lukutoukka kirjoitti: Ke Maalis 06, 2024 1:33 pm
Liiloo kirjoitti: Ke Maalis 06, 2024 11:08 am
lukutoukka kirjoitti: Ke Maalis 06, 2024 6:15 am
Varakkaat voivat ostaa palveluja, jos lapsiarki alkaa uuvuttaa. Aina voi hommata jonkun aupairin siihen piikomaan. Muusan voimavarat olivat pienet. Viimeinen apu oli sitten Sebu. Voimme arvostella lastenhoitoa tai asunnon siisteyttä lepopäivän ratoksi, mutta murhaajaa se ei kenestäkään tee, että tiskit jäi tiskaamatta.
Pidämme täysin luonnollisena, että joku ammattirikollinen tai huumeiden salakuljettaja käyttää kaikki oikeusasteet hyväkseen alentaakseen tuomiota. Ihmiselle, joka on nuori ja ilmeisesti melko naivikin ja menettänyt lapsensa, emme soisi edes kunnollista oikeuskäsittelyä. Jaamme vain omaa häpeätuomiotamme kodinhoidon puutteista.
Anteeksi nyt vaan mutta kyllä tällekin perheelle oli saatavilla "palveluja" ja apuja. Lapselle oli jo myönnetty päivähoitopaikka viitenä päivänä viikossa 8 h päivässä vaikka huoltajat eivät olleet töissä.
He saivat tukia (asumistukea, tt-tukea, työttömyyskorvausta, lapsilisää).
He olisivat saaneet apua sosiaalitoimen kautta kun olisivat vain ottaneet vastaan, mutta kun ei kelvannut.
Tahon, joka olisi oikeasti ja aidosti halunnut auttaa perhettä Muusa nimesi huoriksi ja lehmiksi.
"Viimeinen apu oli sitten Sebu".
Se olikin sitten loistava valinta.
Ja kyllä minua korpeaa kun kaiken tämän jälkeen Muusa vielä valittaa hoviin rinnallaan asianajaja joka puhuu mustankin valkoiseksi.
Asianajahan, jonka palkkio tulee olemaan tämänkin keissin kohdalla jäätävän kova.
Ja joka tulee lopulta veronmaksajien maksettavaksi.
Kummasti motivoi taas lähteä iltavuoroon töihin kun tietää että iso osa omasta palkasta menee näin tärkeään asiaan.
Olen ollut tukemassa Muusan kaltaista perhettä sekä läheisenä että veronmaksajana.
Olen työssäni myös nähnyt monenlaiset kähminnät, joita keskituloiset tai hyvätuloiset ovat tehneet pienituloisille alaisilleen. Että nyt nämä asiat käydään läpi oikeusasteissa niin pitkälle kuin mahdollista on kuitenkin kaikkien kannalta käsittääkseni parasta.
Hyväksymme kalliit asianajajat pomoillemme, jotka todellisuudessa käyttävät hyväksi meitä työntekijöitä, mutta vaikeuksia tuottaa hyväksyä nämä lakipalvelut kaltoin kohdelluille heikossa asemassa oleville läheisille.
Että mun piti kurkata tauolla tänne!
Tää oli nyt oli ehkä naurettavin ja kaukaahaetuin puolustuspuheenvuoro ikinä enkä lähde sitä edes kommentoimaan.
Koeta nyt kuitenkin ymmärtää että Muusa ei ole tässä tapauksessa uhri.
Milo on, muistatko? Se pieni poika joka luotti äitiinsä ja halusi että häntä rakastetaan ja hänestä pidetään huolta.
Jos joku noista hakisi Milolle oikeutta ymmärtäisin että sitten mennään vaikka sinne korkeimpaan mahdolliseen oikeusasteeseen kunhan Milo saisi oikeutta.
Mutta ei, nämä hakevat vain itselleen muka _oikeutta.
Muusa haluaa että syytteet häntä itseään vastaan kumotaan, hän siis ei vieläkään ymmärrä että oli osaltaan aiheuttamassa Milon kuoleman.
Muusan mama haluaa korvauksia kun on menettänyt lapsenlapsensa.
Ymmärrä nyt, Milo eläessään mahdollisti tälle perheelle säännölliset tulot tukien ja elatusavun muodossa.
Mitä Milo sai? Kylmän, pimeän huoneen, likaiset petivaatteet, silloin tällöin puuroa ja jogurttia kun äiti valmisti itselleen ja siipalleen gourmet-aterioita yön pimeinä tunteina kun Milo jo nukkui.
Milo sai isäpuolen joka antoi tukkapöllyä ja luunapoeja, heitteli pitkin seiniä ja äidin joka jätti hänet yksin pimeään huoneeseen kuolemaan kun oli itse niin väsynyt.
Se että Milolla yritetään rahastaa vielä kuoleman jälkeenkin on niin helvetin vastenmielistä ja halveksittavaa että ei sanat riitä kertomaan.
Jos tässä nyt käy niin että syytteet Muusaa vasten hylätään ja hänelle määrätään maksettavaksi korvausta menetystä vapaudesta ja mainehaitasta niin toivon että kysyt silloin itseltäsi menikö tämä oikein?