Käsket, sitä kenellä on oikeasti antaa jotain tähän ketjuun, poistumaan, jotta saatte rauhassa jatkaa rinkirunkku pöyristymistä rauhassa. Vittu mikä Spede.Jokukukavaan kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 12:42 pm ↑
Eiköhän se riekkuminen ole ollut tuskissaan itkemistä
Mutta nyt - sinä nimimerkin takaa. Ole kiltti ja lopeta. Lopeta.
Jos menisit vaikka sinne salille jumpalle ja kuvaamaan upeita lihaksiasi? Lähtisiköhän Sebu mukaan vaikka?
4v. pojan törkeä kuolemantuottamus 8.6.2023 Joensuu, äidille ja isäpuolelle ehdotonta
Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin
Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin
Ja siis nää on olleet täällä ennenkin, en vain jaksanut etsiä kyseistä viestiä, ja korostin noi tietyt kohdat. En mä nyt tota osataisi vain läppänä.Balance kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 5:18 pm Kiitos Hoplaa-nimimerkille!
Arvostan vaivannäköäsi.
Siinähän se kaikki nyt on ihan faktana pöydässä.
-
Pallastunturi2024
- Alibin satunnaislukija
4-vuotias jäi isäpuolen hoiviin Joensuussa – järkyttävä totuus selvisi äidille parin tunnin hiljaisuuden jälkeen
Linkissä;https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010217506.html
Tietyistä kohdista asuntoa löytyi lapsen veritahroja, jotka syyttäjän mukaan viittaavat väkivaltaan.
Tuli vieläkin pahempi mieli.. miten me ei tätäkään oltu täällä käyty läpi?
Tuotu esiin uutisen otsikko linkin takaa
-NILS-
Linkissä;https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010217506.html
Tietyistä kohdista asuntoa löytyi lapsen veritahroja, jotka syyttäjän mukaan viittaavat väkivaltaan.
Tuli vieläkin pahempi mieli.. miten me ei tätäkään oltu täällä käyty läpi?
Tuotu esiin uutisen otsikko linkin takaa
-NILS-
-
Pellehermanni
- Alibin satunnaislukija
Tota... Tähän on pakko kommentoida sen verran, että toisen asteen palovammat on ihan saatanan kivuliaita! Ensimmäisen asteen ehkä vähän kirvelee, mutta toisen asteen palovammat tuntuu kuin joku polttaisi silitysraudalla non stoppina. Mulla on aikuisena ihmisenä palanut kropasta vajaa 10% toisen asteen palovammoille ja olin pirun kipeä ja pitkään, vaikka mulla on krooninen kolmoishermosärky ja horton (joita kuvaillaan "itsemurhasairauksiksi" koska ovat kivuliaimmat kipusairaudet), joten mulla oli tosi vahva lääkitys (vahvoja opiaatteja ja hermosärkylääkkeitä) joka varmasti blokkasi osan palovammojen kivusta ja mulla on TODELLA korkea kipukynnys, oon esim. synnyttänyt kolme kertaa ilman yhtään mitään kivunlievitystä. Kolmannen asteen palovammat eivät ole kivuliaita, koska hermot tuhoutuu. Mutta sanon vielä kerran, toisen asteen palovammat on ihan helvetin kivuliaita, joten pieni Milo-poika on varmasti kärsinyt ja kuollut tuskissaanMaxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 12:38 pmMiten sä sitten sen ajattelet kun on viestitetty Muusan asioilla olon aikana että se lapsi riehuu tms? En nyt jouda etsimään miten se meni mutta tuskin sänkypotilas hirveesti riekkuu? Tuntuu että osa sivuuttaa tosi paljon kaikkea ja antaa omille mielikuvilleen liikaa valtaa. Myös palovammoista voisin