Mika "Immu" Ilmén

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
Carl Adenauer
Poliisikoira Rex
Viestit: 277
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2023 5:44 pm

Re: Mika "Immu" Ilmén

Viesti Kirjoittaja Carl Adenauer »

Tota olen ihmetellyt, kuka on "kallu"? En ainakaan tunne lempinimeltään ketään tuon nimistä, onko siviili sitten "jallu"?, vai miten nämä menevät?
Ilmenin "valistus" nyt rahan keräämistä ja kirjan & podcastinsa mainostamista = Minä ja Kentsu.
Ei nykyajan nuoret niin tyhmiä, että ruttukorva jotain hyvää tuolla saisi aikaan. Nuoret tietävät jo varhain kannabiksen tänäpäivänä, ja ymmärtävät että tämähän on poliisin ystävä. Korkeintaan saa nuorten mielenkiinnon heräämään, "vittu, noihan on tiukkoja juttuja, toi läskipää varmaan mokannut asiansa, mitä vittua se luulee meitä neuvovansa"?
Ei sillä ikää uskota : isää, äitiä, puhumattakaan jostain hetken jengissä olleesta, joka lässyttää "ei kannata ". Ei varmaan kannata vetää spaddua, viinaa, tai savujakaan, nuoret vaan tekevät just sitä, mitä kielletään. Joku Ilmen nyt ei kehenkään pysty vaikuttamaan, koulun mamut kertoo, että heidän frendeillä rahaa, ja kulkevat kadulla puuhastelemassa.
Varmaan kelaavat mikä poliisi toi on? Vai onko joku uskovainen? Jo eka luokalla osaavat käyttää tietokonetta, kun ikää tulee lisää, nuorikin tajuaa, että mitä noi poliisit on podcastissa? Eivät niin tyhmiä, vaikka nuoria, etteivät ymmärtäisi, että tolla Ilmeilijällä ei varmaan asiat kunnossa. Liittynyt MC jengiin, lentänyt pihalle, poliisi päättää sijoitustalon, ainoat kaverit on poliiseja.
Loka?
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 107
Liittynyt: Su Tammi 17, 2021 2:29 pm

Re: Mika "Immu" Ilmén

Viesti Kirjoittaja Loka? »

^Oletko sitä mieltä, ettei nuoria kannata valistaa? Itse olen sitä mieltä että kaikki valistuskeinot käyttöön. Suoraan sanottuna kaikki penskat pitäs 13-14 vuotiaina laittaa vuorokaudeksi katsomaan koppiin tauotonta narkkielämää screeneiltä ja sen jälkeen ulos ja takaisin vanhempien luokse. Shokkihoito olisi mun keino, ei oppikirjat ja valistuslehtiset. Siitäpä näkisivät totuuden mitä paskaa semmonen elämä on ja voisivat tehdä valintoja kannattaako mutsin lihapatojen ääreltä sittenkään ottaa hatkoja. Ja onko 18 vee Jimi huumeissaan rahattomana kalustamattomassa yksiössään sittenkään niin onnellinen kun on teinille kertonut.
Sitikka1
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: To Tammi 30, 2020 7:28 pm

Re: Mika "Immu" Ilmén

Viesti Kirjoittaja Sitikka1 »

Aika pohjasakkaa ne rikolliset joista juttua tehty. Joku metsuri-Mattikin lusinut koko ikänsä. Onko sellaisessa elämässä mitään järkeä.
Carelin
Rico Tubbs
Viestit: 1267
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 8:37 am

Re: Mika "Immu" Ilmén

Viesti Kirjoittaja Carelin »

Tuo Carlin suhtautuminen Ilmeniin on sairasta. Joka asiassa mitä Immu tekee, hän näkee paskaa.
Tuollaisella katkeruudella varustettu olento voi pahoin. Hyvin pahoin henkisesti. Kannattaisi keskittyä näkemään maailma objektiivisemmin, eikä omasta pikku perspektiivistä.
Onhan Immu otellut yksinään kehässä ja voittanutkin jonkun. Tehnyt rikoksia ja lusinut pitkään. Noussut rosvoista ja nyt tienaa isoja summia valistamalla nuoria ja kertomalla hauskoja juttuja. Lisäksi Immun oma muksu on maajoukkuetason nuori futari, joka pärjää koulussa loistavasti. Olisi kiva tietää Carlin omat meriitit.
Carl Adenauer
Poliisikoira Rex
Viestit: 277
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2023 5:44 pm

