Tässä ketjussa sivulla 24 on joku narkkauskuva tästä pariskunnasta.sivusta_seuraaja kirjoitti: To Helmi 22, 2024 9:39 amMistä naamasta? Saako kuvat tännekin?vipeltäjä kirjoitti: To Helmi 22, 2024 9:27 amKuten sanoin, et äijän naamasta kyl näkee et ei mikään puhtoinen ole. Mut tämän veljen sepitys et isäpuoli vaikutti jopa täydelliseltä. Tähän en usko tippaakaan. Joo ei varmasti tiennyt todellista laitaa, mutta hänen asenne et mitään en tiennyt ja kukaan perheestä ei tiennyt. On kyl sairaan vaikea uskoa ja syyttäjäkin sanoi et heistä on maalailtu puhtoinen kuva.LeaSommer kirjoitti: To Helmi 22, 2024 9:19 am
Ymmärtääkseni veli on sanonut ettei tavannut koskaan Sebua. Korjatkaa, jos olen väärässä. Toki se ei poista sitä tosiasiaa, että kuvista todellakin näkee, ettei ihan pyhäkoulupoikia olla. Ja mulla ei ole tarkoitus puolustella äitiä ja Sebua, mutta minulle tulee mielikuva, ettei veli todella tiennyt asioiden todellista laitaa. Mielikuvassani hän asui eri paikkakunnalla, oli ehkä hieman eri ikäluokkaa ja vietti erilaista elämää. Hänelle piirtyi kuva vain perheryhmään lähetetyistä silotelluista valokuvista, mutta koko totuus jäi pimentoon.
4v. pojan törkeä kuolemantuottamus 8.6.2023 Joensuu, äidille ja isäpuolelle ehdotonta
Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin
-
Justice2024
- Vähänniinkuharrastaja
Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin
NimenomaanKalle-Ville kirjoitti: To Helmi 22, 2024 3:22 amSyyttäjä on todella heikkotasoinen, mikä tuli jo ilmi hänen haastatteluistaan medialle, mutta surkea on käräjäoikeuskin, kun laski nämä syytetyt vapaalle.Eaglegoat kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 11:34 pm Illan Rikospaikka ohjelmassa asiantuntijat ihmettelivät myös kovasti vapaalle pääsyä ja kuinka huonosti syyttäjä kyseenalaisti tai haastoi syytettyjen selityksiä. Paha pelko, että tästä saattaa oikeasti tulla aivan täysi "oikeusmurha".
Ei riitä käsitys et miten nykypäivänä näin leväperäsesti vedetään NÄIN ISO asia kuin lapsen kidutus, pahoinpitely ja tappo. Ei jumalauta
Esim. Siinä videolla mikä tänne oli pistetty. Vaikea uskoa et ei mitään näy naamasta, kun tollanen sekakäyttäjä.sivusta_seuraaja kirjoitti: To Helmi 22, 2024 9:39 amMistä naamasta? Saako kuvat tännekin?vipeltäjä kirjoitti: To Helmi 22, 2024 9:27 am Kuten sanoin, et äijän naamasta kyl näkee et ei mikään puhtoinen ole. Mut tämän veljen sepitys et isäpuoli vaikutti jopa täydelliseltä. Tähän en usko tippaakaan. Joo ei varmasti tiennyt todellista laitaa, mutta hänen asenne et mitään en tiennyt ja kukaan perheestä ei tiennyt. On kyl sairaan vaikea uskoa ja syyttäjäkin sanoi et heistä on maalailtu puhtoinen kuva.
