Tampere: aviomies epäiltynä puolisonsa murhasta 9.2.2024

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Arko
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: To Marras 24, 2022 6:38 pm

Re: Tampere: aviomies epäiltynä puolisonsa murhasta 9.2.2024

Viesti Kirjoittaja Arko »

Kyllä mun mielestä tuosta videosta missä Y on suojatievahtina huomaa, että vähintään entinen narkomaani on tuo nainenkin.
Sipi
Theo Kojak
Viestit: 1161
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:58 pm

Re: Tampere: aviomies epäiltynä puolisonsa murhasta 9.2.2024

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Deathling kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 7:26 pm Valitettavasti vaan luisui sitten vanhaan paskaan takaisin pikkuhiljaa. Oli siis oikeasti vuosia hän kuivilla, ainakin viisi vuotta ellei enemmän ja eleli ihan normaalia elämää.
Jos ihminen on päihdeongelmainen, se on juuri sitä. Itse olin liitossa alkoholistin kanssa, joka oppi juodessaan sen, että syy oli aina minussa. Aina. Joko puhuin liikaa tai olin liian hiljaa, joko olin paikalla tai poissa, joko otin kantaa tai en ottanut -jälkikäteen perustelu juomiselle löytyi aina siitä, miten väärin minä olin toiminut. Ja jos vaan olisin toiminut toisin, hänen ei olisi tarvinnut juoda.

No, kun hän raitistui, silti sama, kitisevä, huonosta itsetunnosta kärsivä, maustsaukkainen, läheisriippuvainen reppana siellä oli edelleen, ainoastaan ilman viinaa. Hänellä oli jatkuvati paha olo kaikesta, ja jos ehdottelin että voisitko lopettaa ton ruikuttamisen oli aina vastaus, että voi hän alkaa myös dokaamaan, kun "sitä näköjään haluat". Eli kiristi tavallaan sillä, että jos olen "noin inhottava", hänelle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin juoda. Kuulostaa niin tutulta kun luen näitä kommentteja Tapiosta ja siitä, miten häntä kohtaan on vaimo käyttäytynyt "epäasiallisesti/ hallitsevasti" tms. Onhan se nyt hirveää jos vaaditaan aikuiselta mieheltä vastuunottoa.

Joten sinänsä kuulostaa tutulta, että jos tämä Tapio onkin ollut selvinpäin, mutta elämänhallinta on jäänyt vaimon varaan, on asiasta tullut iso ongelma ajan myötä. Jos itse olisin ollut tämä vaimo, taatusti laittaisin madonluvut tiskiin sen suhteen, että oletko mies vai mikkihiiri. Töihin siitä, ei se ruikuttamalla parane. Ja jos tekee mieli narkata, mene terapiaan tai muuta vittuun täältä. Ja jos se narkkaaminen on jo sillä astellaa, että leimahtaa psykoosit tulille niin tuskin ihan eilen on repsahtanut.

Onko tämä siis henkistä väkivaltaa? Kauanko teidän mielestänne pitää katsoa, että puoliso "toipuu" ja alkaa ottaa vastuuta edes jostain? Kymmenen, kaksikymmentä, kolmekymmentä vuotta? Jos vaimo lopettaa aikuisen ihmisen hyysäämisen, ei se ole väkivaltaa.

Kai mä olen sitten sairas sadisti, mutta oon laittanu lapsenikin pihalle aikanaan kun tulivat aikuisiksi.
Demppa
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: To Loka 26, 2023 10:36 pm

Re: Tampere: aviomies epäiltynä puolisonsa murhasta 9.2.2024

Viesti Kirjoittaja Demppa »

Arko kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 8:39 pm Kyllä mun mielestä tuosta videosta missä Y on suojatievahtina huomaa, että vähintään entinen narkomaani on tuo nainenkin.
Samaa olin juuri tulossa kirjoittelemaan - näyttää omaan silmään, että olisi ainakin joskus aikaisemmin vedetty ja ihan kunnolla, ei tuo ulkonäkö ihan parilla kolmella kokeilukerralla tule.
Sipi
Theo Kojak
Viestit: 1161
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:58 pm

Re: Tampere: aviomies epäiltynä puolisonsa murhasta 9.2.2024

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Demppa kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 9:00 pm
Arko kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 8:39 pm Kyllä mun mielestä tuosta videosta missä Y on suojatievahtina huomaa, että vähintään entinen narkomaani on tuo nainenkin.
Samaa olin juuri tulossa kirjoittelemaan - näyttää omaan silmään, että olisi ainakin joskus aikaisemmin vedetty ja ihan kunnolla, ei tuo ulkonäkö ihan parilla kolmella kokeilukerralla tule.
Joo hampaat paljastaa.
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2887
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Tampere: aviomies epäiltynä puolisonsa murhasta 9.2.2024

