Jättäkää sukulaiset rauhaan. Todella vammaista saalistaa rikosten yhteydessä heitä, joilla ei ole osaa tai arpaa itse tekoon. Ei sisaruksilla, eikä vanhemmillaMillavaan kirjoitti: To Touko 30, 2024 1:19 pm Itsekin olin tullut siihen tulokseen että veli on a.s. Nyt etsin vanhempia koska kukaan ei niistä täällä mitään kerro. Löysin yhden joka mätsää siitä että muuttanut-21 milloin tämä tuomaskin mut en vedä vielä siitä johtopäätöksiä koska niin hemmetin yleinen sukunimi tosiaan.
19v. Tuomas Salminen raiskasi ja murhasi 15v. tytön Valkeakoski 25.5.2024
-
WalkingDisaster
- Adrian Monk
Re: Valkeakoskelta löytyi 15-vuotiaan tytön ruumis - tutkitaan tappona
Jos (ja kun) tämä nyt kuristukseksi paljastuu, niin eikö tätä todella päästä murhana ajamaan, vaikka sama jätkä on aiemmin kertonut haaveilevansa naisen kuristamisesta (ja ollut siitä kuulustelussakin)? Tämä alkaa vaikuttaa kaikessa yksinkertaisuudessaan siltä, että se pitkäaikainen fantasia/suunnitelma on nyt toteutettu.Vellihousu kirjoitti: To Touko 30, 2024 1:31 pm Voin vahvistaa kuulleeni samaa. Vahvat kuristusjäljet olleet että heti huomannut. Puhelin löytynyt ensin 200m päästä ja siitä tienneet ruveta etsimään alueelta tarkemmin. Yhden tienoilla odotettu kotiin palaavaksi, kuudelta löytynyt.
- poliisikoiran pentu
- Olivia Benson
On kyllä kiinnostava arvoitus sinänsä. Mitä itse tiedän naistenvihaajia IRL niin he ovat yleensä äitiensä palvomia "olet parempi kuin muut"- tyyliin kasvatettuja. Äiditkin jonkinlaisia piilosovinisteja. Ja samaan aikaan kaikkia lähi- ja "ulkopiirinkin" naisia ja tyttöjä kohdellaan huonosti ja väheksyvästi. Ja sitten kun näille palvotuille tulee vastoinkäymisiä tai on vain huono päivä ja ketuttaa niin roskaämpärikin on heti tiedossa: naiset ja tytöt. Heihin voi purkaa estoitta kaiken. Ei ole täyttä ihmisarvoa.Roachlake kirjoitti: To Touko 30, 2024 11:16 am -- Tulevat kuitenkin ilmeisesti päällepäin "normaaleista" olosuhteista, joten pistää miettimään, että mitä oikein tapahtunut...
Äitiensä nujertamat reagoivat usein enempi sisäänpäin kuten masennuksella.
Sitä en sitten tiedä mitä tämän ongelmatapauksen perheessä on tapahtunut. Kammottava teko, silkkaa pahuutta. Luulisi, että murhankin tunnusmerkit voisivat täyttyä.
Tuo tunneli lienee noin 200m päässä löytöpaikasta eli oliko puhelin jäänyt sinne? Tyttö ehkä ottanut kuvan tai snäpännyt vanhemman kuvan juuri siksi, koska kokenut turvattomuutta, mutta koska kotiin lyhyt matka (alle 500m?) ei ehkä ole kenellekään soittanut, jos siinä vaiheessa vaikka vain vasta nähnyt epäillyn. Ehkä pelännyt kuitenkin jo silloin ja epäilty käynytkin kimppuun heti kuvan lähettämisen jälkeen?
Löytöaika kuulostaa oudolle (klo 6), koska klo 02-06 väliseltä ajalta ei pyydetä havaintoja. Luulisi, että vaikka tapahtuma-/kuolinaika olisi tiedossa, haluttaisiin alueelta havaintoja mm.tekijän mahdollisista liikkeistä myös tuon klo 02 jälkeiseltä ajalta.
Löytöaika kuulostaa oudolle (klo 6), koska klo 02-06 väliseltä ajalta ei pyydetä havaintoja. Luulisi, että vaikka tapahtuma-/kuolinaika olisi tiedossa, haluttaisiin alueelta havaintoja mm.tekijän mahdollisista liikkeistä myös tuon klo 02 jälkeiseltä ajalta.
