19v. Tuomas Salminen raiskasi ja murhasi 15v. tytön Valkeakoski 25.5.2024

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
poliisikoiran pentu
Olivia Benson

Re: Valkeakoskelta löytyi 15-vuotiaan tytön ruumis - tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja poliisikoiran pentu »

Amy kirjoitti: Pe Touko 31, 2024 12:54 pm Jätkä oli fantasiounut naisen kuristamisesta, tällä tuskin on mitään tekemistä koulun kanssa. Ja ruumis ois asuinalueella varmasti löytynyt sunnuntaina joka tapauksessa, joten tuskin paikalla mitään liittymää kouluun.
Voi olla. Tarkoitin kuitenkin, että tämä on saattanut olla hänen tarkoituksensa ja tavoitteensa, että kouluun menijät löytäisivät vasta maanantaiaamuna. Niin epätodennäköistä kuin se onkin, ettei jo lauantaina tai sunnuntaina, mutta eihän hän muutenkaan mikään tarkka suunnittelija ollut. Toinen vaihtoehto on, että hän halusi vain yleistä vahinkoa ja karseita muistoja nimenomaan koulun lähelle. No, siinä "onnistuikin".

Tekopaikka saattoi olla syrjempänä, löytöpaikka lähempänä pyörätietä ja koulua...
Lady Willows
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Lady Willows »

Lapsen menettämisen jälkeen on vanhempi takuulla työkyvytön ja pitkään. Joku ei ehkä palaudu siitä koskaan. Olen kuitenkin käsittänyt, ettei Suomen järjestelmä hyväksy sitä syyksi sairauslomalle, ehkä viikon, sen jälkeen on saatava lääketieteellinen diagnoosi, jolla voidaan myöntää sairaslomaa. Lisäksi vähävaraisen saama hautajaisavustus on pieni ja kiven alla, lähipiirissä isä menetti narkkipoikansa ja haki hautajaisavustusta, liki vuosi siinä meni, kavereilta lainasi hautajaisrahat odotellessaan Kelan pompoteltavana..paperia sieltä, paperia tuolta, ei kuulu meille, ensin varattoman narkin pesänselvitykset.. Aika heikkoa on lapsensa menettäneen voimat taistella virastojen ja lakimääräisten asioiden kanssa, kaiken selvittämisessä on vielä tiukat määräajat ja itse pystyy tuskin hengissä pysymään ja muistakin lapsista pitäisi huolehtia.
2+2=5, hyvin suurilla kakkosen arvoilla.
Morrissey: "So how can anybody say
They know how I feel
The only one around here who is me
Is me"
Amy
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Amy »

poliisikoiran pentu kirjoitti: Pe Touko 31, 2024 1:32 pm
Amy kirjoitti: Pe Touko 31, 2024 12:54 pm Jätkä oli fantasiounut naisen kuristamisesta, tällä tuskin on mitään tekemistä koulun kanssa. Ja ruumis ois asuinalueella varmasti löytynyt sunnuntaina joka tapauksessa, joten tuskin paikalla mitään liittymää kouluun.
Voi olla. Tarkoitin kuitenkin, että tämä on saattanut olla hänen tarkoituksensa ja tavoitteensa, että kouluun menijät löytäisivät vasta maanantaiaamuna. Niin epätodennäköistä kuin se onkin, ettei jo lauantaina tai sunnuntaina, mutta eihän hän muutenkaan mikään tarkka suunnittelija ollut. Toinen vaihtoehto on, että hän halusi vain yleistä vahinkoa ja karseita muistoja nimenomaan koulun lähelle. No, siinä "onnistuikin".

Tekopaikka saattoi olla syrjempänä, löytöpaikka lähempänä pyörätietä ja koulua...
Kuulostaa kyllä todella kaukaa haetulta, varsinkin kun hän on ite ilmeisesti koulunsa käynyt eri kaupungissa. En usko teolla olevan mitään tekemistä koulun kanssa.
Mymmeli77
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Mymmeli77 »

Ai nyt on sitten väärin surtu? Joku kirjoittaa someen, joku ottaa aikalisän matkustamalla hetkeksi muualle, joku taas juttelee jokaisen kanssa, joka jaksaa kuunnella. Ei se kotona hämärässä verhot kiinni ja ulkomaailma pois sulkien ole ainoa oikea tapa. Suru on hyvin henkilökohtainen kokemus, ja jokainen käy surun vaiheet läpi itselleen sopivalla tavalla.
Time you enjoy wasting is not wasted time
Asseri2000
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Asseri2000 »