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Sipi kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 8:46 pm

Onko tämä siis henkistä väkivaltaa? Kauanko teidän mielestänne pitää katsoa, että puoliso "toipuu" ja alkaa ottaa vastuuta edes jostain? Kymmenen, kaksikymmentä, kolmekymmentä vuotta? Jos vaimo lopettaa aikuisen ihmisen hyysäämisen, ei se ole väkivaltaa.
Ei ole, mullakin aikanaan vuosien alkoholiongelma poistui, kun kymmenen vuoden jälkeen ex akka ilmoitti aamuyöllä olennaisensa harrastuksensa lomassa, että olen ilonpilaaja ja nykyisin tylsä sekä kontrollifiikki ja haluaa siksi eron. No mie tartuin sitten siihen tarjoukseen, hyppäsin heti autoon ja ajelin paikalliselle ABC:lle juomaan sen kunniaksi kaffet wienerin kera ja tuumailin että mihin suuntaan painelis ja miten pitkälle. Sen oppijakson jälkeen olen kierrellyt viinalle persot kottaraiset melkoisen kaukaa. Paskat holistia kannattaa alkaa hyysäämään, kokeiltu juttu, siinä tiivistyy vaan se vanha sanonta maailman palkasta ja kiittämättömyydestä, eikä siitä kannata omantunnon tuskia kantaa.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
trubaduuri
Sofia Karppi
Viestit: 449
Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 7:59 pm

Re: Tampere: aviomies epäiltynä puolisonsa murhasta 9.2.2024

Viesti Kirjoittaja trubaduuri »

ruusumaa kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 12:46 pm Kuva vuodelta 2019. Eli ei aivan tuore tämäkään.

Freesin näköinen siinä kuitenkin.

76182562_1044028629116747_4199928148004962304_n.jpg
Tämä kuva otettu lentävänniemen bussi päätepysäkin kohdalta. Joku tuossa säännöllisesti polttaa ganjaa, on meinaan sen verran usein ollut sellainen makeahko lemu siinä lähistöllä. Tulee ilmeisesti näistä kolmikerroksisten talojen parvekkeelta jostain?
Puhelinkortti
Jane Marple
Viestit: 1041
Liittynyt: Ma Helmi 15, 2010 3:09 pm

Re: Tampere: aviomies epäiltynä puolisonsa murhasta 9.2.2024

Viesti Kirjoittaja Puhelinkortti »

Deathling kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 7:26 pm Jos en väärin muista, suhde alkoi kun Tapio oli ollut jo vuosia kuivilla ja aloittanut muutenkin rikoksettoman elämän. Kävi töissä ja oli ns. kunnon kansalainen. Se selittänee jotain miksi Y on hänet valinnut. Hän on alkanut seurustella miehen kanssa jolla on rankka tausta ja joka on tehnyt parannuksen. Valitettavasti vaan luisui sitten vanhaan paskaan takaisin pikkuhiljaa. Oli siis oikeasti vuosia hän kuivilla, ainakin viisi vuotta ellei enemmän ja eleli ihan normaalia elämää.
Tapsa oli kuivilla pitkään ja yritti saada muijansakin kuiville. Muija kutenkin ratkesi aina ja niin lopulta Tapsakin. Täällä jotkut vaan jostain syystä yrittää kääntää asiota päälaelleen.
focus
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Loka 24, 2023 8:53 pm

Re: Tampere: aviomies epäiltynä puolisonsa murhasta 9.2.2024

Viesti Kirjoittaja focus »

Puhelinkortti kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 10:34 pm Tapsa oli kuivilla pitkään ja yritti saada muijansakin kuiville. Muija kutenkin ratkesi aina ja niin lopulta Tapsakin. Täällä jotkut vaan jostain syystä yrittää kääntää asiota päälaelleen.
Johtunee siitä, että Tapsa oli se joka murhasi vaimonsa eikä toisinpäin. Tuppaa kummasti vaikuttamaan moiset siihen miten muut henkilöön suhtautuu.