-
Justice2024
- Vähänniinkuharrastaja
Sama tuli myös mieleen ajat sitten, että nää on yön tunteina punoneet tarinaa kuinka päästä mahdollisimman vähällä. Ja ehkä vähän odottaneet et sebu selviää kamoistaan/oloistaan kunnes lanssi ja ensihoitajat on paikalla. Mut ei liian kauan voineet odottaa, ettei uskottavuus katoa siitä etteivät tienneet Milon jo kuolleen. Aivan tasan taatusti huomanneet tunteja aiemmin, että Milo on hengetön. Ja tuohon aikaan aamulla Milo on ollut jo kuolonkankea, sen kertoo jo ruumiinlämpökin ja täytyy olla todella todella sokea ja pihalla jos ei mukamas erota että "hengittääkö se" "mikä on ilmavirta" ...Joopa jooJokuvainn kirjoitti: To Helmi 22, 2024 3:46 am Oon ihan varma et mummo muusa sebu sopinut kolmestaan livenä mitä sanoovat poliisille ja muille
Noille ois pitänyt antaa kunnolla painetta nyt saaneet vaan kertoilla epämääräsiä tarinoita itselleen mieluisaks
Ensihoito oli varmaan siit kuolonkankeudesta huomannu et menetetty lapsi, koska ensihoitajathan ei jatkan elvytystä kauaa. Vittu on kyl tyhmää porukkaa toi "äiti" ja isäpuoli.Justice2024 kirjoitti: To Helmi 22, 2024 10:08 amSama tuli myös mieleen ajat sitten, että nää on yön tunteina punoneet tarinaa kuinka päästä mahdollisimman vähällä. Ja ehkä vähän odottaneet et sebu selviää kamoistaan/oloistaan kunnes lanssi ja ensihoitajat on paikalla. Mut ei liian kauan voineet odottaa, ettei uskottavuus katoa siitä etteivät tienneet Milon jo kuolleen. Aivan tasan taatusti huomanneet tunteja aiemmin, että Milo on hengetön. Ja tuohon aikaan aamulla Milo on ollut jo kuolonkankea, sen kertoo jo ruumiinlämpökin ja täytyy olla todella todella sokea ja pihalla jos ei mukamas erota että "hengittääkö se" "mikä on ilmavirta" ...Joopa jooJokuvainn kirjoitti: To Helmi 22, 2024 3:46 am Oon ihan varma et mummo muusa sebu sopinut kolmestaan livenä mitä sanoovat poliisille ja muille
Noille ois pitänyt antaa kunnolla painetta nyt saaneet vaan kertoilla epämääräsiä tarinoita itselleen mieluisaks
Tämä osui etp:stä myös silmään, taitaa olla ainut Sebun yritys selittää sisäelinvammat. Ja voisi olla mahdollistakin, nähnyt Muusan leikittävän Miloa lentokoneena ja itse kamapäissään koittanu toistaa leikin mutta painanu liikaa jaloillaan Milon mahaa.
(K=kuulusteltava eli Sebu)
”K: Eei tuu mieleen. Ja noista noista... mun on sanottava noihin ö juttuihi mitä, jos sillä on niitä jälkiä ollu, nii en sit tiiä onks ne tullu semmosesta hommasta, ku tota... Milon kanssa oli semmoset rajut leikit, ett se tota... me... niink että mä olin niinku selällään sohvalla ja
sitte Milo on niinku mun jalkojen päilla ja mulla on jalat ylhäällä. Ja mä pidän sitä niinku
kädestä kinni. Niinku Muusaki teki sille joskus sillee näi ja... nii onko se sitte niistä voinu tulla jotai... Sillee, et Milo on niinku jalkojen varassa siellä mahallaa.
P: Mm. No kerro vaa lisää siita vielä.
K: Nii, että tota sillee niinku... leikittii Milon kanssa... että tota nostin sen jalkojen varaan ilmaa ja pitelin käsistä kiinni ja...
P: Leikit sä tän tän tän tä-tätä Milon kanssa kahdestaan ollessa?
K: En muista.
P: Oliko ne pitkäkestosia leikkejä?
K: No sillee ei nyt pitkäkestosia, mut sillee valilla, jos Milo niinku halus, että...tota. Se niinku tykkäs siitä vaikka, että ottaa niinku kiinni ja heitta ilmaa ja ottaa kopin. Ja sitte
jalkojen päalla olla ja....
P: Mm. Sattuko niissä koskaan vahinkoja?
K: Ei ainakaa mun mielestä.”
”K: Eei tuu mieleen. Ja noista noista... mun on sanottava noihin ö juttuihi mitä, jos sillä on niitä jälkiä ollu, nii en sit tiiä onks ne tullu semmosesta hommasta, ku tota... Milon kanssa oli semmoset rajut leikit, ett se tota... me... niink että mä olin niinku selällään sohvalla ja
sitte Milo on niinku mun jalkojen päilla ja mulla on jalat ylhäällä. Ja mä pidän sitä niinku
kädestä kinni. Niinku Muusaki teki sille joskus sillee näi ja... nii onko se sitte niistä voinu tulla jotai... Sillee, et Milo on niinku jalkojen varassa siellä mahallaa.
K: Nii, että tota sillee niinku... leikittii Milon kanssa... että tota nostin sen jalkojen varaan ilmaa ja pitelin käsistä kiinni ja...
