Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)
-
Prigantina
- Aloitteleva Besserwisser
Onko se nyt se etsitty auto vielä se sama musta aavemainen turvakameran kuvassa näkyvä limusiini vai etsitäänkö nyt jotain toista jenkkiautoa?
iimarre kirjoitti:Muistin sittenkin oikein, kyseinen musta Cadillac matkustajineen on löydetty (kuten myös tuosta autoharrastajien viestiketjusta käy ilmi) ja poliisi etsii nyt jotain toista jenkkiautoa. Mistäköhän sen kuva mahtaisi löytyä?
NiinpäUrho kirjoitti:Näin hiljan eräässä parkkihallissa erittäin suuren hyväkuntoisen mustan vanhan jenkkiauton, josta otin kuvan ja kirjoitin rekisterinumeron ylös. Kuvan perusteella auto oli samaa mallia, mutta muutaman vuoden vanhempi kuin se Raisan tapauksen yhteydessä etsitty. Mielenkiintoista kuitenkin, että AKE:sta saadun tiedon perusteella auto oli poistettu rekisteristä jo vuonna 1988. Tiedot eivät selvinneet tavanomaisesta atk-hausta, vaan ne piti selvittää jostain muualta. Tuli tästä mieleeni, että tuo kuvassa näkyvä auto saattaisi olla samaan tapaan keräilyauto, joka ei ole missään rekisterissä. Ei ole ehkä koskaan ollutkaan.ABC kirjoitti:Nyt kesän tullen on taas kaivettu kaikki museoautot pressujen alta... Itse olen nähnyt jo vaikka kuinka monta samannäköistä autoa ihan kotinurkillakin. Myönnettäköön tosin, etten tunne niiden merkkejä kovin hyvin. Mutta joka kerta tulee mieleen, että eikö tosiaan voida edes jotain johtopäätöksiä vetää niiden muutamien autojen omistajista ja liikkeistä, jotka silloin vastasivat kuvausta Suomen rekistereissä?
Onhan siellä ainakin vastaaviin tuntomerkkeihin sopiva auto liikkunut samoihin aikoihin, kun kerran tuo turvakameran kuva on saatu samalta illalta. Ilmeisesti on kuitenkin niin päin, että tuo vihje tytön pakottamisesta autoon on annettu ensin ja sitten sen jälkeen vasta on alettu etsiä tuota jenkkiautoa, joka on löytynyt kuvista.
Ilmeisesti tuo etsityn auton matkustajat ja kuljettaja eivät kuitenkaan ole ilmoittautuneet, vaikka toisinkin on keskustelupalstoilla väitetty. Näin olettaisin.
Ilmeisesti tuo etsityn auton matkustajat ja kuljettaja eivät kuitenkaan ole ilmoittautuneet, vaikka toisinkin on keskustelupalstoilla väitetty. Näin olettaisin.
Urho kirjoitti:.
Se tässä on tietysti hyvä, että poliisi saanee jostain turvakamerakuvista varmuuden sille, onko ko. todistaja todellakin liikkunut tuolloin keskustassa kuten väittää.
?
No juu toisaalta 63 meteorissa on takalamput juuri noin kuin kuvan autossaucci99 kirjoitti:merzi kirjoitti:Voisi hyvinkin olla, valot heijastelevat voimakkaasti etenkin perän vasemmalla puolella ja kautta kylkilinjan että se vääristelee muotoja. 1950 luvun mallia kyllä en mielikuvituksellani saa.Juu mut katso keulaa ei "merkkarissa" ole tommosta keulaa? 60 coupe de ville ?
Ihmettelen miksei poliisi anna julkisuuteen koko valvontavideota tuosta autosta jos sitä edelleen etsitään, näytettiinhän se jo aikanaan poliisitv:ssäkin.
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
"Komisario Paavo Tuomisen tietojen mukaan tuntomerkkeihin sopivia autoja on Suomessa nelisenkymmentä".
Onko tuo luku about 40 siltä ajalta jolloin RR katosi? Tutkiiko Poliisi vain rekisterissä olleita museo-Cadillaceja? Entä jos ao. auto on tuotu Suomeen hieman ennen katoamista ja sillä on ajeltu Tampereen yössä nk. tarrakilvillä ja tuon kohtalokkaan illan jälkeen auto on jäänyt tallin perukoille odottamaan esim. entisöintiä tai sitten tekijä on tullut siihen tulokseen, että Cadillacin on parempi olla pois näkyvistä ja tämän vuoksi ei ole rekisteröinyt autoa koskaan Suomen rekisteriin ja ehkä jopa myynyt sen esim. Ruotsiin tai Norjaan?"