sanoa omalla kokemuksella että ne on kipeitä sillon kun polttaa ja sen jälkeen kirvelee hetken mutta varsinaisesti ne ei ole kipeitä ellei niihin osu jotain. Tosin pienellä lapsella on erilainen kivunsieto kyky. Mutta myös kokenein näistä hoitajista sanoi että maalikko monesti luulee että kipeä lapsi näyttää kipua mutta hänen sanojensa mukaan kipeä lapsi vetäytyy ja on hyvinkin sellainen että maalikko ei välttämättä hoksaa kuinka kipeä lapsi on. Kyllähän sen toivoo ettei pieni viaton lapsi ole ollut hirveissä kivuissaan ja että olisi vain nukkunut nätisti pois ja ei haluakaan ajatella niin että olisi kärsinyt hereillä ja tehnyt kuolemaa. Jos olisi todistettavissa että lapsi on kärsinyt selkeästi päiviä ja että lapsi olisi ollut täysin toimintakyvytön niin kyllä silloin olisi voitu ja pitänyt jo tuomita taposta ja taposta epävarsinaisena laiminlyöntirikoksena. Tai jopa murhasta minkä ainakin Halonen täysin ansaitsee jos selviää vielä vankilaan astiJokukukavaan kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 12:09 pm Niin siis kun oikeasti nyt järjellä jokainen ajattelemme sitä että tällä lapsella on ollut kolaria vastaavat sisäiset vammat sekä ihosta palanut 10% niin onhan se todellakin selvää että tältä lapselta ei ole vaatteita saanut edes pois päältä kipujen takia eikä hän todellakaan missään suihkussa ole voinut seisoa edes. Milon on täytynyt olla ihan täysin sänkypotilas jo päivien ajan ennen kuolemaansa. Siksi nuo ruuat ja juomatkin on sängyn vieressä ja vaippoja makuuhuoneessa.
Hyi helvetti. Ja tämä lapsi on tosiaan saanut särkylääkettä VASTA klo 22.00 aikaan Muusan siskon luota. Siihen saakka koitettu lääkitä aikuisen Panadolia murskaamalla juomaan. Voi vittu että kiehuu kun ajattelee.
Ja sit väitetään että tää lapsi on leikkinyt normaalisti siellä kotona ja höpötelkyt ja katsonut telkkaria mielellään.
Voi vittu tajunnan rajamailla maannut sängyssä minne on vuotanut palovammanesteet ja viimeiset pissit ja kakat.
Vai mitä ootte mieltä ite kolarin jälkeen tekisitte iloisena kotitöitä kotona ja kun sun ihosta 10% palanut.
-
sivusta_seuraaja
- Jane Marple
Cadi John kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 5:21 pm Voisinhan minäkin nyt laittaa viestiä että ootte heittänyt mua bussin alle ja perseraiskannu mua kysymyksillänne ja jos kuolisin niin epäiltäskö teitä teosta? Ei vaan kaikkia sanoja ei tarvitse ottaa aina niin siinä alkuperäisessä merkityksessä. Ite esim sanoisin tästä tämän päivän viestirallista että oon homostellu minffossa päivän mutta en mä tarkota sitä että minä olen teidän kanssa nainut
Veljelle, ei ihmiset osaa lukea rivien väliä. Toisaalta tässä tulee myös mieleen, ettei ihmiset tiedä miten nuoret viestittää. Muusan jutut on hyvin kesyjä, vaikka kirjottaa kidutuksesta. Joku voi sanoa tukkapöllyä kiduttamiseksi ja joku toinen ei.Mä nyt suosittelen ystävällisesti et jätät kirjoittamisen tähän. Kuten huomaat niin tulee uusia viestejä samoista kysymyksistä koko ajan. Jengi ei lue vanhoja näköjään. Samat asiat pyörii koko ajan kun puretaan omia raivoja tänne.
Cadi John, järjen ääni. Ei ihmiset viitsi lukea.
