Maailmasta ei tule yhtään parempaa noilla neuvoilla. Saastaa ei äidiksi kannata kutsua. Synnyttäjä kelpaa aivan hyvin.Pullervo Pönttinen kirjoitti: La Helmi 17, 2024 8:36 am
Muusa oli Milon biologinen äiti. Suomen kielessä äiti-sana voi viitata niin biologiseen kuin sosiaaliseenkin äitiin. Äidit voivat olla ihan yhtä sairaita paskoja kuin hämyisät puskaraiskaajatkin, ja maailmassa tulee olemaan asiat heti pikkuisen paremmin kun opettelette hyväksymään tämän faktan.
4v. pojan törkeä kuolemantuottamus 8.6.2023 Joensuu, äidille ja isäpuolelle ehdotonta
- JudgeCooper
- Sofia Karppi
Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin
Välinpitämättömyys on valinta.
-
pate22
Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin
Suomessa ymmäretään aivan liian paljon rikollisia ja muuta ihmissaastaa. Tästäkin tapauksesta taas puhetta riittää mutta mitään ei tapahdu lastensuojelun puolella, ei lapsen oikeuksien puolella, ei rikostutkinnassa eikä tuomioissa. Kaikki jatkuu kuten aina ennenkin, eli rikollisella on suurimmat oikeudet, jopa suuremmat kuin uhrilla. Tämä on yksinkertaisesti väärin.
Viimeksi muokannut pate22, La Helmi 17, 2024 9:03 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja korjaan vielä vähän, päiväkodin työntekijä on suoraan kysynyt uudelleen "miksi sinulla on pipi otsassa", johon lapsi on vastannut "isi kiusaa" tai "isä mua kiusaa".BoringProphet kirjoitti: La Helmi 17, 2024 7:59 amEi tietenkään joka naarmusta, vaan silloin kun on on jotain arveluttavaa. Esim. isoja jälkiä naamassa ja lapsi sanoo että ”isi kiusaa”.Ahmi kirjoitti: Pe Helmi 16, 2024 9:51 pmBoringProphet kirjoitti: Pe Helmi 16, 2024 10:02 am
Aivan totta että päiväkodin olisi pitänyt tarkistaa tuo vamma ja lasun olisi pitänyt puuttua asioihin hanakammin, olen samaa mieltä. Varsinkin kun pikkupoika oli kertonut että ”isi kiusaa”.
Haittaahan tuollaisesta varmistumisesta ei koskaan ole sikäli että vanhemmat hoitavat lasta hyvin ja kotona on asiat ok, ja jos ei ole ok, niin silloinkin haitta on vain vanhempien harmistus siitä että heidän asioihinsa puututaan. Lapselle huolenpito on etu.
Siitä se vasta soppa syntyisi jos kynnys ilmoittaa lastensuojeluun on niin matala, että pienestäkin mustelmasta pääsee sossun asiakkaaksi. Ajatelkaa omalle kohdalle jos joku tuntematon tekee teistä perusteettomia ilmoituksia. No ei tietenkään ollut perusteeton tässä tapauksessa, ennen kuin joku näsäviisas pääsee huomauttamaan, mutta noin niinku yleisesti ottaen. Itse tulee aina ajateltua entä jos osuu omalle kohdalle niin mitä sitten. No tähänkin joku näsäviisas voi huomauttaa kuinka täydellinen on eikä ole mitään salattavaa ennen kuin on kusi sukassa.
Oliko jollain tarkempaa tietoa että oliko tää uutisoinnissa näkynyt paloauto paita( tän paidan näkeminen sai mut itkemään vuolaasti) Milolla päällä löytöhetkellä? Ensihoitajien kuulusteluissa he mainitsi että huoneeseen tultaessa lapsi oli niin brutaali näky että heti huomasi että hän on kokenut silmitöntä väkivaltaa. Viitataankohan tällä päässä ja kasvoissa näkyviin vammoihin vai rinnassa näkyviin? Mietin siis että oliko Milolla tässä kohtaa paitaa päällä? Jos ei niin miksi paloauto paitaa olisi tutkittu? Onko Milo ollut jo "nukkumaan" mennessä ilman paitaa? Tällöin tämän nais kuvatuksen olisi pitänyt nähdä vammat vaikka hän väitti kuulusteluissa että ei ole nähnyt kun kasvoissa olleet vammat.
Ja miksi mies kuvatus olisi riisunut paidan päältä ennen elvytystä? Ensimmäisenä paikalle tulleet ensihoitajat tämän varmasti olisivat tehneet ja vasta sitten nähneet kokonaisuudessaan vammojen laajuuden.