Viimeksi muokannut Celsius, To Touko 30, 2024 1:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joka kerta, kun on tapaus tai artikkeli naisten kokemasta ahdistelusta, seksuaaliväkivallasta tai väkivallasta, ilmaantuu joukko miehiä ja noita mielensäpahoittajia by proxy vollottamaan miesvihasta. On vaan pakko viedä keskustelu pois itse aiheesta ja keskityttävä miesten tunteisiin. Uhrien kohtalot ja tunteet on sivuutettava, samoin niiden, jotka joutuvat pelkäämään miehiä. Tottakai 15- vuotiaan teinitytön seksuaalimurha aiheuttaa tytöissä ja naisissa pelkoa. Sitä pelkoa sitten kutsutaan virheellisesti miesvihaksi, vaikka sen tarkoitus on suojautua ja opettaa muita (esim. tyttölapsiaan) suojautumaan tuollaiselta kohtalolta, jos se on mahdollista.sepeliepeli kirjoitti: To Touko 30, 2024 12:44 pm
Jos jutun pointti vielä herran vuonna 2024 on "NOT ALL MEN", niin harvinaisen väsynyttä kirjoittelua aiheesta. Ihan kuin kukaan ikinä olisi edes sanonut, että kaikkia miehiä syyllistettäisiin, mutta Ukkolaahan ei se kiinnosta. Täytyy saada klikkejä ja olla pick me girl.
Epäilty tekijä on siis jonkin sortin uusperheestä. Ovatko hänen ne hänen sisaruksensa täyssisaruksia vai puolisisaruksia? Jos puolisisaruksia, niin joskus tuollaisessa kuviossa lapsi/ nuori voi kokea ettei saa tarpeeksi huomiota (se voi olla totta tai ei) ja alkaa kerjätä sitä käyttäytymällä huonosti ja rötöstelemällä. Se, että epäilty julkaisi kuristusfantasiansa ja myöhemmin vielä kuvan kiinniottoa koskevista papereista Ylilaudalle, vaikuttaa myös huomion hakemiselta, tahallista provosointia. Ei ole nyt päänsilittelyä, että voi voi kun saattaa olla väärinymmärretty reppana; vain kuvottava ihmisjäte tekee tuollaisen teon.
- Sarjahurmaaja
- Jack Bauer
Kun olin itse 2000-luvulla yläasteella koulussani oli useampi 14-15-vuotias tyttö joilla oli täysi-ikäisiä tai lähemmäs parikymppisiä poikaystäviä. Koulun viereisellä parkkipaikallakin kokoontui jotain amiksia ja bemarien takapenkit oli aina väärällään yläasteikäisiä tytyjä enkä oikein usko että siellä aina hirveästi suojaikärajoista oltaisiin välitetty.koulutuspäällikkö kirjoitti: To Touko 30, 2024 1:28 pmMiten laki suhtautuu nuorten seurustelusuhteisiin tämän valossa? Yleensä sanotaan että tytöt kehittyvät poikia nopeammin, ja se että alle 16-vuotiaalla tytöllä on vaikka 18-vuotias poikaystävä ei liene kovin epätavallista.Lapsenraiskauksen tunnusmerkistö täyttyy, jos on sukupuoliyhteydessä alle 16-vuotiaan kanssa.
En usko että kaikki tuollaisen ikäeron omaavista suhteista edes tulisi vanhempien tietoon jotka voisivat vaatia niistä jotakin seuraamuksia vaan enimmäkseen tapaukset joihin liittyy hyväksikäyttöä, raiskauksia tms.
Enkä oikein tiedä tuosta "tytöt kehittyvät nopeammin"-jutusta. Murrosikä taitaa alkaa tytöillä aikaisemmin mutta en usko että se antaisi henkiselle kehitykselle mitään varaslähtöä. 16-vuotiaskin on usein vielä aivan täysi tyhjäpää-bimbo.
Viimeksi muokannut Sarjahurmaaja, To Touko 30, 2024 2:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mua kiinnostaa yksi ainoa asia enää ja se on mitä tämän kaverin vanhemmat on tehneet työkseen. Mun ei tarvi levitellä heidän tietojaan minnekään, haluan vaan ymmärtää millaiset olot kotona on ollut.WalkingDisaster kirjoitti: To Touko 30, 2024 1:35 pmJättäkää sukulaiset rauhaan. Todella vammaista saalistaa rikosten yhteydessä heitä, joilla ei ole osaa tai arpaa itse tekoon. Ei sisaruksilla, eikä vanhemmillaMillavaan kirjoitti: To Touko 30, 2024 1:19 pm Itsekin olin tullut siihen tulokseen että veli on a.s. Nyt etsin vanhempia koska kukaan ei niistä täällä mitään kerro. Löysin yhden joka mätsää siitä että muuttanut-21 milloin tämä tuomaskin mut en vedä vielä siitä johtopäätöksiä koska niin hemmetin yleinen sukunimi tosiaan.