Re: Mika "Immu" Ilmén

Viesti Kirjoittaja Carl Adenauer »

Meriitit ovat : En ole kuulunut mihinkään jengiin, en ole vasikoinut muiden asioita, tienaan duunissa käymällä riittävästi elämiseen, lapset pärjäävät koulussa hyvin, kun olin kerran rikollinen - en kääntänyt takkia ja alkanut poliisin ystäväksi, en pelkuruuttani ole pyytänyt miltään "Kentsulta" apua sijoitustaloon, en ole huijannut rikosmaailmassa (kuten Ilmen kertoo tehneensä), en jäänyt kenellekään velkaa, pystyn katsomaan itseäni peilistä, eikä tarvitse kulkea kevlaria päällä - kuten tämä "suuri ja mahtava" Ilmen. Perässä ei ole ketään, eikä kukaan suunnittele pään menoksi mitään.
Meriitit ovat siis enemmänkin moraali ja arvomaailmaa, ei paljonko paska kirjat myy -joissa dissaa kaikki -että jatkuva pelko perseessä. Ei ole maajoukkuetason futaria, mutta junnuista pitkä matka edes HJK:n avaukseen, että ei ihan kaikkia elätä.
Ilmenillä on fanikuoro, kuten oli Sanna Marinillakin, joille ei merkitse mitään, mitä palvonnan kohde tekee. Tuo valistus nyt on "oman kilven kiillotusta", olihan Kakola sarja, missä ongelmanuoret pantiin viikoksi lusimaan, toimii varmasti paremmin.
Kun mamu nuoret näkevät jonkun Ilmenin lässyttävän jengistä, he tietävät myös vanhempia mamuja, joilla rahaa, eikä tuollainen poliisin puhe tehoa heihin. Eivät nuoret ole niin tyhmiä, etteivät ymmärtäisi, että tämä poliisien kultakurkku on vaan heidän asiallaan, eikä sellainen nuorisoon vaikuta niin, että antaisivat respectiä. He ovat tietoisia jengeistä, mitähän tuloksia toi Ilmestys on saanut aikaan? Siis nuorisolle.
Rahaa tekee vailla moraalia, en ole kateellinen, koska oma arvomaailma ei kestä mitään poliisin perseen nuolentaa, ja "mitä vaan rahan takia", vaikka sitten fagottia kakkoseen Kentsulta. Elämä helpompaa, kun pitää valitun linjan, joskus rikollinen, kauan ollut normaali duunissa, kumpaakaan en väheksy tai dissaa. Omia valintoja, vaikka vääriäkin, mutta ei jäänyt katkeruutta minnekään, kuten tälle poispotkitulle mediahuoralle.
Gentle
Theo Kojak
Viestit: 1165
Liittynyt: To Maalis 12, 2020 3:19 pm

Re: Mika "Immu" Ilmén

Viesti Kirjoittaja Gentle »

Carelin kirjoitti: Su Tammi 21, 2024 2:26 pm Tuo Carlin suhtautuminen Ilmeniin on sairasta. Joka asiassa mitä Immu tekee, hän näkee paskaa.
Tuollaisella katkeruudella varustettu olento voi pahoin. Hyvin pahoin henkisesti. Kannattaisi keskittyä näkemään maailma objektiivisemmin, eikä omasta pikku perspektiivistä.
Onhan Immu otellut yksinään kehässä ja voittanutkin jonkun. Tehnyt rikoksia ja lusinut pitkään. Noussut rosvoista ja nyt tienaa isoja summia valistamalla nuoria ja kertomalla hauskoja juttuja. Lisäksi Immun oma muksu on maajoukkuetason nuori futari, joka pärjää koulussa loistavasti. Olisi kiva tietää Carlin omat meriitit.
Totta. Ja ihan kuin rikolliset puhuisivat tosiasioita jossain treenisalilla kun ympärillä on muitakin korvia. Totta kai puhuvat parhain päin omasta näkökulmasta. Katselin muinoin jo edesmenneen Jaatisen haastattelun Ranisen youtube ohjelmassa. Kyllä oli miestä kohdeltu kaltoin viranomaisten puolesta. Omista tekemisistä ei tietenkään löytynyt mitään syytä. Aika yleistä rikollisilla.
Lisäksi poliisien kutsuminen sioiksi aikuisen suusta on lähinnä myötähäpeää herättävää :lol:

En suuremmin arvosta Ilmenin tekoja, mutta kyllähän se on nyt oikealla asialla valistamassa. Ja makselee nyt verojakin ansioistaan.
Carelin
Rico Tubbs
Viestit: 1267
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 8:37 am

Re: Mika "Immu" Ilmén

Viesti Kirjoittaja Carelin »

Juu samalla lailla ajattelen kuin edellinenkin.
Niin taitaa ajatella jokainen muukin aikuinen ihminen, jolla psyykkinen vointi suht kunnossa.
Joosua
Jessica Fletcher
Viestit: 3067
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Mika "Immu" Ilmén

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Loka? kirjoitti: Su Tammi 21, 2024 12:20 am ^Oletko sitä mieltä, ettei nuoria kannata valistaa? Itse olen sitä mieltä että kaikki valistuskeinot käyttöön. Suoraan sanottuna kaikki penskat pitäs 13-14 vuotiaina laittaa vuorokaudeksi katsomaan koppiin tauotonta narkkielämää screeneiltä ja sen jälkeen ulos ja takaisin vanhempien luokse. Shokkihoito olisi mun keino, ei oppikirjat ja valistuslehtiset. Siitäpä näkisivät totuuden mitä paskaa semmonen elämä on ja voisivat tehdä valintoja kannattaako mutsin lihapatojen ääreltä sittenkään ottaa hatkoja. Ja onko 18 vee Jimi huumeissaan rahattomana kalustamattomassa yksiössään sittenkään niin onnellinen kun on teinille kertonut.
Totuuden kertominen, ja varsinkin sen näyttäminen, olisi todellakin tehokasta. Siis sen mikä on edessä varsin todennäköisesti. Mutta jostain syystä meidän pikku lintukodossamme ei haluta näyttää mitään mikä olisi rumaa. Kaikki on oltava kaunista ja valistuskin on siksi pitkälti pelkkää etäistä teoreettista jorinaa joka on helppo kyseenalaistaa. "Ei mulle noin käy, minä hallitsen tämän" ajattelee moni valistuksen seuraaja ja on todennäköisesti lukenut monien kokeilijoiden ja käyttäjien positiivisia kokemuksia. Ne negatiivisten kokemusten omaajat kun ei useinkaan paljoa kirjoittele nettiin.
Loka?
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 107
Liittynyt: Su Tammi 17, 2021 2:29 pm

Re: Mika "Immu" Ilmén

Viesti Kirjoittaja Loka? »

Joosua kirjoitti: Ma Tammi 22, 2024 4:20 pm
Loka? kirjoitti: Su Tammi 21, 2024 12:20 am ^Oletko sitä mieltä, ettei nuoria kannata valistaa? Itse olen sitä mieltä että kaikki valistuskeinot käyttöön. Suoraan sanottuna kaikki penskat pitäs 13-14 vuotiaina laittaa vuorokaudeksi katsomaan koppiin tauotonta narkkielämää screeneiltä ja sen jälkeen ulos ja takaisin vanhempien luokse. Shokkihoito olisi mun keino, ei oppikirjat ja valistuslehtiset. Siitäpä näkisivät totuuden mitä paskaa semmonen elämä on ja voisivat tehdä valintoja kannattaako mutsin lihapatojen ääreltä sittenkään ottaa hatkoja. Ja onko 18 vee Jimi huumeissaan rahattomana kalustamattomassa yksiössään sittenkään niin onnellinen kun on teinille kertonut.
Totuuden kertominen, ja varsinkin sen näyttäminen, olisi todellakin tehokasta. Siis sen mikä on edessä varsin todennäköisesti. Mutta jostain syystä meidän pikku lintukodossamme ei haluta näyttää mitään mikä olisi rumaa. Kaikki on oltava kaunista ja valistuskin on siksi pitkälti pelkkää etäistä teoreettista jorinaa joka on helppo kyseenalaistaa. "Ei mulle noin käy, minä hallitsen tämän" ajattelee moni valistuksen seuraaja ja on todennäköisesti lukenut monien kokeilijoiden ja käyttäjien positiivisia kokemuksia. Ne negatiivisten kokemusten omaajat kun ei useinkaan paljoa kirjoittele nettiin.
Samoin en ymmärrä miksi tätä shokkikeinoa ei käytetä? Siksi varmasti että 90% (?) teineistä kasvaa lähtökohtaisesti normaaleiksi aikuisiksi normaalin kaavan mukaan harhautumatta yhtään mihinkään. Eli näitä 90% tässä suojellaan käyttämällä tätä ei toimivaa valistustapaa. Oma kokemus on yläastevalistuksesta jonka kävi pitämässä entinen narkki Ritu. Se kyllä sai minut ajattelemaan että ei ikinä mitään kokeilua minulle, mun tuurilla eka kerta ja monttuun. Ehkäpä se ei tässä iässä olisi sen kummempi tarina kuin lehdistäkään luettuna mutta pienenä 7 luokkalaisena sai mut tälle kannalle ja sillä tiellä ollaan.