Niin tai näin ei tälle pojalle ainakaan ole yöpukua päälle laitettu vaan päällä on ollut joko paloautopaita tai hän on ollut vammoineen ilman paitaa.
Ymmärsinkö oikein: tänään tarkoitus että moni sytyttää illalla kynttilän, ottaa sitä kuvan ja instaan tunnuksella #turvaalapsille?
Itse kannatan myös ajatusta että 11.3 mielenilmaus mahd.monessa paikkaa kun oletettavat tuomiot näille nilkeille jaetaan.Silloin tunnuksella #oikeuttaMilolle
Ja miksi mies kuvatus olisi riisunut paidan päältä ennen elvytystä? Ensimmäisenä paikalle tulleet ensihoitajat tämän varmasti olisivat tehneet ja vasta sitten nähneet kokonaisuudessaan vammojen laajuuden.
Niin tai näin ei tälle pojalle ainakaan ole yöpukua päälle laitettu vaan päällä on ollut joko paloautopaita tai hän on ollut vammoineen ilman paitaa.
Ymmärsinkö oikein: tänään tarkoitus että moni sytyttää illalla kynttilän, ottaa sitä kuvan ja instaan tunnuksella #turvaalapsille?
Itse kannatan myös ajatusta että 11.3 mielenilmaus mahd.monessa paikkaa kun oletettavat tuomiot näille nilkeille jaetaan.Silloin tunnuksella #oikeuttaMilolle
-
A Better Tomorrow
- Scooby-Doo
Ei kun huomenna eli 18.2. klo 18.00 voi sytyttää kynttilän samaan aikaan kun Joensuussa oikeasti kynttilämeri. Ja kuvia voi jakaa someen ja siihen #turvaalapsilleSun40 kirjoitti: La Helmi 17, 2024 8:57 am Oliko jollain tarkempaa tietoa että oliko tää uutisoinnissa näkynyt paloauto paita( tän paidan näkeminen sai mut itkemään vuolaasti) Milolla päällä löytöhetkellä? Ensihoitajien kuulusteluissa he mainitsi että huoneeseen tultaessa lapsi oli niin brutaali näky että heti huomasi että hän on kokenut silmitöntä väkivaltaa. Viitataankohan tällä päässä ja kasvoissa näkyviin vammoihin vai rinnassa näkyviin? Mietin siis että oliko Milolla tässä kohtaa paitaa päällä? Jos ei niin miksi paloauto paitaa olisi tutkittu? Onko Milo ollut jo "nukkumaan" mennessä ilman paitaa? Tällöin tämän nais kuvatuksen olisi pitänyt nähdä vammat vaikka hän väitti kuulusteluissa että ei ole nähnyt kun kasvoissa olleet vammat.
-
Pullervo Pönttinen
- Lauri Hanhivaara
Minun äitini oli ihmissaasta, joka pilasi elämäni. Minä anelin apua, ja kukaan ei auttanut, koska "äidinrakkaus ja äitiys ja perhe ja äitisi varmasti toimii sinun parhaaksesi, tulet itsekin ymmärtämään sen kun vain kasvat ja viisastutJudgeCooper kirjoitti: La Helmi 17, 2024 8:46 amMaailmasta ei tule yhtään parempaa noilla neuvoilla. Saastaa ei äidiksi kannata kutsua. Synnyttäjä kelpaa aivan hyvin.Pullervo Pönttinen kirjoitti: La Helmi 17, 2024 8:36 am
Muusa oli Milon biologinen äiti. Suomen kielessä äiti-sana voi viitata niin biologiseen kuin sosiaaliseenkin äitiin. Äidit voivat olla ihan yhtä sairaita paskoja kuin hämyisät puskaraiskaajatkin, ja maailmassa tulee olemaan asiat heti pikkuisen paremmin kun opettelette hyväksymään tämän faktan.
Jos yhdelläkin ihmisellä olisi käynyt mielessä, että "hetkinen, voihan äitikin satuttaa lastaan", niin minut olisi saatettu pelastaa. Jos niin olisi tapahtunut, voisin nyt olla pyörätuolista riippumaton, voisin nukkua yöni ilman painajaisia, ja voisin olla sellainen ihminen, joka tälläkin hetkellä tekisi jotain muuta kuin riitelisi netissä lasten murhaamisesta.