Joo näin mä arvelin että olkoon tämä juttu tuokio tässä. Mun tehtävä ei kuitenkaan oo käännyttää kenenkään ajatuksia eikä valehdella ihmisille vaan halusin tuoda asiaan myös minun näkökulman. Ja tosiaan asiasta puhuminen on jo itsessään henkisesti raskasta ja asiasta väitteleminen vielä raskaampaa.Cadi John kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 5:21 pmMä nyt suosittelen ystävällisesti et jätät kirjoittamisen tähän. Kuten huomaat niin tulee uusia viestejä samoista kysymyksistä koko ajan. Jengi ei lue vanhoja näköjään. Samat asiat pyörii koko ajan kun puretaan omia raivoja tänne.Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 5:16 pmVoisinhan minäkin nyt laittaa viestiä että ootte heittänyt mua bussin alle ja perseraiskannu mua kysymyksillänne ja jos kuolisin niin epäiltäskö teitä teosta? Ei vaan kaikkia sanoja ei tarvitse ottaa aina niin siinä alkuperäisessä merkityksessä. Ite esim sanoisin tästä tämän päivän viestirallista että oon homostellu minffossa päivän mutta en mä tarkota sitä että minä olen teidän kanssa nainutBalance kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 5:11 pm Älä nyt viitsi. Joko valehtelet itsellesi, muille tai oikeasti olet vain vähän...noh..tajuat varmaan itsekin.
Viesteissä on aivan selkeästi ilmaistu että muusa tietää hakkaamisesta koska on kirjoittanut että nisti tekee lapsesta niin pahannäköisen ettei päikkyyn pääse. Lisäksi että kidutat sitä aina kun oon poissa.
Niin mitä sinä siellä jauhat ettei ole tiennyt?
Mutta jos mä voisin porukalta pyytää niin ihan sama mitä mieltä ootte asioista nii voisitteko jättää läheiset rauhaan ja lopettaa häiriköimisen? Mua ei varsinaisesti kiinnosta mitä mikäkin scoopydoo täällä on mieltä mutta ei meille tarviis tulla laittamaan häiriköiviä viestejä tai muutakaan häirintää tehdä. Ja joku spekuloi sitä että kukahan oon ja pitäs laittaa ig:ssä viestiä vaan kiitos häiriköiden siellä ei voi mulle enään laittaa viestiä henkilöt joita en seuraa niin siellä jää sitten kuulematta nekin joilla voisi olla oikeaa asiaa.
Kiitos velipojalle, että jaksaa kirjoittaa tänne ja vastailla viesteihin. On mahdollista ja todennäköistä, että Sebu on esittänyt ”täydellistä” poikakaveria lähipiirille ja samalla myös Muusan selän takana pahoinpidellyt poikaa (ja myös äitiä). Parvekkeelle telkeäminen on yksin sairasta. 2020-luvulla luunapit eivät todellakaan ole hyväksyttäviä, vaikka esim omassa lapsuudessa nämä oli täysin normaali kurinpitokeino. Samoin oli tukistaminen, läpsiminen, nurkassa seisottaminen ja suun pesu saippualla, mitä näitä nyt on. Ei ole nykyaikaa.
Minusta Sebastian kuulosti epärehelliseltä hätäkeskuspuhelussa, ikään kuin teeskentelisi tyhmää ja että lapsen elottomuus on yllätys. Aamuyön tunteina varmaan tehnyt jotain pojalle, mikä johti lopulliseen menehtymiseen. Muusa on ehkä halunnut uskoa asioiden olevan paremmin kuin olivat todellisuudessa, ja kun on uskossa vahva, tulkitsee tilanteita ja miehen viestintää väärin. Muiden kuin terveydenhuoltoalalla työskentelevien ammattilaisten voi olla muutenkin vaikea arvioida onko sairaustilanne vakava. Myös hoitoratkaisut ovat joskus lähinnä surkuhupaisia. En puolesta äitiä, yritän ymmärtää tapahtuminen kulkua.
