Oxyt on kovan kivun hoitoon. Esim. lääkäri määrää oxynorm 5 mg x 4 tarvittaessa. Saat kk annoksen apteekista purkissa. Mummo käyttää päivässä 5 mg x 1-2 päivässä, siitähän jää ylimääräistä, kun ei tarvise enempää. Mummo voi kuitenkin hakea apteekista lisää kk päästä, vaikka entisiä olisi jäljellä tai ei ole. Kun määrätään tarvittaessa, niin ei tarvitse koko annosta syödä päivään, ellei tarvitse. Eli oxyja saa paketeissa/liuskoissa tai purkissa.K9Wifey kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:04 amNo voidaanhan niitä määrätä toki, mut ainakin itsellä se, et kolmiolääkkeitä saa apteekista kerralla vain kk annoksen... Ja sekin tietty eri juddu, et onko pakkauksessa 10 x 10 liuskaa vai 30 tablettia.sivusta_seuraaja kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 9:43 am No ei tunnu tietävän. Kysyit roppakaupalla. Vastasin roppakaupalla. Jos tarpeeksi viisastelee niin niillä on ero.
Kyllä niitä voidaan määrätä useamman kuukauden ajaksi.
Tuo oxy on mulle (onneksi) ihan tuntematon _lääke_ mut jos vaikka tuosta 10 liuskan pakkauksesta pari katoaa nii huomaisko sitä ees. Tai jos tää Mjyysä on ollut niin 'avulias, et 'mie voin mummukka irroittaa sulle nuo kapselit valmiiksi purkkiin' (jos ovat listassa)... Ja korvaa sit jollain samannäköisellä 'kalkkitabulla'. Tai tietysti pro osaa asettaa korvaavat lääkkeet siihen listaan nii, ettei sitä foliorikkoa edes huomaa.
Eikös nuo oxyt oo esim. syöpäkivun hoitoon? Valistakaa meitä, ketkä tiedätte paremmin. Ne ovat kuitenkin pääroolissa siinä toisessa syytteessä.
Ja hyvä huomio tuo.tukahdutus/'en oo muuta antanu'/oxyt.
4v. pojan törkeä kuolemantuottamus 8.6.2023 Joensuu, äidille ja isäpuolelle ehdotonta
-
-suokuokkajajussi
- Scooby-Doo
Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin
Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin
Ehkä? Lisättynä shokkiin, vaikkakin moni varmaan väittäisi, ettei tuollainen kiduttaja voi shokkia tuntea. Kertomuksethan eivät kuitenkaan ole kovin johdonmukaisia.Babehen kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 8:56 am Mietin myös että voiko olla että isäpuoli on ollut niin sekasin ettei oikeesti muista mitä lapselle teki![]()
Päihteistä (kooste oikeudenkäynnistä):
Äidin mukaan isäpuoli näytti kuitenkin aamulla täysin toimintakykyiseltä, kun äiti itse lähti asioille ja jätti poikansa isäpuolen hoitoon. Isäpuoli saapui kotiin, äidin mukaan hän ei vaikuttanut päihtyneeltä. Toisaalta mainitaan että mies oli aineiden vaikutuksen alaisena. Lakimiehen mukaan äiti ei tiennyt isäpuolen olevan aineissa, mutta äiti myöntää että isäpuoli on ollut joskus "tarpeettoman kovakourainen" lasta kohtaan.
Syyttäjä nosti esille isäpuolen veren huumausainepitoisuudet. Miehen verestä löytyi erilaisia huumaavia aineita tapahtumien jälkeen. - Aika tillintallin on täytynyt olla aamusta, syyttäjä kertoo.
Äidin verikokeissa ei ollut viitteitä päihteidenkäytöstä.
Suihkussa käynnistä (kooste oikeudenkäynnistä):
Isäpuoli myöntää käyttäneensä kuumaa vettä lapseen, mutta kiistää, että tämä olisi aiheuttanut lapsen kuoleman. Äidin puolustus kertoo, että isäpuoli on kertonut pesseensä lasta karhealla rätillä tai pesusienellä.
- Näyttää kyllä aika kauheen rajulta toi naama, oli äiti kirjoittanut isäpuolelle saadessaan tiedon väitetystä suihkussakäynnistä.
Syyttäjä kertoo myös isäpuolen eriävän kertomuksen jäljistä. Isäpuoli on kertonut esim. liian kuumasta suihkusta ja hankaamisesta. Hätäpuhelussa isäpuoli puhui heti palovammoista, vaikka myöhemmin kiisti tienneensä niiden olevan palovammoja.
