Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Mirja11
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Marras 13, 2023 5:56 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Mirja11 »

Kuolemannaakka kirjoitti: La Helmi 24, 2024 12:09 pm Ei kannata nyt suuttua, asiat riitelee, ei ihmiset.
Se, että ihmiset ovat eri mieltä asioista ei tee siitä riitelyä. Sinä olet sitä mieltä, että Anneli ei voi olla syyllinen, kun minä olen sitä mieltä, että AnneliKIN voi olla syyllinen.
Kuolemannaakka kirjoitti: La Helmi 24, 2024 12:09 pm Alusta asti on ollut väärä käsitys siitä, että tämä oli joku "overkill-tapaus", tartun tähän tuossa kirjassanikin (kappale "KRP:n analyysi on väärä")
...
Jukassa oli vain 4 syvää pistoa! 4 pistoa, joista hoitamattomana olisi aiheutunut kuolema. Kaikki muut olivat jääneet pinnallisiksi parin sentin tökkäisyiksi. Ja veitsi oli vääntynyt ja sen terä oli katkennut. ..
"Epänaisellisella puukotustavalla" tarkoitan sitä, että uhria oli lyöty alaviistosta kylkeen... Toisen sanoen, pystypainissa oikealla kädellä. Vasemmalla on pidetty uhria kiinni/syleilyotteessa, ja hakattu veitsellä kylkeen ja taakse hartiaan, sinne minne oli pystytty.
Kyllä kymmeniä kertoja pistettynä voidaan kutsua "overkill"- tapaukseksi. Kyllä, vaikka otetaan huomioon tuo epälooginen/ epäonnistunut veitsivalintakin. Täytyy myös sanoa, että logiikkasi on varsin outoa. Mistä tahansa suunnasta kun puukotetaan fileerausveitsellä kymmeniä kertoja niin logiikka on hyvin hyvin naisellista. Mutta ei takerruta tähänkään. Sinulle moinen puukottaminen näyttää "katutappelijan touhuilta". (Minulle lähes viimeisenä tulisi moinen mieleen.)
Kuolemannaakka kirjoitti: La Helmi 24, 2024 12:09 pm Koskaan ei myöskään ole kuvailtu itse puukotustapahtumaa.
Tämä onkin hieman hankalaa, sillä kukaanhan ei ole ollut sitä oikein näkemässä, paitsi Anneli. Kovin tarkkaa kuvaa hänenkään sanomista ei oikein voi muodostaa.
Kuolemannaakka kirjoitti: La Helmi 24, 2024 12:09 pm Ja olen tosiaan mies. Jostain syystä, mitä en sinänsä käsitä, monet on olettaneet että olen nainen, mutta ei se mitään. Onko ne nää hymiöt sitten...?=) Terveisiä 90-luvulta...
Minun oletukseni lähti vain ihan puhtaasti naisellista logiikastasi. Ja ei pidä nyt suuttua asiasta.
Avatar
Jovian
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Loka 07, 2020 10:58 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Jovian »

Mirja11 kirjoitti:Tekstiä
Hei mukavaa että täällä puhutaan nainen vs mies tekotavasta.

Kysyn sinulta Mirja. Uskotko siihen, että Annelin kokoinen, noin 60 kilogrammaa painava kotiäiti kykenee laittamaan 70 puukoniskua häntä huomattavasti vahvempaan mieheen saamatta itse vammoja yhtään minnekään?

Mielestäni tämä on käytännössä mahdotonta eikä sitä oikein kukaan pysty todistamaan vääräksi.
"Vaikka meidän oma oikeustajumme miten sanoisi että näitä ihmisiä on kohdeltu väärin, on syytä painottaa että heitä on kohdeltu aivan laillisesti."
Mirja11
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Marras 13, 2023 5:56 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Mirja11 »

Jovian kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 9:04 pm ....
Täysin asenteellinen ja päämäärätietoinen kysymys. Asenteelisuus on jossain tapauksessa ymmärrettävää, muttei kaikissa tapauksissa.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9290
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Mirja11 kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 9:54 pm
Jovian kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 9:04 pm ....
Täysin asenteellinen ja päämäärätietoinen kysymys. Asenteelisuus on jossain tapauksessa ymmärrettävää, muttei kaikissa tapauksissa.
On vaikea keskustella ihmisen kanssa, joka ei ymmärrä, mitä edes tarkoittaa syyttömyysolettama - saati, että pystytään fysiikanlakeja noudattaen todistamaan joku ihminen syyttömäksi tekoon, jota hän ei todellakaan ole tehnyt.

