debbie kirjoitti:Kovin on pienet tuomiot.

Minun mielestäni aika kovat, jos tuomio tulee pelkästä seksuaalisesta häirinnästä. Eri asia olisi, jos kyseessä olisi näitä pitkään jatkuneita hyväksikäyttötapauksia, vankeudessapitoa, selvää väkivaltaa, ym.
Mutta tässä törmätään taas näissä asioissa tähän oudon hämärään kielenkäyttöön, josta olen puhunut tässäkin ketjussa:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=4753
Mitä tarkoittaa "seksuaalinen väkivalta"? Onko se fyysistä väkivaltaa, kuten takamuksen läimimistä kädellä (mitä bdsm-piireissä harrastetaan), henkistä väkivaltaa, kuten nimittelyä tai alistamista (myös bdsm-harrasteluita), vai riittääkö siihen, että vastapuoli kokee toiminnan (halaaminen, suutelu, koskettelu) vastenmieliseksi, vai lasten tapauksessa tarvitaanko edes sitä? Kuulostaa oudolta, jos väkivallan kohde saattaa jopa pitää tästä "väkivaltaisesta" toiminnasta. Mutta en näistä asioista puhuttaessa osaa sanoa, mitä näillä termeillä tarkoitetaan, joten hirveän vaikea ottaa kantaa, onko jokin tuomio riittävä vai ei.
Ja sitten "seksuaalinen häirintä"... Jotenkin muusta jutusta ymmärtäisi, että olisi tapahtunut muutakin kuin pelkkää häirintää? Ymmärrän, että minua ("seksuaalisestikin"??) häiritsisi tilanteessa kuin tilanteessa, jos joku tunkisi elintään minun ruumiini sisälle, mutta jotenkin en ehkä käyttäisi sanaa "häirintä". "Raiskaus" olisi ehkä lähempänä.
Kuitenkin, miten hämärästi tahansa näitä asioita uutisoidaan, niin ihmisiä löytyy kerkkeästi lynkkaussakkeihin. Ja tapauksessa saattaa oikeasti olla kyse siitä, että edellisillan bileistä rehjuinen kaveri nostaa lastentarhan aidan yli sieltä ulos lentäneen jalkapallon ja sattuu hätkähdytämään sanomalehteensä uppoutuneena olleen puistotädin.
Ikävin ongelma tässä ilmiössä on se, että se myöskin hämärryttää ne ihan oikeasti todella pahat ongelmatapaukset. Jos nämä satunnaiset tuijottelijat saavat saman otsikoinnin kuin lapsiseksituristit, niin ihmiset alkavat myös lukea, että lasten seksuaalisen hyväksikäytön pahin ongelma ovat puistoissa lapsia tuijottelevat vieraat miehet, eivätkä niinkään ne omat sukulaiset, joiden luo lapsia viedään viikonloppuisin, saati, että se naapurin isukki tekisi niille omille lapsilleen mitään.
Ihmistä etsimässä.