19v. Tuomas Salminen raiskasi ja murhasi 15v. tytön Valkeakoski 25.5.2024

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Re: Valkeakoskelta löytyi 15-vuotiaan tytön ruumis - tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Hattu kirjoitti: Ma Touko 27, 2024 12:41 am Sekoitan soppaa vielä sen verran, että onhan tekijä saattanut muuttaa muualta (kyseenalaista mainettaan pakoon?) eikä olisi paikkakunnalla kovin tuttu hahmo.
▪︎ Etkä syyttä sekoitakaan...
Itse sanoin jo tuolla aiemmin, että jos nyt muuttaisin Valkeakoskelle, niin jo huomenna olisin valkeakoskelainen, vaikka yksikään siellä ei minua tuntisi.
X X X X X
Hattu
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Hattu »

Anoteus kirjoitti: Ma Touko 27, 2024 1:21 am En sulkisi vielä pois mitään nistiäkään, ottaen huomioon tämän päivän tarjonnan.. Eikös ne kuulustelutkin aloitettu vasta myöhemmin? Voisi viitata selviytymiseen.
Näin voi olla. Huumeissa ja humalassa alkaa olla uusi normaali. Tosin muitakin syitä voi olla, kuten epävakaa henkinen tila eli lääkärin tarve, tai tulkin tarve. Mikäli tekijän äidinkieli sattuisi olemaan vaikkapa ruotsi.
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Puukko-Mack kirjoitti: Ma Touko 27, 2024 12:48 am Erikoista, että ollaan näin pitkällä ja tekijän nimeä ei ole kaivettu vielä.
▪︎ Niin...
Ehkä hän onkin vasta äskettäin tuonne muuttanut, eikä kukaan siellä ole hänen tuttavapiiriään.
X X X X X
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Täytyy kyllä olla Valkeakoskella nohevia paikallispoliiseja, koska tuo Kinnunen ei löytäisi edes omaa persereikäänsä ilman keppiä ja peiliä. Tesoman murhaajan hän "sai kiinni" kun tämä itse soitti ensin kahdesti hätäkeskukseen tunnustaakseen, mutta kun kukaan ei uskonut, hän koputti parkissa olleen poliisiauton ikkunaan. Hervannan kiinalaisnaisen murhaaja on Kinnuselta vielä haussa 13 vuoden jälkeen.

Joten kun näinkin nopeasti on asiaan päästy, siellä on täytynyt jonkun tehdä asioita oikein.

Nimen pimennossa säilymiseen on oikeastaan vain kaksi järkevää vaihtoehtoa.

Yksi: Kukaan ei tiedä tämän tyypin olleen paikalla. ei välttämättä juhlinut ysiluokkalaisten porukassa eikä näyttänyt naamaansa kaupungilla. Jos on siellä pusikossa väijyskellyt, on saattanut äitimuori luulla, että poikakulta on unessa omassa huoneessaan. Tai sitten asuu yksinään, eikä kukaan aidosti tiennyt hänen olleen paikalla. Poliisi teletietojen ja somen avulla saavuttanut.

Jos hänessä ei ole maahanmuuttajaverta, tuskin on sitten missään vokissa aikaansa viettänyt tai kuulu paikalllisiin roadmaneihin.

Kaksi: tekijä lasketaan valkeakoskelaiseksi, mutta on muuttanut sinne vasta ihan hiljattain. Näin ollen suurin osa kaupunkilaisista ei edes tiedä hänen olemassaolostaan.

Selittäisi myös tuon kostomielialan julkisen rauhoittelun, koska jos vastauksia ei ala kuulua, kansalla on tapana itse valita syyllisensä ja tehdä johtopäätöksensä. Täälläkin on niin villejä mamuteorioita ollut luettavissa, etten yhtään ihmettele jos siellä on nyt lynkkausmieliala sitä ainoaa paikallista neekeriä kohtaan. Todisteet ja faktat vaan hidastavat hyvää pöhinää, joten on saattanut olla ihan todellinen uhka.
Hattu
Poliisikoira Rex

Kamala, jos tästä lähtee käyntiin joku Samuli Lammi -tyyppinen jatkumo. Semmosiin sarjarikollisiin kun ei tunnu saavan laki mitään otetta. Lyhyet tuomiot, muuttoja eri paikkakunnille ja ulkomaille, nimenvaihtoja, kuka niitä perään vahtii jos ukko on ku kapallinen kirppuja. Noh, toivomme, että valtion koneisto näistäkin joskus jotain oppii ja että tämän hemmon teot jää kertaluonteiseksi.
Herra-P
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Herra-P »

Mä kyllä uskoisin, ettei klo. 02 ole löytöaika, vaan aamun tunnit. Poliisi kertoo saaneensa ilmoituksen kadonneesta tytöstä varhain aamulla ja ystävät ovat löytäneet tytön aamulla. Eiköhän siis ole kuolinaika tutkimuksin päätelty tuonne 00-02 välille.

