Ulrica kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 11:11 pm
Mt-tutkimuksen aikana ovat olleet yhteydessä työnantajiin, joten tuokin on viimeistään selvinnyt, myös, jos varoitus olisi annettu.
Olet liittynyt palstalle kk mt-tutkimuksen aloittamisesta. Oletko ollut jonakin osapuolena tutkimuksessa (moniammatillinen-tutkijatiimi, tutkittava), kun esität totena yhteydenoton työnantajaan? Työnantajiin ollaan yhteydessä ainoastaan tutkittavan luvalla. Tällaista tietoa ei ole vielä julkaistu.
Olen tuonut 2 kertaa aiemmin keskusteluun juuri tämän tiedon mt-tutkimuksiin liittyen:
"Kyselyä voidaan laajentaa omaisiin, ystäviin, kouluun ja työpaikkaan, jos tutkittava antaa siihen suostumuksensa."
Eilen jätin tuosta yhteydestä pois, mutta joka kerta se pitää näköjään muistaa kirjoittaa. Toki tieto on tärkeä, eikä kaikki voi muistaa kaikkea ja varsinkaan, mitä joku yksittäinen kirjoittja on aiemmin kirjoittanut. Aiemminkin olen maininnut, että jos epäilty kieltäisi yhteydenotot työpikkaan / työpaikkoihin olisi se varmsti hänelle itselleen haitaksi.
En siis esittänyt totena, mutta rautalangasta on ilmeisesti väännettävä.
Ihanko todella luulet, että tätä tapausta tutkivan tiimin joku jäsen olisi täällä kirjoittelemassa? Ja todellako epäilet minua tutkittavaksi. Todellako? Ei kait tutkittavalla ole nettiä käytössä tai jos on, olisi käyttö varmasti valvottua.
Sivuhuomiona sanottakoon, että olen ihmetellyt sitä, kun täällä on muutaman kerran ihmetellty, miksi epäillyn lähipiiri ei tule antamaan tällaiselle palstalle tietoja tutkittavasta? Minä ihmettelisin, jos tulisi.
Onko niin, että palstalle liitytään vain, jos kommentoi? Täällä lienee paljonkin käynyt ihmisiä pelkästään lukemassa palstaa. Aloittaessani kommentoimaan kerroinkin, että luin vuodenvaihteessa koko pitkän siihen asti olleen ketjun ja sen jälkeen olen seurannut parhaillaan käytävää keskustelua.
P.s. näyttää siltä, että keskustelet vastavuoroisesti vain omilla ehdolillasi. Toisin sanoen teet kysymyksiä henkilölle ja odotat niihin vastauksia. Et kuitenkaan itse vaivaudu vastaamaan sinulle suoraan esitettyihin kysymyksiin.
Kysyin eilen sinulta: Onko sairaanhoitajien ja lääkäreiden päihdeongelmat tabu? Kysyin, kun en tiedä. Jos on, millä perusteella? Ja toisalta onko joku ammattikunta, jossa päihdeongelmat ei olisi tabu?
On nimittäin helppo heitellä "totuuksina" em. kaltaisia juttuja (on tabu), vaikka ei olisi mitään perusteita. Samoin kuin kuitta "Eiköhän … " isoan asian "perustelu".