Äitini on silti ainoa äitini. Vihaan häntä sydämeni pohjasta, minun maailmassani "äiti" on kirosanoista rumin. Sanalla "äiti" ei ole minulle muuta tarkoitusta, kuin että se on vihaamani ihmisen nimi. Haluatko sinä riistää minulta oikeuteni kutsua biologista äitiäni äidikseni vain siksi, koska minun äitini ei sovi sinun ruusunpunaiseen mielikuvaasi siitä, millaisia oikeat äidit ovat?
Vituttaa aina lukea tätä kun JOKA KERTA ihmiset jaksavat pöyristyä ja järkyttyä ja tarvita kriisiapua, ja sitten näiden tragedioiden välissä eivät kuitenkaan viitsi tehdä yhtään mitään estääkseen niitä tapahtumasta tulevaisuudessa. Jos viitsittäisiin edes myöntää se fakta, että äiditkin voivat satuttaa lapsiaan, niin meidän uhrien ei aina tarvitsisi kuunnella sitä iänikuista jollotusta siitä, miten meidän pitää olla ihkuille äideillemme kiitollisia kaikesta siitä hyvästä, mitä ovat meille tehneet. Kun jollakulla voisi käydä mielessä myös se mahdollisuus, että ehkä me puhummekin totta kun sanomme, että äiti satuttaa.
Tässä tapauksessa toki isäpuoli oli pääperse ja äiti tiukkana kakkosena, mutta näinniinku yleisellä tasolla.
Älkää jakako nuorista lapsistanne mitään kuvia tai videoita nettiin. Se on peruuttamaton päätös, johon lapsi ei kykene antamaan suostumustaan.
↑
Ihan hirveetä
Voimia sulle selvitä tosta kaikesta
Mua kans ärsyttää suunnattomasti, että aina eka oletus on ettei äiti vois satuttaa lastaan. Ihan yhtälailla voi kuten kaikki muutkin.
Ihan hirveetä
Mua kans ärsyttää suunnattomasti, että aina eka oletus on ettei äiti vois satuttaa lastaan. Ihan yhtälailla voi kuten kaikki muutkin.
-
sivusta_seuraaja
- Jane Marple
Muusa ei ole osannut arvostaa saamaansa tukea, mitä on tullut lasusta! Näkyy viesteistä. Yleensä tämän yhteiskuntaluokan ihmiset eivät arvosta sitä,Kaarma kirjoitti: Pe Helmi 16, 2024 10:36 pm Viesteistä tulee kuva että olisi ollut ennemminkin halukas pääsemään lastensuojelusta eroon.
että saavat apua. Toki rahallinen apu kelpaa. Usein kuitenkin on elämänhallinta niin hukassa, että sitä apua tarvitaan muuhunkin. Ihminen joutuu nöyrtymään sen avun edessä. Sitä ei Muusa tehnyt, edes _lapsena_puolesta! Milo olisi pitänyt huostaanottaa välittömästi, mutta sitä ei tehty-vaan Muusalle annettiin vielä mahdollisuus. Sitä mahdollisuutta ei tule enää.
https://www.facebook.com/events/3582583 ... f=newsfeed
Jos muualle ei saa nyt tekstiä, niin laittakaa tuonne. Tämä ketju on jo ihan sekaisin, kun some tuomarit tulee kertomaan, minkä tuomion pitäisi saada ja sen lisäksi vielä ihmiset miettii saako Senaatintorille viedä kynttilöitä. Koskelan tapauksessa oli iso ryhmä Facebookissa, sinne tekemään ryhmä!
- JudgeCooper
- Sofia Karppi
En ole riistämässä sinulta mitään. Etkä tiedä millainen mielikuva minulla äideistä on. Saasta on silti saastaa.Pullervo Pönttinen kirjoitti: La Helmi 17, 2024 9:04 am Äitini on silti ainoa äitini. Vihaan häntä sydämeni pohjasta, minun maailmassani "äiti" on kirosanoista rumin. Sanalla "äiti" ei ole minulle muuta tarkoitusta, kuin että se on vihaamani ihmisen nimi. Haluatko sinä riistää minulta oikeuteni kutsua biologista äitiäni äidikseni vain siksi, koska minun äitini ei sovi sinun ruusunpunaiseen mielikuvaasi siitä, millaisia oikeat äidit ovat?
Välinpitämättömyys on valinta.
