Luotihan oli muuttanut häpyluusta suuntaa, voisiko olla että valtimo repesi toisesta jalasta? Jos jalasta johon poliisi ampui, luulisi tosiaan että vuoto olisi huomattu. Sekä reisilaskimo että -valtimo sijaitsevat reiden sisäsivulla. Jos kuolinsyytä selvittänyt lääkäri totesi että 15 min olisi voinut pelastaa vesurimiehen hengen, voidaan laskea että vuotoa on ollut 1,5-2 litraa tunnissa. Poliisit ovat varmaan asettaneet painesiteen, jonka alta verta on tihkunut. Jo pelkkä reisiluun katkeaminen (ei siis avomurtuma) voi valuttaa kudoksiin 2 litraa verta. Siis verta tullut ulos 2 litraa ja kudokseen 2 litraa = kuolema. Ambulanssissa annettu nesteytys ei auta koska lopulta suonissa kiertää pelkkä Ringer ja Haes-Steril.Porin kirjoitti:"Mikko I:n menehtymiseen on osaltaan vaikuttanut myös se, ettei vammojen vaarallisuutta ole heti ymmärretty", sanottiin oikeuden päätöksessä.Jack the Ripper kirjoitti: Olisivat tilanneet Turusta Medihelin. Kyseessähän oli hakkuuaukea. Luulen, että asiaa yritettiin mutta huono lentosää tai lentäjän täyttyneet lentotunnit estivät kopterin tulon.
Outoa, jos valtimo on pamahtanut. Luulisi että sitä verta on sitten tullut reippaasti. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole käynyt, vaan hän on vuotanut hitaasti kuiviin.
Poliisi ampui mielenterveyspotilaan Merikarvialla 2000
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Niin, ei olisi ensimmäinen kerta kun sisään vuotava (l. kudokseen) haava vie hengen. Muistan lukeneeni, että joissain tapauksissa pienenkin sisäisen vuodon saanut uhri/potilas vaikuttaa jopa muutamia päiviä aivan elinvoimaiselta ja kuolee sitten yht´äkkisesti menetettyään tarpeeksi verta. Lääkintähenkilökunnan edustajat korjatkoot jos puhun puppua.
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Juu ei ole puppua jos vuotaa suolistoon. Usein lähtö on kyllä nopea ja dramaattinen verioksennuksineen (jos vatsahaava vuotaa mahalaukkuun) jos vuoto on alempana ensimmäiset oireet voivat olla verenpaineen romahtaminen, pyörrytys, tajuttomuus ja kuolema. Jos vain tihkuttaa musta ulosteen väri kertoo että suolistoon vuotaa verta.Cotton kirjoitti:Niin, ei olisi ensimmäinen kerta kun sisään vuotava (l. kudokseen) haava vie hengen. Muistan lukeneeni, että joissain tapauksissa pienenkin sisäisen vuodon saanut uhri/potilas vaikuttaa jopa muutamia päiviä aivan elinvoimaiselta ja kuolee sitten yht´äkkisesti menetettyään tarpeeksi verta. Lääkintähenkilökunnan edustajat korjatkoot jos puhun puppua.
Aivoverenvuodot voivat olla tuollaisia päiviä kestäviä ja oireet alkavat vasta tilanteen ollessa kriittinen. Mutta hammasteknikkoahan ei sentään päähän ammuttu. Olisiko ampuja ollut tyrmätyn poliisikoiran omistaja. Koiranomistajana ymmärrän että voi hihat palaa jos eläimelle tehdään pahaa.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Re: Poliisi ampui mielenterveyspotilaan Merikarvialla 2000
Mahtaako tämä tapaus nousta otsikoihin tänä syksynä sen yhden ohjelman myötä..