töissä vai linnassa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
jannekkk
Alibin satunnaislukija

töissä vai linnassa

Viesti Kirjoittaja jannekkk »

KUMPI ON PAREMPI VANKILA VAI TYÖPAIKKA????

VANKILASSA suurin osa ajasta vietetään 2 x 2.5 metrin sellissä.
TÖISSÄ puolestaan seistään päivästä toiseen 100 x 200 metrin hallissa

VANKILASSA saat kolme ilmaista ateriaa päivässä.
TÖISSÄ on palkaton ruokatunti ja lounas on maksettava itse.

VANKILASSA hyvällä käytöksellä voi saada lomaa.
TÖISSÄ sinut palkitaan hyvin suoritetusta työstä lisäämällä työtä.

VANKILASSA vartija avaa ja sulkee ovet puolestasi.
TÖISSÄ täytyy kantaa avainkorttia ja avata ja sulkea ovet itse.

VANKILASSA saa katsella televisiota ja pelata pelejä.
TÖISSÄ pelit ja television katselu voivat aiheuttaa potkut.

VANKILASSA saat oman vessan.
TÖISSÄ et tiedä kenen jälkeen joudut vessaa käyttämään.

VANKILASSA perhe ja ystävät voivat käydä tervehtimässä.
TÖISSÄ ei voi edes puhua perheestä ja ystävistä.

VANKILASSA veronmaksajat hoitavat kaikki kulusi täysin ilman vastiketta.
TÖISSÄ maksat itse kaikki kulusi ja lisäksi palkastasi vähennetään veroja esim. vankiloiden ylläpitämiseksi.

VANKILASSA kaipaat vapautta katsellen ristikoiden takaa ulos.
TÖISSÄ vain haluat pois etkä voi edes katsella ulos.

VANKILASSA on vartijat, joita on usein sanottu sadistisiksi pampuiksi.
TÖISSÄ heitä kutsutaan päälliköiksi.
I don't play icehockey, I ride motorcycles you pussies!
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

"Heh heh".
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Töistä pääsee kuitenkin sujuvammin pujahtamaan kotiin, kun pakolliset päivän työt on hoidettu. Hyviä pointteja kyllä ironiseen sävyyn. Ei ole tullut vankilassa istuttua, enkä ole ajatellut mennäkään. Naapurit ja työkaverit ovat keskimäärin harmittomampaa porukkaa kuin vankitoverit. Näin uskon.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Porin

Re: töissä vai linnassa

Viesti Kirjoittaja Porin »

