4v. pojan törkeä kuolemantuottamus 8.6.2023 Joensuu, äidille ja isäpuolelle ehdotonta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Maurae85
Lauri Hanhivaara

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Maurae85 »

Haisunäätä kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:39 pm
miiamau kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:21 pm Olen mielestäni lukenut miltei jokaisen uutisen sekä luin tämän ketjun mutta voi olla, et meni vaan ohi silmien.

Onko keneltäkään heidän naapurilta saatu tietoa mitä tapahtunut sen aikana, kun ovat asuneet siinä?
Voisin vaan kuvitella, että pientä poikaa kun kohdellaan väkivallalla ja vielä pahempaa niin kuuluisi naapuriin saakka 🥺
Naapureiden sanomisilla ei ole painoarviota valittevasti.
Meillä naapurissa asuu nainen kahden lapsen kanssa . Toinen teini ja toinen 4v. Joka päivä kuuluu hysteeristä lapsen huutoa aamusta iltaan. Lapsi huutaa äiti älä! Tavarat lentelee. Sossuun imoitettu monesti. Hetken käyvät. Poliisit käynnyt useasti. Silti sama jatkunut 4-vuotta mitä tossa ovat asuneet. Rapussa haisee kusi ja tämä teinikin haisee koulussa niin pahalle kuulemma ja aina samat vaatteet.
Huuto on naiselta kirosanojen säestämää taroiden heittelyä. Ja aina kun poliisit tulee paikalle , kyseinen naapuri hiljenee. Ihmettelen miksi poliisit eivät mene asuntoon ovelta pidemmälle.
Siellä ei voi olla siistiä kun tavarat lentelee.
Tämä 4v ei koskaan edes ole ulkona. Rupiset kasvotkin mitä olen pari kertaa rapussa nähnyt.
Öisin juoksentelee kämpässä niin että lattiat kopisee. Isännöisijälle valituksia myös tehty.
Loputon suo. Ei valittevasti naapurit voi paljoa tehdä.
Tiedä vaikka siinä kämpässä olisi seuraava Milo tai Vilja-Eerika.
Soittaisin joka tilanteesta sinnikkäästi häkeen.
Jos vaikka onkin seuraava Milo. Poliisit ei ains tee ilmoitusta sossuun tai pyydä sospää paikalle kun arvioinur kotiolosuhteet ok. :( sitten myöhemmin onkin selvinnyt, ettei kaikki tosiaan ole ok. Oon vaan huomannut, että poliisit katsoo usein eri silmin kun sossut ja saattaa jäädä ovelta vilkaisuksi.
Cadi John
Axel Foley

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:48 pm Mulla pisti silmään tos IS koosteessa hätäpuhelusta tämä:
Äiti puhuu taustalla puhelimessa: ”No ei, mä annoin sille (epäselvää puhetta) sitä särkylääkettä. En mitään muuta. En mitään muuta. Mä annoin vaan sille sitä särkylääkettä (epäselvää puhetta)”.

Miks Muusa vakuutteli äidilleen ettei ole antanu mitään muuta sille lapselle? Oliko kenties tällä isoäidillä epäily, että lapselle ois annettu jotain :roll:
Käsittääkseni mummi oli vaan tietoinen kuumeesta tuossa vaiheessa. Jos se luuli et antanut sille vahvempaa lääkettä siihen tms.
URSA
James Bond (Roger Moore)

Viesti Kirjoittaja URSA »

Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:48 pm Mulla pisti silmään tos IS koosteessa hätäpuhelusta tämä:
Äiti puhuu taustalla puhelimessa: ”No ei, mä annoin sille (epäselvää puhetta) sitä särkylääkettä. En mitään muuta. En mitään muuta. Mä annoin vaan sille sitä särkylääkettä (epäselvää puhetta)”.

Miks Muusa vakuutteli äidilleen ettei ole antanu mitään muuta sille lapselle? Oliko kenties tällä isoäidillä epäily, että lapselle ois annettu jotain :roll:
Aivan varmasti isoäiti epäili ettei lasta saada hereille, koska tällä olisi yliannostus. Myöhemmin sitten on lirkutellut miten hienosti kaikki aina oli.