(Rekonstruktio:) Poliisit ja isäpuoli ovat paikalla perheen asunnossa ja isäpuoli käy läpi tapahtumat. Isäpuoli kertoo pesseensä lasta noin parin minuutin ajan, jonka jälkeen hän kuivasi lapsen.... Suihkun lopussa huomasin, että sillä naama vähän punoitti, isäpuoli kertaa.
Syyttäjä: – Tässä (rekonstruktiossa) ei myöskään mainita mitään hankaamisesta, syyttäjä huomioi. Yksi isäpuolen puolustuksen kertomuksista on, että kasvojen jäljet ovat aiheutuneet pesusienellä hankaamisesta. Isäpuoli ei mainitse videolla, että olisi hangannut lasta naamasta.
Äidin mukaan lapsi ei kertonut muusta kuin siitä, että "isi" käytti suihkussa. Syyttäjä kertaa, että lapsen kasvojen punotus/turvotus on pahentunut äidin kuvien ottamisen välillä "silminnähden". Äiti myöntää huomanneensa sen, mutta on luullut että kyse on lapsen kasvojen hankaamisesta johtuneista jäljistä. Isäpuoli on kertonut, että on pessyt lapsen kakkavahingon vuoksi.
Syyttäjä kysyy, vilkaisiko äiti takapuolen kuntoa, kun naama oli niin punainen. – Kyllä mä vaipan jossain vaiheessa vaihdoin. (pohdintani: miten vaipan vaihdon yhteydessä ei huomata palovammoja?)
Syyttäjä kysyy äidiltä palovammoista. – Sain tietää, että kyse on palovammoista sinä aamuna, kun lapsi löytyi kuolleena. (ja edelleen:) Äidin mukaan hän ei tiennyt lapsen vammojen olevan palovammoja ennen kuin 8. kesäkuuta aamulla, kun lapsi löytyi sängystään kuolleena. Äiti oli kuitenkin laittanut kylmäkääröjä lapsen vammoihin. Esitutkinnassa hän kertoi, että ajatteli kylmän auttavan, jos lapseen vaikka sattuu. Aiemmin äiti kertoi oikeudessa käyttäneensä kylmäkääröjä kuumeen laskemiseksi.
Syyttäjä kysyy äidiltä, valittiko lapsi kipua missään vaiheessa päiviä ennen palovammojen aiheutumista. Lapsen sisäiset vammat ovat ainakin osin syntyneet jo aiemmin, kertoo oikeudenkäynti. – Ei, kertoi äiti.
Ja edelleen, poliisi on tutkinut äidin puhelimen. Äiti etsinyt tietoa muun muassa mustelmien paranemisesta, ihotulehduksista, lapsen unilääkkeistä ja univaikeukseista. Syyttäjä summaa tähän, että lapsi on saattanut kärsiä kivuista. Toisaalta, äidin puolustus on vedonnut siihen, että äiti ei ole ymmärtänyt hakea lapselle apua, jos lapsi ei ole kipuaan kertonut.
Syyttäjä kysyy, miltä lapsen vammat näyttivät torstaiaamuna 8. kesäkuuta. Äidin mielestä lapsen mustelmat olivat lisääntyneet seuraavasta aamusta etenkin otsassa. (oma huomautukseni - mitä lapselle on tehty tuona aikana?)
Mopista on myös väännetty, onko sitä verrattu palovammoihin. Tässä syyttäjän pohdintoja:
Kotietsinnässä poliisi löysi höyrymopin. Esitutkinnassa moppia on kohdistettu nuken päälle ja tarkkarajaiset palovammat sopivat moppiin. Tutkijat ovat siis tarkastelleen, millaisen jäljen tai pinta-alan moppi jättää ihoon. Mopin vartta ei oltu tutkittu ja ehkä se onkin turhaa, kun siitä voi löytyä kenen tahansa dna:ta.
↑
Ai että onko isäpuli ollut sekaisin illalla? Kuunnelkaa puhelu häkeen, ihan sekaisin vielä aamullakin! Kuka vitun äiti menee nukkumaan ja jättää lapsesta huolehtimisen tollaselle huume hörhölle? Kysyn vaan!
