Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Talvi24
Jessica Fletcher

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Talvi24 »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 4:54 pm
Talvi24 kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 3:58 pm Ainakin pariin otteeeen on ketjussa ollut esillä luulo, ettei lääkäri saisi kirjoittaa itselleen reseptejä

"Lääkäri voi kirjoittaa reseptin itselleen.
Lääkkeenmääräämisoikeuden omaava sairaanhoitaja tai lääketieteen opiskelijat eivät voi kirjoittaa itselleen reseptiä."

- Jo pidemmän aikaa sitten aloitettiin sairaanhoitajille koulutusta joidenkin tiettyjen reseptien kirjoittamiseen.
"
Tuosta kai ei ole ollut epäselvyyttä missään vaiheessa. On keskusteltu siitä missä vaiheessa järjestelmien valvonnassa alkaa hälyytyskellot soida, jos yksittäinen lääkäri kirjoittaa itselleen esim bentsoja lopputomasti. Ja siitä, että ottaako yksittäin lääkäri riskin kirjoittaa itselleen, jos samasta syystä on kertaalleen rajoitettu oikeuksia.
Kyllä siitä on ollut epäselvyyttä.
Ehkä keskustelussa on tullut selville järjestelmien valvonnassa olevar hälytyskellot. Minulta on tuo osuus keskustelusta mennyt ohi. Minä en tiedä, miten systeemi siltä osin toimii käytännössä. Apteekit valvovat ja antavat enintään 3 kk lääkeannokset kerrallaan ulos. Muusta en tiedä. Sähköinen resepti-systeemi kuitenkin valvontaa helpottaa.

Tiettävästi T ei ole ottanut riskiä kirjoittamlla epäasiallisia reseptejä tuon jälkeen. Ei ole ainakaan julkisuuteen tuotu tietoja sellaisesta. Yksi lääkärin oikeuksiensa rajoittamisen syistä ollut sem, että oli kirjoittanut itselleen ylisuuria unilääkeannoksia resepteihinsä. Luulisi, ettei ole tuon jälkeen enää yrittänyt kirjoittaa minkäänlaisia epäasiallisia reseptejä itselleen eikä kellekään muulle.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Miksi oletat ettei ole rajoituksen jälkeen kirjoittanut itselleen muuta kuin tarpeellista?

Mikä tekisi ihmisessä sen, että muuttaisi toimintatapaansa radikaaalisti?

Esiin on tullut, että on potenut 2021/kesä lähtien masennusta, ahdistuneisuutta ja unettomuutta ja lisäksi ADHDta.
Hoitavan mukaan määritellyt pitkälti lääkitystään itse.
Onko siis laittanut kuorokaverinsa kirjoittamaan itselleen lääkkeet?

Ja nyt ihan yleisluontoinen ”villiveikkaus”-kisa siitä, mitä lääkkeitä Tikkaselle on kirjoitettu/ on kirjoittanut😉

Mun veikkaus on
Masennukseen
Trisyklisiä
Ahdistukseen
bentsodiatsepiineja
Unettomuuteen
bentsodiatsepiineja
ADHD
metyylifenidaateja
Liitteet
IMG_2932.jpeg
IMG_2932.jpeg (220.8 KiB) Katsottu 793 kertaa
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
mielistelijä
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mielistelijä »

”Eri perhesurmatyyppeihin liittyy erilaisia ja mahdollisesti useita yhtäaikaisia motiiveja. Motiivit saattavat erota taustatekijöistä ja olla ulkopuoliselle epäloogisia.”

”Vahinkomotiivien yhteydessä tekijä kertoo, että aikeena ei ollut tappaa, vaikka teon kuvauksen perusteella arvioituna tekijän on täytynyt ymmärtää toimintansa johtavan uhrin kuolemaan.”