Jotain uutista lukiessa ihmettelin sitä kun Muusa on aina kuvaillut uhrin olleen "kiukkuinen". Onko sillä kuitenkin tarkoitettu itkemistä.
taotao
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja taotao »

" Oksikodoni eli oksikoni on opioideihin kuuluva vahva kipulääke, joka on syntetisoitu tebaiinista.[1] Oksikodonin nimi on johdettu kodeiinista, joka on rakenteeltaan melko samanlainen.

Oksikodoni on yksi voimakkaimmista kipulääkkeistä, joita voi ottaa suun kautta eli oraalisesti. Lääkettä määrätään usein leikkauksen jälkeisen kivun hallintaan.[2] Se on myös laajalti käytetty hoitokeino syöpäkipujen ja jopa vakavien kroonisten kipujen hoidossa. Kun oksikodonia käytetään suositellun annoksen mukaan suhteellisen lyhyen aikaa, se on tehokas kipulääke hallittavin sivuvaikutuksin. Sen teho on 1,5-kertainen morfiiniin verrattuna."

Joopatijoo. Jokuko täällä uskoo, että se oli ainoastaan sebu, kenelle nämä tabut maistuivat?

Näitä opioidiiriippuvaisia on aina vain kasvava joukko keskuudessamme. Ja osa heistä on vanhempia. Toki riippuvuus kuin riippuvuus on asia mikä ei kuulu lapsiperhe-elämään. Mutta jotakin astetta kylmäävämpää on kuvioissa aina, kun kuvioissa on opioidit.
Minerva
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Minerva »

Kukaan ei ole tässä vaiheessa enään väittänyt että ne sisäelin vammat olisivat tulleet potkulaudalla. Se 4.6 Su otsassa ollut iso mustelma oli Halosen väittämänä potkulaudalla tullut mutta myöhemmin se olikin "se vain jotenkin kopsahti". Nimenomaan siitä jäljestä kaikki alkoi ja sen takia on tutkittu jopa 4 päivää kestäneenä pahoinpitelynä.
Kukaan ei ole pesemässä tätä vahingoksi ja sehän on aivan selvää että lasta on poltettu tahallaan ja että sisäelin vauriot ovat vaatineet iskun tai puristuksen vastaan. Ja tottakai palovammat olisivat vaatineet sairaala hoitoa sitäkään ei ole kukaan kieltänyt. Sitähän täällä on spekuloitu että olisiko lapsi ollut leikki kunnossa ja kivuton vai jopa pitkiä aikoja sänkypotilaana.

Maxgyver. Kerta vielä vastailet tänne niin voitko ystävällisesti vastata vielä seuraaviin kysymyksiin joko kyllä tai ei.

1. Uskotko Muusan syyttömyyteen siitä, että hän ei ole itse pahoinpidellyt lasta?
2. Uskotko täysin Muusan todistukseen oikeudenkäynnissä siitä, ettei hän tiennyt miten ja milloin Milo on vammat saanut?
3. Pidätkö ainoastaan Sebua syyllisenä Milon kuolemaan?
4. Uskotko, että Muusa on kertonut koko totuuden eikä salaa mitää?

Mulla on alkanut tämän tapauksen takia mennä usko ihmisyyteen ja yleisesti kaikkeen. Muutenkin ihan järkyttävä tapaus, mutta se että täällä puolustetaan ihmistä jotka antoi oman lapsen kuolla järkyttäviin vammoihin ja tuskiin yksin omassa sängyssään. Voiko joku tosissaan uskoa, että äiti ei olisi tajunnut lapsen tarvitsevan hoitoa niiden vammojen jälkeen mitä hänellä on ollut? Tai ettei äiti olisi huomannut niitä.
AnnV
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja AnnV »

Tämä tapaus kaikessa kamaluudessaan on saanut paljon julkisuutta ja herättänyt tunteita ympäri Suomen. Ja se on hyvä!

