Urbaanilegendat

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Hyi miten kauhea tuo Japani-juttu :( Onneksi kuitenkin todettu fiktioksi(ko?). Ja voi että miten säikähdin kun mulla vielä kännykkä piippasi kesken lukemisen tuossa vieressä.
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Deathproof kirjoitti:Mä kekkasin just tässä yks pvä yhen tommosen stoorin, jonka kaveri mulle kerto. Ihan tositarina kuulemma on, mutta nyt vasta viime päivinä muistin, että kaikki urbaanilegendat kerrotaan toteta...

Teini-ikäinen tyttö on tulossa yömyöhään kotiin. Hän asuu omakotitalossa isänsä ja äitinsä kanssa. Tänä yönä hänen vanhempansa ovat kummiskin juhlissa ja he palaavat vasta seuraavana päivänä. Tyttö menee pimeään kotiinsa ihan normaalisti ja päättää melkein saman tien mennä nukkumaan. Hän nousee yläkertaan omaan huoneeseensa ja alkaa riisua vaatteitaan. Siinä samassa hänen kännykkänsä soi. Puhelimessa puhuu hänen naapurinsa ääni hätääntyneenä: "Kuule. Mä katoin ikkunasta kun sä menit kotiisi ja joku mies seurasi sinua. Se tuli sun perässä ja on nyt talon sisällä. Ota äkkiä kännykkäsi mukaan, lukittaudu vessaan ja soita poliisille." No tyttöhän teki työtä käskettyä. Hän lukittautui vessaan ja soitti poliisit. Poliiseiden tultua tyttö uskalsi tulla pois vessasta. Poliisit kävivät koko talon läpi ja löysivät tytön sängyn alta tuntemattoman miehen.
Aika karmivaa lukea tällaista aamuyöllä susikrapulassa pokeriturnauksen alkamista odotellessa...totta tai ei mutta sopisi johonkin David Lynchin elokuvaan. :shock: :shock: :shock:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
heijastus
Alokas

Bloody mary ja spiritismi

Viesti Kirjoittaja heijastus »

Ootteko te kokellu spiritismiä? Ja jos ootte niin onko mitään tapahtunu? Mä aijon kokeilla mun kamun kaa sitä :P mut kertokaa pliis mitä o tapahtunu:D

Tiiättekö te sen legendan Bloody marystä?
Siis jos sanoo 3 kertaa bloody mary niin se mary rupee seuraamaan tai tappaa tai jtn...
Ja otteko kuullu sen et ku sanoo 5 kertaa bloody mary peilin eessä pimeässä huoneessa niin bloody mary tulee taakse ja sen jälkeen näkee Maryn takanaan joka kerta ku kattoo johonkin heijastavaa esim. peiliin tai veteen. Ite oon kokellu tota silleen et tein kamujen kaa pentakrammin maahan ja sanoin siinä sen bloody mary bloody mary bloody mary ja sit ku olin sanonu sen niin mun taakse oli ilmestyny jtn usvaa tai savuu tai jtn joka rupes muodostuu ihmisen muotoseks mut sit katos... :shock: Ja kertokaa omat kokemuksenne!! :twisted:
Clyde
Axel Foley

Re: Bloody mary ja spiritismi

heijastus kirjoitti:mut kertokaa pliis mitä o tapahtunu:D
Näitähän on vaikka kuinka.
Piirissä istuu useita, silmiään kiinni pitäviä tyttöjä. Kysytään että onko henki tässä huoneessa ja samassa kuulevat yhden tytön kirkuvan. Tyttö oli siirtynyt koko piiristä takana olevan kaapin eteen ja sanoi että joku veti hänet hiuksista sinne.
Kysytään onko henki läsnä ja pian kuuletkin koputuksia kaapista/oven takaa/ullakolta. Talo alkaa pitämään merkkejä, esim. verta valuu katosta/peilistä ja näkyy pentagrammeja seinillä jne. Ja jos kysyt koska kuolet niin ihan varmasti kuolet eli ei kannata kysyä.