”…havaittiin perhesurman motiivien tekijän näkökulmasta eroavan jossain määrin psykososiaalisista taustatekijöistä. Esimerkiksi persoonallisuushäiriö mainittiin tyypillisenä taustatekijänä useissa tutkimuksissa, mutta yksikään tekijä ei kokenut sitä teon motiiviksi”

Edelliset tekstin pätkät löytyy täältä:
https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/ ... sAllowed=y

Toivottavasti perhe/joukkosurman yritys jollain lailla tutkitaan uudestaan.
Talvi24
Jessica Fletcher

Vastauksena Miss Holmesille:

Mistä luulet minun olettavan? Jos luulen Tn ottaneen opiksi Valviran tilapäisestä oikeuksiensa rajoittamisesta, on kyse vain luulostani. Ei ole mitään eväitä suuntaan tai toiseen.

Millä perusteella sinä oletat, että T olisi kirjoittanut reseptillä itselleen muuta kuin tarpeellista? Siis millä perusteella?

Ei tiedetä, milloin on diagnosoinut itsellään ADHDn. Minä epäilen, että jossain vaiheessa jo ennen Vn tapamista, joskus viimeisten 10 v aikana, ehkä niillä main, kun ura lähti laskusuuntaan

Minulle on kyllä tullut vaikutelma, että T on ADHD_lääkkeensä kirjoittanut itse ja 8/21 - 11/22 hoitosuhteen aikana masennuslääkkeitä. Luulen, että hän on kertonut hoitavalle psykiatrille, joka on tietysti sähköisistä resepteistäkin nähnyt mitä masennuslääkettä ja milloin ottanut apteekista.

Tllä on lupa kirjoittaa omt lääkkeensä reseptille. Se, ettei hän ole ottautunut psykiatrin hoitoon siten, että olisi antanut psykiatrin huolehtia lääkityksestä reseptien kirjoittmisineen, on minusta huono asia. Luulen ettei se ole kovin tavallista lääkäreiden keskuudessä.

Ehdotat siis todella että, noita vanhan polven lääkkeitä olisi masennukseen käyttänyt. Minä epäilen kyllä, ettei. Miksi olisi käyttänyt bentsoja? Uudemman polven masennuslääkkeistä ainakin osa vaikuttaa myös masennukseen. Voin olla väärässä.

Uusia unilääkkeitä on ilmeisesti paljon parempia ja sellaisia, jotka eivät aiheuta riippuvuutta. Luulisin Tn turvautuneen mielummin niihin. En kylläkään näitä unilääkkeitä tunne.

Metyylifenindaatti on ollut Suomessa pisimpään käytössä ADHD-lääkkeenä. Saattaa olla, että aikuispotilaillekin se aloitetaan ensimmäisinä. Jos ei auta tai tulee sivuvaikutuksia -> toinen lääke tilalle jne. Lääkkeitä on nykyisin useampia.

P.s. tietenkin veikkaat bentsoja Tn käyttäneen kahdessakin indikaatiossa, koska ilmeisesti olet vakuuttunut, että hän on addiktoitunut niihin. Mutta emme ehkä saa tietää mitään Tn käyttämistä lääkkeistä (terveystietoja) - ellei sitten ole oikeasti jollain konstilla lääkkeitä väärin käyttänyt ja addiktiota kehittänyt. Jo tuollaista olisi, kuuluisi kyllä antaa tietoa julkisuuteen. Hurjan hitaasti jutusta on tietoja tipotellen annettu.
Talvi24
Jessica Fletcher

Poliisilaitoksella T kävi pe 16.12. kävi tekemässä katoamisilmoituksen, mukanaan oma ja Vn passi.

"Samana päivänä kello 12.40 Tikkanen tallentui kauppakeskus Triplassa sijaitsevan apteekin valvontakameraan. Sekä poliisiasema että kauppakeskus sijaitsevat Pasilassa."

"APTEEKISSA TIKKANEN MAKSOI PIENET OSTOKSENSA kortilla ja suuntasi Prismaan."