Sen kummemmin erittelemättä kuka mitäkin on tehnyt/jättänyt tekemättä, niin tämän lapsen kaltoinkohteluun, pahoinpitelyyn ja siitä johtuvaan kuolemaan ovat kuitenkin syyllistyneet ainoastaan hänen äitinsä ja hänen puolisonsa! Lasun ja päiväkodin toimintaa tulisi myös mielestäni arvioida varsin kriittisesti jälleen.

Mielestäni tämä kaikkien uhrin sukulaisten ”lynkkaus” on kuitenkin väärin. Muusa ja puolisonsa ovat aikuisia ihmisiä ja eläneet omillaan omaa elämäänsä. On hyvin helppoa silloin salata tai ainakin loivennella asioita ja antaa ymmärtää, että kaikki kunnossa, vaikkei olisikaan. Ja varsinkin jos sukulainen asuu toisella paikkakunnalla eikä konkreettisesti useinkaan tapaa häntä ja perhettään.

Ehkä olen naiivi, mutta vilpittömästi uskon että tämä ”Maxgyver” on todellakin surmatun pojan eno… Minusta oli rohkeaa, että hän uskaltautui kirjoittamaan tänne. Tietonsa/käsityksensä ja ajatuksensa mielestäni vain rikastuttivat tätä keskustelua. Harmillista, että sai niin paljon paskaa niskaan, että tuskin viitsii enää keskusteluun osallistua.
-suokuokkajajussi
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja -suokuokkajajussi »

Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 9:02 pm
-suokuokkajajussi kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:33 pm
Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 5:46 pm

Joo näin mä arvelin että olkoon tämä juttu tuokio tässä. Mun tehtävä ei kuitenkaan oo käännyttää kenenkään ajatuksia eikä valehdella ihmisille vaan halusin tuoda asiaan myös minun näkökulman. Ja tosiaan asiasta puhuminen on jo itsessään henkisesti raskasta ja asiasta väitteleminen vielä raskaampaa.

Mutta jos mä voisin porukalta pyytää niin ihan sama mitä mieltä ootte asioista nii voisitteko jättää läheiset rauhaan ja lopettaa häiriköimisen? Mua ei varsinaisesti kiinnosta mitä mikäkin scoopydoo täällä on mieltä mutta ei meille tarviis tulla laittamaan häiriköiviä viestejä tai muutakaan häirintää tehdä. Ja joku spekuloi sitä että kukahan oon ja pitäs laittaa ig:ssä viestiä vaan kiitos häiriköiden siellä ei voi mulle enään laittaa viestiä henkilöt joita en seuraa niin siellä jää sitten kuulematta nekin joilla voisi olla oikeaa asiaa.
Maxgyver, oletettu veli, jolle lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. Niin, laitappa toiveesi vaikka ilta-sanomiin, ettei teitä saa häiriköidä. Täältäkö ne häiriköt löytyy? Luuletko, että koko Suomen kansa on täällä lukemassa juttua? muusa on yhtä syyllinen Milon kohteluun kuin isäpuolikin, se on faktaa. Ja lähisuku on tiennyt kaltoinkohtelusta ja muustakin. Maxgyver haluaa vain tuomion isäpuolelle, ei siskolle mitään. Taitaa olla isäpuolta kohtaan kaunaa pidemmältäkin ajalta.
Ensinnäkin kun ihmiset tietää instagramit, nimet jne niin mä oletan että ne ihmiset on löytänyt tätä kautta häiriköimään koska täällä niitä tietoja on jaettu useaankin otteeseen.

Ja millä periaatteella sä voit väittää tuommosta että lähisuku on tiennyt?

Siinäkö ei ole Haloselle
(isäpuolesta tulee oksennusta suuhun) tarpeeksi kaunaa että on listinyt sukulaispojan?