Laki on molemmille sukupuolille sama. Jos seurustelukumppani on about samaa ikää niin näitä käsitellään eri tavalla. Mutta jos 20 v äijä on 15 v tytön kanssa on se eri asia. Ja mitä tällä Salmisen tekemällä jutulla on tekemistä seurustelun kanssa?koulutuspäällikkö kirjoitti: To Touko 30, 2024 1:28 pmMiten laki suhtautuu nuorten seurustelusuhteisiin tämän valossa? Yleensä sanotaan että tytöt kehittyvät poikia nopeammin, ja se että alle 16-vuotiaalla tytöllä on vaikka 18-vuotias poikaystävä ei liene kovin epätavallista.Lapsenraiskauksen tunnusmerkistö täyttyy, jos on sukupuoliyhteydessä alle 16-vuotiaan kanssa.
Kukaan ei voi varmuudella poissulkea, etteikö kasvatuksella ja kodilla voisi olla suurtakin osaa siinä miksi toi jannu kasvoi niin vinoon ja päätyi tekoon. Tietty kukaan muu ei oo vastuussa hänen teosta, mutta ymmärrän täysin kiinnostuksen vanhempia kohtaan.WalkingDisaster kirjoitti: To Touko 30, 2024 1:35 pm Jättäkää sukulaiset rauhaan. Todella vammaista saalistaa rikosten yhteydessä heitä, joilla ei ole osaa tai arpaa itse tekoon. Ei sisaruksilla, eikä vanhemmilla
Nämä tilanteet on huomioitu ns. rajoitussäännöksellä (RL 20:17): "Lapsenraiskauksena, seksuaalisena kajoamisena lapseen tai lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei pidetä tekoa, joka ei loukkaa kohteen seksuaalista itsemääräämisoikeutta ja jonka osapuolten iässä sekä kypsyydessä ei ole suurta eroa."koulutuspäällikkö kirjoitti: To Touko 30, 2024 1:28 pmMiten laki suhtautuu nuorten seurustelusuhteisiin tämän valossa? Yleensä sanotaan että tytöt kehittyvät poikia nopeammin, ja se että alle 16-vuotiaalla tytöllä on vaikka 18-vuotias poikaystävä ei liene kovin epätavallista.Lapsenraiskauksen tunnusmerkistö täyttyy, jos on sukupuoliyhteydessä alle 16-vuotiaan kanssa.
-
Lomallelompsis
- Lauri Hanhivaara
V. E. E.TheWatcher kirjoitti: Ke Touko 29, 2024 9:17 pm Mä luin viimeksi tätä palstaa kun tässä oli 13 sivua. Nyt on 108.
Yritin jo kymmenen sivua etsiä uhrin nimeä, en löytänyt. Voisko joku laittaa vaikka sivun missä se onTekijän nimi löytyi kyllä.
Tai vaikka viestillä, jos ei tänne sitä uudelleen haluta laittaa.
Kiitos.
https://vsco.co/vendiemilia/gallery
Mun mielestä vanhempien työ ei kerro kotioloista juuri mitään. Mua kiinnostaa enemmän, että millaiset ihmiset kyseessä. Onko kasvatus ollut rajatonta, onko oireileville pojille yritetty saada apua, onko vanhemmat kyenneet olemaan turvallisia aikuisia lapsille, onko alkoholismia jne. Vanhemmat eronneet, ovatko eronneet riitaisasti? Joskus katkerat eroisätkin siirtää katkeruuttaan naisia kohtaan omille lapsilleen. Millainen äitisuhde pojalla on ollut? Ne naisvihasta kärsivät miehet, joihin oon ite törmännyt, on kaikki kärsineet jonkinlaisista naisen tekemistä hylkäämiskokemuksista, joko oman äidin tai rakkauden kohteen. Ja ne haavat on monilla miehillä niin syvällä, että kantavat niitä mukanaan koko aikuisiänkin.Millavaan kirjoitti: To Touko 30, 2024 1:57 pm Mua kiinnostaa yksi ainoa asia enää ja se on mitä tämän kaverin vanhemmat on tehneet työkseen. Mun ei tarvi levitellä heidän tietojaan minnekään, haluan vaan ymmärtää millaiset olot kotona on ollut.
