Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolema oli mm. törkeä kuolemantuottamus - 7 v 9 kk ja 3 v 7 kk vankeutta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Avatar
Eaglegoat
Remington Steele
Viestit: 237
Liittynyt: To Joulu 15, 2022 7:39 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Eaglegoat »

Illan Rikospaikka ohjelmassa asiantuntijat ihmettelivät myös kovasti vapaalle pääsyä ja kuinka huonosti syyttäjä kyseenalaisti tai haastoi syytettyjen selityksiä. Paha pelko, että tästä saattaa oikeasti tulla aivan täysi "oikeusmurha".
Electricboogie
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: To Tammi 07, 2016 11:49 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Electricboogie »

Johan tuo noiden ulosanti on tuon lyhyen kuulustelupätkän perusteella semmoista, että narkkaus paistaa kilometrin päähän..

Onneksi tuossa rikospaikassa tohdittiin antaa kritiikkiä ja kyseenalaistaa päätöksiä..
brainstormy
Poliisikoira Rex
Viestit: 274
Liittynyt: Pe Huhti 06, 2018 9:59 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja brainstormy »

Minerva kirjoitti: To Helmi 22, 2024 12:32 am
brainstormy kirjoitti: To Helmi 22, 2024 12:26 am
Amy kirjoitti: To Helmi 22, 2024 12:23 am Oijoi, siellähän ottaa lastensuojelu ja oikeuskäsittely kunnolla runtua Rikospaikka ohjelmassa!
Kyllä, ja hiukan kyseenalaistetaan kantajan toimintaa.

Ja oikein hyvä pointti esim. että miten Sebulle ei tullut itselleen palovammoja jos ne pojalle syntyi hänen kuvaamallaan tavalla, kuumalla suihkulla ja sienellä. Näitä ei oltu oikeudessa mitenkään kyseenalaistettu.

Kyllä! Ja samoten hyvä pointti oli se, että olis pitänyt käydä vamma vammalta läpi ja laittaa kuulusteluissa enemmän painetta. Ja myöskin oikeudenkäyntiin olisi ehdottomasti pitänyt ottaa höyrymoppi mukaan ja enemmän keskittyä todistamaan sen käyttö.
Jostain syystä on kantajan rooli ollut todella laimea tapaukseen nähden. Pakolla tulee mieleen, että onko ollut niin järkyttynyt koko tapauksesta ettei ole pystynyt keskittymään tarpeeksi. Muutoin todella outoa että ei ole tehty perusteellista työtä.
Jasukki
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: To Heinä 21, 2022 10:21 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Jasukki »

Kalle-Ville kirjoitti: To Helmi 22, 2024 12:04 am
kaalimatte kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 11:58 pm Pelkkä ajatus vain,mutta..

Voiko Hirviöäiti olla taas raskaana kun on niin lihonut ? :| :shock: :shock:
Hyvin epätodennäköistä, että hän olisi saanut vankilassa tuollaisen mahdollistavia perhetapaamisia kenenkään kanssa, joten varmaankin hän on muista syistä lihonut.
Sehän ois nyt loppuraskaus meneillään jos oisi murhan aikoihin alkanu tiinehtii. Mutta eiköhän siinä muut syyt oo kuiteski.
Huutaja Jaana
Axel Foley
Viestit: 2036
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2022 8:54 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

"No, siis mä en ainakaan käyttänyt, eikä mun tietääkseni käyttänyt
Sebastiankaan. Että ainakaan se ei, niin kun, ei ainakaan silloin, kun mä olin, niin kun hereillä, et tuskin mäkään niin kun oo muutenkaan mikään hirvee päihteiden käyttäjä, ainut mitä niin kun, et mä en oikeestaan ikinä
juo tai mitään mä vaan poltan tupakkaan, mut ei mitään muuta.

P: Mm-m. No, mites Sebastian, käyttääkö hän yleensä?

K: No ei nyt silleen, et mä niin kun, et ei se kyllä hirveen usein, niin kun mitään juo tai tämmöistä, ei ainakaan, et mä niin kun, suurimman osa se
on niinku aina kotona. Tai no, tälleen aina kuun alussa se on enempi poissa, mutta ei se, niin kun oikeestaan.”


Kuulostaa muuten ihan helvetin uskottavalta seltykseltä.
soitit 112 vaa kaljarahan perässä
Balance
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Syys 23, 2020 9:50 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Balance »

Joko me saadaan velipoika sinulta vastauksia aiempiin kysymyksiini?