Ja ennemmin lusikalla kun reikäkauhalla..
Ihan sillä periaatteella esim, että lapsi on ollut sijoitettuna, lapsen mummo on ollut lapsen elämässä alusta alkaen ym. mitä nyt löytyykin täältä ja mediasta. Ihan mulle yks ja sama sun reikäkauhas, mä oon vaan kärkäs. Itse puhut ristiin täällä asioista.
KalleKoolla
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja KalleKoolla »

Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:48 pmKukaan ei ole pesemässä tätä vahingoksi ja sehän on aivan selvää että lasta on poltettu tahallaan ja että sisäelin vauriot ovat vaatineet iskun tai puristuksen vastaan. Ja tottakai palovammat olisivat vaatineet sairaala hoitoa sitäkään ei ole kukaan kieltänyt. Sitähän täällä on spekuloitu että olisiko lapsi ollut leikki kunnossa ja kivuton vai jopa pitkiä aikoja sänkypotilaana.
Eli myönnät, että Muusa on syyllinen kuolemantuottamukseen.
MarjaTTaa
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja MarjaTTaa »

Menipä Sebunkin äidin sometilit piiloon. Täytyy kyllä sanoa, että noista uskisporukoista repee noita sekopäitä, joilla menee nuppi ja rajat sekaisin ja rikki. Ja jumalahan kun armahtaa niiden mukaan kaikki synnit. Ei Sebu eka eikä vika uskistaustainen narkkari...
tauno123
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja tauno123 »

Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:35 pm Haluaisin iteki ajatella asioiden olevan näin mut silti ton Muusan toiminnas joku on mättäny pahasti, koska hän perui lasun tapaamisia ym. Jos kaik olis ollu ok ni miks sotkusuuden takia ei vois antaa lasun tulla käymään. Tai miks ei ois voinu viedä Miloa päiväkotiin jos lapsella oli muka vaan kaatumisesta mustelmia. Joku täs vaan ei täsmää :|
En sano, etteikö joku täsmäis, mutta syitä voi olla monia. Isäpuoli on selvästi kusettanut vammojen syntymisessä kaikkia osapuolia. Todennäköisesti nainen pelkäsi seurauksia mustelmien paljastumisesta. Viestien perusteella hän pelkäsi väärinkäsitystä (joka olisi siis ollut täysin oikea käsitys), että luulevat mustelmien tulleen väkivallasta.

Tapaamisten peruminen voi olla kaikkea mahdollista. Pelko seurauksista, isäpuolen suojeleminen, isäpuolen vaatimuksesta peruminen, häpeä jne.

Pidän hyvin todennäköisenä, että äiti tiesi joistakin kaltoinkohteluista, mutta ei missään nimessä kaikista. Ehkä isäpuoli sai pahimmat teot seliteltyä lievemmiksi.

Viestien perusteella äiti antoi palautetta asioista ja lapsen kohtelu kiinnosti, mutta tällaisten asioiden puiminen viesteillä samalla, kun lapsi ja isäpuoli ovat samassa tilassa, kertoo lähinnä siitä, että naamatusten keskusteleminen on voinut olla hankalaa.

Se mikä tässä ihmetyttää niin, vaikka äiti oli sitä mieltä, että väkivalta ja pelottelu/kiusaaminen (millaista lie ollut väkivallan lisäksi) lasta kohtaan on sairasta niin kuitenkin jätti lapsensa tuon psykopaatin hoidettavaksi kerta toisensa jälkeen. Se on päivän selvää, ettei äidin älykkyys päätä huimaa, kun viesteillä kehottaa olemaan hakkaamatta ja mekastaa isäpuolen toiminnasta, mutta antaa kuitenkin itse tämän jatkua kerta toisensa jälkeen.
KalleKoolla
Nikke Knatterton

Pallastunturi2024 kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:50 pmMissään ei myöskään sanota, että ei käyttänyt. Mutta jos mennään takas tohon oxy juttuun niin mitäs jos jätät noi sun oman mielesi keksimät oletukset siitä mitä viestillä tarkoitettiin ja pureudutaan siihen mitä nää viestit kirjain kirjaimelta oli;

Oxyja et ota (oikea lainaus)
Mun oxyja et ota(minun päähän pinttynyt virheellinen lainaus, joka ei eroa edellisestä mitenkään)
En ymmärrä kyllä yhtään, mihin pyrit. Sinähän tässä väität, että Muusa sanoo "Mun Oxyja et ota".
T1993
Susikoski

