Vanhus luovutti pankki­tunnuksensa ja menetti 400 000 euroa – Poliisi varoittaa huijauksista

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Paikalla
Yrjö Yrjönpoika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1411
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Vanhus luovutti pankki­tunnuksensa ja menetti 400 000 euroa – Poliisi varoittaa huijauksista

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

RL11/6 kirjoitti: To Touko 09, 2024 6:00 pm Minusta se taas on parasta, kun rahanahneet sukulaiset jäävät ilman. Tuollainen "auttaminen" ei eroa millään tavoin tästä auttajasta, joka korjaa lopulta koko potin. Hän saattaa olla ainoa, jonka kanssa vanhus edes juttelee. Sukulaiset odottavat vain hänen kuolemaansa. Olen aina arvostanut pohjois-afrikkalaisia taskuvarkaita. Siinä on sitä aitoa rikosromantiikkaa.

Kovin kuulostaa katkeralta tuo tilityksesi. Syytä siihen voi vain arvailla. Ehkä jotain omakohtaista kokemusta, tai sitten vain jotain fantasiaa.

Tokihan voidaan lähtökohtaisesti suhtautua maailmaan sillä varauksella, että jokainen ihminen on kusipää kunnes toisin todistetaan, mutta olen aivan vierestä saanut olla näkemässä, että hyviäkin ihmisiä on.

Tietysti jokainen saa pitää mielipiteensä ja näkemyksensä, enkä niihin tunne tarvetta puuttua. Kunhan nyt vain sanon.
QwertyKeyboard
Agentti Scully
Viestit: 698
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Vanhus luovutti pankki­tunnuksensa ja menetti 400 000 euroa – Poliisi varoittaa huijauksista

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: La Touko 11, 2024 6:48 pm Tokihan voidaan lähtökohtaisesti suhtautua maailmaan sillä varauksella, että jokainen ihminen on kusipää kunnes toisin todistetaan, mutta olen aivan vierestä saanut olla näkemässä, että hyviäkin ihmisiä on.
Itse en kyllä ole ikinä kaivannut elämääni hyviä ihmisiä minulle riittää se, että ihmisellä on jonkinlainen selkäranka ja periaatteet mistä pidetään kiinni.
RL11/6
Axel Foley
Viestit: 2310
Liittynyt: Pe Elo 07, 2020 9:53 am

Re: Vanhus luovutti pankki­tunnuksensa ja menetti 400 000 euroa – Poliisi varoittaa huijauksista

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: La Touko 11, 2024 6:48 pm olen aivan vierestä saanut olla näkemässä, että hyviäkin ihmisiä on.
Varmasti. Toiset on hyvempiä kuin toiset. Mitä on hyvä, on olemassa montaa eri hyvää ja ihmismuodossa tuo montaa eri hyvää ilmentyy sillä, että se paras hyvä on yhdessä muiden parhaiden hyvien kanssa yhtä hyvää.

Tämä hyvyys ei ole koskaan suhteellista ja lopulta vain subjektiivinen kokemus. Nämä sinun vierestä seuraamasi hyvät ihmiset ovat varmuudella erittäin hyviä. Jopa niin hyviä, että parhaimmat hyvät ihmiset eivät ole mitään niin hyviä heidän rinnallaan. Jumalakin ylistää heitä ja heidän hyvyyttään.

Kertoisitko vielä mitä hyvää nämä sinun hyvät ihmiset ovat saaneet aikaiseksi?

Hyvyyttä ei ole antaa kerjäläiselle kolikoita, eikä hyvyyttä ole antaa toiselle munuaistaan. Hyvyyttä ei ole myöskään kuulua johonkin säätiöön tai liittoon. Ne ovat enemmänkin keinoja, joilla susi pystyy pukeutumaan lampaaksi.

Oma luonteeni on niin hyvä, että antaisin mielelläni kuoliniskun toiselle hyvälle ihmiselle kaliumkloridin muodossa amerikkalaisessa pensionaatissa, jonne kuolemaan tuomitut vangit tulevat kuolemaan.

