Kuortane: Juopunut 15-vuotias tyttö yritti ajaa ihmisen hengiltä traktorilla
Re: Kuortane: Juopunut 15-vuotias tyttö yritti ajaa ihmisen hengiltä traktorilla
Ja arvatenkin tälle tekijälle myönnetään ajokortin koelupa 17-vuotiaana, pääsee siten jatkamaan likvidointejaan.
Tuskin tästä sakkoja kummempaa seuraa.
Tuskin tästä sakkoja kummempaa seuraa.
- Mind Over Matter
- Martin Beck
Re: Kuortane: Juopunut alaikäinen yritti ajaa ihmisen hengiltä traktorilla
Ja ylilaudalla mustasukkaisuuden aiheuttamaa kaikki.Makunsamenettäjä kirjoitti: To Kesä 06, 2024 11:41 am Vauvapalstalla huhutaan, että kyseessä olisi ollut kosto tytön kiusatun poikaystävän puolesta.
Re: Kuortane: Juopunut 15-vuotias tyttö yritti ajaa ihmisen hengiltä traktorilla
Pohojanmaalla on hyvää emäntäainesta. Tulevalla aviomiesoletetulla on leppoosat oltavat kun akka pitää jöötiä jos ja kun ei itse osaa. Tosin kannattaa aseet ja raktorit piilottaa kun emännällä on vauhti-ilta....tai ehkä muuten vaan ei tullut oltua kyllin nöyrästi. Selekäsaunakin voi tulla, iliman saippuaa. Son sellaasta ku ottaa pikkutampparin. Kymmenen vuaren päästä son kasvanu kunnon jyräksi. Ku meirän suvun naisethan(kaan) ei alja ketään kumarelemahan...paitti peilikuvaansa. Tätä asennetta on tullut nähtyä. Ja voisin uskoskella friidunkin taustalta löytyvän.
Jos joku aikuinen tekisi saman, siitä tulisi helpolla tapon yritys. Annetaanko nyt sukupuoli- ja sukualennusta pahoinpitely-yritykseksi?
Nuorten pahoinvointi; sitä oli ennenkin. Nyt ei vaan vaadita ottamaan vastuuta omista teoista ja käyttäytymisestä
Kaikki selitetään jonkun muun teoilla, tekemättä jättämisillä tai jollain muulla syyllä. Mutta ei sillä , että pitäisi opetella itsehillintää!
Tämä paapominen on kyllä ylittänyt kaikki järjelliset mittasuhteet. Taideterapiaa kaikille vaan. Ei mitään PALKITSEVAA tekemistä. Palkitsevalla tarkoitan sitä, että oikeasti on huomannut saaneensa aikaan jotain hyödyllistä ja näkyvää.Eikä se tarkoita jotain tiktokissa yms näkymistä.
Sit pikku vitsi;
Ai että oliko minulla lapsena vaikeaa? Oli,mutta henki säilyi. Kuunneltiinko sinua? Ei. Otettiinko tarpeesi huomioon?
tarpeita lapsella..Oliko lapsuutesi turvallinen?Joskus,muuten meidän normiarki.Entä aikuistuminen,kuinka se sujui? No tota tota noinnii,mielestäni ihan hyvin.....ettei jääny niinku kesken. Koskas sä muutitkaan pois kotitalosta ja vanhemmiltasi? Se oli noin kaksi vuotta sitten kun täytin 50v, äitee vuokras mulle oman asunnon että on mulla nyt lämmintä.Kun se ei enää jaksa kantaa niin paljon puita ja lämmittää ja mua aina paleli.
Jos joku aikuinen tekisi saman, siitä tulisi helpolla tapon yritys. Annetaanko nyt sukupuoli- ja sukualennusta pahoinpitely-yritykseksi?
Nuorten pahoinvointi; sitä oli ennenkin. Nyt ei vaan vaadita ottamaan vastuuta omista teoista ja käyttäytymisestä
Kaikki selitetään jonkun muun teoilla, tekemättä jättämisillä tai jollain muulla syyllä. Mutta ei sillä , että pitäisi opetella itsehillintää!
Tämä paapominen on kyllä ylittänyt kaikki järjelliset mittasuhteet. Taideterapiaa kaikille vaan. Ei mitään PALKITSEVAA tekemistä. Palkitsevalla tarkoitan sitä, että oikeasti on huomannut saaneensa aikaan jotain hyödyllistä ja näkyvää.Eikä se tarkoita jotain tiktokissa yms näkymistä.
Sit pikku vitsi;
Ai että oliko minulla lapsena vaikeaa? Oli,mutta henki säilyi. Kuunneltiinko sinua? Ei. Otettiinko tarpeesi huomioon?