Voisin kuvitella, että Venäjällä käytetään sellaisia keinoja, joita on Suomessa käytetty Anneli Auerin syylliseksi kirjoittamisessa. Suomessa on varmasti moni ihmissuhde rikkoutunut Ulvilan murhatapauksen takia, vaikka ihmiset eivät olisi olleet vähimmässäkään määrin kenenkään asianosaisen kanssa tekemisissä.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5112
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Mirja11 kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 9:54 pm
Jovian kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 9:04 pm ....
Täysin asenteellinen ja päämäärätietoinen kysymys. Asenteelisuus on jossain tapauksessa ymmärrettävää, muttei kaikissa tapauksissa.
Itse osallistut keskusteluun esittämällä mahdollisesta syyllisyydestä jonkun todennäköisyyspohdinnan. Se on aika yksiselitteisesti väärin, toistan itseäni nyt kun totean, että tuomiot syyllisyydestä perustuu aina näyttöön.

Ja Pieni Liekki tuossa toi lisäksi esiin syyttömyysolettaman. Ymmärrätkö, mitä se tarkoittaa ja mistä tulee vaatimus syyttömyysolettamasta.

Et ole vielä kommentoinut, oletko aloittanut perehtymisen Vaasan hovioikeuden vuoden 2015 tuomioon. Palaa uudelleen asiaan, kun olet siihen perehtynyt. Tarvitsetko linkin vai osaatko googlettaa itse?
Vareksenpoikanen
Agentti Scully
Viestit: 692
Liittynyt: Su Syys 15, 2013 10:35 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

Mirja11 kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 9:54 pm
Jovian kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 9:04 pm ....
Täysin asenteellinen ja päämäärätietoinen kysymys. Asenteelisuus on jossain tapauksessa ymmärrettävää, muttei kaikissa tapauksissa.
Auerin kohdalla meidän pitää "tyytyä" vapauttavaan tuomioon. Hän on syytön.
EU.n ja Suomen lakien mukaan kahta kertaa ei voi joutua oikeuteen samasta rikoksesta. Paitsi jos oikeuden päätöksessä on selvä virhe, ta tulee esiin ihan uutta näyttöä.

"Tällainen kielto syyttää ja rangaista oikeudenkäynnissä kahdesti samasta rikoksesta sisältyy esimerkiksi Euroopan unionin perusoikeuskirjaan. Sen mukaan Ketään ei saa tutkia uudelleen tai rangaista oikeudenkäynnissä rikoksesta, josta hänet on jo unionissa lopullisesti vapautettu tai tuomittu syylliseksi lain mukaisesti"

Vasta sitten kun on uutta näyttöä. Sellaista ei ole nyt kukaan esittänyt. Vaan vanhoja juttuja puidaan, puidaan ja puidaan.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9290
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

En kauheasti ihmettelisi, jos jonain päivänä selviäisi, että Ulvilan ulkopuoliseksi tappajaksi paljastuu joku niistä Annelia syylliseksi kirjoittaneista henkilöistä, joiden kanssa on vuosien varrella tullut kohdattua esimerkiksi täällä murhainfossa.
Mirja11
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Marras 13, 2023 5:56 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Mirja11 »

