"Mustasukkaisuudesta motiivina jäi epäilys, mutta ei voitu todistaa (Iisalmen Sanomt 29.1.2024):Zorro7 kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 7:49 pm Taloudellinen motiivi ja mustasukkaisuus todellako poissuljettua?
Itse olen tätä tapausta edelleen spekuloinut niiden päihde asioiden ympäriltä.
Oliko vici päättänyt erota? Tiesikö jotain Roopen asioita mitä Roope tai joku muu pelännyt paljastuvan?
Koko ketjua en ole läpi lukenut en tiedä onko täällä ollut vielä pohdintaa että olisiko Roope voinut mahdollisesti kertoa aikeistaan jollekin ulkopuoliselle, tai jopa saada ohjeita tai neuvoja muualta miten vaimosta hankkiudutaan eroon?
Suunnitelmallisesti on ainakin toiminut asian kanssa.
Täyttä spekua yläpuolella
Oikeuden mukaan teon mahdollinen motiivi jäi selvittämättä, vaikka oikeudessa todistajat kertoivat, että syytetty oli ollut takertuvainen ja mustasukkainen vaimostaan.
Käräjäoikeus katsoi asiassa saadun runsaasti näyttöä siitä, että mustasukkaisuudella saattoi olla osansa tapahtumissa. Oikeuden mukaan motiivia ei voitu kuitenkaan todistaa niin, ettei siitä olisi jäänyt varteenotettavaa epäilyä."
- Minä kahlasin aiemmin siihen astisen ketjun läpi ja sen jälkeen olen seurannut. En ainakn muista olleen pohdintaa, että RT olisi kertonut kellekään aikeistaan jne. En usko hänen kertoneeen kellekään. Vici oli miettinyt eroa noin vuoden seurustelun jälkeen, siis jossain 2021 alussa. Oli puhunut ystävälleen. Tilanne oli muuttunut, RT kosi ja kihlautuivat 2/2021. Naimisiin 7/2021.
Tullut vaikutelma, että ehkä RT on ollut aika yksin. Hänellä ei ehkä ole ketään sydänystävää? Miten lie yhteydet kaksoissiskonn kanssa. Työstä jäi pois 8/22. Ehkä juurikaan muita aikuiskontakteja ei syksystä lähtien ollut kuin vaimo? Lapset asuivat osa-aikaisesti RTn ja Vicin kanssa, ei tietoa tarkemmin noista järjestelyistä. Vain tieto, että tapahuman viikonloppuna lapsia ei heillä ollut.
Lieneekö oikeudessakaan ollut kukaan puolustajan todistajana RTn puolesta; luonne ja mitä nyt kartoittaisivatkaan.