xella.adora kirjoitti: Pe Touko 31, 2024 8:33 am Tappajan omaisiin en ota kantaa mutta älkää postatko tänne mitään "sydäntäsärkevä IG -postaus" uhrin isosiskolla -settiä. Sellainen ei kuulu meille eikä MInfoon. Annetaan uhrin läheisten nyt surra ja olla rauhassa.
Sen verran otan tähän sun kommenttiin kantaa koska minähän tuon sydäntäsärkevän-kommentin kirjoitin ja pitkän harkinnan jälkeen sen myös julkaisin tänne koska tämä kyseinen IG on ensinäkin julkinen ja sitä kuvaa on moni myös jakanut omissa stooreissaan sekä kuvan alla eilen jo oli yli 900 kommenttia joten tuskin tein mitään syntiä asiassa. Uskon että perhe haluaakin huomioa tällä surullisella tapahtumalla. Ja hienoa että näin on. Jospa tämä avaisi meidän kaikkien silmiä siitä millä mallilla Suomessa on asiat sekä naisten asema. Tyttö koki kamalimman kohtalon mitä ajatella saattaa. Emmekä koskaan tule tätä tapausta unohtamaan.
Amy
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Amy »

Asseri2000 kirjoitti: Pe Touko 31, 2024 1:46 pm
xella.adora kirjoitti: Pe Touko 31, 2024 8:33 am Tappajan omaisiin en ota kantaa mutta älkää postatko tänne mitään "sydäntäsärkevä IG -postaus" uhrin isosiskolla -settiä. Sellainen ei kuulu meille eikä MInfoon. Annetaan uhrin läheisten nyt surra ja olla rauhassa.
Sen verran otan tähän sun kommenttiin kantaa koska minähän tuon sydäntäsärkevän-kommentin kirjoitin ja pitkän harkinnan jälkeen sen myös julkaisin tänne koska tämä kyseinen IG on ensinäkin julkinen ja sitä kuvaa on moni myös jakanut omissa stooreissaan sekä kuvan alla eilen jo oli yli 900 kommenttia joten tuskin tein mitään syntiä asiassa. Uskon että perhe haluaakin huomioa tällä surullisella tapahtumalla.
Tähän vielä lisäyksenä, että osa uhrin läheisistä on pyytänyt jakamaan päivityksiään.
Cratum
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Cratum »

Cadi John kirjoitti: Pe Touko 31, 2024 1:12 pm
Cratum kirjoitti: Pe Touko 31, 2024 11:38 am
Mr.Belvedere kirjoitti: Pe Touko 31, 2024 11:31 am Sitä mietin myös miten asianajaja Eemeli Saros nukkuu yönsä. Ilmeisesti myös rahanahne empatiakyvytön kokkari, joka pystyy hymyssä suin puolustamaan tuota saastaa ja nauraa makeasti matkalla pankkiin. Yhteiskunta maksaa koko lystin.
Samaa ihmettelen, mukavaa profiloitua murhaajan puolustajaksi näin selkeän syyllisyyden tapauksessa. Miten kehdannut edes vastaanottaa tämän jutun puolustuksen. Itse jos toimisin tällaista julkisesti puolustamassa, niin ainakin puoliso, lapset ja tuttavat jättäisi.
Outoa ajattelua. Mieti jos itse olisit tilanteessa jossa sua syytetään jostain mutta et saa asianajajaa. Sitäpaitsi mä luulen, ettei avustajilla ole sanavaltaa kieltäytyä jos heidät tehtävään valitaan.

Penttilän asianajaja sanoi et avustajan tehtävä ei ole tuomita henkilöä. Niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaa niin on työ muiden joukossa.
Ihme kohdistavaa luulottelua sulla. Asianajaja kun olisi saatavilla vain aitoon apuun silloin kun rikosta ei ole tehnyt, eikä lieventääkseen patologisten kusipäiden tuomioita tehdyistä asioista.
sarppa83
Alokas

Viesti Kirjoittaja sarppa83 »

Mistä sen siskon postauksen oikein löytää? Olen koittanut googlettaa ja etsiä FB ja IGt eri nimillä mutta ei vaan löydy.
Amy
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Amy »

xella.adora kirjoitti: Pe Touko 31, 2024 2:00 pm
Jospa lukisit mun kaikki viestit joissa todetaan juuri se, minkä nyt totesit itse? Pahoittelinkin tätä asiaa jo aiemmin tänään kerran, kun tein oletuksen että kyseessä oli varmaan yksityinen julkaisu. Jospa lukisit kaikki tänään kirjoittamani kommentit (löytyy mun profiilin kautta mikäli et tiennyt) niin ehkä huomaat että olen (luonnollisesti) täysin uhrien perheen puolella. Hyvää viikonloppua sinullekin.
Ööö miks sä kohdistat tän mulle? Mun vastaus ei ollut sulle.
Che Guevara II
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Che Guevara II »