Piiitkä lainaus korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Ai että onko isäpuli ollut sekaisin illalla? Kuunnelkaa puhelu häkeen, ihan sekaisin vielä aamullakin! Kuka vitun äiti menee nukkumaan ja jättää lapsesta huolehtimisen tollaselle huume hörhölle? Kysyn vaan!
Piiitkä lainaus korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Jos joku satuttais mun lasta niin se olis helvetti irti!
-
sivusta_seuraaja
- Jane Marple
PKV lääkkeissä todellakin on seuranta, mutta näissä on tehty poikkeuksiakin. Olen itse hakenut useamman kuukauden erän. Toki kyseessä asiakas, jolla ei epäilty mitään olevan. Tämän jälkeen tuli tarkennus lääkkeisiin ja saa juuri noin kuin kerroit tässä.catlover kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:21 am
Lääkkeitä saa max 3 kuukauden annoksen kerrallaan ja uusia lääkkeitä saa jos kotona 1 kuukauden annos. Aikaisemmin ei saa Apteekista!
Okei, mä yleensä haen lisää vasta kun on loppumassa.-suokuokkajajussi kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 11:20 amOxyt on kovan kivun hoitoon. Esim. lääkäri määrää oxynorm 5 mg x 4 tarvittaessa. Saat kk annoksen apteekista purkissa. Mummo käyttää päivässä 5 mg x 1-2 päivässä, siitähän jää ylimääräistä, kun ei tarvise enempää. Mummo voi kuitenkin hakea apteekista lisää kk päästä, vaikka entisiä olisi jäljellä tai ei ole. Kun määrätään tarvittaessa, niin ei tarvitse koko annosta syödä päivään, ellei tarvitse. Eli oxyja saa paketeissa/liuskoissa tai purkissa.K9Wifey kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:04 amNo voidaanhan niitä määrätä toki, mut ainakin itsellä se, et kolmiolääkkeitä saa apteekista kerralla vain kk annoksen... Ja sekin tietty eri juddu, et onko pakkauksessa 10 x 10 liuskaa vai 30 tablettia.sivusta_seuraaja kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 9:43 am No ei tunnu tietävän. Kysyit roppakaupalla. Vastasin roppakaupalla. Jos tarpeeksi viisastelee niin niillä on ero.
Kyllä niitä voidaan määrätä useamman kuukauden ajaksi.
Tuo oxy on mulle (onneksi) ihan tuntematon _lääke_ mut jos vaikka tuosta 10 liuskan pakkauksesta pari katoaa nii huomaisko sitä ees. Tai jos tää Mjyysä on ollut niin 'avulias, et 'mie voin mummukka irroittaa sulle nuo kapselit valmiiksi purkkiin' (jos ovat listassa)... Ja korvaa sit jollain samannäköisellä 'kalkkitabulla'. Tai tietysti pro osaa asettaa korvaavat lääkkeet siihen listaan nii, ettei sitä foliorikkoa edes huomaa.
Eikös nuo oxyt oo esim. syöpäkivun hoitoon? Valistakaa meitä, ketkä tiedätte paremmin. Ne ovat kuitenkin pääroolissa siinä toisessa syytteessä.
Ja hyvä huomio tuo.tukahdutus/'en oo muuta antanu'/oxyt.
Oletettu veli kertoi, että mummo oli kaatunut ja pyörätuolissa. Ehkä siihen on saanut kipulääkettä?
-
-suokuokkajajussi
- Scooby-Doo
↑
Niin varmaan moni muukin tekee.
Ehkä, mutta mummo ei itse ainakaan ole pyörätuolilla mennyt apteekkiin.
Niin varmaan moni muukin tekee.
Ehkä, mutta mummo ei itse ainakaan ole pyörätuolilla mennyt apteekkiin.
↑↑
Varmaankin juuri kipuihinsa kaatunut jos näin oli. Muusa auttanut mummoa pöllimällä lääkkeet!
Varmaankin juuri kipuihinsa kaatunut jos näin oli. Muusa auttanut mummoa pöllimällä lääkkeet!
-
JohanPomppas
- Javier Pena
Jospa se ihana ja avulias Muusa on laittanut mummon pilleripurkkiin jotain jokseenkin saman näköisiä pillereitä tilalle. Tiedä vaikka on itse "huolehtivaisena ja auttavaisena" antanut tabut mummon kouraan ja käskenyt nielemään. Mummo vaan sitten ihmetellyt, kun ei lääkkeet auta kipuihin ollenkaan... Mutta on nää ruokottomia saastoja, että mummokin saa kitua varmaankin kovissa tuskissaan, kunhan itse vain saa oman päänsä sekaisin ja helpotettua sitä omaa "ahdistusta"...