Onneksi Rikospaikka-ohjelma uskaltaa kyseenalaistaa koko asian hoitoa. Sitä kun on tähän mennessä voinut vain huuli pyöreänä ihmetellä että miten nuo kaksi kidutusmurhaajaa istuu tällä hetkellä katsomassa VAPAALLA JALALLA tätä ohjelmaa. Ne voivat jopa olla hoitelemassa jotain toista lasta höyrymopilla ja narkkaamassa juuri tällä hetkellä ja se asia, jos joku, ei mitenkään meikäläisen päähän mahdu. Kenen vastuulla on, jos jompikumpu tai toinen murhaisi jälleen esim sukulaislapsen kamapäissään? Kai siitä joku vastuuseen on saatava.
On tämä Suomi hieno maa.
Toivottavasti nistimuusan sisko ei pyydä tätiä hoitamaan että pääsee 24-pack kaljaa latkimaan. Onhan heillä onneksi se läheinen mummo joka on lastenlapsien( ikävä kyllä ei enää Milon) elämässä. Hänet voi tarvittaessa pyytää paikalle ennen ambulanssia jos taas tapahtuu ylilyönti.
Pallastunturi2024
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Tammi 09, 2024 2:08 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Pallastunturi2024 »

Oli hyvä setti toi rikospaikka ja samoja asioita pohdittiin sieltä ja todettiin että tässä on moni asia mennyt pieleen, kandee kattoo.

Vielä palaten spekulaatioihin, kun monet täällä kirjoittavat että miksi äiti nukkui kun poika oli tuskissaan. Jotenkin ei yllätä että tää tyyppi nukkui tai oli kirjaimellisesti sammunut. Kun taustalla on päihteitä, en ota kantaa paljon ja mitä mut uskon et se oli vaan sammunut sillon illalla.

Ja koska Muusa selvästi palattuaan kotiin ja nähtyään kasvoissa lapsella jälki 7.6 on hän ollut koko illan hakemassa tietoa googlettelemalla, käymällä hakemassa panadolia siskoltaan ilta myöhään yms. uskon, että lapsi on ollut elossa vielä tuolloin mutta tuskissaan kun Muusa on yrittänyt monin eri tavoin jotaijn helpotusta lapselle löytää. Tuskin Milo siis on ollut myöskään hyvin voiva ja rauhallinen illalla, vaikka sanoikin siskolleen että nukahti joskus ennen kuin lähti kauppaan jossa tallentui kameroihin 20.21.

Mitä muut on mieltä?
Pallastunturi2024
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Tammi 09, 2024 2:08 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Pallastunturi2024 »

Ei ole. Pyysin että joku laittaisi hänelle IG priva viestin ja kysyisi kirjotteleeko hän täällä. Noh velikullalta löytyi selitys tähänkin. "Minulle ei voi laittaa viestiä kun seuraajat". Tästä vastauksesta jotkut viisaat tekikin päätöksen että pakko olla hän kun osasi vastata noin :D mitä helvettiä kysyn vaan?? Kuka vaan voi vastata tuon olematta hän. Mitä tämä velikulta menettäisi tällä "todistamisella" kun täällä kerta on kertonut kuka on :wink:
Joo ei se ole sen veli todellakaan ja en usko et on edes sukua. Ei ole tehnyt mitään todistaakseen kuka on, nää insta höpinät että ei voi laittaa viestiä koska vaan seuraajat voi on taas osa sen kusetusta. Monia mahdollisuuksia olisi ollut todistaa. Kukaan niitten perheestä tai suvusta ei halua kuulla meistä, se on fakta. Ne toivoo et unohdettaisiin ne. Jos niitä ei vaivaa se että pieni lapsi menetti henkensä niin varmasti rassaa se, että ei voi missään liikkua ilman että ihmiset huutelee, haukkuu, supisee, osottelee.

Mulla ei ole mitään sitä vastaan että aikuinen ihminen vetää päihteitä ja tekee mitä tekee, vaikka lähtis henki. Kaikilla on vapaus tehdä mitä haluu. Tämän tuomitsen sen takia kun mukana on ollut lapsi. Moni muukin voi varmasti yhtyä tähän, että ei meitä kiinnosta miten paljon kuka veti mitäkin vaan se, että Muusan ois pitänyt antaa se muksu jollekin toiselle kasvatettavaksi, vaikka sitten Valtiolle. Ei voi olla niin itsekäs että valitsee päihteet ja lapsen. Lopputulos tämä. Vaikka tää on monimutkanen juttu ja molempien osallisuudesta kuolemaan johtavissa vammoissa on meille epäselvää niin selvää on se, että ilman päihteitä, Sebua, lasun epäonnistumista me ei oltais tässä.