Teksti jaksotettu
-NILS-
Minusta Sebastian kuulosti epärehelliseltä hätäkeskuspuhelussa, ikään kuin teeskentelisi tyhmää ja että lapsen elottomuus on yllätys. Aamuyön tunteina varmaan tehnyt jotain pojalle, mikä johti lopulliseen menehtymiseen. Muusa on ehkä halunnut uskoa asioiden olevan paremmin kuin olivat todellisuudessa, ja kun on uskossa vahva, tulkitsee tilanteita ja miehen viestintää väärin. Muiden kuin terveydenhuoltoalalla työskentelevien ammattilaisten voi olla muutenkin vaikea arvioida onko sairaustilanne vakava. Myös hoitoratkaisut ovat joskus lähinnä surkuhupaisia. En puolesta äitiä, yritän ymmärtää tapahtuminen kulkua.
Teksti jaksotettu
-NILS-
Kirjoittelen tänne ihan tasan samalla oikeudella millä tuo murhaajien puolustelija sekä sinä. Yritin kaivaa häneltä vastausta mitä en ikinä saanut, vain ohutta ja huonoa vertauskuvaa. Mutta jankkaaminen ei hänen kanssa näköjään auta, sokea kun on. Toinen vaihtoehto on että tyhmä. Jos noista viesteistä ei vielä usko muusankin olleen osallinen niin olkoot.Cadi John kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 5:21 pmMä nyt suosittelen ystävällisesti et jätät kirjoittamisen tähän. Kuten huomaat niin tulee uusia viestejä samoista kysymyksistä koko ajan. Jengi ei lue vanhoja näköjään. Samat asiat pyörii koko ajan kun puretaan omia raivoja tänne.Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 5:16 pmVoisinhan minäkin nyt laittaa viestiä että ootte heittänyt mua bussin alle ja perseraiskannu mua kysymyksillänne ja jos kuolisin niin epäiltäskö teitä teosta? Ei vaan kaikkia sanoja ei tarvitse ottaa aina niin siinä alkuperäisessä merkityksessä. Ite esim sanoisin tästä tämän päivän viestirallista että oon homostellu minffossa päivän mutta en mä tarkota sitä että minä olen teidän kanssa nainutBalance kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 5:11 pm Älä nyt viitsi. Joko valehtelet itsellesi, muille tai oikeasti olet vain vähän...noh..tajuat varmaan itsekin.
Viesteissä on aivan selkeästi ilmaistu että muusa tietää hakkaamisesta koska on kirjoittanut että nisti tekee lapsesta niin pahannäköisen ettei päikkyyn pääse. Lisäksi että kidutat sitä aina kun oon poissa.
Niin mitä sinä siellä jauhat ettei ole tiennyt?
Johtuu siitä, ettei kommentit olleet mieluisia. Nämä ovat porukalla päättäneet mitä on tapahtunut ja mikään asiasta poikkeava ei ole muuta kuin trollaamista. Vaikea uskoa, että ovat aikuisia ihmisiä.Anonyymi987 kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 2:26 pm Ei voi kun hämmästellä tätä meininkiä täällä. Sukulaisten tuomitsemista ja heidän henkilökohtaisten asioiden kaivelua ja tietojen levittelemistä totuutena.
Enkä myöskään sitä että ensin odotetaan jonkun tutun/sukulaisen tulevan kertomaan omia näkemyksiään tapahtuneesta ja kun joku lopulta astuu esiin ja avaa tilannetta siltä kannalta jolta itse sen on nähnyt, hyökätään häntä vastaan.
-
QwertyKeyboard
- Javier Pena
Kyllä Muusa esitutkintamateriaalin perusteella ainakin sen verran tiesi lapsensa kohtelusta, että tajusi olla viemättä lasta päikkyyn ja perua tapaamisia sosiaaliohjaajien ja lastensuojelun kanssa jos epäili lapsen näyttävän niin murjotulta, että tulee sanomista. Tämä tekee selitysten välille siitä, että ei huomannut, mutta kuitenkin ymmärsi perua tapaamisia ja olla viemättä päikkyyn aikamoisen ristiriidan. Ainakin itse haistan tässä asiassa palaneen käryä tai oikeastaan jo paskan katkua.Balance kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 4:28 pm Ja ennenkuin ehdit taas jotakin paskaa suoltaa että muusa ei tiennyt, niin mieti kaksi kertaa ennenkuin suollat sellaista ulos. Se ei voinut viedä lasta päikkyyn kun niin pahannäköinen!! Hyi!! 4-vuotias aliravittu lapsi on siis toisinsanoen niin mustelmilla ja hakattu että muusa ei voinut viedä häntä hoitoon! Nyt mieti! Käytä aivojasi! Eikö tiennyt kiduttamisesta, eikö????
