Seiska: Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1291
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Seiska: Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Susiraja kirjoitti: Ma Touko 06, 2024 10:08 pm
Ifigeneia kirjoitti: Ma Touko 06, 2024 8:12 pm
Susiraja kirjoitti: La Touko 04, 2024 4:21 pm Väitän, ettei kumpikaan osapuoli tule nauttimaan tästä huonosta huomiosta. Ei edes se nainen joka (oletan että on nainen) teki ilmoituksen .
Miehet alkaa pelätä tälläisiä naisia.
Pakkoko tästä oli tehdä julkinen. Saati rikosilmoitus, nämä kun pitäisi oppia sopimaan tuoreeltaan.

Sanonpahan vaan , että kumpikin osapuoli tulee viettämään tämän takia unettomia öitä.
Sopikaa hyvät ihmiset heti asia kättelyssä. Muuten tyhjän saa pyytämättäkin. Näin on!
Varmaankin jotkut naiset tuntisivat itsensä huoriksi jos ottaisivat sopimusrahat vastaan esim. kourimisesta.

Ja jotkut örvelöt kuvittelisivat että kun kerta rahalla selviää lääppimisestä, niin kenestä tahansa ihmisestä voi tuon mainitun huoran huoletta tehdäkin. Taaloja vaan pöytään, kun on millä mällätä.
Sepä nyt on se ja sama miten sen raha korvauksen hankkii, oikeuden kauttako vai salaa?
Minkä laatuisesta ahdistelusta tässä on kyse? Onko tarkempaa tietoa?
Raha ei kuitenkaan korvaa mitään näissäkään asioissa mutta kun muutakaan keinoa ei ole.
Kun emme tiedä, mistä tarkalleen on kyse, voimme lähinnä käsitellä asiaa vähän kuin "vierestä" tai yleisellä tasolla ylipäätään ahdistelua. Ja tässä tulee väkisinkin mieleen että eihän tyyppi ikinä opi tehneensä väärin, jos hän selviää aina rahalla kaikesta. Tämä mielestäni on keskeistä.

Voi ajatella että pahasti seksuaalisesti kiusattu nainen (tai mies) on ansainnut kipurahansa, mutta pitäisi ajatella sitäkin että homma on saatava loppumaan, eikä niin että joku paskiainen saa tehdä mitä huvittaa, koska "mä voin, kun mulla on rahaa".

Ai niin joo, ja sitten jos seksuaalirikokset tai ainakin ahdistelut sovittaisiin AINA rahalla, niin sehän merkkaisi sitä että naisten syyttäminen valehtelusta sen kuin lisääntyisi ja pahenisi!
Susiraja
Lauri Hanhivaara
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Elo 16, 2023 9:58 pm
Paikkakunta: Planeetta Kuu

Re: Seiska: Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

Viesti Kirjoittaja Susiraja »

Valitettavasti näitä ahdisteluja on ollut maailman sivu. Aina ollut ja aina tulee olemaan.
Entäs ne vanhat eukot joista on mennyt" parasta ennen päiväys" aikaa sitten ja ahdistelevat nuoria julkkismiehiä ?
Miltä se näyttää kun julkkis sitten haastaa vanhan rouvan oikeuteen jne???
Näistä ei puhuta julkisesti mutta tätä tapahtuu koko ajan.

Minua vaan risoo , ettei lapsiin kohdistuneista raiskauksista kohista ei sitten yhtään. Ne pienet tarttisivat puolustajia. Mutta kaikki vaan vaikenee. Kun ei kiinnosta niin ei.

En puolustele seksuaali rikoksia enkä sen tekijöitä , mutta asiat on lähteneet lapasesta jo kauan sitten, kaikin puolin.
Täytekakku Koskinen
Remington Steele
Viestit: 240
Liittynyt: Ti Huhti 12, 2022 6:55 pm

Re: Seiska: Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

Viesti Kirjoittaja Täytekakku Koskinen »

holmesin haamu kirjoitti: Ma Touko 06, 2024 12:21 am
Minmini kirjoitti: La Touko 04, 2024 9:10 pm
Somekirjoittelussa Metsäketoa syytettiin raskaista seksuaalirikoksista, jotka ovat olleet täysin perättömiä. Kukaan nyt tuomituista naisista ei ollut tavannut Metsäketoa koskaan henkilökohtaisesti

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... c26eef6064
Koko tapaus lähti liikkeelle naisten keksimistä jutuista.
Tämä Metsäketo-juttu oli aika raju ja aiheutti varmasti Metsäkedolle tosi paljon henkistä kärsimystä ja myös taloudellisia menetyksiä. Onneksi ei ollut edes tavannut näitä naisia. Mitä jos olisi tavannut ohimennen jossain näitä ilmoittajia, mutta ei kuitenkaan olisi ahdistellut näitä millään tavalla. Miten sitten olisi käynyt?