K: No sillee ei nyt pitkäkestosia, mut sillee valilla, jos Milo niinku halus, että...tota. Se niinku tykkäs siitä vaikka, että ottaa niinku kiinni ja heitta ilmaa ja ottaa kopin. Ja sitte
Käsittämätöntä on myös mielestäni se, että oikeuskäsitelyssä voi olla syytettynä vastaamassa etäyhteydellä? Mitä ihmettä siinä on ajateltu.Eaglegoat kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 11:34 pm Illan Rikospaikka ohjelmassa asiantuntijat ihmettelivät myös kovasti vapaalle pääsyä ja kuinka huonosti syyttäjä kyseenalaisti tai haastoi syytettyjen selityksiä. Paha pelko, että tästä saattaa oikeasti tulla aivan täysi "oikeusmurha".
Ettei vaan ois ollut nää "heittää ilmaan ja ottaa kopin" enemmänkin "heittää seinään".
Lukeeko etp:ssä mitään verijäljistä seinissä? Niissähän oli sekä Sebun että Milon verta, muistaakseni.
Lukeeko etp:ssä mitään verijäljistä seinissä? Niissähän oli sekä Sebun että Milon verta, muistaakseni.
-
SeitsenpistePirkko
- Remington Steele
Vai eikö ole saanut koppia?hmrp kirjoitti: To Helmi 22, 2024 10:47 am Ettei vaan ois ollut nää "heittää ilmaan ja ottaa kopin" enemmänkin "heittää seinään".
Abraham Lincoln: "On parempi olla hiljaa ja vaikuttaa hölmöltä – kuin avata suu ja poistaa viimeisinkin epäilys".
Tuossa leikissä vaan ei paineta kenenkään mahaa. Aikuinen makaa sohvalla, nostaa jalat kohti kattoa ja lapsi asettuu jalkojen päälle ja pidetään käsistä kiinni. Perusleikki mitä aika monessa kodissa taatusti harrastettu. Vahinkoa toki voi tulla jos lapsi romahtaa siitä vaikka pää edellä lattialle..Taitokas kirjoitti: To Helmi 22, 2024 10:42 am Tämä osui etp:stä myös silmään, taitaa olla ainut Sebun yritys selittää sisäelinvammat. Ja voisi olla mahdollistakin, nähnyt Muusan leikittävän Miloa lentokoneena ja itse kamapäissään koittanu toistaa leikin mutta painanu liikaa jaloillaan Milon mahaa.
-
MissMacGyver
- Susikoski
Kiitos näistä mitä olet tänne laittanut etp:sta! Kuten joku jo aiemmin kyseli, niin olisiko sinun mahdollista ladata etp johonkin linkin taakse halukkaiden ladattavaksi? Ei tarvitsisi kaikkien tilata erikseen sitä tai kysellä loputtomiin sinulta tarkennuksia ja tietoja.Taitokas kirjoitti: To Helmi 22, 2024 10:42 am Tämä osui etp:stä myös silmään, taitaa olla ainut Sebun yritys selittää sisäelinvammat. Ja voisi olla mahdollistakin, nähnyt Muusan leikittävän Miloa lentokoneena ja itse kamapäissään koittanu toistaa leikin mutta painanu liikaa jaloillaan Milon mahaa.
-
QwertyKeyboard
- Javier Pena
Siinä mielessä tämä on uskottavaa, että päihteitä popsinut porukka ei yleensä huomaa mitään muuta kuin sen, että juoma tai pillerit loppuu. Sitten kun pämppärit on loppu. Silloin sitä vasta iskee paniikki ja huoli, että jotain on pielessä, kun ei tiedä, missä seuraava annos menee.Maxgyver kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 5:47 pm Tarkoituksena ei ole ollut vähätellä vaan tuoda ilmi että tässä on sekin vaihtoehto että Muusa ei välttämättä ole tiennyt palovammoista niinkuin on oikeudessa sanonut eikä ole älynnyt asian vakavuutta.
Ja milläköhän perusteella?UglyBetty kirjoitti: To Helmi 22, 2024 5:02 amSun kaltaiset ihmiset usein luulevat tunnistavansa mitä näkevät, eli luulevat sorsaa ankaksi (kyllä, juuri näin iso väärinkäsitys…) ja ovat autuaasti hakoteillä.JudgeCooper kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 5:50 pm Minä kuulun ryhmään "jos se ääntelee kuin ankka, jos se kävelee kuin ankka ja jos se näyttää ankalta, se on ankka"
-
candyman×5
- Nikke Knatterton
Re: Poliisi tutkii 4-vuotiaan lapsen kuolemaa Joensuussa, huoltajat otettu kiinni
EaG kirjoitti: La Kesä 10, 2023 11:49 am Luettuani ketjun läpi, en voi kun todeta, että pieni taustatutkimus voisi ihmisillä olla paikallaan. Valtaosa yrittää ummistaa silmänsä näillä "eihän nyt äiti voi lapselleen tehdä näin" "en usko että äiti on tehnyt" yms. ja isäpuolesta pyritään maalaamaan hirviömäinen kuva. Erittäin todennäköistä on, että molemmat ovat teon takana, sitä en kiellä. Lähestulkoon oksettaa, että ihmiset edelleen ajattelee äidit sisarhentovalkoisina, jotka poikkeuksia lukuunottamatta ajattelevat vain lastensa parasta.