jannekkk kirjoitti:KUMPI ON PAREMPI VANKILA VAI TYÖPAIKKA????
Mietitäänkö tosissaan?
VANKILASSA suurin osa ajasta vietetään 2 x 2.5 metrin sellissä.
TÖISSÄ puolestaan seistään päivästä toiseen 100 x 200 metrin hallissa
En todellakaan seiso missään hallissa, vaan vietän aikaani mukavassa "yksiössäni" töissä, istuen pehmeällä tuolilla missä on mm. säädettävät käsinojat, ristiseläntuki ja muutenkin monipuoliset säätelymahdollisuudet.
VANKILASSA saat kolme ilmaista ateriaa päivässä.
TÖISSÄ on palkaton ruokatunti ja lounas on maksettava itse.
Töissäni on palkallinen ruokatunti sekä ateriaetu.
VANKILASSA hyvällä käytöksellä voi saada lomaa.
TÖISSÄ sinut palkitaan hyvin suoritetusta työstä lisäämällä työtä.
Meillä hyvästä suorituksesta saa vuositasolla 1-15 päivää lisää palkallista lomaa normaalien 5 viikon kesäloman + 1 viikon talviloman päälle.
VANKILASSA vartija avaa ja sulkee ovet puolestasi.
TÖISSÄ täytyy kantaa avainkorttia ja avata ja sulkea ovet itse.
Terveystilanteeni sallii minun vielä avaavan itse ovet edestäni.
VANKILASSA saa katsella televisiota ja pelata pelejä.
TÖISSÄ pelit ja television katselu voivat aiheuttaa potkut.
Pelit on lapsille, ja televisio löytyy kahvihuoneesta missä voidaan porukalla katsoa vaikka jääkiekon MM-kisoja.
VANKILASSA saat oman vessan.
TÖISSÄ et tiedä kenen jälkeen joudut vessaa käyttämään.
Me kaksi miestä varmaan pärjätään sillä että meillä on kaksi miesten vessaa meidän osaston yhteydessä. Naisilla on eri asia, vaikka vessat siivotaankin kahdesti päivässä.
VANKILASSA perhe ja ystävät voivat käydä tervehtimässä.
TÖISSÄ ei voi edes puhua perheestä ja ystävistä.
Töissä on aika läheiset ihmiset, kun yhdessä taotaan tulosta ja rahaa omiin taskuihin. Lisäksi esim ryyppäillään aika usein porukalla. Eikä mikään estä sitä että kaveri tai sukulainen kävisi töissä moikkaamassa. Niin ja vankilassa on suht hyvin rajoitettu nuo tapaamiset, mulle voi illalla kotiin tulla koska vaan kuka vaan millaisten tuliaisten kanssa vaan kylään.
VANKILASSA veronmaksajat hoitavat kaikki kulusi täysin ilman vastiketta.
TÖISSÄ maksat itse kaikki kulusi ja lisäksi palkastasi vähennetään veroja esim. vankiloiden ylläpitämiseksi.
Saatan saada töissä hivenen paremmin rahaa kuin vankilassa, ja siksi minulla on varaa asua mukavasti ja tuhlata turhuuksiin.
VANKILASSA kaipaat vapautta katsellen ristikoiden takaa ulos.
TÖISSÄ vain haluat pois etkä voi edes katsella ulos.
Maisemakonttorin hyviä puolia on se että on yli kaksi metriä korkeat ikkunat joista voi tsiigailla aikansa kuluksi pihalle. Useimmiten ulkona ei kuitenkaan tapahdu mitään mielenkiintoista.
VANKILASSA on vartijat, joita on usein sanottu sadistisiksi pampuiksi.
TÖISSÄ heitä kutsutaan päälliköiksi.
Päällikkötason työntekijänä en tunnista tuosta mitään analogiaa.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^OT: Minulle on jäänyt mielikuva jostain kirjoituksesta että Porin oot istunut joskus? Jos muistelen oikein niin aika hyvä nousu, päällikkötasolle :)
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Bombay kirjoitti:^OT: Minulle on jäänyt mielikuva jostain kirjoituksesta että Porin oot istunut joskus? Jos muistelen oikein niin aika hyvä nousu, päällikkötasolle :)
Mulle on tullut samanlainen kuva. Muistelisin Pitbullin kirjaketjusta jotain tällaista. "Sanotaan näin, että rikollinen tahtoo lukea toisen rikollisen tarinan". Jotain tuohon suuntaan Porin muistaakseni joskus kirjoitti :D
Paavo Arhinmäki on äijä!
Mariella
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Vaikkakin epäilemättä ketju on aloitettu sarkastiseen sävyyn ja sikäli ihan humoristisia vertauksia on pystytty esittämään näistä tilanteista, en koskaan lähtisi vertaamaan tosissaan näitä. Mikään ei ole verrattavissa siihen, mitä psykologisesti on olla ilman läheisiä, ystäviä, jokainen liike raportoitu, määrätty, säännöstelty ja tärkeät asiat evätty, lukot edessä ja takana.. Oli joulu tai sairaskohtaus, et saa lähelle ihmistä lohduttamaan, ymmärtämään, tukemaan...

En puolustele, enkä ruikuta kuinka kurjaa on olla vankilassa, sillä jokainen sinne hankkiutunut sen varmasti on tiennyt että sellaista se on ja sinne sitä mennään jos ideansa toteuttaa. En siis itsekään ole ollut enkä ole missään nimessä menossakaan. Tarkoitan vain sitä, että nuo esitetyt mustavalkoiset vertaukset eivät ole mitään sen rinnalla, mikä elämässä on oikeasti tärkeää. Kehotan vain menemään sateisena aamuna kyrpä otsassa töihin ennemmin kuin harkitsemaan sitä toista vaihtoehtoa. Työtä tekisi moni linnakundi mielellään siviilissä jos saisi valita. Ne, joita ei se huvita ja kokevat sen rasittavampana ja ajattelevat luistelevansa helpommalla meidän verorahoillamme joko linnassa, sossussa tai missä tahansa muualla, saavat mun puolestani kiven sisään jäädäkin. Asennetta ihmiset! 8)
Nerot hallitsevat kaaoksen
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

just viikonloppuna mietittiin että paljonko tarvis maksaa rahaa että menisin toisen puolesta vankilaan. vankilassa ois tosiaan lämmin ruoka useaan kertaan päivässä (kotona max.1, yleensä ei sitäkään), olisi tv ja digiboxi (en omista kumpaakaan), punttisali (jäsenkortti salille maksaa ihan älyttömästi, ei varaa) jne. voisi lukea ja opiskellakin ilmaiseksi. hyvin vankilassa vois korvausta vastaan muutaman kuukauden viettää. vois olla jopa paremmat oltavat ku kotona.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

Bombay kirjoitti:^OT: Minulle on jäänyt mielikuva jostain kirjoituksesta että Porin oot istunut joskus? Jos muistelen oikein niin aika hyvä nousu, päällikkötasolle :)
Jep, mutta olin sitä ennen päällikkötasolla ja muutaman vuoden paussin jälkeen pääsin takaisin koulutusta vastaavaan työhön.
Elämä on siitä hauskaa että uusia tilaisuuksia saa jos vaan jaksaa yrittää.
jannekkk
Alibin satunnaislukija

joo..........

Viesti Kirjoittaja jannekkk »

oli ihan tsoukki... :D kaveri postaili sen ja oli mielestäni hauska.. :D
I don't play icehockey, I ride motorcycles you pussies!
Vastaa Viestiin