Jos asia oli noin kuin sanot, niin Tapsan ois varmaan kannattanut jättää mimmi eikä alkaa vetämään itsekin. "Ex-"päihderiippuvaisen ja taparikollisen pitäisi tietää paremmin mihin se johtaa. Turha siinä on maalailla miehestä mitään ylevää kun moiseen tekoon päätyi, saati tuollaisella rikosrekisterillä.
trubaduuri
Sofia Karppi
Viestit: 449
Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 7:59 pm

Re: Tampere: aviomies epäiltynä puolisonsa murhasta 9.2.2024

Viesti Kirjoittaja trubaduuri »

Arko kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 8:39 pm Kyllä mun mielestä tuosta videosta missä Y on suojatievahtina huomaa, että vähintään entinen narkomaani on tuo nainenkin.
Meni ohitse tuon videon linkki? Autatko tietämätöntä.
Sipi
Theo Kojak
Viestit: 1161
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:58 pm

Re: Tampere: aviomies epäiltynä puolisonsa murhasta 9.2.2024

Viesti Kirjoittaja Sipi »

focus kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 10:48 pm
Johtunee siitä, että Tapsa oli se joka murhasi vaimonsa eikä toisinpäin. Tuppaa kummasti vaikuttamaan moiset siihen miten muut henkilöön suhtautuu.

Jos asia oli noin kuin sanot, niin Tapsan ois varmaan kannattanut jättää mimmi eikä alkaa vetämään itsekin. "Ex-"päihderiippuvaisen ja taparikollisen pitäisi tietää paremmin mihin se johtaa. Turha siinä on maalailla miehestä mitään ylevää kun moiseen tekoon päätyi, saati tuollaisella rikosrekisterillä.
Täysin samaa mieltä. Ei ole kenenkään toisen syytä, jos aikuinen ihminen vetää itsensä sekaisin viinasta tai huumeista. Eikä ollut Tapsa ekaa kertaa pappia kyydissä, joten tuskin tuli itselleekään yllätyksenä ettei kykene kohtuukäyttöön.
Sipi
Theo Kojak
Viestit: 1161
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:58 pm

Re: Tampere: aviomies epäiltynä puolisonsa murhasta 9.2.2024

Viesti Kirjoittaja Sipi »

trubaduuri kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 11:07 pm
Arko kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 8:39 pm Kyllä mun mielestä tuosta videosta missä Y on suojatievahtina huomaa, että vähintään entinen narkomaani on tuo nainenkin.
Meni ohitse tuon videon linkki? Autatko tietämätöntä.

https://yle.fi/a/3-11491815
HKV
Olivia Benson
Viestit: 743
Liittynyt: Su Joulu 11, 2022 11:16 pm

Re: Tampere: aviomies epäiltynä puolisonsa murhasta 9.2.2024

Viesti Kirjoittaja HKV »

Sipi kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 11:12 pm
trubaduuri kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 11:07 pm
Arko kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 8:39 pm Kyllä mun mielestä tuosta videosta missä Y on suojatievahtina huomaa, että vähintään entinen narkomaani on tuo nainenkin.
Meni ohitse tuon videon linkki? Autatko tietämätöntä.

https://yle.fi/a/3-11491815
Jaa että tuon videon perusteella on narkkari?
Laiha ja huonot hampaat.
Tiedän paljon tälläisiä joilla vaan jäänyt leegot pesemättä.
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
aku88
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: Su Helmi 02, 2020 5:21 pm

Re: Tampere: aviomies epäiltynä puolisonsa murhasta 9.2.2024

Viesti Kirjoittaja aku88 »

Arko kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 8:39 pm Kyllä mun mielestä tuosta videosta missä Y on suojatievahtina huomaa, että vähintään entinen narkomaani on tuo nainenkin.
Juurikin näitä entisiä käyttäjiä pikakoulutetaan sosionomeiksi jne. Saa koulutuspaikka pisteitä ja sinne lähettänyt mm. KRISS. Ei todellakaan vaadita samaa kun normaali opiskelijoilta! Sitten nämä Ry:t pitävät itseään hienoina kun palkkaavat entisiä hoidokkejaan palkkatuella tms. Tämä Tapio taisi olla aika lähellä erästä Rappuryhmää mikä toimii Tampereella.
Järppä90
Remington Steele
Viestit: 235
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2022 12:59 am

Re: Tampere: aviomies epäiltynä puolisonsa murhasta 9.2.2024

Viesti Kirjoittaja Järppä90 »

Y vahtii nyt taivaallisia suojateitä. Kyllähän tuohon hommaan ryhtyminen osoittaa kuiteenkin jonkinlaista empatiaa ja olihan se haastateltu naapurikin sanonut, että rouva oli tosi mukava ja antoi liput lätkäpeliin yms......Tapsa sen sijaan joko kokee linnassa Laten kohtalon, tai kävelee vielä alakerrassa tulisilla hiilillä
Arko
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: To Marras 24, 2022 6:38 pm

Re: Tampere: aviomies epäiltynä puolisonsa murhasta 9.2.2024

Viesti Kirjoittaja Arko »

Joo mut jos Y ois mun naapuri ollut, niin olisin kyllä vetänyt omat johtopäätökseni, vaikka kuinka valvoo suojatietä ja ois sosionomi.
Vastaa Viestiin