”Uhrin perheen tueksi on perustettu muistotili, jonka tarkoituksena on auttaa perhettä tässä vaikeassaHerra-P kirjoitti: To Touko 30, 2024 10:55 am Kukahan tuon keräyksen on pystyyn pistänyt?
Googlella ei löydy mitään tietoa, facessa tuo jossain pyörii, mutta itse en löytänyt.
elämäntilanteessa. Näin surullisessa ja järkyttävässä
tilanteessa perheen pitää päästä hoitamaan omaa
surutyötään ilman ylimäräisiä huolia. Perheelle tulee
tapahtuman jälkihoidon seurauksena paljon erilaisia
ennakoimattomia kustannuksia. Tällaisia ylimääräisiä kuluja
voi tulla vielä pitkänkin ajan kuluttua.
Kiitos kaikille keräykseen osallistuville. Taloudellisella tuella
on perheelle suuri merkitys, ja näin autatte yhteisömme
jäseniä selvitymään tämän suuren surun keskellä. Voit
kunnioittaa uhrin muistoa auttamalla perhettä, ja tehdä
lahjoituksen omavalintaisella avustussummalla muistotilille:
FI20 5494 0920 2823 67 - Lämmin kiitos lahjoituksestasi ja ajatuksestasi perheen hyväksi.
Keräysluvan numero: RA/2024/915
Pienkeräys voidaan järjestää ajalla 29.5.-28.8.2024, ja keräykseen voi osallistua koko Suomessa Ahvenanmaata
lukuun ottamatta.
Keräysluvassa ilmoitettu keräyksen varojen ensisijainen
käyttötarkoitus on henkirikoksen uhrina menehtyneen tytön
perheen arjen tukeminen ja auttaminen vaikeassa elämäntilanteessa sekä uhrin sisarusten tukeminen.
Keräysluvassa ilmoitettu keräyksen varojen toissijainen
käyttötarkoitus on Naisten Linja Suomessa ry.
Keräystä koskevissa asioissa voit olla yhteydessä
pienkeräyksen järjestäjiin Outi Rantanen, Mia Markkanen ja
Heli Kaarre sähköpostilla: [email protected] /
Lahjoitusta tehdessäsi merkitse maksun saajaksi: Outi
Rantanen ja viestiosaan keräysluvan numero: RA/2024/91”
Mä todella toivon tätä samaa!! Aiempi "kännissä ja läpällä" - homma on todellakin nyt toteutettu ja sen on pakko jotenkin osoittaa suunnitelmallisuutta.Roachlake kirjoitti: To Touko 30, 2024 1:38 pm Jos (ja kun) tämä nyt kuristukseksi paljastuu, niin eikö tätä todella päästä murhana ajamaan, vaikka sama jätkä on aiemmin kertonut haaveilevansa naisen kuristamisesta (ja ollut siitä kuulustelussakin)? Tämä alkaa vaikuttaa kaikessa yksinkertaisuudessaan siltä, että se pitkäaikainen fantasia/suunnitelma on nyt toteutettu.
Toi 200m väli puhelimen ja uhrin välillä tuntuu tosi pitkältä. Puhelin lienee tippunut siinä kohtaa kun on tekijään törmännyt, joko säikähdyksestä tai sit on tippunut hyökkäyksen vuoksi. Onkohan paikalla ollut mitään raahausjälkiä vai onko tyttö siirtynyt uhattuna ihan vapaaehtoisesti? Joka tapauksessa tuo puhelimen etäisyys tukee sitä seikkaa, että tyttö on selvästi joutunut äkillisen hyökkäyksen kohteeksi.
-
Lomallelompsis
- Lauri Hanhivaara
Veikkaan että kevään ylilauta uhkauksen jälkeen on ollut jo ex.Tyttöystävä.Anoteus kirjoitti: To Touko 30, 2024 12:53 am Onko tuo tyttöystävä vain puhetta? Vai onko hänet nähty vaan naispuolisen esim. kaverin kanssa?
Naisista valehtelijoita on aina ollut, kun eivät kehtaa myöntää..
Miettikää nyt omalle kohdalle jos poikaystävä lisää tällaista nettiin ja ilmoittaa ajattelevansa näin:
https://aijaa.com/KXK8DJ
Yhtä paha, kuin poikaystävä paljastuis pedofiiliksi.