Re: Kuortane: Juopunut alaikäinen yritti ajaa ihmisen hengiltä traktorilla
Tarkkaavaisimmat tenavat ehkä huomasivatkin että kyse oli mun uskomuksesta asian suhteen, ei mistään oikaisusta, ja uskonasiat ovat aina olleet haastavia mulle.damfin kirjoitti: To Kesä 06, 2024 4:15 pmYmmärrän kyllä sen innostuksen kun välillä löytää viestin jonka sisältöä pääsee oikaisemaan, mutta usein kannattaa varmistaa oman oikaisunsa paikkansapitävyys ettei joutuisikin itse oikaisun kohteeksiL'amourha kirjoitti: To Kesä 06, 2024 11:07 amEnpä usko että tuolla olisi ollut joku Zetorien kokoontumisajo, veikkaan traktorimönkijää.damfin kirjoitti: To Kesä 06, 2024 10:30 am
Tyttö ollut pahalla päällä, onkohan mopopoika sanonut ilkeästi?![]()
Tuossa olisi ollut kyllä kaikki ainekset pahempaankin lopputulokseen ja hengenlähtöön, mutta silti tuo tavallaan hieman naurattaa, varsinkin kun riehuja on ollut tyttö traktorin puikoissa, ilmeisesti vielä omalla traktorilla liikenteessä![]()
![]()
Kyllä täällä kehä kolmosen ulkopuolella tosiaan usein näkee nuorisolla ihan oikeita isoja traktoreita ajopeleinä, vaikka toki nuo traktorimönkijätkin on nykyisin yleistyneet.
Nuori tyttö traktorin puikoissa onkin jo hieman harvinaisempaa, mutta ihan hienoa nähdä että tuokin on alkanut jo yleistyä, voimaahan noiden hallinta ei nykyisin tarvitse, kunhan ymmärtäisivät että kiukustuessaan sillä isolla traktorilla voi saada pahaakin jälkeä aikaan.
Jos olen oikeasti tietävinäni jonkin asian toisin, tuon siihen kyllä mukaan jotain muutakin näytettävää kuin pelkän höpinäni.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä
-
Hilmamummo
- Scooby-Doo
Tuostahan on tosiaan video ainakin aamulla oli Iltalehdes. Hulluksi kaikki on mennyt.
Kunnioita vanhempiasi.
-
IronMikeDyson
oisko iso John Deere, kun tuon vihreä kone. 2 mopedia jyräsi. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010479811.html
Tuota vauhtia kun liikkuu traktori niin kerkiäähän siitä alta pois jos vaan haluaa välttää allejäämisen.
Että vaarallisemmistakin tilanteista on tullut videoita nähtyä...
Että vaarallisemmistakin tilanteista on tullut videoita nähtyä...
-
Sivustahuutelija
- Sofia Karppi
Poikakaverin ja toisen pojan tappelusta oli tämä pirttihirmu hirmustunut.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/79f4 ... b220e7c702
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/79f4 ... b220e7c702
Selkkauksen taustalla on tytön hermostuminen siitä, että hänen kaverinsa ja poikaystävänsä ajautuivat tappeluun hieman aiemmin samana iltana.
Nuorisojoukko oli tovia aiemmin viettänyt aikaa Kuortaneen urheiluopistolla. Yhdeksännellä luokalla olleen teinitytön poikaystävä ja kaveri alkoivat tapella.
– Sitten mulla meni siinä jotenkin hermot sitä mun kaveria kohtaan. Se alotti sen riidan. Sitten mä poistuin paikalta. Lähin ite traktorilla ku mä olin niin hätänen, tyttö kertoi poliisille kuulusteluissa myöhemmin.
Jaahas, eli pienet riidat selvitetään nykyisin tappamalla toinen osapuoli..? Aikuinen taksikuskikin puukotti matkustajaa, kun ei ollut rahaa maksaa kyytiä. Alakoulussa omat ongelmat ratkaistaan ampumalla luokkakavereita randomisti. Ei taida auttaa tähän tilanteeseen edes aseiden kieltäminen, kun vielä jää kuitenkin puukot ja traktorit jäljelle. Mitähän seuraavaksi?
Se on hyvä että alakaa tapahtuu ja puukot heiluu ja aseet paukkuu kun villissä lännessä ja päättäjät vaan veroja kiristää.
Kohta kansa tappaa toinen toisensa ja Putini hymyilee kuinka tyhmiä ollaankaan heeh!
Saa sitte siirtää rajaa iha rauhassa.
Noin siinä käy kun me täällä ite vaan riehutaan ja mksi ihmeessä??
Kohta kansa tappaa toinen toisensa ja Putini hymyilee kuinka tyhmiä ollaankaan heeh!
Saa sitte siirtää rajaa iha rauhassa.
Noin siinä käy kun me täällä ite vaan riehutaan ja mksi ihmeessä??
- Oikeus ennen kaikkea
- James Bond (Daniel Graig)
Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeus tuomitsi 15-vuotiaan tytön tapon yrityksestä ehdolliseen vankeuteen
Teko tapahtui viime joulukuussa huoltoaseman parkkipaikalla Kuortaneella. Tyttö koitti ajaa traktorilla pojan päälle.
Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeus tuomitsi 15-vuotiaan tytön tapon yrityksestä ehdolliseen vankeuteen.
Tyttö sai tuomiot myös törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja rattijuopumuksesta nuorena henkilönä.