Juuri näin! Sebu käskeny pölliä lääkkeet kauppahinta tullut jo aikaisemmin esille eli kuulemma 40 euroa nappi!JohanPomppas kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 12:13 pmJospa se ihana ja avulias Muusa on laittanut mummon pilleripurkkiin jotain jokseenkin saman näköisiä pillereitä tilalle. Tiedä vaikka on itse "huolehtivaisena ja auttavaisena" antanut tabut mummon kouraan ja käskenyt nielemään. Mummo vaan sitten ihmetellyt, kun ei lääkkeet auta kipuihin ollenkaan... Mutta on nää ruokottomia saastoja, että mummokin saa kitua varmaankin kovissa tuskissaan, kunhan itse vain saa oman päänsä sekaisin ja helpotettua sitä omaa "ahdistusta"...
↑
Sillä rahalla sitten haettu mitä lie omaan tarpeeseen tarvittu, metaa tai muuta mutta ihan kiva ale prossa kumminkin!
Sillä rahalla sitten haettu mitä lie omaan tarpeeseen tarvittu, metaa tai muuta mutta ihan kiva ale prossa kumminkin!
Niin no joo. Ei kait sitä mummon kipu kiinnosta, kun ei oman lapsensakaan.catlover kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 12:11 pmVarmaankin juuri kipuihinsa kaatunut jos näin oli. Muusa auttanut mummoa pöllimällä lääkkeet!Sarjo kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 11:59 amOletettu veli kertoi, että mummo oli kaatunut ja pyörätuolissa. Ehkä siihen on saanut kipulääkettä?-suokuokkajajussi kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 11:20 am
Oxyt on kovan kivun hoitoon. Esim. lääkäri määrää oxynorm 5 mg x 4 tarvittaessa. Saat kk annoksen apteekista purkissa. Mummo käyttää päivässä 5 mg x 1-2 päivässä, siitähän jää ylimääräistä, kun ei tarvise enempää. Mummo voi kuitenkin hakea apteekista lisää kk päästä, vaikka entisiä olisi jäljellä tai ei ole. Kun määrätään tarvittaessa, niin ei tarvitse koko annosta syödä päivään, ellei tarvitse. Eli oxyja saa paketeissa/liuskoissa tai purkissa.
↑
Niinpä juuri! Tuskin on välittänyt kummastakaan kun vain saanut Sebun ja itsensä tyytyväiseksi!
Niinpä juuri! Tuskin on välittänyt kummastakaan kun vain saanut Sebun ja itsensä tyytyväiseksi!
Piti vallan rekisteröityä ihan vaan tämän jutun takia.
En tunne syytettyjä enkä ketään syytettyjen sukulaista ja tämä juttu on kaikkinensa ihan hirveä eikä olisi saanut koskaan tapahtua.
Haluan kuitenkin mainita muutaman asian jonka itse olen havainnut. Olen lukenut kaikki tämän ketjun viestit, olen lukenut lehtijutut aiheesta, lukenut todistajien puheenvuoroja oikeudenkäynnissä, nähnyt joitakin kuvia syytetyistä ja lapsesta ja kuullut hätäpuhelun silloiselta surulliselta aamulta ja kaiken tämän jälkeen miettinyt ja pähkäillyt mitä tapahtui.
Ensinnäkin, tämä äiti on nähdäkseni rakastanut lastaan. Silloin kun kaikki oli vielä hyvin eikä tämä isäpuoli ollut ilmeisesti kuvioissa äiti oli postannut kuvia someen iloisesta vesselistä joka näytti kaikinpuolin hyvinhoidetulta.
Nähdäkseni kaikki alkoi mennä alaspäin siitä hetkestä kun tuo mies tuli kuvioihin.
Julkisuuteen tuoduista viesteistä päätellen äiti ei ole tykännyt että mies ryyppää ja käyttää aineita eikä etenkään siitä että mies päästää kotiin porukkaa joka häiritsee lasta.
Äiti on kuitenkin halunnut että lapsi vois käydä rauhassa nukkumaan ja sättinyt miestään että tämä vois painua porukkansa kanssa muualle.
Eräässäkin viestissä äiti toteaa että "se on pieni viaton lapsi joka ei koskaan ole tehnyt sulle pahaa".
