Tekstisi ensimmäisestä kappaleesta olen täysin samaa mieltä. Mallihan tällä toiminnalle saatiin alunperin Amerikasta. Tapaukset saivat runsaasti media-julkisuutta, kouluammuskelijoista tuli koko maailman nimeltä tuntemia jne. Tehtiin pari raflaavaa leffaa (The Elephant ym).Neiti Etsivä kirjoitti:Tätä ongelmaa yhteiskunnasta ei poista minkäänlainen tiukennettu aselaki eikä sekään että suomen mielenterveystyöhön käytettäisiin rajaton määrä eurojaSuurin vahinko on tapahtunut jo aikaa sitten eikä sitä millään terapioilla ja lääkityksillä paranneta. Tää on niin hienoa tää nykymaailman meno ja minkälaista "hyvinvointivaltiota" tässä itsekukin on luomassa.
![]()
Näitä tullaan kyllä taatusti tämän tapaisia jatkossa vaan enemmissä määrin näkemäänTajuaisivat vaan v*ttu vetää siististi itsensä jojoon jos on ongelmia eikä järjestää tällaista suurta murhenäytelmää.
no oli ehkä vähän mauttomasti asia ilmaistu, mutta olen nyt NIIIIN vihainen
![]()
Suomessa eräs hyvin nimeltä tunnettu ja varmasti historian kirjoihin päätynyt jokelalainen lukiolaispoika päätti ottaa mallia, ja kuinkas kävikään. Media myi teemalla ties mitä ja kuinka paljon, kaikkien utealiaiden kauhistelijoiden kysyntään vastatakseen. Nyt sitten jossain joku ehkä pohti oman elämänsä ja tulevaisuutensa olemattomuutta ja keksi miten saada nimensa historian kirjoihin ja hetkeksi kaikkien huulille, joskin post mortem, mutta vähät siitä.
Tässä mediakeskeisessä vartin-julkisuus-hinnalla-millä-hyvänsä-kulttuurissa se todellinen ongelma ehkä piilee jopa niin pitkälle, ettei aselaeilla ja terveyspalveluja kohentamalla saada tällaisia tapauksia estetyksi. Minä siis syytän tekijän ollessa tuonpuoleisessa tätä kummalliseksi vääristynyttä tosi-tv-julkisuuskulttuuria, mediaa ja viime kädessä niitä jolle media työtään tekee, joka siis mediaa seuraa ja sen tuotoksia ostaa eli suurinpiirtein kaikkia, itseni mukaanlukien.