Ehkä tässä Leppilammen jutussa on jotain perää, kun sen on yksilöity tapahtuneen asiakaspalvelutilanteessa ja sitä oli yritetty sovitellakin.
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. :D
Sipi
Theo Kojak
Viestit: 1116
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:58 pm

Re: Seiska: Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Kiinnitin huomiota otsikkoon (en nyt muista mikä juorulehti) siitä, että Leppilampi oli alkuun halukas kertomaan kaiken tapahtuneesta, mutta vetäytyi myöhemmin ja kieltäytyi kommentoimasta.

Tämä kertoo mielestäni siitä, että hän ei itse ehkä tajunnutkaan syyllistyneensä mihinkään erityiseen. Piti tapahtunutta pienenä sanaharkkana tai vastaavana, valitettavana episodina, mutta ei ajatellut siitä seuraavan sen kummempaa. Ajatteli ehkä, että asia on ihan väärinkäsitys.

Moni mies ehkä edelleenkin tutussa porukassa ajattelee, että nämä nyt on näitä "pukukoppipuheita" tai "rapatessa roiskuu" -tyyppisesti viihteellä ollessaan. Ja tämä ei ole yleistys eikä sisällä miesvihaa. Niin se vaan menee, kun on riehakas ilta, tunnelma vie mennessään ja sosiaalinen pelisilmä vähän sokeutuu. Tai on vastaavasti otettu rähinäviinaa. Asiaan on kyllä tullut vuosikymmenten saatossa huomattavaa parannusta, jos vertaan esimerkiksi 90-luvun pikkujouluja laivalla. Herranjumala mitä touhua :mrgreen: MIkään em. perusteluista ei oikeuta tekoon, mutta tämä on usein se edeltävä tapahtumainkulku.

itsekin olen humalassa joskus parikymppisenä tarttunut... en ole siitä ylpeä enkä ikinä tekisi sitä uudelleen. Niin vain kävi. Ja olen nainen. Pyysin anteeksi ja mies oli sanoistani hyvin hämillään. Ei siis siitä mitä tein, vaan siitä, että pyysin anteeksi.

No, kun tuotantoyhtiö sitten yritti sovitella tätä Leppilammen asiaa siinä onnistumatta, alkoi Leppilammelle valjeta, että tämä ei olekaan mikään läpihuutojuttu.

Voisi olla ehkä niin, että hän on ollut juhlatuulella, ei ehkä hallinnut käytöstään ihan 100% ja muisti asiat itselleen edullisessa valossa.

Kunnes sitten sai syytteen luettavakseen, teonkuvauksen, ehkä todistajien kommentit ja ymmärsi, että ei saatana.... Tilannetta on saattanut pahentaa monelle julkkikselle valitettavan tuttu alentuva käytös tyyliin "et sä tiedä kuka mä oon, laita huora vauhtia siihen viinankaatamiseen".

Ja asianajajansa tai tuotantoyhtiön käskystä sulki sitten suunta kun kävi selväksi, että oikeuteen mennään.
Minmini
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Touko 03, 2024 8:52 pm

Re: Seiska: Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

Viesti Kirjoittaja Minmini »

holmesin haamu kirjoitti: Ma Touko 06, 2024 12:21 am
Minmini kirjoitti: La Touko 04, 2024 9:10 pm
holmesin haamu kirjoitti: Pe Touko 03, 2024 10:47 pm

Monesti on vaikeaa kuvitella mm. Tomi Metsäkedon tapausta, että hyvin moni suomalaisnainen valehtelee kovista rikosnimikkeistä ilman että on koskaan tavannut kyseistä henkilöä. Mutta tuo tapaus vain osoittaa, että tälläinen on mahdollista ja luultavasti liiankin yleistä.

Metsäkedon tekemät rikokset ovat valitettavasti totta mutta todisteita ei vaan ollut riittävästi tuomioon.
Höpö höpö. Eivät ne olleet missään vaiheessa totta. Ei tavannut edes kyseisiä naisia.
Edelleenkään Metsäketoa kohtaan ei ole tehty yhtään rikosilmoitusta.