Olen saanut käsityksen että äiti ei ole nähnyt miehen satuttavan lasta vaan mies on tehnyt sitä äidin poissaollessa. Mies on voinut selittää mustelmat ja nirhaumat omaksi edukseen.
Totta on nimittäin että nelivuotias on itsekseenkin tapaturma-altis.
Äiti on todellakin tehnyt virheen sinä päivänä kun jätti lapsen huumepäisen miehen kanssa. Selvästi kuitenkin lapsi on ollu koko ajan mielessä kun on ahkerasti viestinyt kotiin miten siellä pärjätään.
Törkeään laiminlyöntiin ja pelastamisen viivyttäniseen hän myöskin on syyllistynyt kun ei vienyt lastaan lääkäriin tai edes soittanut yhteispäivystykseen ja kertonut lapsen vammoista ja kysynyt toimintaohjeita.
2. asteen palovamma nimittäin on todella kivulias.
Myös kuolemantuottamus syytenimikkeenä on varsin oikea tässä kohtaa.
Murhaan, tai edes tappoon äiti ei ole näillä tiedoilla syyllistynyt koska mitään näyttöä ei ole siitä että äiti olisi tietentahdoin lasta satuttanut tai nähnyt edes toisen satuttavan. Vammathan ovat syntyneet äidin poissaollessa.
Isäpuoli näillä tiedoilla olisi syyllistynyt murhaan mutta siihen tarvitaan tunnustus, nähtäväksi jää murtuuko mies ja kertoo totuuden.
Mitä tulee sukulaisten syyttelyyn tällä ja monella muullakin sivustolla : uskon että kyseessä on ihan normaali perhe jotka välittävät toisistaan. Kaikilla on kuitenkin oma elämä, työ ja ihmissuhteet joten he eivät ole voineet millään olla 24/7 tämän äidin ja lapsen elämässä.
Luulen että äiti on näyttänyt heille kuvaa että kaikki on hyvin, on halunnut esittää vahvaa eikä ole halunnut myöntää että on tehnyt virheen ja päästänyt jonkun hullun omaan ja lapsensa elämään. Koti on voinut olla siisti ja lapsi ok sululaisvierailujen aikana.
Lapsen isoäiti toimii lähihoitajana, voin kertoa omasta kokemuksesta että ko työ itsessään on jo niin kuormittavaa että työpäivän jälkeen on monesti niin väsynyt että tulee vain soiteltua tai laitettua viestiä lapsille, ei todellakaan jaksa joka päivä tai edes viikko mennä tarkistuskäynnille (toki omien 4:n kanssa siihen ei ole edes tarvetta).
Sit vielä, oxycontit on opiaatteja jotka on tarkoitettu kroonisen kivun hoitoon tai leikkauksen jälkeiseen läpilyöntikipuun.
Luin jostain että tämän äidin isoäiti oli kaatunut, olisiko mahdollisesti reisiluu murtunut, se operoitu ja isoäidille määrätty muutama pilleri leikkauksen jälkeisille päiville. Että välttämättä tämä äiti ei niitä systemaattisesti pöllinyt.
En toki tiedä tästä asiasta varmasti.
Vielä sen haluun sanoa että kun näin tään uusimman kuvan tästä äidistä niin selvästi noissa silmissä on nähtävissä suuri suru ja syyllisyys, oon varma että hän antais mitä vaan kun voisi siirtää aikaa taaksepäin ja tehdä asiat toisin. Hän tulee kärsimään omassa sielussaan tätä koko elämänsä loppuun saakka.
Ei sen suurempaa rangaistusta voi ollakaan.
En tunne syytettyjä enkä ketään syytettyjen sukulaista ja tämä juttu on kaikkinensa ihan hirveä eikä olisi saanut koskaan tapahtua.
Haluan kuitenkin mainita muutaman asian jonka itse olen havainnut. Olen lukenut kaikki tämän ketjun viestit, olen lukenut lehtijutut aiheesta, lukenut todistajien puheenvuoroja oikeudenkäynnissä, nähnyt joitakin kuvia syytetyistä ja lapsesta ja kuullut hätäpuhelun silloiselta surulliselta aamulta ja kaiken tämän jälkeen miettinyt ja pähkäillyt mitä tapahtui.
Ensinnäkin, tämä äiti on nähdäkseni rakastanut lastaan. Silloin kun kaikki oli vielä hyvin eikä tämä isäpuoli ollut ilmeisesti kuvioissa äiti oli postannut kuvia someen iloisesta vesselistä joka näytti kaikinpuolin hyvinhoidetulta.