Näitä vahvistaa vielä se että teet sen myöhään illalla.
8)
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

heijastus kirjoitti:Ootteko te kokellu spiritismiä? Ja jos ootte niin onko mitään tapahtunu? Mä aijon kokeilla mun kamun kaa sitä :P mut kertokaa pliis mitä o tapahtunu:D
Perus itsesuggestista meininkiä oli mulla, kuului muka ääniä (paljastui myöhemmin kissaksi..) ja sen sellaista. Mutta aidosti outoa oli se että kun kaveri kysyi "hengeltä", että "Jos olet paikalla tämä liekki ei polta minua" tms. ja itse omilla skeptikon silmilläni todistin, että tää jannu piti kättä liekissä ja ei tullut rakkulaa tai mitään, pelkästään nokea pyyhki kädestään pois.
IhmeTyyppi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja IhmeTyyppi »

Bombay kirjoitti:
heijastus kirjoitti:Ootteko te kokellu spiritismiä? Ja jos ootte niin onko mitään tapahtunu? Mä aijon kokeilla mun kamun kaa sitä :P mut kertokaa pliis mitä o tapahtunu:D
Perus itsesuggestista meininkiä oli mulla, kuului muka ääniä (paljastui myöhemmin kissaksi..) ja sen sellaista. Mutta aidosti outoa oli se että kun kaveri kysyi "hengeltä", että "Jos olet paikalla tämä liekki ei polta minua" tms. ja itse omilla skeptikon silmilläni todistin, että tää jannu piti kättä liekissä ja ei tullut rakkulaa tai mitään, pelkästään nokea pyyhki kädestään pois.
Ettei vaan kamu pitänyt sitä ennen salaa jääpalaa kädessään?
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

IhmeTyyppi kirjoitti:
Bombay kirjoitti:
Ettei vaan kamu pitänyt sitä ennen salaa jääpalaa kädessään?
Ei. Tai no, mistäpä sitä koskaan tietää mutta en usko että kaveri olisi sen ikäisenä ja muutenkaan moista älynnyt. Joku selitys tähän on kyllä oltava :D
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Clyde kirjoitti:^ Tuo on minulle itselle henk.koht. aika kauhea tarina kun itse olen oikeasti herännyt kotoani keskellä yötä hiipparin käsi mahani päällä..
OHHOH :shock: Nyt joudut kyllä kertomaan koko jutun!
Clyde
Axel Foley

joey kirjoitti:OHHOH :shock: Nyt joudut kyllä kertomaan koko jutun!
Vaikka tämä ei urbaanilegenda olekaan niin kai sitten ;)
Eli eletään pohojammaalla Laihialla 2000-luvun alkua. Perheen murkkuikäinen tyttö käy illalla sanomassa olohuoneessa oleskeleville vanhemmilleen hyvät yöt ja käy lukitsemassa ulko-oven. Klik sanoo ovi kun se vedetään kovaa kiinni. Tyttö käy huoneeseensa unille ja vanhemmat jossain vaiheessa iltaa omaan sänkyynsä.
Keskellä yötä, noin kolmen aikaan, tyttö herää siihen että joku on huoneessa. On pimeää eikä kuun valostakaan ole hyötyä, kasvoja ei näy. Tyttö makaa paikallaan kun mies pitää kättä hänen mahan päällään. Unenpöpperössä ainut mies joka voisi kotona olla on tietenkin isä. Mutta miehellä on kahiseva tuulitakki päällä. Mihin kummaan isä on menossa? Tyttö aikoo nousta ylös ja kysyä mutta samassa kun tyttö kohottautuu istumaan mies katoaa ja tyttö jää ihmettelemään mihin isä oikein meni. Kuuluu vain pieni kahahdus mikä kuuluu siitä kun miehen takki osuu tytön seinällä olevaan julisteeseen. Äiti kuuli tämän äänen mutta ei kiinnittänyt siihen mitään sen kummempaa huomiota. Hetken mietittyään tyttö päättää mennä kysymään äidiltään mihin isä oikein oli menossa. Avattuaan vanhempiensa oven hän huomaa että äidin vierellähän se isä nukkuukin. Samassa iskee paniikki. "Äiree, mun huoneessa oli joku miäs" Ja niin isä pomppaa sängystä ja lähtee etsimään miestä talosta joka oli kuitenkin jo lähtenyt pois.
Soitettiin poliisit jotka tulivat vähä neljän jälkeen. Hiippari oli ottanut kengät pois ulkona ja tullut vain sukkasillaan sisään, näin ollen pääsi liikkumaan hiljaa. Poliisi tietää tekijän ja soitti seuraavana aamuna. Tekijä myönsi tekonsa. Tyttö/perhe ei saanut mitään korvauksia tekijältä.

