"Minulla on ollut pääteoriana se, että Birgitta olisi taloudellisista syistä muuttanut toiseen maahan."skoune kirjoitti: Pe Helmi 23, 2024 2:41 pmMeg! Olen aikoinani tutkinut tätä tapausta mekeinpä kokopäivätyönä (enkä todellakaan ole poliisi...) ja olen satavarma, että ei ainakaan miesystäväänsä BS ollut ollut yhteyksissä puhelimitse. Poliisin mukaan ? miesystävä oli lähtenyt aamulla Birgitan asunnolta ja nähnyt siis Birgitan ns viimeksi. - Olisivatko siis olleet yhteyksissä sen jälkeenkin, mutta tuntuu oudolta, että miespuolinen ystävä teki katoamisilmoituksen vasta muutamia päiviä myöhemmin.Ross Sullivan kirjoitti: Pe Helmi 23, 2024 12:17 pmOK, missä/milloin poliisi on näin kertonut yhteyksistä? On mennyt ohi/tämä tapaus ei ole niin tuttu minulle.MEG kirjoitti: To Helmi 22, 2024 9:57 pm Poliisi kertoo Birgitan katoamis päivänä olleen puhelin ja viestiyhteyksissä mies ystäväänsä ja myös asiakkaisiinsa. Tämä tukee sitä että on johdonmukaisesti puhelimineen kulkenut kotoaan, päätyen kampaamon tuntumaan jossa linkkiyhteys läheiseen mastoon katkesi 17.00
..
Ross S! Samoin minulta on "mennyt ohi" tiedot näistä yhteyksistä. - Ja jos olisi ollut yhteyksissä asiakkaisiinsa, niin vielä oudompaa olisi ollut...
Jos poliisi on näin väittänyt, siis tietysti poliisi on nämä asiakkaat puhuttanut ja kysellyt mitä ne viestit sisälsi.
En oikein luota näihin moniin podcastehin, joita täällä leviää eri ketjuissa. Muutamia kun olen kuunnellut, niin ovat asiatiedot niissä olleet joskus pahastikin hukassa..
Minulla on ollut pääteoriana se, että Birgitta olisi taloudellisista syistä muuttanut toiseen maahan. Hänen kun olisi yrittäjänä pitänyt maksaa itselleen "eläkerahoja", ja kun sitten tulot pienenivät ja PW ei maksanutkaan sitä mitä sovittu oli, niin tämä olisi saattanut olla katastrofi Birgitan toimeentulolle Suomessa.
Optimisti kun olen, niin mietin, että ehkä Birgitta olisikin kerännyt rahaa jollekin ulkomaalaiselle tilille ja näitten turvin jätti Suomen pölyt jaloistaan. Istui lentokenttäbussiin erään hotellin edessä ja sammutti puhelimensa ja sitten lensi sinne jonnekin. Eihän häntä silloin vielä etsitty.
Tai jos ei lentänyt, meni vaikka jonkun kaverin kaa tämän autossa Turkuun ja sieltä laivalla Ruotsiin ja sitten lensi Arlandasta vaikka mihin lomaparatiisiin kauas pois. - Pääsin "tutkimuksissani" aika pitkälle eri henkilöiden fb-sivuja seuratessani. Löytyi sieltä BSn kesäpaikkakunnalta Silander-nimisiä henkilöitä, jotka asuivat aika kaukana maailmalla (ei Thaimaa..) ...Valitettavasti en enää löydä noita vanhoja tutkimuksiani..
Toinen vaihtoehto on valitettavasti kylläkin se, että kollegan kanssa tuli riitaa (ehkä BS yritti periä saataviaan) ja jotain tapahtui..Tätäkin linjaa tutkin aika tarkkaan ja kiinnostavia asioita tuli esiin..
Hemmetti! Kävi sama mielessä!
Ja tämä on ainoa tunnettu katoamistapaus, johon vaihtoehto sopisi hyvin.