Amy kirjoitti: Pe Touko 31, 2024 12:58 pm Nyt on Nokialla löytynyt jonkun nuoren ruumis läheltä jotain koulua! Onko Nokia ja Valkeakoski lähellä toisiaan? Vaikka tuskin nää liittyy, eiköhän oikee tekijä oo jo kopissa. Mutta kylläpä kaatuu nyt sillä suunnalla nuoria.
Luin samaa. Myös nuori, kuten Valkeakosken tapaus. Ikävää, surullista. Ja outoa, että:
Sisä-Suomen poliisin rikoskomisario Marko Peltonen kieltäytyi kommentoimasta lehdelle poliisin tutkintaa lainkaan.
En revolución, los métodos han de ser callados; y los fines, públicos.
Celsius
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Celsius »

Nyt on tullut lisää tietoa ja tappona tutkitaan myös tuota toista tapausta. Siitä oma ketjunsa täällä.
Blackened
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Blackened »

Ajatelkaa jos tämä hyypiö ja Julius Kivimäki perustaisivat rikollisliigan.
Roadkill666
Remington Steele
Paikkakunta: There's no more room in hell, then the dead will walk the earth

Viesti Kirjoittaja Roadkill666 »

sarppa83 kirjoitti: Pe Touko 31, 2024 2:01 pm Mistä sen siskon postauksen oikein löytää? Olen koittanut googlettaa ja etsiä FB ja IGt eri nimillä mutta ei vaan löydy.
Luet ketjun läpi, niin löydät tarvittavat vihjeet. Niin minäkin tein.
xella.adora
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja xella.adora »

Asseri2000 kirjoitti: Pe Touko 31, 2024 1:46 pm
Sen verran otan tähän sun kommenttiin kantaa koska minähän tuon sydäntäsärkevän-kommentin kirjoitin ja pitkän harkinnan jälkeen sen myös julkaisin tänne koska tämä kyseinen IG on ensinäkin julkinen ja sitä kuvaa on moni myös jakanut omissa stooreissaan sekä kuvan alla eilen jo oli yli 900 kommenttia joten tuskin tein mitään syntiä asiassa. Uskon että perhe haluaakin huomioa tällä surullisella tapahtumalla. Ja hienoa että näin on. Jospa tämä avaisi meidän kaikkien silmiä siitä millä mallilla Suomessa on asiat sekä naisten asema. Tyttö koki kamalimman kohtalon mitä ajatella saattaa. Emmekä koskaan tule tätä tapausta unohtamaan.
Jospa ensitöiksesi lukisit mun kaikki viestit joissa todetaan juuri se, minkä nyt totesit itse? Pahoittelinkin tätä asiaa jo aiemmin tänään kerran, kun tein oletuksen että kyseessä oli varmaan yksityinen julkaisu. Jospa lukisit kaikki tänään kirjoittamani kommentit (löytyy mun profiilin kautta mikäli et tiennyt) niin ehkä huomaat että olen (luonnollisesti) täysin uhrien perheen puolella. En mä nyt voi olla ainoa johon kohdistetaan jokin noitavaino yhden kommentin :D takia jota vielä pahoittelin erikseen (ja tietysti kirjoitin sen alkuperäisenkin kommentin *hyvää tarkoittaen* ja osittain siksi koska yleensä aiemmin MInfossa ei tuollaisia kommentteja ole hirveästi ollut). Voin vielä poistaakin erikseen sen alkuperäisen kommentin, jos se helpottaa? Hyvää viikonloppua sinullekin.
"All I know is that I know nothing"
- Socrates
Schimanski
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Schimanski »

Amy kirjoitti: Pe Touko 31, 2024 12:58 pm Nyt on Nokialla löytynyt jonkun nuoren ruumis läheltä jotain koulua! Onko Nokia ja Valkeakoski lähellä toisiaan? Vaikka tuskin nää liittyy, eiköhän oikee tekijä oo jo kopissa. Mutta kylläpä kaatuu nyt sillä suunnalla nuoria.
Kummastakin kaupungista löytyy paperitehdas ja molemmat sijaitsevat Tampereen läheisyydessä, mutta ihan eri suunnissa joten ei niillä mitään yhteistä ole. Tuskin tämä Nokian tapaus liittyy millään tavalla tähän Valkeakosken tapaukseen vaikka ei kai nykyään voi sitäkään täysin pois sulkea. Tämä Valkeakosken psykopaatti oli kaikesta päätellen hyvinkin yksinäinen nörtti joka pyöri kaljapäissään kaikenlaisilla epämääräisillä keskustelufoorumeilla.
Vastaa Viestiin