Nähdäkseni kaikki alkoi mennä alaspäin siitä hetkestä kun tuo mies tuli kuvioihin.
Julkisuuteen tuoduista viesteistä päätellen äiti ei ole tykännyt että mies ryyppää ja käyttää aineita eikä etenkään siitä että mies päästää kotiin porukkaa joka häiritsee lasta.
Äiti on kuitenkin halunnut että lapsi vois käydä rauhassa nukkumaan ja sättinyt miestään että tämä vois painua porukkansa kanssa muualle.
Eräässäkin viestissä äiti toteaa että "se on pieni viaton lapsi joka ei koskaan ole tehnyt sulle pahaa".
Olen saanut käsityksen että äiti ei ole nähnyt miehen satuttavan lasta vaan mies on tehnyt sitä äidin poissaollessa. Mies on voinut selittää mustelmat ja nirhaumat omaksi edukseen.
Totta on nimittäin että nelivuotias on itsekseenkin tapaturma-altis.
Äiti on todellakin tehnyt virheen sinä päivänä kun jätti lapsen huumepäisen miehen kanssa. Selvästi kuitenkin lapsi on ollu koko ajan mielessä kun on ahkerasti viestinyt kotiin miten siellä pärjätään.
Törkeään laiminlyöntiin ja pelastamisen viivyttäniseen hän myöskin on syyllistynyt kun ei vienyt lastaan lääkäriin tai edes soittanut yhteispäivystykseen ja kertonut lapsen vammoista ja kysynyt toimintaohjeita.
2. asteen palovamma nimittäin on todella kivulias.
Myös kuolemantuottamus syytenimikkeenä on varsin oikea tässä kohtaa.
Murhaan, tai edes tappoon äiti ei ole näillä tiedoilla syyllistynyt koska mitään näyttöä ei ole siitä että äiti olisi tietentahdoin lasta satuttanut tai nähnyt edes toisen satuttavan. Vammathan ovat syntyneet äidin poissaollessa.
Isäpuoli näillä tiedoilla olisi syyllistynyt murhaan mutta siihen tarvitaan tunnustus, nähtäväksi jää murtuuko mies ja kertoo totuuden.
Mitä tulee sukulaisten syyttelyyn tällä ja monella muullakin sivustolla : uskon että kyseessä on ihan normaali perhe jotka välittävät toisistaan. Kaikilla on kuitenkin oma elämä, työ ja ihmissuhteet joten he eivät ole voineet millään olla 24/7 tämän äidin ja lapsen elämässä.
Luulen että äiti on näyttänyt heille kuvaa että kaikki on hyvin, on halunnut esittää vahvaa eikä ole halunnut myöntää että on tehnyt virheen ja päästänyt jonkun hullun omaan ja lapsensa elämään. Koti on voinut olla siisti ja lapsi ok sululaisvierailujen aikana.
Lapsen isoäiti toimii lähihoitajana, voin kertoa omasta kokemuksesta että ko työ itsessään on jo niin kuormittavaa että työpäivän jälkeen on monesti niin väsynyt että tulee vain soiteltua tai laitettua viestiä lapsille, ei todellakaan jaksa joka päivä tai edes viikko mennä tarkistuskäynnille (toki omien 4:n kanssa siihen ei ole edes tarvetta).
Sit vielä, oxycontit on opiaatteja jotka on tarkoitettu kroonisen kivun hoitoon tai leikkauksen jälkeiseen läpilyöntikipuun.
Luin jostain että tämän äidin isoäiti oli kaatunut, olisiko mahdollisesti reisiluu murtunut, se operoitu ja isoäidille määrätty muutama pilleri leikkauksen jälkeisille päiville. Että välttämättä tämä äiti ei niitä systemaattisesti pöllinyt.
En toki tiedä tästä asiasta varmasti.
Vielä sen haluun sanoa että kun näin tään uusimman kuvan tästä äidistä niin selvästi noissa silmissä on nähtävissä suuri suru ja syyllisyys, oon varma että hän antais mitä vaan kun voisi siirtää aikaa taaksepäin ja tehdä asiat toisin. Hän tulee kärsimään omassa sielussaan tätä koko elämänsä loppuun saakka.
Ei sen suurempaa rangaistusta voi ollakaan.
-
sivusta_seuraaja
- Jane Marple
Ihan heitteille jättö!catlover kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 11:37 am