-
Jandrie
Taitaa olla oikeasti Muusan veli, koska osasi kertoa Instagramin asetuksistaan. Kertoi, että viestiä pystyy laittamaan ainoastaan henkilöt, joita hän itse seuraa ja tämä pitää paikkaansa, sillä mulle tuli siitä ilmoitus, kun yritin laittaa hänelle viestiä.AlpoM kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 5:18 pm Oliko kukaan nyt varmistanut esim IG privaviestillä tämän velikullan henkilöllisyyttä? Viesteissä huokuu niin kylmänviileä ja rauhallinen olemus, että täytyy olla melko psykopaatti kuka vastailee tuohon tyyliin siskonlapsen kidutusmurhaan liittyviin kysymyksiin. Uskotaan tämäkin asia sitten kun joku sen todistaa![]()
Mulla on pitkät piuhat ja nyt vasta tajusin. Mutta vastaa vielä tähän.
Sanot olleesi paikalla, kun Miloa elvytettiin.
Olet myös kertonut asuvasi toisessa kaupungissa, etkä ole koskaan tavannut Milon isiä.
Miten ehdit paikalle silloin aamulla?
Mukavan isukin VÄKIVALTA mainittu jo maaliskuussa:
ISÄPUOLI: No en saa edes olla omassa kodissa normaalisti ku sä huudat mulle jos kosken [lapseen]
ÄITI: Nii varmaa huudan jos vittu kohtelet sitä väkivaltaisesti. Se et tykkäät ratkaista kaiken väkivallalla ei tarkota sitä et voisit vittu satuttaa mun lasta joka on vittu pieni viaton ihminen joka ei oo ikinä tehny sulle mitään pahaa
ISÄPUOLI: Pikkasen näpäytån vqa
ÄITI: Niinpä nii vittu
ISÄPUOLI: No en saa edes olla omassa kodissa normaalisti ku sä huudat mulle jos kosken [lapseen]
ÄITI: Nii varmaa huudan jos vittu kohtelet sitä väkivaltaisesti. Se et tykkäät ratkaista kaiken väkivallalla ei tarkota sitä et voisit vittu satuttaa mun lasta joka on vittu pieni viaton ihminen joka ei oo ikinä tehny sulle mitään pahaa
ISÄPUOLI: Pikkasen näpäytån vqa
ÄITI: Niinpä nii vittu
Tosiaan vielä pakko kommentoida selventämiseksi tähän en siis ole ollut paikalla asunnolla vaan olin siis paikalla oikeudessa missä nämä kaikki pelastajat ja poliisit olivat todistamassa joten tiedän kuka siellä sanoi ja mitä sanoi.Sarjo kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 6:17 pmMulla on pitkät piuhat ja nyt vasta tajusin. Mutta vastaa vielä tähän.
Sanot olleesi paikalla, kun Miloa elvytettiin.
Olet myös kertonut asuvasi toisessa kaupungissa, etkä ole koskaan tavannut Milon isiä.
Miten ehdit paikalle silloin aamulla?