Ylläoleva on aikaisempaa lainausta ja pätee edelleen.
Jos näitä autoja on näinkin vähän, 40, niin mikä takkuaa ettei epäiltyä ala löytymään. Ei nämä Suomen autoharrastepiirit niin isoja ole, etteikö joku tiedä aina jonkun muun autoista jotain, ts. kaverin kaverilla on/oli semmoinen. Kyllä tästä autohommasta on jo niin kauan jankutettu mediassa, että luulisi näiden yllätystodistajien jo olevan ilmoittautuneet.
Kiitokset mm. ucci99 ja merzi. Kiva havaita, että muitakin vanhojen autojen ystäviä/tuntijoita on foorumilla mukana. Itse kallistun tuohon 60-luvun alun Cadillaciin, mutta niissä on ns. nelivalot kun tämä todistaja sanoi, että Raisa-auto on kaksivalomaskinen.
Ei taida sellaista gurua Suomesta löytyä, joka auton merkin ja mallin tunnistaa varmasti. Kuka väittikään, että vain nykyautot ovat toistensa näköisiä...
Onko tuo luku about 40 siltä ajalta jolloin RR katosi? Tutkiiko Poliisi vain rekisterissä olleita museo-Cadillaceja? Entä jos ao. auto on tuotu Suomeen hieman ennen katoamista ja sillä on ajeltu Tampereen yössä nk. tarrakilvillä ja tuon kohtalokkaan illan jälkeen auto on jäänyt tallin perukoille odottamaan esim. entisöintiä tai sitten tekijä on tullut siihen tulokseen, että Cadillacin on parempi olla pois näkyvistä ja tämän vuoksi ei ole rekisteröinyt autoa koskaan Suomen rekisteriin ja ehkä jopa myynyt sen esim. Ruotsiin tai Norjaan?"
Ylläoleva on aikaisempaa lainausta ja pätee edelleen.
Jos näitä autoja on näinkin vähän, 40, niin mikä takkuaa ettei epäiltyä ala löytymään. Ei nämä Suomen autoharrastepiirit niin isoja ole, etteikö joku tiedä aina jonkun muun autoista jotain, ts. kaverin kaverilla on/oli semmoinen. Kyllä tästä autohommasta on jo niin kauan jankutettu mediassa, että luulisi näiden yllätystodistajien jo olevan ilmoittautuneet.
Kiitokset mm. ucci99 ja merzi. Kiva havaita, että muitakin vanhojen autojen ystäviä/tuntijoita on foorumilla mukana. Itse kallistun tuohon 60-luvun alun Cadillaciin, mutta niissä on ns. nelivalot kun tämä todistaja sanoi, että Raisa-auto on kaksivalomaskinen.
Ei taida sellaista gurua Suomesta löytyä, joka auton merkin ja mallin tunnistaa varmasti. Kuka väittikään, että vain nykyautot ovat toistensa näköisiä...
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Niin ei ainakaan tuosta yhdestä ja ainokaisesta kuvasta saa täyttä varmuutta 
Älä tuijota, älä.
Tiedäthän, olen suden sukua.
Kukaan ei saa
vangita minua katseilla,
ei mielen salatuilla
raudoilla.
Olen vapaana vaeltaja,
yksinäinen etsijä,
joka usein löytää haaskan,
mutta ohittaa sen
hyväksymättä sitä.
Tiedäthän, olen suden sukua.
Kukaan ei saa
vangita minua katseilla,
ei mielen salatuilla
raudoilla.
Olen vapaana vaeltaja,
yksinäinen etsijä,
joka usein löytää haaskan,
mutta ohittaa sen
hyväksymättä sitä.
-
surffailija
- Vähänniinkuharrastaja
Raisan tapaus
Piti oikein rekisteröituä, kun tuosta Raisan tapauksesta taas alettiin uuden todistajan esiin putkahdettua puhumaan enemmänkin. Siitä valvontakameran kuvan autosta josta muutama edellinen viesti lähinnä on: Kuvan auto EI liity tapaukseen millään lailla, sen omistajat on tavoitettu ja auto poissuljettu. Nyt puheissa oleva auto on eri auto, josta ei julkisuudessa ole yhtäkään kuvaa näytetty, ja joka on muutaman vuoden vanhempaa mallia kuin kuvan auto (joka todellakin on lähinnä 1962-63 vuosimallin näköinen). Mutta se siis EI LIITY tapaukseen.