4v. pojan törkeä kuolemantuottamus 8.6.2023 Joensuu, äidille ja isäpuolelle ehdotonta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Villasukat
Hercule Poirotin viikset

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Villasukat »

Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 3:12 pm
Villasukat kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 3:10 pm
Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 3:08 pm

Ainakin ton ylen uutisen mukaan se tukahduttaminen oli spekulaatiota. Palovamma-asiantuntija oli niin spekuloinut
Niin oli, mutta palovamma-asiantuntija tuskin edes spekuloi, ellei siihen ole jotain syytä. Ei ne siellä heittele hatusta mitä vaan niinkuin me täällä.
Sillä ajatuksella voi olla, että kuulemme lisää aiheesta.
Eiköhän noita yksityiskohtia tuu lisää julki kun tuomiot on julistettu. Tosin jos todisteet olisi tukahduttamisesta niin se olisi kyllä vaikuttanut merkittävästi oikeudenkäyntiin ja tuskin nämä saastat ois vapaana.
Mietin samaa myös, mutta mistä me kaikkea tiedetään, mitä tutkitaan mitenkin ja tosiaan ne ulkomaille lähetetyt laboratoriokokeet voivat olla yksi syy. Niiden vastausten saamisessa kestää. Spekulaatiota tämäkin.
Mirja11
Nikke Knatterton

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Mirja11 »

Täytyy sanoa, että on täällä kyllä sairasta porukkaa, joka ei ymmärrä mitään oikeudesta. Täällä ikään kuin toivotaan omaisten tekevän itsemurhan, tai jotain vähemmän dramaattista, koska he ovat "osallisia" tapahtumiin. Kukaanhan täällä kirjoittavista ei voi aidostu tietää omaisten ja Muusan suhteista / tapahtumista/ tilanteista heidän välillään. Jotkut kehtaavat vielä mennä häiriköimään omaisten asunnoille kuin "Jumalan tuomarit". Oksettavaa.

Tämä on järkyttävä tapaus ihan pelkkänä tapauksena, eikä tapausta ole syytä eskaloida koskemaan koko sukua. Aivan varmasti sukulaiset ovat järkyttyneitä, ja vielä järkyttyneempiä kuin täällä vihaansa purkavat ulkopuoliset. Kaikki energia olisi nyt käytettävä siihen, ettei tällainen tapaus enää ikinä toistu missään. Jokaisella täällä raivoavalla on varmasti lähipiirissään jonkilaisia ongelmavanhempia. Heihin, ja heidän tukemiseensa olisi paljon hyödyllismpää keksittyä, ja keksiä keinoja millä vastaavia (ja lievempiäkin) pahoinpitelyjä voitaisiin estää. Tuomioistuin tuomitsee aikanaan syylliset, me ihmiset voimme osaltamme vaikuttaa vain tuleviin tapahtumiin.
Ahmi
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Ahmi »

Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 9:33 am Tässä on tullut elinikäiset traumat ja luottamusongelmat ihmisiä kohtaan ja oltu niin suuren surun keskellä että kukaan ei sitä käsitä tällä foorumilla. Senkun jauhatte täällä paskaa minkä kerkiitte vaan semmonen pikku kysymys että mitä luulette kaiken tän jälkeen että harmittaako tai järkyttääkö ketään meistä teidän paskakommentit. Päinvastoin täältähän saa aina päivän naurut
Joku oman elämän epäonnistuja koittaa bondata anonyymien kanssa kun ei päivässä ole sisältöä.
Maxgyver
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Maxgyver »

AlpoM kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 2:57 pm Vielä lisäyksenä; ei tätä perhettä täälä lynkattaisi joukoin jos he tekisivät kaiken voitavansa pienen viattoman Milon eteen. Mutta kun eivät helvetin loiset tee..
Arvon henkilö on hyvä ja kertoo miten se tapahtuu? Yksinkertaisesti ei vaan voi kun arvailla mitä siellä neljän seinän sisällä on tapahtunut. Enhän mä nyt voi mennä keksimään asioita ja tekemään itsestäni syyttömänä ihmisenä osasyyllistä koska en ole puuttunut asioihin. Ne asiat vaan siellä oikeudessa menee niin että en voi niihin vaikuttaa millään tavalla. Tässä asiassa ollaan täysin poliisin ja syyttäjän armoilla sen suhteen. Jos joku ei tiedä asioista ei se tarkota sitä että ei tekisi kaikkea mitä voi. Ainut asia miten voisin saada Milolle oikeutta olisi semmoinen mihin liittyy rikos mutta ainakin minä arvostan mun elämää ja mulla on niin paljon menetettävää että en oo valmis yhden paskasäkin (Halosen) uhraamaan mun tulevaisuutta asian puolesta minkä lopputulokseen ei voi vaikuttaa.
NeitiEtsivätär
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivätär »

Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 2:58 pm
AlpoM kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 2:53 pm Nyt menee tunteisiin tämä löpinä ja jeesustelu täälä. Totta helvetissä sukulaiset otetaan tähän mukaan ja heidän asioita kaivellaan, kun he ovat ainoita ketkä olisivat voineet avata silmänsä ja nähdä asioiden oikeiden laidan jo ennakkoon. Toisekseen he ovat AINOITA ketkä asiasta saattavat tietää enempi ja heidän pitäisi tuoda KAIKKI tieto esiin, mikä voi edesauttaa syyllisten oikeaan tuomioon! Totta helvetissä he otetaan tähän keskusteluun mukaan ja saavat lokaa niskaan.

Ja "veljelle" myös tiedoksi kun ei näköjään omat aivosolusi riitä siihen, kyllä olette ansainneet kaiken tämän. Voi kun jollain nyt on rankkaa, kun ovella käydään. NYYH NYYH. Tuleeko mieleen että oliko Milolla millainen olo kun häntä poltettiin hengiltä? Ei mitään todellisuuden tajua kun vertaillaan näitä teidän kokemia "vääryyksiä" verrattuna pienen viattoman lapsen hätään ja tuskaan. Perkele.
Millä tavalla me läheiset ansaitaan se tuska mikä Milolla oli? Onko käynyt mielessä että tietysti jokainen meistä olisi tehnyt tarvittavan lapsen hyvinvoinnin eteen jos olisi ollut pienintäkään hajua tämmösestä?
Mutta eihän lastensuojelu ja aiempi huostaanotto varmastikaan ole teille ollut salaisuus?
Ei joka perheessä ole tälläistä.
Kyllä siinä pieni poika on jo kauan joutunut elämään ilman hyvinvointia.
Jokukukavaan
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Jokukukavaan »

Haluan tähän ketjuun vielä sen mainita liittyen päiväkotiin.

On siis olemassa lastensuojelun virka-ajan päivystysnumero josta vastaa aina arkisin klo 8-16 joku.

Lisäksi on olemassa sosiaali- ja kriisipäivystys mistä vastaa AINA joka ikinen päivä 24h joku sosiaalityöntekijä.

Kaksi numeroa mihin olisi voinut soittaa missattiin täysin 👎🥺😭😔
lukutoukka
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja lukutoukka »

Jälkiviisaus on sitä parasta. Tuskin nuori äiti ymmärsi, millaisen miehen oli löytänyt. Hän rakensi unelmaa kodista miehen kanssa. Se, että hän on opettanut lapsen kutsumaan miestä isiksi, kertoo jo jotain. Tuollaisen miehen kelkasta ei ole niin helppoa lähteä, kun siihen on kerran joutunut.
Helunaa
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Helunaa »

Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 3:21 pm
AlpoM kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 2:57 pm Vielä lisäyksenä; ei tätä perhettä täälä lynkattaisi joukoin jos he tekisivät kaiken voitavansa pienen viattoman Milon eteen. Mutta kun eivät helvetin loiset tee..
Arvon henkilö on hyvä ja kertoo miten se tapahtuu? Yksinkertaisesti ei vaan voi kun arvailla mitä siellä neljän seinän sisällä on tapahtunut. Enhän mä nyt voi mennä keksimään asioita ja tekemään itsestäni syyttömänä ihmisenä osasyyllistä koska en ole puuttunut asioihin. Ne asiat vaan siellä oikeudessa menee niin että en voi niihin vaikuttaa millään tavalla. Tässä asiassa ollaan täysin poliisin ja syyttäjän armoilla sen suhteen. Jos joku ei tiedä asioista ei se tarkota sitä että ei tekisi kaikkea mitä voi. Ainut asia miten voisin saada Milolle oikeutta olisi semmoinen mihin liittyy rikos mutta ainakin minä arvostan mun elämää ja mulla on niin paljon menetettävää että en oo valmis yhden paskasäkin (Halosen) uhraamaan mun tulevaisuutta asian puolesta minkä lopputulokseen ei voi vaikuttaa.
Voisit edes sen palveluksen pienelle lapsiparalle tehdä, että käskisit sen rakkaan siskos kertomaan totuuden poliisille etkä puolustelis häntä. Tajuatko että kaikki on nähnyt uutisista sen miten Muusa vetää sanansa takasin lapseen liittyvissä pahoinpitelyissä. Se kertoo siitä, että Muusaa ei kiinnostanu pelastaa lasta vaan itsensä.
Maxgyver
Hercule Poirotin viikset