Ollessani pieni tästä tekijästä peloteltiin lapsia eikä saanut olla ulkona myöhään. Tekijä siis jo tuolloin oli hyvinkin ihmisten tiedossa. Tämä mies on jo vanha, ja oli jo tuolloin tämän tapauksen aikaankin. Lenkkeilee päivisin pitkän lenkin ja öisin käy kurkkimassa ihmisten makuuhuoneiden ikkunoista sisään ja käy katsomassa sisälläkin ihmisiä jos sisälle pääsee. Kaiken lisäksi tekijällä on monien asuntojen avaimia teetettynä. Eli tietää missä pidetään vara-avainta ja käy teettämässä oman. Mistä sitä tietää vaikka olisi käynyt kylässä mutta et siihen vain ole herännyt. Tietää myös missä talossa/talon pihalla on koira eikä niihin asuntoihin mene ja karkureissulla kiertää ne niin että koirat ei hauku hänen peräänsä. Häntä on monet kerrat yritetty saada kiinni sillä kiertää aika samalla alueella mutta on aina livistänyt. Huhu kertoo että olisi joskus saanut pesäpallomailasta.
Päivisin on kuin kuka tahansa muu maitotiskillä.
Marianne
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Marianne »

Clyde kirjoitti:
joey kirjoitti:OHHOH :shock: Nyt joudut kyllä kertomaan koko jutun!
Vaikka tämä ei urbaanilegenda olekaan niin kai sitten ;)
Eli eletään pohojammaalla Laihialla 2000-luvun alkua. Perheen murkkuikäinen tyttö käy illalla sanomassa olohuoneessa oleskeleville vanhemmilleen hyvät yöt ja käy lukitsemassa ulko-oven. Klik sanoo ovi kun se vedetään kovaa kiinni. Tyttö käy huoneeseensa unille ja vanhemmat jossain vaiheessa iltaa omaan sänkyynsä.
Keskellä yötä, noin kolmen aikaan, tyttö herää siihen että joku on huoneessa. On pimeää eikä kuun valostakaan ole hyötyä, kasvoja ei näy. Tyttö makaa paikallaan kun mies pitää kättä hänen mahan päällään. Unenpöpperössä ainut mies joka voisi kotona olla on tietenkin isä. Mutta miehellä on kahiseva tuulitakki päällä. Mihin kummaan isä on menossa? Tyttö aikoo nousta ylös ja kysyä mutta samassa kun tyttö kohottautuu istumaan mies katoaa ja tyttö jää ihmettelemään mihin isä oikein meni. Kuuluu vain pieni kahahdus mikä kuuluu siitä kun miehen takki osuu tytön seinällä olevaan julisteeseen. Äiti kuuli tämän äänen mutta ei kiinnittänyt siihen mitään sen kummempaa huomiota. Hetken mietittyään tyttö päättää mennä kysymään äidiltään mihin isä oikein oli menossa. Avattuaan vanhempiensa oven hän huomaa että äidin vierellähän se isä nukkuukin. Samassa iskee paniikki. "Äiree, mun huoneessa oli joku miäs" Ja niin isä pomppaa sängystä ja lähtee etsimään miestä talosta joka oli kuitenkin jo lähtenyt pois.
Soitettiin poliisit jotka tulivat vähä neljän jälkeen. Hiippari oli ottanut kengät pois ulkona ja tullut vain sukkasillaan sisään, näin ollen pääsi liikkumaan hiljaa. Poliisi tietää tekijän ja soitti seuraavana aamuna. Tekijä myönsi tekonsa. Tyttö/perhe ei saanut mitään korvauksia tekijältä.