Isä tai äiti on alkanut aamuvarhaisella soitella kavereita läpi, ja kun nämä eivät tiedä tehnyt katoamisilmoituksen.
Kaverit on sijaintitietojen perusteella löytäneet ruumiin.

Äärimmäisen surullinen tapaus tämä on, toivittavasti tekijä jaa mahdollisimman pitkän tuomion tai päätyy vankimielisairaalaan.
Sanie
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Sanie »

Haarahaukka kirjoitti: Ma Touko 27, 2024 12:08 am Minua kiinnostaisi tietää, missä se/ne sisätiloissa otetut Snapchat kuvat on otettu? Onko niillä yhteys epäiltyyn? Se voisi selittää nopeaa kiinniottoa, koska tytön kavereilla on saattanut olla tietoa asiasta.
Eiköhän ne ole otettu Puistogrillillä, missä uhri on viimeisenä nähty. Kuvista päätellen tuolla grillillä on myös sisätilat, sekä muutamia istumapaikkoja sisätiloissa.
Celsius kirjoitti: Ma Touko 27, 2024 1:33 am Mutta silti tiedot olisi tärkeitä onko ruumista esim.liikuteltu kuolinajan jälkeen ja silloinkin silminnäkijähavainnot olisi ensiarvoisen tärkeitä myös kuolinhetken jälkeen. Siksi pidän todennäköisenä löytymistä klo 02 mennessä.
Jos ruumis olisi löytynyt klo 02 mennessä, niin poliiseja olisi vilissyt tuolla koko yön. Tietääkseni poliisit tulivat vasta aamulla vanhempien katoamisilmoituksen ja uhrin kavereiden hätäpuhelun jälkeen.
Viimeksi muokannut Sanie, Ma Touko 27, 2024 2:04 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hattu
Poliisikoira Rex

Aikajana, mahdollinen tekoväline ja tapahtumakuvaus olisi kyllä kiinnostavia tietoja, mutta tuskin tullaan saamaan julkisuuteen. Eiköhän tämä käsitellä suljetuin ovin ja vain tuomiolauselmasta tulee julkinen. Jollei kukaan lähiomaisista halua asiaa julkisuudessa avata ja miksipä haluaisi. Ellei sitten varoittavana esimerkkinä, että näinkin voi käydä turvallisessa Suomenmaassa.

Ja ei, en halua repostella uhrin kokemuksilla ja kärsimyksillä, vaan em. Asiat kiinnostaa koska ne kertovat tekijästä aika paljon.
Kuhanhaistelen
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Kuhanhaistelen »

Uhri ei ole lähettänyt kuvaansa puistogrilliltä, vaikka aluksi kuulin niin. Kävin itse tänään paikan päällä ja sellaista taustaa ei grillillä ole, joka kuvassa näkyy.
En myöskään ole varma onko tämä 0.31 näkemäni viesti viimeinen uhrin lähettämä. Olen ainoastaan itse nähnyt sen tuohon aikaan. Onhan hän voinut lähettää sen jälkeen viestejä muillekin.
tuomittumurhasta
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja tuomittumurhasta »

Olis mielenkiintoinen saada tuon uhrin viimeiseksi jääny snäppikuva tänne spekuloitavaksi. Täällähä porukka selvitti Klemolankin tapauksessa puun latvoista jonkun kuvan sijainnin.