Pian Metsäketo sai tietää salaisesta CIA Naisten olohuone -nimisestä Facebookin keskusteluryhmästä, jonka yhtenä aiheena oli Metsäkedon käyttäytyminen naisia kohtaan.

Tämän jälkeen yleinen syyttäjä kiinnostui tapauksesta, ja syyskuun 21. päivänä tapausta käsiteltiin Helsingin käräjäoikeudessa. Tuolloin syytetyn penkillä istui neljä naista, joiden epäiltiin syyllistyneen törkeän kunnianloukkauksen tunnistemerkistön täyttävään somekirjoitteluun.

Somekirjoittelussa Metsäketoa syytettiin raskaista seksuaalirikoksista, jotka ovat olleet täysin perättömiä. Kukaan nyt tuomituista naisista ei ollut tavannut Metsäketoa koskaan henkilökohtaisesti

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... c26eef6064
Koko tapaus lähti liikkeelle naisten keksimistä jutuista.
Ei muuten pidä paikkaansa! Olen itse yksi noista naisista! Mutta milläs sen todistan!?
lonesjucca
Lauri Hanhivaara
Viestit: 128
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2023 9:26 pm

Re: Seiska: Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

Viesti Kirjoittaja lonesjucca »

"et sä tiedä kuka mä oon, laita huora vauhtia siihen viinankaatamiseen".
Tätä ei varmaankaan tutkittaisi seksuaalisena ahdisteluna vaan kunnianloukkauksena.
Taipan
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: Su Tammi 08, 2017 10:20 pm

Re: Seiska: Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

Viesti Kirjoittaja Taipan »

Kuinkahan vaikuttaa Suvilahden viihdekeskusprojektiin, rahoittajat eivät oikein diggaa tämänkaltaista julkisuutta johon assosioituisivat ...

https://yle.fi/a/74-20039485
- Manki ei ole koskaan Vanki -
Sipi
Theo Kojak
Viestit: 1116
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:58 pm

Re: Seiska: Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

Viesti Kirjoittaja Sipi »

lonesjucca kirjoitti: Ke Touko 08, 2024 10:41 pm
"et sä tiedä kuka mä oon, laita huora vauhtia siihen viinankaatamiseen".
Tätä ei varmaankaan tutkittaisi seksuaalisena ahdisteluna vaan kunnianloukkauksena.
No tätä mä nimenomaan yritin aiemmin selittää, että onkohan niin, että tuo huora- sana tekee siitä seksuaalista ahdistelua verrattuna siihen, että joku haukkuisi vaikka vatipääksi. En tiedä. Mutta viime aikoina on saanut huomata, että hyvin kirjavaa ovat jonkin nimikkeen alle niputetut tapauskuvaukset. Meni niin kuumaksi se ajatustenvaihto aiheesta, että peräännyin siitä spekulaatiosta pari sivua sitten.

Naurattaa, vaikka ei saisi, mutta aiemmin oli rikosnimike nimeltä lievä raiskaus. Luoja kun olen miettinyt, että mitähän helvettiä sekin sitten on. Tehdäänkö se esimerkiksi pienellä pippelillä?

Ota näistä nyt selvää sitten. Se rajanveto, että asianomistajan seksuaalista itsemääräämisoikeutta on loukattu kunnian sijaan on varmaan tässä ketjun tapauksessa varmasti selvää, luulisi kuulusteuissa poliisin tehneen ratkaisun siitä, millä nimikkeellä asiaa tutkitaa. Se taas ei ole, mitä se termi pitää sisällään ja mitä ei.

Odotellaan siis rauhassa lisätietoa.
Cadi John
Martin Beck
Viestit: 808
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2023 3:05 pm

Re: Seiska: Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

Kyllähän alkujaan uskottiin Hirviniemenkin olevan syytön. Aikoinaan yksi julkkis ahdisteli mun kaveria mutta siihen aikaan ei nosteltu mitään oikeusjuttuja eikä ilmoitettu lehtiin. Siitä olisi saanut hyvät lööpit ja niin kansan rakastama tyyppi. Monet yli nelikymppiset miehet luulee olevansa niin nuorekkaita, että kaikki nuoret naiset innostuu heidän ahdisteluista.
holmesin haamu
Hercule Poirot
Viestit: 7515
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Seiska: Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Minmini kirjoitti: Ke Touko 08, 2024 9:26 pm
holmesin haamu kirjoitti: Ma Touko 06, 2024 12:21 am
Minmini kirjoitti: La Touko 04, 2024 9:10 pm


Metsäkedon tekemät rikokset ovat valitettavasti totta mutta todisteita ei vaan ollut riittävästi tuomioon.
Höpö höpö. Eivät ne olleet missään vaiheessa totta. Ei tavannut edes kyseisiä naisia.
Edelleenkään Metsäketoa kohtaan ei ole tehty yhtään rikosilmoitusta.