Ollessani pieni tästä tekijästä peloteltiin lapsia eikä saanut olla ulkona myöhään. Tekijä siis jo tuolloin oli hyvinkin ihmisten tiedossa. Tämä mies on jo vanha, ja oli jo tuolloin tämän tapauksen aikaankin. Lenkkeilee päivisin pitkän lenkin ja öisin käy kurkkimassa ihmisten makuuhuoneiden ikkunoista sisään ja käy katsomassa sisälläkin ihmisiä jos sisälle pääsee. Kaiken lisäksi tekijällä on monien asuntojen avaimia teetettynä. Eli tietää missä pidetään vara-avainta ja käy teettämässä oman. Mistä sitä tietää vaikka olisi käynyt kylässä mutta et siihen vain ole herännyt. Tietää myös missä talossa/talon pihalla on koira eikä niihin asuntoihin mene ja karkureissulla kiertää ne niin että koirat ei hauku hänen peräänsä. Häntä on monet kerrat yritetty saada kiinni sillä kiertää aika samalla alueella mutta on aina livistänyt. Huhu kertoo että olisi joskus saanut pesäpallomailasta.
Päivisin on kuin kuka tahansa muu maitotiskillä.
Mitääh, miten voi olla että vapaalla jalalla vaikka ''yleisessä tiedossa'' kuka hiippari on ja mitä touhuilee? O_o Miten ei ''kylän miehet'' ole ottanut jo oikeitta omiin käsiin tuossa vaiheessa? Niin no onhan tuossa että ''kerran saanut pesäpallomailasta'', mutta kyllä tuo nyt jotain perusteellisempaa sakinhivutusta jo kaipaisi.
Kieltäydyn uskomasta että tää on totta, vieläpä noin että saa vain jatkua O_o
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Sielläpäin taitaa olla hyvä ajatus pitää vahtikoiraa. :shock:

Jos tekijä on mielenterveysongelmainen, niin ettei häntä voida tuomita rangaistukseen, mutta ei myöskään ole vaarallinen itselleen tai muille, niin ettei pakkohoitokaan onnistu, niin eipä siinä oikein voi poliisikaan tehdä mitään muuta kuin silloin tällöin hakea miehen putkaan.
Every ship must sail a world.
Clyde
Axel Foley

Poliisi "ei voi tehdä mitään" koska hänestä ei ole "harmia" eikä hän "murtaudu" taloihin vaan tulee lukitsemattomista ovista tai käyttää omia avaimiaan. Varmasti on saanut aiemminkin sakinhivutusta mutta ukko on niin ketterä kun vuosia tuota tehnyt ja maratooniakin juossut ettei se helpolla kiinni jää. En ole kuullut että olisi koskaan putkaan joutunut. Eniten ärsyttää tosiaan jos tulee jossain kaupassa vastaan kuten kaikki me "normaalit" ihmiset.
Marianne, usko pois vaan, ei ole mikään satu.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Clyde kirjoitti:Poliisi "ei voi tehdä mitään" koska hänestä ei ole "harmia" eikä hän "murtaudu" taloihin vaan tulee lukitsemattomista ovista tai käyttää omia avaimiaan.
Niin! Eihän siinä sitten mitään jos kerta täysin rehellisesti omilla avaimilla... :lol:
TooToo
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja TooToo »

Clyde kirjoitti:Poliisi "ei voi tehdä mitään" koska hänestä ei ole "harmia" eikä hän "murtaudu" taloihin vaan tulee lukitsemattomista ovista tai käyttää omia avaimiaan. Varmasti on saanut aiemminkin sakinhivutusta mutta ukko on niin ketterä kun vuosia tuota tehnyt ja maratooniakin juossut ettei se helpolla kiinni jää.
.
Uskon kuitenkin, että jossain vaiheessa tuo ällöttävä perverssi jää nalkkiin ja todennäköisesti katoaa mystisesti.
Clyde
Axel Foley

TooToo kirjoitti:Uskon kuitenkin, että jossain vaiheessa tuo ällöttävä perverssi jää nalkkiin ja todennäköisesti katoaa mystisesti.
Ikääkin jo ko. henkilöllä että en usko kuitenkaan kauaa piinaavan. Ellei kouluta sitten jatkajaansa.
Lukittu