Tätä samaa ajatellut että on ollut kovat tuskat Milolla. Läheisellä oli vahva lääkitys jorvissa sekä puudute kumpaankin käteen laitettuna. (en muista virallista nimitystä). Tekee pahaa edes ajatellaPellehermanni kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 5:37 pmTota... Tähän on pakko kommentoida sen verran, että toisen asteen palovammat on ihan saatanan kivuliaita! Ensimmäisen asteen ehkä vähän kirvelee, mutta toisen asteen palovammat tuntuu kuin joku polttaisi silitysraudalla non stoppina. Mulla on aikuisena ihmisenä palanut kropasta vajaa 10% toisen asteen palovammoille ja olin pirun kipeä ja pitkään, vaikka mulla on krooninen kolmoishermosärky ja horton (joita kuvaillaan "itsemurhasairauksiksi" koska ovat kivuliaimmat kipusairaudet), joten mulla oli tosi vahva lääkitys (vahvoja opiaatteja ja hermosärkylääkkeitä) joka varmasti blokkasi osan palovammojen kivusta ja mulla on TODELLA korkea kipukynnys, oon esim. synnyttänyt kolme kertaa ilman yhtään mitään kivunlievitystä. Kolmannen asteen palovammat eivät ole kivuliaita, koska hermot tuhoutuu. Mutta sanon vielä kerran, toisen asteen palovammat on ihan helvetin kivuliaita, joten pieni Milo-poika on varmasti kärsinyt ja kuollut tuskissaanMaxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 12:38 pmMiten sä sitten sen ajattelet kun on viestitetty Muusan asioilla olon aikana että se lapsi riehuu tms? En nyt jouda etsimään miten se meni mutta tuskin sänkypotilas hirveesti riekkuu? Tuntuu että osa sivuuttaa tosi paljon kaikkea ja antaa omille mielikuvilleen liikaa valtaa. Myös palovammoista voisin sanoa omalla kokemuksella että ne on kipeitä sillon kun polttaa ja sen jälkeen kirvelee hetken mutta varsinaisesti ne ei ole kipeitä ellei niihin osu jotain. Tosin pienellä lapsella on erilainen kivunsieto kyky. Mutta myös kokenein näistä hoitajista sanoi että maalikko monesti luulee että kipeä lapsi näyttää kipua mutta hänen sanojensa mukaan kipeä lapsi vetäytyy ja on hyvinkin sellainen että maalikko ei välttämättä hoksaa kuinka kipeä lapsi on. Kyllähän sen toivoo ettei pieni viaton lapsi ole ollut hirveissä kivuissaan ja että olisi vain nukkunut nätisti pois ja ei haluakaan ajatella niin että olisi kärsinyt hereillä ja tehnyt kuolemaa. Jos olisi todistettavissa että lapsi on kärsinyt selkeästi päiviä ja että lapsi olisi ollut täysin toimintakyvytön niin kyllä silloin olisi voitu ja pitänyt jo tuomita taposta ja taposta epävarsinaisena laiminlyöntirikoksena. Tai jopa murhasta minkä ainakin Halonen täysin ansaitsee jos selviää vielä vankilaan astiJokukukavaan kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 12:09 pm Niin siis kun oikeasti nyt järjellä jokainen ajattelemme sitä että tällä lapsella on ollut kolaria vastaavat sisäiset vammat sekä ihosta palanut 10% niin onhan se todellakin selvää että tältä lapselta ei ole vaatteita saanut edes pois päältä kipujen takia eikä hän todellakaan missään suihkussa ole voinut seisoa edes. Milon on täytynyt olla ihan täysin sänkypotilas jo päivien ajan ennen kuolemaansa. Siksi nuo ruuat ja juomatkin on sängyn vieressä ja vaippoja makuuhuoneessa.
Hyi helvetti. Ja tämä lapsi on tosiaan saanut särkylääkettä VASTA klo 22.00 aikaan Muusan siskon luota. Siihen saakka koitettu lääkitä aikuisen Panadolia murskaamalla juomaan. Voi vittu että kiehuu kun ajattelee.
Ja sit väitetään että tää lapsi on leikkinyt normaalisti siellä kotona ja höpötelkyt ja katsonut telkkaria mielellään.
Voi vittu tajunnan rajamailla maannut sängyssä minne on vuotanut palovammanesteet ja viimeiset pissit ja kakat.
Vai mitä ootte mieltä ite kolarin jälkeen tekisitte iloisena kotitöitä kotona ja kun sun ihosta 10% palanut.![]()