Lynx123 kirjoitti: La Helmi 17, 2024 8:55 amJa korjaan vielä vähän, päiväkodin työntekijä on suoraan kysynyt uudelleen "miksi sinulla on pipi otsassa", johon lapsi on vastannut "isi kiusaa" tai "isä mua kiusaa".BoringProphet kirjoitti: La Helmi 17, 2024 7:59 amEi tietenkään joka naarmusta, vaan silloin kun on on jotain arveluttavaa. Esim. isoja jälkiä naamassa ja lapsi sanoo että ”isi kiusaa”.Ahmi kirjoitti: Pe Helmi 16, 2024 9:51 pm
Siitä se vasta soppa syntyisi jos kynnys ilmoittaa lastensuojeluun on niin matala, että pienestäkin mustelmasta pääsee sossun asiakkaaksi. Ajatelkaa omalle kohdalle jos joku tuntematon tekee teistä perusteettomia ilmoituksia. No ei tietenkään ollut perusteeton tässä tapauksessa, ennen kuin joku näsäviisas pääsee huomauttamaan, mutta noin niinku yleisesti ottaen. Itse tulee aina ajateltua entä jos osuu omalle kohdalle niin mitä sitten. No tähänkin joku näsäviisas voi huomauttaa kuinka täydellinen on eikä ole mitään salattavaa ennen kuin on kusi sukassa.
Voi älkää pliis sotkeko ketjua asioilla mitkä ei pidä paikkaansa. Menee kaikki sekaisin. Kommentoi vain minkä tiedät pitävän 100% paikkaansa. Nyt menee tällä korjaajalla puurot ja vellit sekaisin.
Homma menee niin että Miloa vastassa oli aamulla päiväkodin hoitaja (ei opettaja).
Hän näki Milon vammat ja äiti ei sanonut niistä mitään päiväkodille. Hoitaja lähti äidin perään aamulla ja äiti kertoi ne tuli kaatumisesta potkulaudalla. Milollta tässä kohtaa kukaan ei kysynyt vielä mitään.
Ulkoilussa Milo tulee ITSE SPONTAANISTI SAMALLE työntekijälle toteamaan/kysymään "Miksi isi kiusaa koko ajan?". Tämä hoitaja olisi halunnut jatkaa keskustelua, mutta Milo aloitti jo leikin hoitokaverin kanssa.
Vammoista on siis ollut aamupäivän aikana puhetta myös ryhmän/talon opettajan kanssa.
Ulkoilun aikana varhaiskasvatuksen opettaja lähestyy seuraavaksi Miloa asian toimesta itse ensimmäisen kerran.
Hän seuraa Miloa ulkopihan leluvarastoon ja kysyy Milolta miteb pipi on tullut. Milo ei vastaa muuta kuin laittaa käden otsalle pipon päälle ja sanoo "pipi". Keskustelu ei jatku tästä.
Vammat ovat hieman maanantaina huolettaneet 5.6 ryhmässä. He ottivat Milosta valokuvan ja seuraavana päivänä vasta alkoivat tavoittaa lasua ti 6.6.