Surullinen tapaus, toivottovasti jossain on parempi paikka johon tyttö nyt pääsi.
Sanie
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Sanie »

Kuhanhaistelen kirjoitti: Ma Touko 27, 2024 2:30 am Uhri ei ole lähettänyt kuvaansa puistogrilliltä, vaikka aluksi kuulin niin. Kävin itse tänään paikan päällä ja sellaista taustaa ei grillillä ole, joka kuvassa näkyy.
En myöskään ole varma onko tämä 0.31 näkemäni viesti viimeinen uhrin lähettämä. Olen ainoastaan itse nähnyt sen tuohon aikaan. Onhan hän voinut lähettää sen jälkeen viestejä muillekin.
Eli olet siis uhrin lähipiiriä ja olet nähnyt hänen viestin ko. yönä?
Kuhanhaistelen
Scooby-Doo

tuomittumurhasta kirjoitti: Ma Touko 27, 2024 2:54 am Olis mielenkiintoinen saada tuon uhrin viimeiseksi jääny snäppikuva tänne spekuloitavaksi. Täällähä porukka selvitti Klemolankin tapauksessa puun latvoista jonkun kuvan sijainnin.

Surullinen tapaus, toivottovasti jossain on parempi paikka johon tyttö nyt pääsi.
Kuvasta ei näy kuin varmuus, että uhri on sisätiloissa. Kuten jo alkupäässä ketjua kerroin, niin kuvassa on jääkaappi/pakastin taustalla ja kuvassa iloinen tyttö.
Tessu
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Ahmedi kirjoitti: Su Touko 26, 2024 9:13 pm
Tessu kirjoitti: Su Touko 26, 2024 9:12 pm Mihin niitä nimiä edestarvitsee?
Kostoonko?
Minulle on aivan se ja sama kuka on joku tekijä jossain tapauksessa ja kuka uhri,jos on samanlaista uhoamista kuin täältä saa lukea niin yhtään en ihmettele jos ei nimiä kerrottaisikaan.
Se ketä tuommoiset tapahtumat koskettaa saavat kyllä tarvitsemansa tiedot asiasta ja me muut ei niillä paljoa mitään tehdä,tuttuja kun ei tuommoset minullekkaan ole.
Mitä sä täällä roikut jos ei kiinnosta?Meitä muita kiinnostaa.
Taitaa olla sen verran kieroon kasvanutta porukkaa täällä että en kohta taidakkaan roikkua...
Hyvin huomaa kommenteista jo missä mennään ja mikä on tarkoitus,aika moni on korttinsa jo paljastanu,ties mitä kyttäreitä näilläkin sivuilla lie kun kovin uteliasta on...
Alkaa menee välille Suomi24.Ylilauta mitä juttuja niistä kuullu.
Sitten kun itse kommentoi väärin onkin bannia tulossa,mahtavaa.
Kuhanhaistelen
Scooby-Doo

Sanie kirjoitti: Ma Touko 27, 2024 2:57 am
Kuhanhaistelen kirjoitti: Ma Touko 27, 2024 2:30 am Uhri ei ole lähettänyt kuvaansa puistogrilliltä, vaikka aluksi kuulin niin. Kävin itse tänään paikan päällä ja sellaista taustaa ei grillillä ole, joka kuvassa näkyy.
Eli olet siis uhrin lähipiiriä ja olet nähnyt hänen viestin ko. yönä?
En ole lähipiiriä. Olen koko ajan sanonut, että en tiedä onko vieläkin myöhemmin lähetettyjä viestejä olemassa. Luehan nyt koko topa. Mutta viimeisen kuvaviestin olen nähnyt klo 0.31. Samoin sitä edeltävästä klo 0.30 lähetetystä viestistä on minulla kk.
Lue hyvä ihminen kaikki sivut, niin ei tartte kysellä jo kerrottuja asioita.
K9Wifey
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

Nimenomaan..
Oot joutunut kauheen pommituksen kohteeksi ja hyvin jaksanu vastailla kyl.
Sisätila, jääkaappi, iloinen tyttö. Mutta ei grillillä. Joka sitä paitsi tsisinkin mennä kiinni puolen yön aikaan, ja kaverit _luulivat_ hänen lähteneen kotiin. Mutta, hän ei lähtenyt. Vaan menikö esim. tappajan luo, vielä silloin hyvissä fiiliksissä. Sitten tapahtui jotain ikävää - voisiko se olla sittenkin vaikka sisätiloissa? Sitten paniikki, ruumis kyytiin (19 vee luulis olevan kortti) - jos nyt pidetään pidätettyä syyllisenä, ja ruumiin heivaus lähimpään puskaan.

Eipä tuolla jääkaapilla kauheasti ole merkitystä, ellei joku Gorenje satu olemaan. Sen sijaan snäppi antaa tiedon, missä tyttö on ollut. Jos oli sijainti päällä.
Vastaa Viestiin