— Prismasta tekemänsä ostokset (mm. kangasteippi, sininen köysi ja pressu) lueteltiin tekstissäkin hyvin tarkasti ja kassakuitista ollut kuva mediassa. Samoin ti 13.12.22 Motonetistä tekemänsä ostokset (Lasol 2 x 2l)

— Tarkoituksella EI KERROTTU, mitä olivat pienet ostoksensa apteekissa nojautuen varman terveystietoihin kuuluviksi, ei saatu siitäkään tietoa käyttämistään lääkkeistä.

— Hitaasti ja tipotellen tietoja annettu julkisuuteen, vasta vuoden kuluttua murhasta nämäkin tekemänsä ostokset kerrottiin ja samoin vasta noita aikoja kait oli, kun paljastettiin, että kynttilänjalka tai vastaava ollut tekovälineenä. Käsitin, että esitutkinta olisi päättynyt tai päättymässä toukokuussa (15.5.22 määrättiin mt-tutkimukseen). Välillä ollut tyhjäkäyntiä kunnes taisi olla marrasuu, kun prosessia oikeudessa jatkoivat.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0c2f ... 5102f5ab40.   / IL 16.12.2023
Doris Watson
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Doris Watson »

Yksi lääkärin oikeuksiensa rajoittamisen syistä ollut sem, että oli kirjoittanut itselleen ylisuuria unilääkeannoksia resepteihinsä.
Missä se on kerrottu että on kirjoittanut reseptejä itsellensä ja vielä ylenmäärin? Minun silmään ei ole osunut,
Kertoi että oikeuksien rajoituksen syy oli kun käytti paljon unilääkkeitä. Hoitava psykiatri maininnut että T oli kovin aktiivinen lääkekokeilujen suhteen. Siis ehdotteli mitä haluaisi kokeilla ja testaili. Reseptien kirjoittajista ei mainintaa. Reseptejä on voinut kirjoittaa ystävällisesti kollegat.
keijo_kaleva
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja keijo_kaleva »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 6:35 pm Miksi oletat ettei ole rajoituksen jälkeen kirjoittanut itselleen muuta kuin tarpeellista?

Mikä tekisi ihmisessä sen, että muuttaisi toimintatapaansa radikaaalisti?

Esiin on tullut, että on potenut 2021/kesä lähtien masennusta, ahdistuneisuutta ja unettomuutta ja lisäksi ADHDta.
Hoitavan mukaan määritellyt pitkälti lääkitystään itse.
Onko siis laittanut kuorokaverinsa kirjoittamaan itselleen lääkkeet?

Ja nyt ihan yleisluontoinen ”villiveikkaus”-kisa siitä, mitä lääkkeitä Tikkaselle on kirjoitettu/ on kirjoittanut😉

Mun veikkaus on
Masennukseen
Trisyklisiä
Ahdistukseen
bentsodiatsepiineja
Unettomuuteen
bentsodiatsepiineja
ADHD
metyylifenidaateja
Kipulääkkeistä ei ole ollut mainintaa missään, mutta nonsteroidaalisia tulehduskipulääkkeitä vahvempaa on voinut ihan hyvin olla käytössä myös sekottamassa pakkaa. Miksei olisi ollut, varsinkin kun iän mukana tulee kaikennäköistä jumia ja vaivaa, joilla reseptejä ja käyttöä voi helposti perustella.
QwertyKeyboard
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

Talvi24 kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 4:25 pm Mielestäni järjestelmä on toimiva ja hyvin aukoton. Turvallisuuden maksimoinnin kannalta on erittäin tärkeää, ettei kroonisesti mielisairaita sijoiteta vankiloihin. Se on vankien, vartijoiden sekä potilaan etu.
Se menee aika pitkälle niin, että vankilassa ei voida pitää ihmistä joka on niin sekaisin, että ei oikeasti enää kykene noudattamaan saati ymmärtämään vankilan sääntöjä tai toimia normaalisti vankilan toiminnoissa kuten ruokailut, vessankäyttäminen ja muu perustoiminta. Oli se syy siihen mielenterveydellinen, neurologinen tai muistisairaus, tälläiset ihmiset siirretään terveydenhuollon hoidettavaksi. Terveydenhuollon puoli viime kädessä arvioi onko henkilö oikeasti sairas vai näytteleekö sitä. Aika raskas tie se on jos joku teeskentelee vaikka muistisairasta päästäkseen pois vankilasta, koska se teeskentely itsessään vaatii vaivanäköä ja rajoittaa ihmistä isosti eikä siitä roolista voi tulla pois tai paljastuu. Ihminen pääsee huomattavasti helpommalla jäämällä vankilaan kuin näyttelemällä ympärivuorokautisesti muistisairasta tai harhaista päästäkseen hoitoon joka on turhaa.