https://blogit.apu.fi/sininenkirjahylly ... eesukseen/
Loka?
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 107
Liittynyt: Su Tammi 17, 2021 2:29 pm

Re: Mika "Immu" Ilmén

Viesti Kirjoittaja Loka? »

^Ja vielä lisäyksenä, sanaakaan tämä Ritu ei sanonut valistuksessaan jeesuksesta sun muista, itse asiassa en edes tiennyt että hänellä on oma uskojuttunsa.
inferno
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 5:55 pm

Re: Mika "Immu" Ilmén

Viesti Kirjoittaja inferno »

Hyvin outona pidän Carl Adenauer ajatuksen juoksua, että ei dissaa eikä väheksy rikollisia/rikollisuutta. Eli onko sinusta ihan okei ja mukava maksella näiden "sankareiden" rötöksistä veroja eli riihikuivaa, ja tarkoitatko myös tällä sitä, että olet myös valmis täysin hyväksymään, että lapsesi valitsevat rikollisen elämän, kun normaalin töitä tekevän ja veroja maksavan elämän?
Carl Adenauer
Poliisikoira Rex
Viestit: 277
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2023 5:44 pm

Re: Mika "Immu" Ilmén

Viesti Kirjoittaja Carl Adenauer »

En todellakaan ole lapsilleni mitään rikollisista suunnittelemassa, eikä sellaiseen nyt ole edes teoreettista riskiä. En toki heidän aikanaan koskaan puhu ajatuksiani julki kuten täällä. Koulutuksen tärkeyttä painottanut hyvällä menestyksellä, kuten harrastusten.
Nämä veroraha puheet on niin väsyneitä, tietysti maksan veroja, kuten vaimokin, mutta en usko valtion budjetista olevan iso osa, mitä menee vankiloihin. Valtion korkomenot ainakin 2-3- miljardia vuodessa, jo niihin maksan veroja. Maksan tietenkin tuleviin 64:n hävittäjään 10miljardia näin alkuun, Uniper kaupan 5,5 miljardin tappioon, 6 miljardin Suomen antamaan koronatuki pakettiin Etelä-Eurooppaan- joka muuttui lennosta "vihreäksi siirtymäksi". Maksan myös Fortumin Venäjän seikkailuista, kun siellä kasallistettiin Fortumin omaisuus, ja paljosta muusta.
Tämä vaan asioiden saamiseksi oikeisiin mittasuhteisiin. Ja täällä kun tuomioista huudetaan, niin missä maassa kovat tuomiot ovat lopettaneet rikokset, Jenkeissäkö?
Tajusin muuten vihdoin mitä "kallu" tarkoittaa. Ilmeisesti jotain kovaa panomiestä, koska kyseessä vanha miestenlehti. Ja siviilinä olen sitten varmaan "jallu", kun kaksi todistetusti omaa lastakin saanut aikaiseksi. 'Todistetusti" sana vain siksi, kun täällä muutaman ajatuksenjuoksu helppo arvata,"onko sun, vai fanittamiesi jengiläisten", "pitikö oikein käydä isyystestissä" jne...,eli tuota tyypillistä turhaa lätinää.
Rockyfist
Frank Drebin
Viestit: 398
Liittynyt: To Kesä 08, 2023 2:13 am

Re: Mika "Immu" Ilmén

Viesti Kirjoittaja Rockyfist »