Uskokaa tai älkää, niitä hirvioitä löytyy myös niistä äideistä. Varsinkin mt-vikasista päihdeongelmaisista. Tiedän tämän ihan omasta kokemuksesta. Ja mitä lastensuojeluun tulee, niin se on Suomessa iso vitsi. Omasta äidistäni tein naapurin avustuksella puolenkymmentä ilmoitusta, olin yhteydessä poliisiin, kerroin asiasta koulussa ja kukaan siihen ei lopulta kuitenkaan puuttunut. No, alkoholistihan sai joka kerta skarpattua ja kaiken näyttämään ruusuiselta sen hetken kun asiaa selvitettiin ja sitten sama ralli jatkui. Toki toivon, että asiat on muuttuneet tämän reilun 20v aikana, mutta heikolta näyttää.
Toisekseen, ihan kaikkea mitä lehdessä lukee ei kannata uskoa. Luettuani sanat "Rantakylä" ja "Riihisärkänkatu" riitti kertomaan riittävät taustat tällekkin tapaukselle. Totta on, että Rantakylästä löytyy myös sitä "tavallista kansanosaa", mutta lähtökohtaisesti alueella asuu ikänsä alueella asuneita vanhuksia, mt-ongelmaisia, alkoholisteja ja huumeiden käyttäjiä kun kaupunki ei heitä muualle saa. Riihisärkänkadulla tosiaan on omistus- ja vuokraasuntoja, vuokralla olevista asunnoista osa on Kelan-takaamia vuokrauksia näille elämänkoululaisille. Kyseessä ei ole siis mikään rauhallisuuden tyyssija kuten mediassa on annettu ymmärtää.
Miksi? Koska sinne ei kukaan "normaali" ihminen halua muuttaa asumaan. Ja mistäkö tämän kaiken "tiedän"? Omakohtaisesta kokemuksesta syntymästä tähän päivään.
Mitä itse tapaukseen tulee ja henkilöihin siinä taustalla, sain kyseenalaisen "kunnian" vajaa vuosi sitten istua samassa porukassa iltaa tämän "äidin" ja isäpuolen kanssa ja en hetkeen ole tavannut korvien välistä niin sekavaa ihmistä kun tämä nainen on. Itsekin olen jo raavas mies, mutta voisin sanoa että puheet ja tyyli miten hän itseään toi esille sai itsesuojeluvaiston heräämään. Ja mitä tuohon kirkumiseen tulee kun on autoon kärrätty, niin mistään hädästä tai muusta vastaavasta ei ole ollut kyse, siitä voin olla lähes varma. Samanlaista huutamista se oli tuolloinkin. Lopulta lensi baarista pihalle ja jatkoi miehensä kanssa matkaa. Hän taas kuuluu Joensuun "perusnisteihin" vaikkakin nyt mentiin liian pitkälle. Ihan perusreppana mikä ei varmasti isommalle lapselle olisi uskaltanut mitään tehdä, vaikka tuo sahaepisodi aiemmin onkin ollut.
Ihan perinteisiä elämäm_kolulaisia molemmat ja vituttaa ettei heitä oo kukaan laittanu ojennukseen, ennen kuin jotain tälläistä pääsi käymään. Olisivat tappaneet edes toisensa.
No niin musta tässä koitetaan nyt selittää tätä mun teoriaa et hän on jalalla painanut Miloa mahasta ja näin pitänyt Miloa paikallaan, kun hörymopilla kiduttanut.Taitokas kirjoitti: To Helmi 22, 2024 10:42 am Tämä osui etp:stä myös silmään, taitaa olla ainut Sebun yritys selittää sisäelinvammat. Ja voisi olla mahdollistakin, nähnyt Muusan leikittävän Miloa lentokoneena ja itse kamapäissään koittanu toistaa leikin mutta painanu liikaa jaloillaan Milon mahaa.