Jos siis olisin amerikkalainen vankilavirkailija ja saisin 300 us kertakorvauksena lääkkeen antamisesta, vaikka tietäisin tuomitun olevan syytön ja hyvä. Eli hyvällä tavalla syytön.

Oma hyvyyteni nimittäin käsittää, ettei ole tarkoituksenmukaista yrittää pelastaa henkilöä vääryydeltä heidän järjestelmässään, vaan on parempi päästää hänet kärsimyksistään lopullisesti.

Ja jos vielä saisin siitä rahallisen hyödyn..
Paikalla
Yrjö Yrjönpoika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1411
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Vanhus luovutti pankki­tunnuksensa ja menetti 400 000 euroa – Poliisi varoittaa huijauksista

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

QwertyKeyboard kirjoitti: La Touko 11, 2024 7:21 pm
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: La Touko 11, 2024 6:48 pm Tokihan voidaan lähtökohtaisesti suhtautua maailmaan sillä varauksella, että jokainen ihminen on kusipää kunnes toisin todistetaan, mutta olen aivan vierestä saanut olla näkemässä, että hyviäkin ihmisiä on.
Itse en kyllä ole ikinä kaivannut elämääni hyviä ihmisiä minulle riittää se, että ihmisellä on jonkinlainen selkäranka ja periaatteet mistä pidetään kiinni.

Hehh... muun muassa nuo ominaisuudet löytyvät hyviltä ihmisiltä
Paikalla
Yrjö Yrjönpoika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1411
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Vanhus luovutti pankki­tunnuksensa ja menetti 400 000 euroa – Poliisi varoittaa huijauksista

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

RL11/6 kirjoitti: Su Touko 12, 2024 11:32 am Kertoisitko vielä mitä hyvää nämä sinun hyvät ihmiset ovat saaneet aikaiseksi?

Hehh... siitä tulisi niin pitkä lista, että en jaksa vaivautua.
Mutta ehkäpä heistä joku on sellaisessa työssä, että kääntää kytkimestä virrat teksasilaiseen sähkötuoliin sitten kun tarvitaan.
Eivät kaikki kuolemaantumitut alkuunkaan kuole vanhuuteen. Internetistä voi seurata noita death row -hommia, ja välillä tuleekin syy korkata kuohuviini. Kyllä niistä mainitaan jo etukäteen, joten skumpat kylmään kalenterin mukaan.
Ylen uutisissa niistä tosin ei kerrota. 8)
RL11/6
Axel Foley
Viestit: 2310
Liittynyt: Pe Elo 07, 2020 9:53 am

Re: Vanhus luovutti pankki­tunnuksensa ja menetti 400 000 euroa – Poliisi varoittaa huijauksista

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ma Touko 13, 2024 11:17 pm Eivät kaikki kuolemaantumitut alkuunkaan kuole vanhuuteen.
Olitko tämänlaisessa uskomuksessa ja miksi, mikä sai sinut luulemaan noin?
Paikalla
Yrjö Yrjönpoika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1411
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Vanhus luovutti pankki­tunnuksensa ja menetti 400 000 euroa – Poliisi varoittaa huijauksista

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

RL11/6 kirjoitti: Ti Touko 14, 2024 1:43 am
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ma Touko 13, 2024 11:17 pm Eivät kaikki kuolemaantumitut alkuunkaan kuole vanhuuteen.
Olitko tämänlaisessa uskomuksessa ja miksi, mikä sai sinut luulemaan noin?

Nohh nohh... eipäs viisastella siellä jossain. Avaa Google ja naputtele sinne vaikkapa [Tähän osavaltion nimi] Death Row Executions Dates. Samoin voit vilkaista youtubesta samoilla spekseillä.

Tosin vaikuttaa siltä, että et edes vaivaudu katsomaan, vaan haluat ainoastaan riidellä, mutta eipä tästä tämän enempiä.
Vastaa Viestiin