19v. Tuomas Salminen raiskasi ja murhasi 15v. tytön Valkeakoski 25.5.2024

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Re: Valkeakoskelta löytyi 15-vuotiaan tytön ruumis - tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Mä palaan hetkellisesti noihin perintötekijöihin.
On hyvin mahdollista, että tekijä & 2007 veljensä on ’hulluutensa’ perinyt isältään ja tämä juurikin syynä siihen, ettei äiti ole halunnut lasten pitävän yhteyttä isäänsä.

Täällä ei tunnu kenelläkään olevan omakohtaista kokemusta ’vaikeasta lapsesta’.

Varmasti yksi syy siihen, että tekijä asui vielä kotona, on se, että vanhempi kyllä yrittää kaikkensa.
Toinen oli sijoitettuna muualle, joten ehkä ajatus oli, että tilanne rauhoittuu, kun pojat erotetaan toisistaan.

Mulla on lähipiiristä kokemus siitä, kuinka kiltti sm-tason urheilija ajautui 17-vuotiaana selkäkipujen takia lääkityksen seurauksena huumeiden käyttäjäksi. Vanhemmat fiksuja, varakkaita ja aivan ihania.
Vuosia kestänyt helvetti lapsen takia johti avioeroon, mutta tänäpäivänä lapsi on kunnollinen, opiskellut ja hyvässä työssä.

Kaikkensa tekivät. Jopa pyysivät huostaanoton, kun omat voimat ja taidot ei riittänyt.

Silloin kun asiat lähtee menemään totaalipieleen, on vanhempi tuollaisen teini-aikuisen edessä aika voimaton, koska et voi lukita kellariin ja fyysinen kurittaminen on kielletty.

Kokeilkaa kerran, niin tiedätte.

Ps ei ne tatskat tee ihmisestä kriminaalia. Yllättävillä ihmisillä on tatuointeja. Piilossa.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
RinTinTin
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja RinTinTin »

Cadi John kirjoitti: Pe Kesä 07, 2024 4:21 pm
Juiceman kirjoitti: Pe Kesä 07, 2024 3:36 pm Luulen itse että teko on tapahtunut todella yllättäen eikä uhrilla koskaan ollut mahdollisuutta juosta pakoon. Jos uhri olisi pystynyt juoksemaan pakoon edes vähän matkaa sen jälkeen kun tajuaisi että tekijä yrittää joko raiskata tai tappaa, niin luulisi että siitä olisi syntynyt semmoset hädän huudot että ainakin joku lähistöllä olisi kuullut. Ja kun uhri kuoli tekijä otti puhelimen että sitä ei heti paikannettaisi suoraan tapahtumapaikalle.
Samaa mieltä. Silloin olisi luullut APUA huudot kuuluvan läheisiin taloihin tai näin itse huutaisin jos juoksisin jotain karkuun. Nuoret on yleensä niin liimattu katse kännykkään ja saattoi olla kuulokkeet päässä (speku) niin tekijä pääsi yllättämään.
Minäkin veikkaan, että hyvinkin ollut luurit päässä ja siksi tekijä päässyt aikalailla täysin yllättämään. Lisäksi olen lähes satavarma, että se lähtitaloihin kuulunut ”vertahyytävä huuto” on nimenomaan liittynyt tähän tapaukseen. Ihan kamala juttu kaikkinensa.
Hagert
Alokas

Viesti Kirjoittaja Hagert »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Pe Kesä 07, 2024 10:41 pm Mä palaan hetkellisesti noihin perintötekijöihin.
On hyvin mahdollista, että tekijä & 2007 veljensä on ’hulluutensa’ perinyt isältään ja tämä juurikin syynä siihen, ettei äiti ole halunnut lasten pitävän yhteyttä isäänsä.

Täällä ei tunnu kenelläkään olevan omakohtaista kokemusta ’vaikeasta lapsesta’.

Varmasti yksi syy siihen, että tekijä asui vielä kotona, on se, että vanhempi kyllä yrittää kaikkensa.
Toinen oli sijoitettuna muualle, joten ehkä ajatus oli, että tilanne rauhoittuu, kun pojat erotetaan toisistaan.

Mulla on lähipiiristä kokemus siitä, kuinka kiltti sm-tason urheilija ajautui 17-vuotiaana selkäkipujen takia lääkityksen seurauksena huumeiden käyttäjäksi. Vanhemmat fiksuja, varakkaita ja aivan ihania.
Vuosia kestänyt helvetti lapsen takia johti avioeroon, mutta tänäpäivänä lapsi on kunnollinen, opiskellut ja hyvässä työssä.

Kaikkensa tekivät. Jopa pyysivät huostaanoton, kun omat voimat ja taidot ei riittänyt.

Silloin kun asiat lähtee menemään totaalipieleen, on vanhempi tuollaisen teini-aikuisen edessä aika voimaton, koska et voi lukita kellariin ja fyysinen kurittaminen on kielletty.