Carl Adenauer kirjoitti: Ke Tammi 24, 2024 11:29 am
Tajusin muuten vihdoin mitä "kallu" tarkoittaa. Ilmeisesti jotain kovaa panomiestä, koska kyseessä vanha miestenlehti.
Ei ollu Kallu, vaan Kalle, jota alettiin julkaista vuonna 1973. Kalle oli suunnattu heteroseksuaalisille miehille, mutta siinä oli mukana homoseksuaaleille suunnattu liite. Oisko se siitä jääny mieleen tai siitä, kun 1980-luvulla Kalle sponsoroi ”Käteenvedon SM-kisoja”, jossa lehden mukaan ”maan parhaat runkkarit käsittelivät seivästään taidolla ja asiantuntemuksella” ja esimerkiksi vuonna 1981 ”neljä parasta sai alle minuutin ajan ja voittaja ylsi huikeaan 3,6 s tulokseen?

No oli miten oli. Hyvä, että olet jättänyt rikollisen uran ja ohjaat lapsesi rehellisyyteen.

Hyvää päivänjatkoa kaikille Kalluille ja Kalleille.
Luulin, että se on kuollut, mutta se onkin aloittanut koteloitumisen.
Avatar
Wildchild79
Sabrina Duncan
Viestit: 376
Liittynyt: Su Kesä 18, 2023 10:21 pm

Re: Mika "Immu" Ilmén

Viesti Kirjoittaja Wildchild79 »

Rockyfist kirjoitti: Ke Tammi 24, 2024 4:30 pm

Ei ollu Kallu, vaan Kalle, jota alettiin julkaista vuonna 1973. Kalle oli suunnattu heteroseksuaalisille miehille, mutta siinä oli mukana homoseksuaaleille suunnattu liite. Oisko se siitä jääny mieleen tai siitä, kun 1980-luvulla Kalle sponsoroi ”Käteenvedon SM-kisoja”, jossa lehden mukaan ”maan parhaat runkkarit käsittelivät seivästään taidolla ja asiantuntemuksella” ja esimerkiksi vuonna 1981 ”neljä parasta sai alle minuutin ajan ja voittaja ylsi huikeaan 3,6 s tulokseen?

No oli miten oli. Hyvä, että olet jättänyt rikollisen uran ja ohjaat lapsesi rehellisyyteen.

Hyvää päivänjatkoa kaikille Kalluille ja Kalleille.
PASKAPUHETTA , t: mestari
https://youtu.be/2BWRgkM_-os?si=dy-C6C5am2SbtqZm
Ennen vaadittiin yrittämään, mutta nykyään opetetaan vaatimaan - Sotaveteraani Gunnar Kotiranta 103-v
Rockyfist
Frank Drebin
Viestit: 398
Liittynyt: To Kesä 08, 2023 2:13 am

Re: Mika "Immu" Ilmén

Viesti Kirjoittaja Rockyfist »

Wildchild79 kirjoitti: Ke Tammi 24, 2024 5:00 pm
Rockyfist kirjoitti: Ke Tammi 24, 2024 4:30 pm

Ei ollu Kallu, vaan Kalle, jota alettiin julkaista vuonna 1973. Kalle oli suunnattu heteroseksuaalisille miehille, mutta siinä oli mukana homoseksuaaleille suunnattu liite. Oisko se siitä jääny mieleen tai siitä, kun 1980-luvulla Kalle sponsoroi ”Käteenvedon SM-kisoja”, jossa lehden mukaan ”maan parhaat runkkarit käsittelivät seivästään taidolla ja asiantuntemuksella” ja esimerkiksi vuonna 1981 ”neljä parasta sai alle minuutin ajan ja voittaja ylsi huikeaan 3,6 s tulokseen?

No oli miten oli. Hyvä, että olet jättänyt rikollisen uran ja ohjaat lapsesi rehellisyyteen.

Hyvää päivänjatkoa kaikille Kalluille ja Kalleille.
PASKAPUHETTA , t: mestari
https://youtu.be/2BWRgkM_-os?si=dy-C6C5am2SbtqZm
No sinnepäin. Ei ole mun erikoisalaa.
Kiitos tarkennuksesta.
Luulin, että se on kuollut, mutta se onkin aloittanut koteloitumisen.
Vastaa Viestiin