Oma lukunsa on vielä se, että jos onnistuu näyttelemään sairasta vaikka on oikeasti terve, niin siinä joutuu turhiin tutkimuksiin ja syömään lääkkeitä joilla voi olla voimakkaita sivuvaikutuksia täysin turhaan. Sellainen on terveelle ihmiselle todella raskasta pitemmän päälle. Näytteleminen on myös yleisesti ottaen todella raskasta. Eräs tuttuni on harrastaja teatterissa näytellyt hullua ja hän on jo muutaman tunnin jälkeen aivan loppu ja tuossa pitäisi näytellä ympärivuorokauden viikosta toiseen jotta se onnistuu.

Mitä tulee Tikkaseen uskoisin hänellä olevan jotain mt-ongelmaa, mutta en usko, että häntä siitä huolimatta katsotaan täysin syyntakeettomaksi, korkeintaan alentuneesti syyntakeiseksi. Jos minun pitäisi lyödä vetoa Tikkasen mielentilatutkimuksen tuloksesta löisin vetoa alentuneesti syyntakeisen puolesta, mutta voin olla väärässäkin. Syyntakeetonta pidän kaikkein epätodennäköisimpänä tuloksena.
Viimeksi muokannut QwertyKeyboard, Ke Helmi 28, 2024 7:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Talvi24
Jessica Fletcher

Doris Watson kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 7:09 pm Yksi lääkärin oikeuksiensa rajoittamisen syistä ollut sem, että oli kirjoittanut itselleen ylisuuria unilääkeannoksia resepteihinsä.
Missä se on kerrottu että on kirjoittanut reseptejä itsellensä ja vielä ylenmäärin? Minun silmään ei ole osunut,
Kertoi että oikeuksien rajoituksen syy oli kun käytti paljon unilääkkeitä. Hoitava psykiatri maininnut että T oli kovin aktiivinen lääkekokeilujen suhteen. Siis ehdotteli mitä haluaisi kokeilla ja testaili. Reseptien kirjoittajista ei mainintaa. Reseptejä on voinut kirjoittaa ystävällisesti kollegat.
Se, että on kirjoittanut itselleen unilääkereseptejä ylisuurilla annoksilla on lähtenyt ehkä oletuksesta. Mistä /keneltä hän olisi sellaisia reseptejä muuten saanut. Ei varmasti ole kukaan kollega sellaiseen ryhtynyt. Kuten sanottu lääkäri voi kirjoittaa itselleen reseptejä, mutta ei tietenkään epäasiallisia, ei esim. liian suuria annos-ohjeita.

T on kertonut oikeudessa Valviran päätöksestä syynä olleen käyttämänsä ylisuuret unilääkeannokset. Jostain nähtiin tietoja sitä työjan hallinnan vaikeudesta. Ei olla nähty tarkemmin sitä osuutta, jossa em. uniläkeresepteihinsä puututtiin (siitä kait ainoastaan tuo Tn kertoma?). Vai muistaako joku nähneensä.