Pieni liekki kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 10:21 pm On vaikea keskustella ihmisen kanssa, joka ei ymmärrä, mitä edes tarkoittaa syyttömyysolettama
Oletako, etten minä mahdollisesti tietäisi asiaa?
Pieni liekki kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 10:21 pm - saati, että pystytään fysiikanlakeja noudattaen todistamaan joku ihminen syyttömäksi tekoon, jota hän ei todellakaan ole tehnyt.
Olen lukenut Annelin, Naakan ja komisarionkin kirjat asiasta. Olen myös katsonut dokumentin aiheesta. En ole havainnut mitään fysiikan lakeja kunniottavaa todistusta Annelin syyttömyydestä.
Pieni liekki kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 10:21 pm Voisin kuvitella, että Venäjällä käytetään sellaisia keinoja, joita on Suomessa käytetty Anneli Auerin syylliseksi kirjoittamisessa. Suomessa on varmasti moni ihmissuhde rikkoutunut Ulvilan murhatapauksen takia, vaikka ihmiset eivät olisi olleet vähimmässäkään määrin kenenkään asianosaisen kanssa tekemisissä.
Valitettavasti en ymmärrä tästä kommentista yhtään mitään. Yritin mielikuvitella näitä kahta lausettasi, mutta nostan kädet pystyyn.
Mirja11
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Marras 13, 2023 5:56 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Mirja11 »

Hermione kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 10:57 pm ... Itse osallistut keskusteluun esittämällä mahdollisesta syyllisyydestä jonkun todennäköisyyspohdinnan. Se on aika yksiselitteisesti väärin....
Väittämä, että jokin asia on (yksiselitteisesti) väärin vaatii aikamoisen todistustaakan. Jään odottamaan tätä mielenkiinnolla. P.S. Ja toivon nyt aidosti, että todistuksessasi on jotain aidosti uutta.
Hermione kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 10:57 pm toistan itseäni nyt kun totean, että tuomiot syyllisyydestä perustuu aina näyttöön.
Tietysti perustuvat.
Hermione kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 10:57 pm Ja Pieni Liekki tuossa toi lisäksi esiin syyttömyysolettaman. Ymmärrätkö, mitä se tarkoittaa ja mistä tulee vaatimus syyttömyysolettamasta.
Ymmärrän tietyllä tasolla kovan kiukuuntumisesi. Alistuva asenteesi ei kyllä houkuta juurikaan keskustelemaan kanssasi
Hermione kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 10:57 pm Et ole vielä kommentoinut, oletko aloittanut perehtymisen Vaasan hovioikeuden vuoden 2015 tuomioon. Palaa uudelleen asiaan, kun olet siihen perehtynyt. Tarvitsetko linkin vai osaatko googlettaa itse?
Tässä on loistava esimerkki provosovasta asenteesta kaikkinensa. Varsin rakentavaa keskustelua toden totta...
Avatar
Jovian
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Loka 07, 2020 10:58 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Jovian »

Mirja11 kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 9:54 pm
Jovian kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 9:04 pm ....
Täysin asenteellinen ja päämäärätietoinen kysymys. Asenteelisuus on jossain tapauksessa ymmärrettävää, muttei kaikissa tapauksissa.
Tietysti se on asenteellinen ja päämäärätietoinen kysymys. Jotta Auer olisi syyllinen, sinun täytyy uskoa siihen että hän voitti miehensä kamppailussa elämästä ja kuolemasta täydellisesti saamatta itse yhtään vammoja minnekään. Myös Lahden kynsien alta löytyneet, tyypillisesti puolustustilanteesta syntyneet paskan jäljet olisivat myöskin tulleet sinne tyhjästä eivätkä esimerkiksi murhaajan kasvoista ja käsistä koska raapimisjälkiä ei Annelista löytynyt.
"Vaikka meidän oma oikeustajumme miten sanoisi että näitä ihmisiä on kohdeltu väärin, on syytä painottaa että heitä on kohdeltu aivan laillisesti."
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9290
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Jovian kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 8:43 am
Mirja11 kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 9:54 pm
Jovian kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 9:04 pm ....
Täysin asenteellinen ja päämäärätietoinen kysymys. Asenteelisuus on jossain tapauksessa ymmärrettävää, muttei kaikissa tapauksissa.
Tietysti se on asenteellinen ja päämäärätietoinen kysymys. Jotta Auer olisi syyllinen, sinun täytyy uskoa siihen että hän voitti miehensä kamppailussa elämästä ja kuolemasta täydellisesti saamatta itse yhtään vammoja minnekään. Myös Lahden kynsien alta löytyneet, tyypillisesti puolustustilanteesta syntyneet paskan jäljet olisivat myöskin tulleet sinne tyhjästä eivätkä esimerkiksi murhaajan kasvoista ja käsistä koska raapimisjälkiä ei Annelista löytynyt.
Lisäksi Mirja 11:n pitäisi keksiä uskottava selvitys sille, miten ja missä vaiheessa Anneli on saanut puukoniskusta rintaansa, jos hän ei pidä Annelin omaa kertomusta ulkopuolisen tappajan häneen kohdistuneesta hyökkäyksestä uskottavana. En usko, että Anneli olisi kovin pitkään kamppaillut kenenkään kanssa sen jälkeen, kun hän oli saanut reiän keuhkoonsa.
Avatar
Jovian
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Loka 07, 2020 10:58 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Jovian »

