Cadi John kirjoitti: Su Huhti 28, 2024 1:36 pm
Minua kiinnostaa onko mereenajon esitutkintapöytäkirjassa kuvailtu miten ihmiset tulivat autosta ulos. Onko esim. Tn yrittänyt auttaa lapsiaan jne. Ulrica on ainakin sen lukenut, oletko sinä Talvi? Voisiko sitä avata enemmän?
Täällä on spekua miksi tästä casesta on kirjoitettu niin vähän. Kyllähän siitä oli lehdissä silloin, kun oli tiedotettavaa ja varmaan tulee lisää kun tuomio luetaan. Nythän tässä ei ole ollut mitään uutta ja näin on käynyt muissakin caseissa. Ehkä halutaan kirjoittaa ajankohtaisemmista asioista mitkä kiinnostaa suurta yleisöä.
Tuli myös mieleen tämmöinen, että tehdäänkö vaarallisuusarvio jos on pelkoa vaarallisuudesta itselleen vai ainoastaanko jos muille?
Esitutkintapöytäkirjassa ei ole enempää kuin uutisoitu. Syytetty ja uhri antoivat lausuntonsa saman päivän aikana eri aikoihin / käynnillä, enkä muista oliko kuuleminen vain puhelimella vai henk koht käynti. Halusin tuon testin tarkistaa oliko tehty, mutta ei ollut mainintaa siitä ollenkaan oliko tehty tai ei. Tilasin jo tovi sitten kkolta asiaan liityvät kaikki asiakirjat hakemuksen kanssa, josta voisi käydä enemmän ilmi. Ei ole vastattu asiassa. Asian ympärillä olevat ja liittyvät salaukset voivat myös viivyttää asiakirjatoimitusta käräjäoikeuden henkirikosasian ratkaisuun saakka - jos halutaan turvata syytetyn asioita ja oikeuksia.
Samoin olen tiedustellut ko:lta nyt käsiteltävän asian ratkaisuaikataulua, seuraavana päivänä Yle Svenska uutisoi asiasta vain aamulla, jonka linkin jaoinkin tänne. Olen tilannut tulevan ratkaisun ennakkoon nyt käsiteltävästä asiasta ja muut syytetyn asian tiedot joissa ollut osapuolina kon ratkaisuissa. Asiaan ei ole vastattu.
Valvira sen sijaan toimitti yhdessä päivässä ammatinharjoittamiseen liittyvät 2 päätöstä ja kertoivat, että niihin voi
[email protected] osoitteesta hakea menettelyllä ratkaisua salatun osion tiedln vastaanottamiseen