Ellei, niin oletus, että rajoitus on ehkä tullut PKV-reseptien kirjoittamiseen. Eikä saanut potilaille kirjoittaa muita reseptejä kuin heillä oli käytännössä, siis uusia sellaisia niitä reseptejä. Jos muuta ajatteli, joutui kysymään luvan kollegalta. Muutenkin sai työskenellä vain sellaisessa paikassa, jossa oli toinen lääkäri (joka esim. luvan uuden reseptin kirjoittamiseen antoi). Ei saanut päivystää (kun siinä mm. voisi joutua kirjoittamaan uusia reseptejä).
Talvi24
Jessica Fletcher

Olisi mielenkiintoista tietää, mitä te, jotka ajattelette T addiktoituneen joihinkin lääkkeisiin ajattelette, miten pitkään hänellä olisi tällainen addiktio ollut? Kai sellinen alkaa vähitellen. Luuletteko, että jo esim. ennen kun Valviraan oli mennyt ilmoitus (3/13)? Jos olisi siinä ollut jo jonkinlainen riippuvuus itselleen ylisuurin annoksin kirjoittamiinsa unilääkkeisiin.

Sitten tulee Valviran päätös 4/14 - 3/15 (noin 11 kk). Todennäköisesti rajoitettu, ettei saisi kirjoittaa mitään PKV-lääkkeitä. Eikä saanut kirjoitta potilaille uusista lääkkeistä reseptejä, ainostaan uusia niitä. No ei hän noita potilaidensa reseptejä tietysti muutenkaa voisi itse millään tavoin hyödyntää.

Mitä T tekee tällaisess tilanteessa 4/14, kun hän ei saakaan unilääkettään, johon olisi ollut jo jonkin aikaa koukussa. Koukkuun on sattanut alunperin jäädä unirytmin ongelmien, unettomuuden myötä, mutta koukussa olisi, kuten ajattelette. Addiktiokin olisi jo ehtinyt kehittyä. Onkohan hän yrittänyt omatoimisesti vierottautua lääkkeestä?

Ei itse asiassa tietoa, missä ollut töissä Valviran päätöksen aikana. Onko jättäytynyt omalla lomalle. Perheeseen syntyi eka lapsi saman vuonna -14. On siinä voinut pitää jopa isyyslomaa vaikka vähän pidemmänkin ajan. Itse valitti Valviran päätöksen aiheuttavan itselleen työttömyyttä. On sinä ollut tuore äitikin kovilla. Vanhemmuutta alkaneet opettelemaan vauvan kanssa. Mahdollisesti homma lävähtänyt vaimon tietoon vasta, kun Valvira tehnyt päätöksen. En oikein usko että erikoislääkäri vaimonsa olisi suostunut kirjoittamaan T:lle esim. tämän "tarvitsemia" PKV-lääkkeitä.

Mistä asti epäilette addiktion olleen?
Niin, mistä ihmeestä T olisi saanut tuolloin tarvitsemian PKV-lääkkeita, muita mahdollisia epäilemiänne lääkkeitä - tuon 11 kuukauden ajalla, kun oli Valviran rajoitus?
Talvi24
Jessica Fletcher

Doris Watson kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 7:09 pm Yksi lääkärin oikeuksiensa rajoittamisen syistä ollut sem, että oli kirjoittanut itselleen ylisuuria unilääkeannoksia resepteihinsä.
Vielä tuohon "Hoitava psykiatri maininnut että T oli kovin aktiivinen lääkekokeilujen suhteen. Siis ehdotteli mitä haluaisi kokeilla ja testaili. Reseptien kirjoittajista ei mainintaa. Reseptejä on voinut kirjoittaa ystävällisesti kollegat."

— T ollut ilmeisesti pelkästään yksityislääkärinä ainakin vuoden 2021 alusta alken, todennäköisesti pidempäänkin. 1-6/21 piti vastaanottoa yksityisasunnossaan (poikamiesboksinsa Munkkiniemessä). Ei siinä ollut yhtään kollegaa samassa "työpaikassa". Terveystaloon siirtyi noin 7-8/21. Hoitosuhde psykitrin kanssa alkoi samaan aikaan, 18.8.21. ja jotain sieltä main alkoivat aluksi lyhyemmät sair.lomat, kunnen 8/22 jälkeen ei ollut enää töissä.