Mirja11 kirjoitti:En ole havainnut mitään fysiikan lakeja kunniottavaa todistusta Annelin syyttömyydestä.
Lue seuraavat viestini ajatuksella:
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... 2#p1484252 (Kuusirannan servaus)
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... 7#p1512527 (Anneli vs Jukka)
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... 4#p1482374 (Virkamiesten sekoilujen servaus)
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... 1#p1480341 (Syyttäjien molempien tapahtumakuvausten servaus)

Virkoamisteoria on 100% todennäköisyydellä fysiikan lakien vastainen.
Taustanauhateoria on 100% todennäköisyydellä logiikan lakien vastainen.

Viestissäni käsittelen ne molemmat. Ota ihmeessä kantaa mitä mieleen tulee. Pitkän aikaa näitä kirjoitin ja mukavahan se on että niitä joskus joku lukee, varsinkin sellaiset jotka Aueria syyllisenä pitävät tai edes epäilevät sitä. Kiitokset Naakalle edelleen joka on jaksanut tämän keissin totuutta tuoda koko kansalle julkiseksi. Aito MVP.
"Vaikka meidän oma oikeustajumme miten sanoisi että näitä ihmisiä on kohdeltu väärin, on syytä painottaa että heitä on kohdeltu aivan laillisesti."
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5112
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Mirja11 kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 12:20 am
Hermione kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 10:57 pm Et ole vielä kommentoinut, oletko aloittanut perehtymisen Vaasan hovioikeuden vuoden 2015 tuomioon. Palaa uudelleen asiaan, kun olet siihen perehtynyt. Tarvitsetko linkin vai osaatko googlettaa itse?
Tässä on loistava esimerkki provosovasta asenteesta kaikkinensa. Varsin rakentavaa keskustelua toden totta...
Et vastannut kysymykseeni, oletko perehtynyt Vaasan hovioikeuden tuomioon 2015. Siinä on näyttö analysoitu perusteellisesti ja sieltä voisi löytyä vastaus moneenkin pohtimaasi asiaan.

Tätä ihmettä (että vaivaudut tuomion lukemaan) odotellessa voisit jättää vihjailusi syyllisyydestä sikseen.

Minä nyt vähän autan sen linkin kanssa, jos googlen käyttö on hankalaa:

https://oikeus.fi/hovioikeudet/vaasanho ... 35081.html
Nice shirt
Adrian Monk
Viestit: 2552
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Jos nyt ajatellaan, että ikkuna rikottiin astalolla, niin miksi välillä vaihdettiin heppoiseen veitseen, eikä hommaa hoidettu painavammalla astalolla (vaikka sorkkarauta) loppuun saakka.
Seitsemän kahdeksasta miehestä baaritiskillä kohtaisi mielellään naisen, joka maksaa omat drinkinsä.
Mirja11
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Marras 13, 2023 5:56 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Mirja11 »

Hermione kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 9:36 am
Et vastannut kysymykseeni, oletko perehtynyt Vaasan hovioikeuden tuomioon 2015. .....

Minä nyt vähän autan sen linkin kanssa, jos googlen käyttö on hankalaa:

https://oikeus.fi/hovioikeudet/vaasanho ... 35081.html
Olen. Oletko nyt onnellinen ihminen, kun viimein vastasin sinulle? Vai ajattelitko aidosti opettavasi minulle jotain? Sinun kanssasi "keskustelu" ei maksa enää vaivaa. Joten hyvää kevään jatkoa.
Vastaa Viestiin