Mikä ärsyttää tänään?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Laulavat ja jammailevat ihmiset. Liian isolla musiikkia korvakuulokkeilla kuuntelevat ihmiset. Ihmiset, jotka selittää omia asioitaan.

Kun ei vain vitun vertaa voisi kiinnostaa.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

Luulisi nyt vitun vertaa edes kiinnostavan. No ei vaineskaan :P

Minua ärsyttää bussissa tuo sama, jos joku kuuntelee kuulokkeilla niin lujaa että omat ajatukset menee sekaisin. Bussimatkat on kuitenkin sellasia että saa istua rauhassa miettimättä mitään kummempia. Tai ainakin yleensä saa istua ellei sitten tule kiroilevia räkiviä teinejä taakse istumaan.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Bleddyn
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Bleddyn »

Yllättääköhän ketään, jos sanon että ihmiset. :roll:
Naapurin akka ei hoida koiransa silmätulehdusta, koska koira ei anna laittaa silmätippoja. Kyseessä on pieni koira, n. 6-kiloinen. Tiedustelin ystävällisesti, että voisinko kenties auttaa tippojen laittamisessa. Vastaukseksi mutistiin vain, että " niin mutta kun ei se anna.... "

:evil:

No jo se on perkele, jos elukalta aletaan kyselemään lupia tekemisiin. Hoitotoimenpiteet on vain tehtävä eikä siinä auta itkut eikä murisemisetkaan.

Lisäksi ärsyttää sen jonkun tyypin avatar, jossa on ne pomppivat tissit.
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla
Rattus
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Rattus »

^Voi jumankauta että näitä on aina liikkeellä. Käyppä sanomassa oikein tiukasti, että näytät miten homma hoituu tai sitten kutsutaan ammattilainen paikalle. Pienemmillä paikoilla el.lääkärit saattaa tehdä kotikäyntejä, mutten usko että tällaisessa tapauksessa kuitenkaan :? . Voihan sitä toivoa ja mitä vaikeampi on saada joku paikalle, sitä suurempi lasku, että ehkä akka vaikka jopa oppisi.
Vaikutat siltä, että sulla on kokemusta eläimistä, niin ehkä naapuri muuttaisi mielensä, kun kerran näytät, että miten helppoa silmätippojen laitto onkaan. Lemmikki kuin lemmikki alistuu hoitotoimenpiteisiin itsevarmoilla otteilla, niin en usko, että noin pienen koiran kohdalla tulee edes kunnon vastarintaa. Tai jos ei muuten, niin soitto eläinsuojeluun.

Vaikka eihän se nyt sun asiasi ole vaivata päätä naapurin koiran asioilla, mutta näin minä tekisin :) .
Bleddyn
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Bleddyn »

^ Sanopa muuta. Homma menee nyt niin, että minä käyn siellä joka päivä laittamassa ne helvetin tipat. Muija kattelee huolestuneena vierestä ja pitää mua varmaan ihan hirveänä ihmisenä, kun kiusaan hänen fifiään. :roll:
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Bleddyn kirjoitti:Naapurin akka ei hoida koiransa silmätulehdusta, koska koira ei anna laittaa silmätippoja. Kyseessä on pieni koira, n. 6-kiloinen. Tiedustelin ystävällisesti, että voisinko kenties auttaa tippojen laittamisessa. Vastaukseksi mutistiin vain, että " niin mutta kun ei se anna.... "
No ei ole isoja sinunkaan murheet...

Naapurin akka ei anna. En ole kyllä kysynytkään. Tulisi edes ja tyrkyttäisi.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tuo oli kyllä mielestäni väärä neuvo, jonka Rattus antoi, ettei muka tarvitsisi völittöö, jos naapuri ei hoida sairasta koiraa.

Liian usein, ovat eläimet vailla hoitoa ja huolenpitoa, koska kukaan ei välitä.

Itselläni on ollut elämäni aikan useita koiria, sussarista Berninpaimenkoiraan ja aina niistä on huolehdittu parhaan kykymme mukaan.

Eläinlääkäri tuli tutuksi viimeisimmän koramme kanssa, sillä sen ihoallergiaan ei meinannut löytyä oikeita rohtoja.

Lääkäri hoiteli sitä ensin kapina, mutta diagnoosi oli väärä, kuten sitten totesimme, kun vaihdoin eläinlääkäriä.

Pelkästään toisenlainen ruoka auttoi koiramme iho-ongelmaan ja sen jälkeen kaikki meni hyvin, ennen kuin se jouduttiin tuossa muutama vuosi sitten lopettamaan jo korkean ikänsä, heikentyneen kuulon ja näön takia.