Hän sai vuoden ja kymmenen kuukauden ehdollisen vankeusrangaistuksen. Lisäksi tyttö saa ehdollisen vankeuden lisäksi kuusikymmentä tuntia yhdyskuntapalvelua.
Tyttö kiisti syytteen tapon yrityksestä nuorena henkilönä.
Teko tapahtui viime joulukuussa Kuortaneella.
Tyttö on syyttäjän mukaan ensin potkaissut pojan mopon kumoon, jonka jälkeen hän on yrittänyt ajaa 16-vuotiaan pojan päälle traktorilla. Poika onnistui väistämään traktorin viime hetkellä.
Traktori osui kuitenkin pojan mopoon ja toiseen traktoriin.
Syytteen mukaan tyttö olisi tämän jälkeen yrittänyt ajaa uudelleen poikaa päin vielä kaksi kertaa.
Poliisi tavoitti tytön myöhemmin kotoaan ja otti hänet kiinni.
https://yle.fi/a/74-20095438
Teko tapahtui viime joulukuussa huoltoaseman parkkipaikalla Kuortaneella. Tyttö koitti ajaa traktorilla pojan päälle.
Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeus tuomitsi 15-vuotiaan tytön tapon yrityksestä ehdolliseen vankeuteen.
Tyttö sai tuomiot myös törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja rattijuopumuksesta nuorena henkilönä.
Hän sai vuoden ja kymmenen kuukauden ehdollisen vankeusrangaistuksen. Lisäksi tyttö saa ehdollisen vankeuden lisäksi kuusikymmentä tuntia yhdyskuntapalvelua.
Tyttö kiisti syytteen tapon yrityksestä nuorena henkilönä.
Teko tapahtui viime joulukuussa Kuortaneella.
Tyttö on syyttäjän mukaan ensin potkaissut pojan mopon kumoon, jonka jälkeen hän on yrittänyt ajaa 16-vuotiaan pojan päälle traktorilla. Poika onnistui väistämään traktorin viime hetkellä.
Traktori osui kuitenkin pojan mopoon ja toiseen traktoriin.
Syytteen mukaan tyttö olisi tämän jälkeen yrittänyt ajaa uudelleen poikaa päin vielä kaksi kertaa.
Poliisi tavoitti tytön myöhemmin kotoaan ja otti hänet kiinni.
https://yle.fi/a/74-20095438
-
Aizerbaidzan
- Angus MacGyver
Tapon yrityksestä ehdollista ja yhdyskuntapalvelua? Minä en tällaista rangaistusta tässä tapauksessa ymmärrä, mutta enpä minä ole lakeja säätänyt ja rangaistuskäytäntöä ollut luomassa.
No, toivotaan, että tyttö ottaa "kovasta rangaistuksesta" nyt opikseen, eikä hänestä tarvitse kuulla myöhemmin rikosuutisten yhteydessä.
No, toivotaan, että tyttö ottaa "kovasta rangaistuksesta" nyt opikseen, eikä hänestä tarvitse kuulla myöhemmin rikosuutisten yhteydessä.
-
Huutaja Jaana
- Horatio Caine
Jo on taas vittu tuomio.
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
Enemmän täällä: IltalehtiHumalainen 15-vuotias tyttö yritti tappaa kaverinsa traktorilla
Tyttö kertoi olleensa todella vihainen. Vaasan hovioikeus piti käräjätuomion voimassa.
Tekoaikaan 15-vuotias teinityttö yritti ajaa traktorilla pojan yli joulukuussa 2023 Etelä-Pohjanmaan Kuortaneella. Vaasan hovioikeus hylkäsi vastikään tytön valituksen, joten käräjäoikeuden tuomio jää voimaan.
...
Tyttö valitti tuomiostaan hovioikeuteen. Vaasan hovioikeus toimitti asiasta pääkäsittelyn joulukuussa. Oikeus piti poliisin esitutkinnassa tytölle esittämiä kysymyksiä osin johdattelevina, mutta tällä ei ollut vaikutusta lopputulokseen.
Hovioikeus katsoi käräjäoikeuden tavoin, että tyttö syyllistyi tapon yritykseen. Mikäli poika ei olisi luopunut mopostaan, hän olisi todennäköisesti jäänyt kohtalokkain seurauksin ison ja painavan traktorin alle.
Valitus hylättiin. Käräjäoikeuden tuomiota ei muutettu.
20.1.2025 19:10
Toisinaan puukotus on tapon yritys ja toisinaan törkypitely, vaikka yleisesti on tiedossa, että yksikin isku voi tappaa. Niin no; mutku ei ollu tarkotus tappaa....syyllistyi tapon yritykseen...
Ihan kuin Husun taksikyyti, jossa puhui paskaa, koska ......olleensa todella vihainen...
Husun vihaisuus ei antanut aihetta enempään. Ei siinä kyllä ketään yritetty tappaa, vaan taas kerran haukkua suomalaisia rasisteiksi....olin vihainen, hän toteaa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!