Työ Terveystalossa on ollut ehkä melko yksinäistä. Epäilen, ettei hänellä ole ollut yhtään sellaista luotto-kollega-ystävää, jolta mitään reseptiä pyytäisi. Ehtiköhän siellä tutustua juurikan kollegoihinsa tai muihin työntekijöihin. On tainnut olla ihan omassa varassaan.

Hoitavan psykiatrin kertomasta jäi se vaikutelma, että ajalla 8/21 - 11/22 T olisi pääosin itse kirjoittanut noiden vuorotellen kokeilemiensa masennuslääkkeiden resepti. Kun lienee jo aiemmin kirjoittanut, ehkä koko ajan ADHD-lääkkeensä reseptin, niin lienee itse uusinut sen tuollakin ajalla.
Vaikutelmaksi jäi sekin, että joku / jotkut kokeilemistaan masennuslääkkeistä olivat hoitavaan psykiatrin ehdottamia.
Talvi24
Jessica Fletcher

Talvi24 kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 7:03 pm Vastauksena Miss Holmesille:

Mistä luulet minun olettavan? Jos luulen Tn ottaneen opiksi Valviran tilapäisestä oikeuksiensa rajoittamisesta, on kyse vain luulostani. Ei ole mitään eväitä suuntaan tai toiseen.

Millä perusteella sinä oletat, että T olisi kirjoittanut reseptillä itselleen muuta kuin tarpeellista? Siis millä perusteella?

Ei tiedetä, milloin on diagnosoinut itsellään ADHDn. Minä epäilen, että jossain vaiheessa jo ennen Vn tapamista, joskus viimeisten 10 v aikana, ehkä niillä main, kun ura lähti laskusuuntaan

Minulle on kyllä tullut vaikutelma, että T on ADHD-lääkkeensä kirjoittanut itse ja 8/21 - 11/22 hoitosuhteen aikana masennuslääkkeitä. Luulen, että hän on kertonut hoitavalle psykiatrille, joka on tietysti sähköisistä resepteistäkin nähnyt mitä masennuslääkettä ja milloin ottanut apteekista.

Tllä on lupa kirjoittaa omat lääkkeensä reseptille. Se, ettei hän ole ottautunut psykiatrin hoitoon siten, että olisi antanut psykiatrin huolehtia lääkityksestä reseptien kirjoittmisineen, on minusta huono asia. Luulen ettei se ole kovin tavallista lääkäreiden keskuudessä.

Ehdotat siis todella että, noita vanhan polven lääkkeitä olisi masennukseen käyttänyt. Minä epäilen kyllä, ettei. Miksi olisi käyttänyt bentsoja? Uudemman polven masennuslääkkeistä ainakin osa vaikuttaa myös ahistukseenukseen. Voin olla väärässä.

Uusia unilääkkeitä on ilmeisesti paljon parempia ja sellaisia, jotka eivät aiheuta riippuvuutta. Luulisin Tn turvautuneen mielummin niihin. En kylläkään näitä unilääkkeitä tunne.

Metyylifenindaatti on ollut Suomessa pisimpään käytössä ADHD-lääkkeenä. Saattaa olla, että aikuispotilaillekin se aloitetaan ensimmäisinä. Jos ei auta tai tulee sivuvaikutuksia -> toinen lääke tilalle jne. Lääkkeitä on nykyisin useampia.

P.s. tietenkin veikkaat bentsoja Tn käyttäneen kahdessakin indikaatiossa, koska ilmeisesti olet vakuuttunut, että hän on addiktoitunut niihin. Mutta emme ehkä saa tietää mitään Tn käyttämistä lääkkeistä (terveystietoja) - ellei sitten ole oikeasti jollain konstilla lääkkeitä väärin käyttänyt ja addiktiota kehittänyt. Jo tuollaista olisi, kuuluisi kyllä antaa tietoa julkisuuteen. Hurjan hitaasti jutusta on tietoja tipotellen annettu.
Ulrica

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

^
Sairaanhoitajien ja lääkäreiden päihderiippuvuus on tabu.

