Talvi24 kirjoitti: To Maalis 07, 2024 4:50 pm
Miss Holmes #1 kirjoitti: To Maalis 07, 2024 10:48 am
...
.
Veneen pressuja ei kiinnitetä teipillä
skoone: Mun akateemisesti koulutettu exäni yritti korjata puhjennutta pyöränkumia purukumilla
Vaikka uhri olisi viettänyt aikaansa töissä ylenpalttisesti jonkun miespuolisen työkaverinsa kanssa, se ei oikeuta Tikkasta edes läppäsemään.
skoone: Kiinnostava tieto. Jospa täällä esille tullut tieto siitä, että Vn auto oli paljon poissa ja paikallaan pysäköitynä myöhäiseen aikaan johtuikin siitä, että hänellä oli ns paljon ylitöitä? Ja sekin, että kuulusteluissa (vai täällä jossain?) kävi ilmi, että Vn työpaikka oli muuttamassa. Siksiköhän työntekijät joutuivat olemaan myöhään töissä...?
..
...
Luulen, että plautetta saattaa tulla puolisoille puolin ja toisin, epätasaisesti tai tasaisesti ihan varallisuuden asteesta riippumatta. Ei tuon esille nostaminen ollut mielestäni millään tavoin uhria moittivaa.
Ei tiedetä kumpi tuossa perheessä palautetta antoi tai antoi enemmän vai antoivatko molemmat.
Se tiedetään, ettei heiltä ollut kuulunut naapureihin ennen murhayötä tappelun ääniä, ei huutoina tms. tai kiinnikäyneeseen väkivaltaan viittaavia ääniä. 1)
Luulen, ettei uhrikaan aina jaksanut olla "ilopilleri" - . 2)
...
Epäilikö T Vn viettäneen töissä ylenpalttisesti aikaa jonkun miespuolisen työkaverinsa kassa? Vai mihin viittaat?
--
Laitoin Miss Hn osuuteen kommenttini sinne lainattujen osien yhteyteen.
Talvi 24lle ensin siitä
kynttilänjalasta. Täällä syytetään Tsta siitä, että oli siirtänyt ko kynttilänjalan etukäteen suunnitelluksi lyömäaseeksi sinne makuuhuoneeseen . - Kuten jo aiemmin esitin, niin T ilmeisesti joutui odottamaan Va aika kauan yhteisen kahdenvälisen illan toivossa. Oli ajatellut romanttisesti, että kynttilänvalossa oltaisi yhdessä siellä makuuhuoneessa..
Olisi edelleen hyvä tietää (Vn puhelimen sijaintitietojen perusteella) koska hän kotiutui. Esimerkiksi se puhelimen latauskin olisi saattanut tapahtua jossain muualla kuin kotona?
Ja tuo, että noita tappelun ääniä jne kuului melko myöhään yöllä voisi ehkä kertoa siitä, että tuo riitely eskaloitui vasta Vn kotiintulon yhteydessä..spekua vaan, saahan sen puhelimen sijainnit sen tutkimisesta selville.
1) nuo naapurien lausunnot kertovat kyllä selvästi, että asunnosta ei aiemmin ollut kuulunut mitään vastaavia "väkivaltaisia" tai riitelyääniä..Muistanko väärin, että aluksi puhuttiin mustasukkaisuudesta motiivina, mutta sitten se "peruttiin" ..
2) Minulla on paljonkin kokemusta siitä, että kotona joku henkilö on kuin myrkyn niellyt ja piikittelevä ja nalkuttaja, mutta vieraitten läsnäollessa ja kodin ulkopuolella mitä iloisin ja räiskyvin persoona. Ja ennenkuin joku älähtää, en siis mitenkään tarkoita, että V olisi tällainen ollut, puhun vain omista tuttavistani.