Yhä edelleenkin, kun koneeni ääressä kirjoittelen, käteni laskeutuu vaistomaisesti vasemmalle puolelelleni ikäänkuin rapsuttelemaan koiraa, joka siinä ei enää ole.

Ikävä oli alkuun hirmuinen, mutta pikku hiljaa asiaan on tottunut.

Sen päätöksen vaimoni kanssa kuitenkin teimme, että koiraa emme enää hanki, sillä niihin kiintyy liikaa ja itsekkäistä syistä ei millään haluaisi nähdä sitä, milloin koirasta olisi parasta luopua.
Rattus
Poliisikoira Rex

^Otan osaa. Ja kuten taas näemme, lääkäreihinkään ei voi aina luottaa. Menee yli ymmärryksen, mitä olen kerrankin e.hoitajan suusta kuullut, että "voitko itse pitää kiinni, kun en tykkää tuollaisiin koskea". Ammatin valinta kannattaisi varmaan suunnitella muutenkin kuin palkkatason mukaan. Ei siinä, nyhtäköön viimeisetkin pennit, JOS saa vastinetta. Tuosta ikuisen ärsytyksen kohteesta oli pakko avautua, nimim. oma koira oli hilkulla kuolla päivystävien silmien alle heidän välinpitämättömyyttään, kunnes viimein älysivät kiirehtiä jo-shokkiin-vajonneen-koirani tippaan!

Aikaisemman viestini viimeinen lause oli tarkoitettu lähinnä "mikäs minä olen määräämään kenenkään tekemisiä", koska valitettavan usein olen hyökkäävällä kannalla, kun puhutaan eläimistä. Enkä tiedä miten pahasti se tulee kirjoituksen kautta ilmi.
Eli mielipiteeni on, että tottakai tarvitsee välittöö, mutta harvoin saa pomottamalla mitään hyvöö aikaiseksi.

Itse olen sellainen, että käyn kysymättä 'neuvomassa' (lue nyt käskemässä) eläinten asioissa. Voisin vaikka alkaa perimään maksua muiden lemmikkien hoidosta, kun tumpelot ei USKALLA koskea omiin eläimiinsä. Ja se ärsyttää niin suunnattomasti se, ja sitten vielä nauretaan nolostuneena päälle, kun eihän se oma lemmikki edes pistänyt vastaan. RÄYH! Se on p****** tarvittaessa vaikka tyhjennettävä anaalirauhaset, vaikka olisi miten 'ällöä'(-daa!) ja koira vastenhakoinen.

Olen muuten itsekkin saanut yhteydenottoa eläinsuojelusta, kun naapurit olivat syyttä huolissaan. Ei siitä sen enempää (psst, M! Vielä muistissa 8) ). Enkä tietenkään loukkaantunut vaan olin oikein mielissäni ja kiitollinen, että ihmiset vielä välittävät.

Ja Bleddyn, tosi hyvä homma! Anna oikeen olan takaa ihmeteltävää :)
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

ärsyttää ihmiset jotka valittavat koko ajna siitä että eivät ole kiinnostuneita muiden ihmisten asioista..mikä ihme sitten saa heidät kirjoittamaan mielipidettään yleisiin paikkoihin ja kuvittelemaan että se ketään kiinnostaa? :shock:

jos ei muut ihmiset kiinnosta niin ovi kiinni, verhot ikkunan eteen ja puhelin äänettömälle. ruuatkin kannattaa ostaa kuukaudeksi pakastimeen niin ei tarvitse rasittaa omaa ärsyyntymiskynnystään muiden ihmisten turhalla olemassaololla...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Rattus
Poliisikoira Rex

WTF?! Ei IHMISET kiinnosta = ei ihmisten ASIAT kiinnosta, ärsyyntyä ihmisiin vrt. ei ole utelias tietämään toisten asioista? Mitä yhteistä näillä on? Ja niin halutessaan, miksei sitä voi tuoda yleisellä foorumilla yhtä lailla omaa mielipidettään ilmi kuin jauhaa p*skaakin? Ja mitä sekään mihinkään liittyy :?:

Edit ettei mene ot:ksi:
Ärsyttää ylimieliset ihmiset. Sillä ei tosin ole mitään arpaa sen kanssa, että kiinnostaako lukea heidän päättömiä mielipiteitään sen enempää tai vähempää kuin aikaisemminkaan.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Se on metka juttu, kun koira sairastaa.

Se vain kiltisti odottaa, että joku tekisi jotain ja katsoo anelevasti silmiin.

Siitä on leikki kaukana, jos eläintä ei voi auttaa, eikä eläinlääkärikään tiedä mitä tehdä, eli olisi jo valmiina antamaan sen lopullisen piikin.