Eiköhän ketjun syytetylle ole muodostunut varsin realistinen kuva viimeistään erikoistumisjaksoltaan ja työskenneltyään oikeuspsykiatristen potilaiden parissa ja osallistuessaan mielentilatutkimusten tekemiseen Suomen vaarallisimpien ja väkivaltaisimpien potilaiden parissa mistä erilaisiin riippuvuuksiin on mahdollista löytää tarvitsemaansa jne.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Pointtini ”villeihin veikkauksiin” lähti siitä, että ainakin osittain on 21-22 lääkkeet kirjoittanut itse ja lopettanut hoitavan kirjoittaman pois.

Tuo minusta kielii siitä, ettei hoitava ollut kirjoittanut sellaisia lääkkeitä, jotka olisivat olleet hänelle tarpeellisia.
Sopivuudesta ei ole mitään tietoa, mutta uskoisin, että Hoitava on kirjoittanut oireiden mukaista lääkettä ja jos Tikkasen parempivointisuudesta huolimatta on kehoittanut jatkamaan, on varmasti katsonut, ettei Tikkasen ”omalääkitys” ole paremmasta voinnista huolimatta kohdillaan. Miksi muuten olisi kehoittanut jatkamaan?

Minä listasin omalle arvaukselleni ainoastaan ne, joita kuvittelisin addiktin tarvitsevan.

Ja tästä aasinsillalla seuraavaan epäilyyn.

Tikkanen jättäytyi pois töistä heinä/elokuussa 2021. Vaiheessa, jossa elämän pitäisi hymyillä leveimmillään; vastavihitty, uuden rakkaan kanssa yhteen juuri muuttanut, upea huvila ja uusi vene hankittuna.

Mitä tekee Tikkanen?
Hurauttaa autolla perheen jonkkaan ja jää saikulle. What?

Edellinen ”romahdus” tapahtui hieman vastaavassa tilanteessa. Silloinen vaimo oli raskaana, elämä oli saanut juuri sen suunnan, josta Tikkanen oli jopa tv-dokkarissa haaveillut.

Jonkin asteinen nousu ja alkaa kunnianhimoinen rakennuttamisprojekti Munkkiniemessä. Ehtikö se valmistua ennen eroa? Sitä en tiedä.

Onko loppujen lopuksi se, että saa haluamansa loppu kaikelle? Mielenkiinto lopahtaa, kun maaliviiva on ylitetty?

Motivaationa oma tavoite, mutta tavoitteen saavutettuaan ei näe enää käyttöä saavutetulle tavoitteelle.

Tosin sykli on kiihtynyt. Mutta niin on kaikki muukin hypähtänyt suuremmaksi.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Talvi24
Jessica Fletcher

Hoitavan psykiatrin aloittamasta tiedetään yhden lääkkeen lopettaneen (kertoin neuvotelleensa Vn kanssa!), mutta oli sitten luvannut aloittaa uudelleen. Vaikutelmaksi on jäänyt, että pääosin oli niitä eri masenniuslääkkeitä itse aloittanut, vaihtanut toiseen jne.

Ei T jäänyt kokonaan pois töistä 7/8 2021. Ei meillä ole edes tietoa, minkä verran oli sair. lomalla tuon jälkeen ennen 8/22. Eri pituisista sl oli psykiatrin maininta. Hän oli töissä mm. silloin 6/22, kun se yksi potilas jäi pulaan niiden lausuntojen puuttuessa. Ei ollut varmaan enää työkuntoinen 6/22 eikä kesälomansa jälkeen onneksi työhön palannut.

Et kuitenkaan vastannut siihen, milloin epäilemäsi addiktio olisi alkanut ja miten tuon Valviran päätöksen, 11 kk aikana olisi saanut lääkkeitä, joihin ajattelit hänen addiktoituneen, siis bentsoihin. Siis 10 v sitten. Tai epäiletko addiktoitumisen tapahtuneen myöhemmin?
Vastaa Viestiin