Omalla kohdalla läheinen narkkas ennen raskaaksi tulemista, raskauden ajan ja sen jälkeen, vieläkin jatkaa vaikka lapsi on jo koululainen. Ei se lapsen tuleminen muuta välttämättä narkkarin elämän suuntaa.

Lainaus korjattu
-NILS-
Avatar
Kaarma
Agentti Scully
Viestit: 688
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

Huutaja Jaana kirjoitti: To Helmi 22, 2024 12:53 am "No, siis mä en ainakaan käyttänyt, eikä mun tietääkseni käyttänyt
Sebastiankaan. Että ainakaan se ei, niin kun, ei ainakaan silloin, kun mä olin, niin kun hereillä, et tuskin mäkään niin kun oo muutenkaan mikään hirvee päihteiden käyttäjä, ainut mitä niin kun, et mä en oikeestaan ikinä
juo tai mitään mä vaan poltan tupakkaan, mut ei mitään muuta.

P: Mm-m. No, mites Sebastian, käyttääkö hän yleensä?

K: No ei nyt silleen, et mä niin kun, et ei se kyllä hirveen usein, niin kun mitään juo tai tämmöistä, ei ainakaan, et mä niin kun, suurimman osa se
on niinku aina kotona. Tai no, tälleen aina kuun alussa se on enempi poissa, mutta ei se, niin kun oikeestaan.”


Kuulostaa muuten ihan helvetin uskottavalta seltykseltä.
Muusalle ei kyllä ole suotu Runebergin lahjaa. Kukas sattuikaan sopivasti nukkumaan kun Milo heidän mielestään on kuollut? Jos ei itkettäis niin naurattaisi tämä heidän yhdessä punottu juoni. Tästä paistaa pelko ja elämänkokemuksen puute. Kuin karkkivarkaudesta kärähtänyt pieni ihminen. Eli kotona on sekaisin mutta kun on tosisekaisin rällästää rahat? Ei käytä edes alkoholia, sehän olisi se sallittu päihde mutta kun olen pienen(murhatun) lapsen äiti ja meillä oli se lasukin siinä ja vittu ne huomas ne yhet mustelmat niinku. Mut ei se oikeesti mennyt niin, niiku. Mummolta kävin hakemassa oxycontteja mutta mitään ei vedetty, piti saada Milolle paperia ja kyniä ja vähän puuroa. Mut mä nukuin. Ja osaan kertoa kaiken siitä love islandin jaksosta! Eiku niin mä nukuin.
Olin, kunnes en ollutkaan.
Avatar
Kalle-Ville
Adrian Monk
Viestit: 2605
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 5:48 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Kalle-Ville »

Eaglegoat kirjoitti: To Helmi 22, 2024 12:34 am Illan Rikospaikka ohjelmassa asiantuntijat ihmettelivät myös kovasti vapaalle pääsyä ja kuinka huonosti syyttäjä kyseenalaisti tai haastoi syytettyjen selityksiä. Paha pelko, että tästä saattaa oikeasti tulla aivan täysi "oikeusmurha".
Syyttäjä on todella heikkotasoinen, mikä tuli jo ilmi hänen haastatteluistaan medialle, mutta surkea on käräjäoikeuskin, kun laski nämä syytetyt vapaalle.
Suomen kansalaiset ovat muka tasa-arvoisia ja yhdenvertaisia lain edessä, mutta toisilla meistä tätä tasa-arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta on jostakin syystä kuitenkin enemmän kuin muilla.
Jokuvainn
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2024 4:19 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Jokuvainn »

Oon ihan varma et mummo muusa sebu sopinut kolmestaan livenä mitä sanoovat poliisille ja muille
Noille ois pitänyt antaa kunnolla painetta nyt saaneet vaan kertoilla epämääräsiä tarinoita itselleen mieluisaks
Cadi John
Roger Murtaugh
Viestit: 864
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2023 3:05 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

Helunaa kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 11:19 pm
Taitokas kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 11:16 pm
Helunaa kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 11:08 pm

Toivottavasti. Olis järkyttävää jos Milon ruumiin kuvat leviäis kaikille 😳
On salattua kaikkien Milon kuvien ja videoiden osalta.
Huh hyvä. Mie jo ajattelin et ihan hirveetä jos tollane lähtee leviämään
No miksi ne laitettaisiin näkyville jos sen osalta käytiin asia suljettujen ovien takana.