Sitten vaan syötetään vaikkapa matokuuri, niin seuraavana päivänä koira on kuin toinen otus ja siinä on koiralta kiitosta kerrakseen, kun se heilauttaa häntäänsä.

Muistan ikuisesti sen, kun tältä viimeisimmältä koiraltamme, sussari narttu muuten, leikattiin niskasta sellainen ihmeellinen kyhmy pois.

No koiraahan ei meinattu millään saada siihen pöydälle, jossa nukutusaine annettiin, vaan minun oli mentävä sen mukaan, jolloin koira rauhottui ja sai nukuturuiskeen.

Pari kertaa sillä silmät lupsuivat, ennen kuin se nukahti.

Herääminen olikin sitten jo toinen juttu ja siihen kauluriin Rita ei meinannut tottua ollenkaan.

Onneksi se patti niskassa oli vaan joku kasvi, eikä pahanlaatuinen sellainen, joten Ritasta oli meilla iloa vielä moneksi vuodeksi.

Anteeksi Rattus, jos loukkasin Sinua tuolla aiemmalla kirjoituksellani, mutta siinä kävi juuri niin, kuin epäilitkin, eli kait se viimeinen lause ratkaisi.

Kiva tietää, että on ihmisiä muitakin, jotka uskaltavat sekaantua toisten asioihin, jos huomaa, että joku ei eläinten hoidossa ole ihan kohillaan.
cicero
Michael Knight

Rattus kirjoitti:WTF?! Ei IHMISET kiinnosta = ei ihmisten ASIAT kiinnosta, ärsyyntyä ihmisiin vrt. ei ole utelias tietämään toisten asioista? Mitä yhteistä näillä on? Ja niin halutessaan, miksei sitä voi tuoda yleisellä foorumilla yhtä lailla omaa mielipidettään ilmi kuin jauhaa p*skaakin? Ja mitä sekään mihinkään liittyy :?:

Edit ettei mene ot:ksi:
Ärsyttää ylimieliset ihmiset. Sillä ei tosin ole mitään arpaa sen kanssa, että kiinnostaako lukea heidän päättömiä mielipiteitään sen enempää tai vähempää kuin aikaisemminkaan.
Niin mun ärsyyntymiselläni ei ollut mitään tekemistä sun tai sun mielipiteiden kanssa, mutta avaudu nyt oikeen kunnolla kun aloitit... :roll:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Rattus
Poliisikoira Rex

^Juu, vaikka en niin olettanutkaan, mutta tuossa viestissäsi ei siltikään ollut mielestäni mitään järkeä. Toisekseen, sieltä lievästi silmiin ottavaa halveksuvaa sävyä en pysty sitäkään ymmärtämään.

Hessu52, enpä mää noin vähästä hetkahda :) . Oli pakko lisätä sinne se viimeinen virke, kun joskus täytyy miettiä pariin kertaan, miten asian esittää. Lähtökohtaisesti kun ihmiset eivät yleensä ota vastaan liian tungettelevaa tekstiä.
cicero
Michael Knight

Rattus kirjoitti:^Juu, vaikka en niin olettanutkaan, mutta tuossa viestissäsi ei siltikään ollut mielestäni mitään järkeä. Toisekseen, sieltä lievästi silmiin ottavaa halveksuvaa sävyä en pysty sitäkään ymmärtämään.

Hessu52, enpä mää noin vähästä hetkahda :) . Oli pakko lisätä sinne se viimeinen virke, kun joskus täytyy miettiä pariin kertaan, miten asian esittää. Lähtökohtaisesti kun ihmiset eivät yleensä ota vastaan liian tungettelevaa tekstiä.
en mäkään ymmärrä yhtään sun juttuja mutta mun puolesta saat kirjoitella niitä niin paljon kuin tykkäät, tämähän on mikä sua ärsyttää-ketju...tänne saa kirjottaa mikä äsyttää vaikkei se jonkun muun mielestä ärsyttävää olisikaan...
Rattus
Poliisikoira Rex

en mäkään ymmärrä yhtään sun juttuja ...
No sitten sulla on yhtä lailla ongelmia luku- kuin kirjoitustaidonkin kanssa.
tänne saa kirjottaa mikä äsyttää vaikkei se jonkun muun mielestä ärsyttävää olisikaan...
...ja suotavaa olisi pysyä tässäkin topicissa aiheessa.
Eikä ollut siitä edes kyse (väännetään rautalangasta: kuka-saa-kirjoittaa-ja-mitä!), vaan yksinkertaisesti viestistäsi huvittuneena halusin tietää selvennystä, että mitä hait takaa.
Jos nyt haluat jatkaa jankkaamista, niin etsi tai tee siihen sopivampi topikki.
Lukittu