Villasukat kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 3:15 pm
Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 3:12 pm
Villasukat kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 3:10 pm

Niin oli, mutta palovamma-asiantuntija tuskin edes spekuloi, ellei siihen ole jotain syytä. Ei ne siellä heittele hatusta mitä vaan niinkuin me täällä.
Sillä ajatuksella voi olla, että kuulemme lisää aiheesta.
Eiköhän noita yksityiskohtia tuu lisää julki kun tuomiot on julistettu. Tosin jos todisteet olisi tukahduttamisesta niin se olisi kyllä vaikuttanut merkittävästi oikeudenkäyntiin ja tuskin nämä saastat ois vapaana.
Mietin samaa myös, mutta mistä me kaikkea tiedetään, mitä tutkitaan mitenkin ja tosiaan ne ulkomaille lähetetyt laboratoriokokeet voivat olla yksi syy. Niiden vastausten saamisessa kestää. Spekulaatiota tämäkin.
Tähän en kerennyt vielä perehtyä että mitä asia koskee mutta ainakin mopin tutkinta ulkoistettiin koska poliisi ei saanut siitä tarvittavia tutkimuksia tehtyyn. Tämä oli asia käsittääkseni asia minkä vuoksi poliisin tutkinta viivästyi ja poliisilla kesti oletettua pitempään toimittaa syyttäjälle tutkintakirjat. Sitä spekuloitiin että onko moppi tutkittu hyvin ja käsittääkseni siihen on käytetty aikaa ja resursseja
AlpoM
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja AlpoM »

Velikulta, oletko koittanu vedota siskoasi tunnustamaan ja kertomaan kaikki mitä hän tietää? Tyhmä kysymys johon molemmat tiedetään vastaus. Et ole :)
lukutoukka
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja lukutoukka »

Vaikka ajattelisin mitä tahansa äidin toimista, niin hänellä on täysi oikeus puolustautua ja puolustaa omaa elämäänsä. Hänellä on lainkin edessä se oikeus. Myös hänen sukulaisillaan on oikeus puolustaa häntä ja itseään.
LENI

Viesti Kirjoittaja LENI »

Pojan äiti on ihan yhtä syyllinen, turha romantisoida.

Naiset tekee aina saman, vetoaa tunteisiin.. itkeä tihruttaa "mä en tienny, mä en tehnyt mitään" ymp

YKSISSÄTUUMIN TOIMITTU niin yksissätuumin tuomittakoon, sais puhkoa kummaltakin silmät niin ei näkis enään mitään. Tai happoa silmille, kukin tyylillään

Suomen käräjät on valitettavan kehno mesta, esim pedarit saa ehdollista vaik tuhoaa siinä lapsen elämän mutta anna olla kun kasvatan kannabista omaan piippuun, ni saan linnaa!! Stna
LENI

Viesti Kirjoittaja LENI »

Täytyy myöntää että tää ns oikeusjärjestelmä menee tunteisiin. Ihan vituillaan koko systeemi. Eikö?
Maxgyver
Hercule Poirotin viikset

Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 3:26 pm
Voisit edes sen palveluksen pienelle lapsiparalle tehdä, että käskisit sen rakkaan siskos kertomaan totuuden poliisille etkä puolustelis häntä. Tajuatko että kaikki on nähnyt uutisista sen miten Muusa vetää sanansa takasin lapseen liittyvissä pahoinpitelyissä. Se kertoo siitä, että Muusaa ei kiinnostanu pelastaa lasta vaan itsensä.
En mä voi kyseenalaistaa sitä totuutta minkä mä ite uskon sen takia että sinä et siihen usko. Kumpikaan meistä ei oo enempää eikä vähempää paska ihminen sen takia. Mitä sä luulet että näille pitäs olla todistusaineistona jos ne ei voi todistaa että mopilla on palovamma tehty ja rinnassa on samanlainen jälki ja sitä ei voi todistaa? Pitäs varmaan olla vähintään videokuvaa tilanteesta. Muusa ei oo missään vaiheessa vetänyt sanojaan takasin vaan jokaisessa kuulustelussa kertomus on pysynyt samana aina oikeuteen asti. Mä ainakin uskon niin että näillä viesteillä viitattiin luunappeihin, muuhun turhan kovakouraseen käytökseen, säikyttelemiseen, parvekkeelle lukitsemiseen ja "naaman hankaamiseen sienellä". Jos mun lapselle (ei oo lasta) tehtäis mitään tollasta niin puhuisin varmasti vähintään kiduttamisesta ja tappamisesta. Toisilla on kovempi sanavarasto kun toisilla.

Tosiaan mä voin olla väärässäkin en sitä kiellä mutta tää on se miten mä uskon asioiden olevan. Se on tietysti Muusan vastuulla ettei ole osannut/älynnyt hommautua Halosesta eroon tai viedä lasta lääkäriin mutta tässä on kyllä tullut myös ammattilaisilta lausuntoja että maalikko ei välttämättä ymmärrä asian vakavuutta.

Mä en usko että säkään menisit sun siskolta kovistelemaan tietoja sen perusteella mitä muut ajattelee jos sulla olisi asiasta eri käsitys. Kukaan tuskin haluaa kääntää perheelleen selkää ja katua jälkeenpäin että olikin väärässä ja olisi pitänyt uskoa. Älyätkö pointin?
Helunaa
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Helunaa »

Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 3:52 pm
Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 3:26 pm

En mä voi kyseenalaistaa sitä totuutta minkä mä ite uskon sen takia että sinä et siihen usko. Kumpikaan meistä ei oo enempää eikä vähempää paska ihminen sen takia. Mitä sä luulet että näille pitäs olla todistusaineistona jos ne ei voi todistaa että mopilla on palovamma tehty ja rinnassa on samanlainen jälki ja sitä ei voi todistaa? Pitäs varmaan olla vähintään videokuvaa tilanteesta. Muusa ei oo missään vaiheessa vetänyt sanojaan takasin vaan jokaisessa kuulustelussa kertomus on pysynyt samana aina oikeuteen asti. Mä ainakin uskon niin että näillä viesteillä viitattiin luunappeihin, muuhun turhan kovakouraseen käytökseen, säikyttelemiseen, parvekkeelle lukitsemiseen ja "naaman hankaamiseen sienellä". Jos mun lapselle (ei oo lasta) tehtäis mitään tollasta niin puhuisin varmasti vähintään kiduttamisesta ja tappamisesta. Toisilla on kovempi sanavarasto kun toisilla.

Tosiaan mä voin olla väärässäkin en sitä kiellä mutta tää on se miten mä uskon asioiden olevan. Se on tietysti Muusan vastuulla ettei ole osannut/älynnyt hommautua Halosesta eroon tai viedä lasta lääkäriin mutta tässä on kyllä tullut myös ammattilaisilta lausuntoja että maalikko ei välttämättä ymmärrä asian vakavuutta.

Mä en usko että säkään menisit sun siskolta kovistelemaan tietoja sen perusteella mitä muut ajattelee jos sulla olisi asiasta eri käsitys. Kukaan tuskin haluaa kääntää perheelleen selkää ja katua jälkeenpäin että olikin väärässä ja olisi pitänyt uskoa. Älyätkö pointin?
Anteeks mut en älyä. En voi ymmärtää ihmisiä, jotka puolustelee lapsen tappajia. Menisin kovistelemaan tiedon ulos siskoltani kiitos kysymästä(tosin siskoa ei ole mut veli kyllä). Ja kyllä Muusa on vetänyt sanojaan takaisin väittämällä olevansa "kärkäs" suustaan ja siksi sanonut isäpuolen kiduttavan lasta. Muhun toi selitys ei uppoa.
Vastaa Viestiin