-
Pullervo Pönttinen
- Lauri Hanhivaara
Kiitos, mutta säästä voimasi jollekulle, jolle niistä voisi vielä olla apua. Minähän selvisin jo, hengissä (toisin kuin monet muut) ja vieläpä päihteettömänä (toisin kuin useimmat muut).Helunaa kirjoitti: La Helmi 17, 2024 9:11 am Ihan hirveetäVoimia sulle selvitä tosta kaikesta
![]()
Mutta täällä on joka hetki lukuisia lapsia, tulevia minuja, sekä myös heitä joista tulee uusia Miloja, joilla on vielä pitkä odotus omaan aikuisuuteensa. Jos meillä olisi oikea hyvinvointivaltio ja maailman onnellisin maa, niin nuo lapset pelastaisi joku muu aikuinen kuin se, joksi he itse kasvavat ja jonka jaloilla lähtevät menneisyyttään pakoon.
Älkää jakako nuorista lapsistanne mitään kuvia tai videoita nettiin. Se on peruuttamaton päätös, johon lapsi ei kykene antamaan suostumustaan.
Tää maa alkaa olee kaukana hyvinvointivaltiosta. Lapsiperheiden asemaa poljetaan alas kokoajan ja sit ihmetellään kun syntyvyys laskee. Tähän maahan tarvitaan enemmän tukea ja apua lapsiperheille. Mut nykyseltään noi resurssit ei vaan riitä.Pullervo Pönttinen kirjoitti: La Helmi 17, 2024 9:24 amKiitos, mutta säästä voimasi jollekulle, jolle niistä voisi vielä olla apua. Minähän selvisin jo, hengissä (toisin kuin monet muut) ja vieläpä päihteettömänä (toisin kuin useimmat muut).Helunaa kirjoitti: La Helmi 17, 2024 9:11 am Ihan hirveetäVoimia sulle selvitä tosta kaikesta
![]()
Mutta täällä on joka hetki lukuisia lapsia, tulevia minuja, sekä myös heitä joista tulee uusia Miloja, joilla on vielä pitkä odotus omaan aikuisuuteensa. Jos meillä olisi oikea hyvinvointivaltio ja maailman onnellisin maa, niin nuo lapset pelastaisi joku muu aikuinen kuin se, joksi he itse kasvavat ja jonka jaloilla lähtevät menneisyyttään pakoon.
-
Pullervo Pönttinen
- Lauri Hanhivaara
En tiedäkään, mutta oletan, että jos itse pidät omaa äiti-näkemystäsi aiheeseen liittyvänä asiana, niin varmasti kerrot sen itse.JudgeCooper kirjoitti: La Helmi 17, 2024 9:16 amEn ole riistämässä sinulta mitään. Etkä tiedä millainen mielikuva minulla äideistä on. Saasta on silti saastaa.Pullervo Pönttinen kirjoitti: La Helmi 17, 2024 9:04 am Äitini on silti ainoa äitini. Vihaan häntä sydämeni pohjasta, minun maailmassani "äiti" on kirosanoista rumin. Sanalla "äiti" ei ole minulle muuta tarkoitusta, kuin että se on vihaamani ihmisen nimi. Haluatko sinä riistää minulta oikeuteni kutsua biologista äitiäni äidikseni vain siksi, koska minun äitini ei sovi sinun ruusunpunaiseen mielikuvaasi siitä, millaisia oikeat äidit ovat?
Saasta on saastaa ja joskus sen saastan nimi on "äiti". Turha halkoa hiuksia siitä, millä nimellä sen uhri on opetettu sitä kutsumaan. Uhri tarvitsee apua, vaikka kutsuisikin pahinta vihollistaan nimellä "äiti", mutta valitettavasti tämä ymmärrys puuttuu monilta. Se muistetaan vain hetkellisesti AINA sen jälkeen, kun joku Milo tai Vilja Eerika murhataan.
Sitten kun Milonkin murhaajat tulevat saamaan lopulliset tuomionsa hovioikeudesta, niin asiasta jaksetaan kilpajärkyttyä kahden kuukauden ajan ennen, kuin Milo unohtuu ja äidit nostetaan jälleen kultajalustalle. Milo jää Vilja Eerikan tavoin pelkäksi nimeksi, joka vedetään aina Hitler-korttimaisesti esiin lastensuojelua koskevissa keskusteluissa, jotka eivät johda mihinkään.
