja tuo "parempien ideoiden puutteessa heiteltyä juttua" on itse asiassa todella järkevää. Esimerkiksi Richard Trenton Chase uskoi, ettei hän selviä ilman verta, jonka takia hän tappoi muita saadakseen ns. saastumatonta verta. Jotkut taas tosiaan ajattelevat metsästämistä, jotkut taas uskovat saavansa hienoja voimia toisen verestä. Tästä syystä luulisin, että riippuvuus ainakin vereen on verrattavissa tupakkaan, sillä erotuksella, että nikotiiniin tulee aivan oikeasti addiktiksi, vereen vain mielikuvituksen takia. Sama juttu "saalistamisen kanssa", mutta olen ymmärtänyt, että jotkut ovat jääneet koukkuun siihen adrenaliiniin, mitä kehossa vapautuu kun murhaa toisen. Joten itse asiassa aika hyvin pohdittu!
serialist
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja serialist »

^Tuli mieleen tuosta veritauti porfyriasta..

Tieteenkuvalehdessä 8/2008 oli juttu Yrjö III, joka mitä ilmeisemmin sairasti porfyriaa. Sairaus on kuulemma perinnöllistä ja Yrjöllä se oli täysin oireeton ennen kuin sen ajan puoskarit alkoivat hoitamaan kuumetta. Tavallisia porfyrian oireita on mm. vatsakipu, jalka-, käsi-ja selkäsärky, ummetus, oksentelu ja virtsan värjäytyminen punaiseksi tai ruskeaksi. Porfyria voi myös aiheuttaa mielenterveyshäiriöitä. Yrjö III kuoli kuitenkin arsenikkimyrkytykseen. Vaivaan kuin vaivaan käytettyä lääkettä annettiin Yrjölle, jonka arsenikki pahensi porfyriaa.

Tästä taudista tietoa niille, jotka siitä eivät tienneet. :)
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Nylonköysi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Nylonköysi »

Howler kirjoitti: Niin ja vielä tuosta ylempänä mainitusta Vampire: The Masquerade:sta… Henk. koht. olen sitäkin pelannut ja se ei eroa ajatuksellisesti millään tavalla mistään muista roolipeleistä, joihin olen törmännyt. Tietysti maailma ja säännöt ovat hieman eri, mutta roolipelin perusidea (vuorovaikutteinen kerronta, jossa osallistujat pyrkivät eläytymään kuvitteellisten hahmojen rooleihin) ei siinäkään ole hävinnyt.

Tietenkin, kuten aina kaikissa fiktiivisissä asioissa, jonkun sairas mieli voi sekoittaa tapahtumat todellisuuteen, käyhän niin elokuvien ja jopa kirjojenkin kanssa. Eri asia vain, voiko tälläistä väitöstä aina uskoa.
Ja pieni OT, jos joku on hyvin kiinnostunut vaikka vampyrismista, eivätköhän alan kirjallisuus, elokuvat ja pelit ole tuttuja. Myös roolipelit. Roolipelit eivät tee ketään hulluksi, mutta voivat ruokkia jostain aiheesta jo alun perin "väärällä" tavalla kiinnostunutta mieltä.

En usko, että kukaan tappaa pelin tai elokuvan takia, sillä väkivaltaisia ihmisiä on ollut aina. Se elokuva tai peli voi päättää sen muodon kuinka tapetaan, mutta melko todennäköisenä pidän, että nämä tässäkin ketjussa esitetyt ihmiset olisivat tappaneet joka tapauksessa. Poikkeuksia varmaan on, mutta näin pääsääntöisesti uskon että näin on.
Vastaa Viestiin