Taas turhaa kauhistelua joka täyttää ketjua.
Avatar
UglyBetty
Neuvoja-Jack
Viestit: 591
Liittynyt: Ke Loka 29, 2014 2:03 am
Paikkakunta: Cloud Cuckoo Land

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

mrreferee kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 3:20 pm Aika harva täällä mielestäni on puolustanut Muusaa tai isäpuolta. Asiat eivät vain ole aina niin mustavalkoisia, että joko sinä olet koko elämäsi ajan hyvä tai sitten olet paha. Kokonaisuutena tuskin on kenellekään epäselvää, että Muusa epäonnistui äitinä täysin ja on vastuussa oman lapsensa kuolemasta. Huostaanotto olisi pitänyt saada tehtyä aikoja sitten. Mutta tarinan taustat kiinnostavat varmasti monia, ja se voi vaatia myös muidenkin kuin niiden karmivimpien asioiden käsittelyä ja esille tuomista.
Itsekin olen joskus aiemmin yrittänyt selventää, että se että yrittää löytää syitä / tajuaa mistä mikäkin asia voi johtua, ei tarkoita sitä että hyväksyy teon / tapahtuneen.
Mutta näille höyrypäille kun yrittää selittää että yritetäänhän motiivia / taustoja hakea rikostutkinnassakin, he lukevat sen niin että puolustelet syytettyjä ja olet yhtä syyllinen ja paska ihminen kuin hekin jo ennen oikeudenkäyntiä.
Cadi John
Roger Murtaugh
Viestit: 864
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2023 3:05 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

vipeltäjä kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 11:46 pm
Cadi John kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:38 pm
Justice2024 kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:18 pm

Jep. Uskon kans että maxgyver on kuka väittää olevansa. Ei oikein herätä vihaa. Luulen että hän yrittää itselleen todistella sitä ettei sisarensa voi olla sitä mitä ihmiset uskoo. Viimein se varmaan hänenkin tajuntaansa iskeytyy ettei rakas siskonsa ihan mallikansalainen eikä kunnon äiti ollut
Maanantaina alkoi tulla ns kaapista ulos. Hän alkujaan kommentoi vmäisesti mun ja nimimerkki: jokukukavaan Sebun salikuva keskusteluille ja siinä oli puhetta myös hänen kuvista. Hän tavallaan provosoitui siinä keskustelussa. Otti niin itseensä et uskon hänen olevan kuka sanoo olevansa. Hän aloitti pienillä lauseilla kunnes alkoi kommentoida muidenkin juttuihin.

Sitä ennen olin jo seurannut hänen kommentteja joitain päiviä jotka oli lyhyitä ja puolusti muusaa. Aloin silloin epäilemään et joku tuttu se on Muusalle. Osasi myös kuvailla sen ensihoitajan josta ei ollut täällä puhetta et oli nuori kundi. Oli siis itse ollut oikeudessa. Kyllä se on se tai näin ainakin 98% luulen.

Toi ainakin tähän ketjuun muuta kuin mitä tää muutama Helly Hansen juhlapukuinen vähemmistö, jotka huutaa ja kiroilee täällä jauhaen samaa.
Jep. Tais suuttua mulle, kun kommentoin et kuka menee salille ja postaa ig videoita tälläisen tapahtuman jälkeen. Ja kyl tunnistin myös hänet ig:n kirjotustyylistä. Musta aika varma et on Muusan veli.
Niin muuten suuttui myös sulle. Siitä se lähtikin avautuun enemmän. Se salihomma ja poseerauskuvista arvostelu oli sille kova paikka ja siitä arvasin et on oikea.

Ihan asiallisesti kirjoitti aina takaisin vaikka sai kuraa niskaan.
Avatar
UglyBetty
Neuvoja-Jack
Viestit: 591
Liittynyt: Ke Loka 29, 2014 2:03 am
Paikkakunta: Cloud Cuckoo Land

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

catlover kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 3:29 pm
Juliet Jones kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 3:25 pm
-suokuokkajajussi kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 1:09 pm
Niin varmaan moni muukin tekee.
Ehkä, mutta mummo ei itse ainakaan ole pyörätuolilla mennyt apteekkiin.
Lääkkeet voi hakea toisen puolesta apteekista, ja niin tässä varmaan tehtiinkin. Arvatenkin Muusa. Eipä siinä tarvi kuin uskotella lääkittävälle joko annetun oikean annostuksen verran, tai sitten taivuteltu ottamaan pienempi annos tm.
Sähköinen resepti....HALOO ei auta vaikka miltä paikkakunnalta hakis! Ei anneta enempää kuin saa!

*pltmtxtvp*tm
HALOO eihän tuossa mitään paikkakunnasta puhuttu eikä siitä että saisi enemmän kuin resepti sallii.
Vastaa Viestiin