Anolla tosiaan kova Putler -kiima. Hän vihjaa tässä lopussa kuinka ne ehkä "soittaa jollekin muulle jos niillä on tarvetta" eli selkeästi fantasioi siitä että Putinilta tulisi hänelle ja koko VKK:n halltukselle eli Ano ja Minna Turtiaiselle sekä Mikko Miettiselle kiitospuhelu.
Ano kyllä tällä kertaa on ihan omissa sfääreissään. Ulkopoliittista osaamistaan hän perustelee voimailuhistorialaan sekä ulkopoliittisen valiokunnan reissulla Saksaan.

- VKK_Ano_VKK_onnitteluviesti.jpg (91.17 KiB) Katsottu 625 kertaa
Koen että olen velvollinen tekemään tällaista ulkopolitiikkaa… Eduskunnan aikoina tämä alkoi.
Meidät on kutsuttu useamman kerran Venäjälle erinäisiin konferensseihin. Kun oltiin Pietarin talousfoorumissa YLE oli ottanut yhteyttä Venäjän mediaan ja selitellä etten ole virallisella asialla siellä enkä ole virallinen. Ei eduskunta ole mua sinne lähettänyt eikä presidentin kansllia. Olen edustanut siellä Suomea samalla tavalla kun aikaisemmin edustanu urhelijana ja kansainvälisenä yrittäjänä. Olen käynyt maailman ja Euroopan mestaruuksia ja ennätyksiä käynyt tekemässä tuolla ja järjestänyy maailman- ja euroopamestaruuskisoja sekä SM-kisoja.
Kansainvälinen voimanostoliitto on markkinoinut meidän tuotemerkkiä 90 jäsenmaahan. Meriittejä on maan edustamisessa on muutakin kuin politiikan kautta.
Eduskunnan aikaan olin Saksassa liikenne- ja viestintävaliokunnan jäsenenä tapaamassa kollegoita ja se kuulu siihen työhön. On tässä oltu edustamassa myös sitäkin kautta kansainvälisissä hommissa. Nehän ei sieltä mistään häviä: jos joku haluaa siellä ulista ettei näillä asioilla ole mitään merkitystä kun tehdään ulkopolitiikkaa.
Sillä on merkitystä niinkuin on myös vanhoilla presidenteillä, entisillä presidenteillä ja kansanedustajilla. Sillä on merkitystä miten ne tekee asioita ulkopolitiikassa ja kotimaassa.
En malta olla nostamatta esiin toista kutsua jonka olen saanut. On kutsuttu Ukrainaan puhujaksi tommoiseen paneeliin.
.
Jos joku on sitä mieltä ettei sillä ole mitään merkitystä jos edustan Suomea ja teen politiikkaa ja haluan rauhaa Suomen ja Venäjän välillä ja haluan elvyttää suhteet kuntoon. Isot saappaat tässä on kasvanut tuo toinen puoli haluaa mut kutsua.
Tämän jälkeen Ano kertoo että häntä kalastellaan pääpuhujaksi myös Ukrainan puolelle. Ano ei ole menossa sinne. Hän ei halua laittaa rättiä naamalle. Eduskunnassakaan ei voinut puhua kellekään järkeä.
Tämän jälkeen Ano nostaa uutisen Venäjän ulkoministeriön Telegram -kanavalta. Venäjän presidentinvaalien aikana kuulemma tehtiin satoja cyberhyökkäyksiä Venäjän ICT-infraan.
Kannattaa kuunnella kun Ano koettaa lukea englantia 6:45 alkaen.
Pisin hyökkäys oli kestänyt kuulemma 40 tuntia. Hyökkäyksen päälähteet olivat Saksa, IB, USA, Suomi ja Liettua. Miettikää hyvät ihmiset. Suomi. Yritti kampittaa naapurimaan vaaleja tässä. Siis Suomi. Huuh huh!

- VKK_Ano_Finland_cyberattacks_Russia.jpg (81.76 KiB) Katsottu 625 kertaa
Onhan tää oikeasti aika järkyttävää että Suomi on ajanut itsensä tällaiseen jamaan. Antaisitteko te kansalaiset tukenne tällaiselle hommalle jos teiltä kysyttäisiin lähetäänkö pilaamaan toisen maan vaalit. Te ootte äänestäneet eduskuntaan tuollaisen porukan jotka sitten edustaa tämmöstä.
No nyt on onnitteluviesti laitettu Venäjälle Putinille suoraan.
Tuskin tää kaveri (Stubb) olisi lähettänyt sinne mitään. Ei kuulemma vastaa puhelimessa Putinille. Mitä tarvetta Putinille olisikaan Stubbille soittaa. Ehkä ne soittaa jollekin muulle jos niillä on tarvetta.
Tän jätkän te äänestitte tuonne irvistelemään naapurille.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.