Viesti Kirjoittaja T1993 »

Slapshot kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:38 pm
Villasukat kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 7:59 pm Huhu kertoo, että subusebu olis nähty tänään Kontiolahdella ja Juuassa. Muistanko oikein jonkun kirjoittaneen, että äiti asuisi Kontiolahdella. En tee sillä tiedolla muuten mitään, mutta olisiko mennyt tapaamaan vanhempiaan? Onko turvapaikat loppuneet narkkiporukoissa.
Mä kuulin, että on nähty Juuassa enonsa kanssa. Liikkuu mahdollisesti Juuka-Nunnanlahti välillä.
Tuo sais olla loppu elämänsä yksin. Miksi kukaan enää ees haluaa hengailla tuommosen lapsi murhaajan kanssa... Kysympähän vain. Oli sukulainen tai ei...
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Pallastunturi2024 kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:50 pm
KalleKoolla kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:34 pm
Pallastunturi2024 kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:25 pmMun lainaus ja muako haukut nyt typeräksi?Roikut yhdessä sanassa jonka merkitys tossa lauseessa on oleeton. Mihin pyrit? Oxyja et ota, mun oxyja et ota miten nää mielestäsi tarkoittaa eri asiaa? Jaksat jankata tästä ja haukkua muita mutta mitään uutta et tuo pöytään.
Ihan kaikkia typeryksiä haukun.

Oxyja et ota = Muusa kieltää Sebua syömästä Oxyja (koska menee niistä sekaisin).

Mun Oxyja et ota = Muusa varastanut Oxyt itselleen ja Sebu ei saa syödä Muusalle tarkoitettuja Oxyja.

MISSÄÄN ei sanota, että Muusa olisi käyttänyt lääkkeitä. Tai edes viinaa.
Missään ei myöskään sanota, että ei käyttänyt. Mutta jos mennään takas tohon oxy juttuun niin mitäs jos jätät noi sun oman mielesi keksimät oletukset siitä mitä viestillä tarkoitettiin ja pureudutaan siihen mitä nää viestit kirjain kirjaimelta oli;

Oxyja et ota (oikea lainaus)
Mun oxyja et ota(minun päähän pinttynyt virheellinen lainaus, joka ei eroa edellisestä mitenkään)
Minusta asia on näin:

Viestinvaihto (maanantai 5.6.) isäpuoli ilmoitti äidille lähtevänsä viihteelle. Näiden viestien perusteella edellisestä kerrasta ei suinkaan ollut kulunut puolta vuotta.

ISÄPUOLI: No ite lähen viihteelle

ISÄPUOLI: Ku sä oot ollu ja mä en oo ollu pitkää aikaa

ÄITI: Vittu toissapäivänä olit

ÄITI: Mut lähe mut oxyja en ota jos sekasin oot= no lähde viihteelle, mutta oxyjä en sulle mummolta varasta, jos oot jo muusta sekaisin

ISÄPUOLI: No en oo sekasi

ÄITI: Aina oot ku juot ja vedät niitä lääkkeitä vitusti
NeitiEtsivätär
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivätär »

Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 9:02 pm
Nuudelikissa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:59 pm

Voiko olla vakuuttelua Milon biologiselle isälle, vai laitettiinko hänelle instaviesti vasta hätäpuhelun jälkeen?
Muusa puhui äitinsä kanssa. Tosi erikoinen toi mitä se sano puhelimessa :|
Mut eikö se ollut googlannutkin "lapselle unilääkettä"?
KalleKoolla
Nikke Knatterton

Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 8:55 pmTosi outoa jos kukaan ei oo kuullu mitään. Luulis lapsen huutavan helvetisti ku poltetaan ihoa 🥺
Kaupungin vuokra-asunnoissa ei ole paikalla tuohon aikaan kuin työttömiä, juoppoja ja narkkeja, eivätkä he sekaannu toistensa tekemisiin.
Vastaa Viestiin