Pian Metsäketo sai tietää salaisesta CIA Naisten olohuone -nimisestä Facebookin keskusteluryhmästä, jonka yhtenä aiheena oli Metsäkedon käyttäytyminen naisia kohtaan.

Tämän jälkeen yleinen syyttäjä kiinnostui tapauksesta, ja syyskuun 21. päivänä tapausta käsiteltiin Helsingin käräjäoikeudessa. Tuolloin syytetyn penkillä istui neljä naista, joiden epäiltiin syyllistyneen törkeän kunnianloukkauksen tunnistemerkistön täyttävään somekirjoitteluun.

Somekirjoittelussa Metsäketoa syytettiin raskaista seksuaalirikoksista, jotka ovat olleet täysin perättömiä. Kukaan nyt tuomituista naisista ei ollut tavannut Metsäketoa koskaan henkilökohtaisesti

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... c26eef6064
Koko tapaus lähti liikkeelle naisten keksimistä jutuista.
Ei muuten pidä paikkaansa! Olen itse yksi noista naisista! Mutta milläs sen todistan!?
Kyllä nuo nyt ihan julkisesti todettiin kusetukseksi.
Vaikeaa todistaa tapahtuneen jotain mitä ei ole tapahtunut ja mitä ei ole todistettu mitenkään.

Mutta yleensä tilanne menee niin, että jos tapahtuu jokin rikos, niin tehdään ensin rikosilmoitus ja poliisi tutkii asiat. Sitten mennään oikeusasteiden kautta. Eikä keksitä nettiin kusetustarinoita.
Eikä rikosilmoituksia pidä tehdä tietenkään turhan takia.
holmesin haamu
Hercule Poirot
Viestit: 7515
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Seiska: Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Cadi John kirjoitti: To Touko 09, 2024 1:23 pm Kyllähän alkujaan uskottiin Hirviniemenkin olevan syytön. Aikoinaan yksi julkkis ahdisteli mun kaveria mutta siihen aikaan ei nosteltu mitään oikeusjuttuja eikä ilmoitettu lehtiin. Siitä olisi saanut hyvät lööpit ja niin kansan rakastama tyyppi. Monet yli nelikymppiset miehet luulee olevansa niin nuorekkaita, että kaikki nuoret naiset innostuu heidän ahdisteluista.
Aku Hirviniemen kohdalla löytyi paljon todisteita viestittelystä. Varmaan enemmän ihmeteltiin miksi asiat paljastui hänen kohdallaan niin myöhään.
lonesjucca
Lauri Hanhivaara
Viestit: 128
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2023 9:26 pm

Re: Seiska: Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

Viesti Kirjoittaja lonesjucca »

Minmini kirjoitti: Ke Touko 08, 2024 9:26 pm Ei muuten pidä paikkaansa! Olen itse yksi noista naisista! Mutta milläs sen todistan!?
Olet siis yksi heistä, joka kuvitteli, että Metsäketo on ahdistellut sinua?


Oikeuden mukaan meni toisinpäin. Ensin te ahdistelitte, sitten kosto, kun ei tullutkaan lempee ja lämpöö vaan pakit.
Sipi
Theo Kojak
Viestit: 1116
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:58 pm

Re: Seiska: Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

Viesti Kirjoittaja Sipi »

lonesjucca kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 5:25 pm ei tee. se on kunnianloukkaus. huoraksi haukkumisessa ei ole seksuaalista komponenttia.
Näin se munkin järkeni sanoisi.

Mutta. Entäs jos mä koen, että huoraksi haukkuminen loukkaa naiseuttani ja sitä kautta... Tätähän tapahtuu.
Yxkaksvaan
Martin Riggs
Viestit: 641
Liittynyt: Su Maalis 06, 2022 10:47 am

Re: Seiska: Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

Viesti Kirjoittaja Yxkaksvaan »

Kyllä naiset on nykyään niin herkkähipiäisiä vaikka tietävät tasan tarkkaan oman arvonsa ja haluavat myös tuoda sen esiin.
Heti kun joku vähän flirttaa niin nyt mä kyl pahoitan mieleni.
Meetoo
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1929
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Seiska: Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

Viesti Kirjoittaja jmit »

Minua ei ole kukaan ahdistellut. Pidän sitä hyvin loukkaavana.
Vastaa Viestiin