-
sivusta_seuraaja
- Jane Marple
ON muistettava kuitenkin, että useammat saavat sen avun, sosiaalitoimesta-joko lastensuojelusta tai rahana. On osa, joihin Milo ja Vilja Erika kuuluvat, jotka eivät saa. Se aiheuttaa tuskaa kaikille meille.Pullervo Pönttinen kirjoitti: La Helmi 17, 2024 9:34 amEn tiedäkään, mutta oletan, että jos itse pidät omaa äiti-näkemystäsi aiheeseen liittyvänä asiana, niin varmasti kerrot sen itse.JudgeCooper kirjoitti: La Helmi 17, 2024 9:16 amEn ole riistämässä sinulta mitään. Etkä tiedä millainen mielikuva minulla äideistä on. Saasta on silti saastaa.Pullervo Pönttinen kirjoitti: La Helmi 17, 2024 9:04 am Äitini on silti ainoa äitini. Vihaan häntä sydämeni pohjasta, minun maailmassani "äiti" on kirosanoista rumin. Sanalla "äiti" ei ole minulle muuta tarkoitusta, kuin että se on vihaamani ihmisen nimi. Haluatko sinä riistää minulta oikeuteni kutsua biologista äitiäni äidikseni vain siksi, koska minun äitini ei sovi sinun ruusunpunaiseen mielikuvaasi siitä, millaisia oikeat äidit ovat?
Saasta on saastaa ja joskus sen saastan nimi on "äiti". Turha halkoa hiuksia siitä, millä nimellä sen uhri on opetettu sitä kutsumaan. Uhri tarvitsee apua, vaikka kutsuisikin pahinta vihollistaan nimellä "äiti", mutta valitettavasti tämä ymmärrys puuttuu monilta. Se muistetaan vain hetkellisesti AINA sen jälkeen, kun joku Milo tai Vilja Eerika murhataan.
Sitten kun Milonkin murhaajat tulevat saamaan lopulliset tuomionsa hovioikeudesta, niin asiasta jaksetaan kilpajärkyttyä kahden kuukauden ajan ennen, kuin Milo unohtuu ja äidit nostetaan jälleen kultajalustalle. Milo jää Vilja Eerikan tavoin pelkäksi nimeksi, joka vedetään aina Hitler-korttimaisesti esiin lastensuojelua koskevissa keskusteluissa, jotka eivät johda mihinkään.
Lasten-ja nuortenkodeissa tälläkin hetkellä on täyttä ympäri maata.
-
Pullervo Pönttinen
- Lauri Hanhivaara
Useammat saavat avun?sivusta_seuraaja kirjoitti: La Helmi 17, 2024 9:41 am ON muistettava kuitenkin, että useammat saavat sen avun, sosiaalitoimesta-joko lastensuojelusta tai rahana. On osa, joihin Milo ja Vilja Erika kuuluvat, jotka eivät saa. Se aiheuttaa tuskaa kaikille meille.
Lasten-ja nuortenkodeissa tälläkin hetkellä on täyttä ympäri maata.
Tuosta on mahdoton ottaa tilastoa. Ensinnäkin siksi, koska ilman apua jäävien lasten määrää on mahdoton arvioida luotettavasti, ja toisekseen siksi, koska ainakin joissain noista laitoksista on pahemmat oltavat kuin perheissä, joista lapset on täytynyt kiireellisesti pelastaa.
Voi sanoa, että osa saa apua ja osa ei. Osien suuruudesta ei ole totuudenmukaista tietoa.
Jossain määrin hyväkin ettei syntyvyys nouse jos ne lapsen kotiolot on sitä että kokee väkivaltaa, kaltoinkohtelua ja sitä vielä kaikintavoin peitellään. Tukea on tällöin myös vaikea tarjota jos tarjotaan silmälumetta.Helunaa kirjoitti: La Helmi 17, 2024 9:26 amTää maa alkaa olee kaukana hyvinvointivaltiosta. Lapsiperheiden asemaa poljetaan alas kokoajan ja sit ihmetellään kun syntyvyys laskee. Tähän maahan tarvitaan enemmän tukea ja apua lapsiperheille. Mut nykyseltään noi resurssit ei vaan riitä.Pullervo Pönttinen kirjoitti: La Helmi 17, 2024 9:24 amKiitos, mutta säästä voimasi jollekulle, jolle niistä voisi vielä olla apua. Minähän selvisin jo, hengissä (toisin kuin monet muut) ja vieläpä päihteettömänä (toisin kuin useimmat muut).Helunaa kirjoitti: La Helmi 17, 2024 9:11 am Ihan hirveetäVoimia sulle selvitä tosta kaikesta
![]()
Vilja-Eerikan tapauksen myötä ihmettelen ettei vieläkään puututa siihen kumppaniin eli isäpuoleen tai äitipuoleen. Ne yhtälailla mukaan sossutapaamisiin kuin myös huumeseuloihin jos vähääkään antaa ymmärtää että päihteet vie. Jos ollaan yhtä suurta perhettä ni silloin on otettava kaikkien tilanne huomioon.