skoune kirjoitti: To Helmi 08, 2024 11:20 am
Talvi24 kirjoitti: To Helmi 08, 2024 10:23 am
..
Tikkasesta on ollut viitteitä hänen olevan ns. kontrolloiva puoliso, kun ystävä on kertonut miten T oli laittanut
jatkuvasti tekstiviestejä vaimolleen tämän ollessa ystävänsä kanssa matkoilla. Myös se jonkinlainen välikohtaus
jossain juhlissa, jossa T oli vaatinut saada istua vaimonsa vieressä
. Sillä tavalla hän on pystynyt kuulemaan mitä vaimo puhuu.
..
Niinpä, monet rakastuneet saattavat lähettää ikäväviestejä, jos toinen on jossain muualla. Varsinkin suhteen alussa..
Ja mitä minä olen täältä lukenut, niin tuo "jossain juhlissa" oli pariskunnan häät. Ja todellakin, jos hääpari ei istunut vieretysten omissa häissään on todella syrjimisen huippu! Kuka tahansa sulhanen olisi asiaan reagoinut kovaäänisesti. - Minusta alkaa tuntua, että Tikkasta kohtaan oli käytetty henkistä väkivaltaa ja mollaamista ja kiusaamista! Hän saattoi olla itse ns kontrollin alla..ja minkälaisia viestejä hän oli vaimonsa puhelimesta kuvannut..olisi hyvä tietää oliko hänen persoonaansa niissä mainittu..
Tuosta tekstiviestien lähettelystä oli nimenomaan se tieto, että poikkeuksellisen runsaasti oli T lähettänyt viestejä vaimolleen. Sisällöistä ei tietoa, mutta kyseinen ystävä oli pitänyt viesteilyä selvästi liiallisena. Se kuulosti siltä kuin olisi häirinnyt oleellisesti vaimon ja tämän ystävän matkoilla oloa. Ei tietoa, milloin tämän on ollut eikä tietoa, olivatko viesti sellaisia, joihin T olisi odottanut vastausta. En löytänyt nyt linkkiä, mutta poikkeavalta toiminnalta se kuulosti ja sopii ns. kontrolloivan puolison tekemäksi.
Ei tuo istumajärjestykseen liittynyt juttu ollut varmaan se hääjuhlissa ollut juttu. Eihän kukaan tietysti odota, että vihitty pari ei istuisi vierekkäin. Tuo oli jonkun vaimonsa ystävän kertomaa jostain muusta juhla?- tilanteesta.
Oli joku toinen "epämiellyttävä tapahtuma" (vai miten se oli kuvattu), josta ei annettu tarkempia tietoja, vaan se salattiin. Se tapahtuma saattoi olla hääjuhlien yhteydessä. Varsinainen hääjuhla pidettiin koronan vuoksi vasta kesällä 2022 (heidät oli vihitty 7/-21).
Ai niin, olin saanut käsityksen, että T olisi ottanut vaimonsa kännykän kuvista kopioita, mutta tosiaan hän on ilmeisesti ottanut myös kuvia vaimonsa puhelimen tekstiviesteistä. Syyttäjä yritti saada noista motiivin murhalle, mutta ei saanut. Miksi T oli ottanut nuo vaimonsa puhelimesta?
Kirjoitat, että sinusta alkaa tuntua, "että Tikkasta kohtaan oli käytetty henkistä väkivaltaa ja mollaamista ja kiusaamista …" Tällaisia tietoja ei ole julkisuuten tuotu. En tiedä Koortin taktiikasta, mutta jos T olisi Koortille jotain epäilemääsi kertonut, olisi hän saattanut pyytää jonkun todistajaksi "puhdistamaan" Tikkasesta muodostunutta kuvaa.
Onkohan puolustuksella edes ollut todistajia? Ei tietoa, oliko hoitava psykiatri syyttäjän vai puolustuksen todistaja. Julkisuuteen annetut tiedot todistajista (uhrin; veli, ystävä, lapsi) ovat syyttäjän todistajia. Lisäksi välittömästi tapahtuman jälkeen Tikkasen nähneet joku/jotkut naapureista ja poliisit.