Kokeilkaa kerran, niin tiedätte.

Ps ei ne tatskat tee ihmisestä kriminaalia. Yllättävillä ihmisillä on tatuointeja. Piilossa.
Kiitos tästä! Kolikolla on myös kääntöpuoli, mitä monikaan tällä palstalla oleva ei ole osannut ottaa huomioon.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Samaa mieltä olen ollut tuosta huudosta alusta asti.
Eikö haastattelun antanut henkilö asunut löytöpaikan lähellä ja ajoitti huudon juurikin tuonne puoli yhden paikkeille.

Kuuluu varmasti sarjaan ”tutkinnallisista syistä” ja eikä se nyt omaisille ole kiva tietää, että viimeinen asia oli karmiva huuto.
Toisaalta nyt myös suojataan huudon kuullutta siltä samalta vihalta, mitä tekijän perhe on saanut osakseen.

Ikävä kyllä me enää harvoin reagoidaan asioihin, vaikka olisi kuinka hyytävää ääntä tai näkyä.
Itse olen kyllä vähän poikkeus….johtuen ehkä täällä oleilusta 🫢
tytti59
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja tytti59 »

Whicher kirjoitti: To Kesä 06, 2024 8:54 pm
Celsius kirjoitti: Ke Kesä 05, 2024 5:49 pm Tunnelin seinää ehkä mahdollisesti erehdytty luulemaan jääkaapiksi spekuissa?
Kuka luulee tällaista seinää jääkaapiksi? Edes spekuissa.

pipe.png

Edit: Oho, olikin sitten tullut yhdessä illassa aika paljon viestejä väliin. Jääköön nyt silti koska täällä ei taida olla yhtään kuvaa siitä millainen se alikulkutunneli on. Jos olen oikein ymmärtänyt paikan päällä käymättä niin tämän pitäisi olla aika lähellä.
Tunneli löytyy sivulta 84. Mutta uhrin viimeinen snäppi ei kyllä sieltä ole. Jääkaappikuva löytyy myös ketjusta mikä oletettavasti viimeinen kuva mikä lähetetty monille
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Tutkinnalla on varmasti tiedossa tarkkaan mikä on viimeinen snäppi ja mistä.

Jos tuo jääkaappikuva ei ole vika, onko mahdollista, että Vendi olisi yrittänyt ottaa hämärässä kuvia niin, että seuraaja näkyy?

Jossain viestissä oli ettei viimeisissä snäpeissä ollut puhetta.

Olisiko koittanut viestiä seuraajasta, mutta tekijä ei pimeyden takia erotu kuvista?
…..ellei kuvia yritä jotenkin tarkentaa…
En itseasiassa tiedä mitä he poliisissa tekevät.
….toivottavasti kaikkensa. Koska kuvatodiste, heikkokin olisi raskauttava todiste.

(Ja sori, jos olen pihalla. Olen koittanut seurata ketjua, mutta minulle vaikeaa tyttölasten äitinä. Vaikka ovatkin vanhempia kuin Vendi.)
tytti59
Hercule Poirotin viikset

bob kirjoitti: Pe Kesä 07, 2024 4:00 am
Loistavaa työtä! Vielä on usko minfoon sittenkin jäljellä (mikä alkoi jo horjua kun luki kymmeniä sivuja Vesan huudoista, vaikka poliisi oli jo todennut että ne eivät liity tapaukseen).
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Vielä on usko minfoon sittenkin jäljellä (mikä alkoi jo horjua kun luki kymmeniä sivuja Vesan huudoista, vaikka poliisi oli jo todennut että ne eivät liity tapaukseen)
Mikä tämä juttu ”Vesan huudoista” on?
Olen yrittänyt lukea ja lukea, mutta tuo oli nyt minulle uusi.
tytti59
Hercule Poirotin viikset

Miss Holmes #1 kirjoitti: La Kesä 08, 2024 12:48 am
Vielä on usko minfoon sittenkin jäljellä (mikä alkoi jo horjua kun luki kymmeniä sivuja Vesan huudoista, vaikka poliisi oli jo todennut että ne eivät liity tapaukseen)
Mikä tämä juttu ”Vesan huudoista” on?
Olen yrittänyt lukea ja lukea, mutta tuo oli nyt minulle uusi.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/val ... #gs.aizmqe
tytti59
Hercule Poirotin viikset

Tarkennetaan edellistä, tarkoitin Vesan kuulemia huutoja eikä Vesan huutoja. Väsyaivot. Noh, kaikki varmaan ymmärsi pointin. Koskahan tapauksesta tiedoitetaan lisää? Muistanko oikein, että ensi viikolla saattaisi jotain tietoa tulla?
TerribleBoy
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja TerribleBoy »

tytti59 kirjoitti: La Kesä 08, 2024 1:07 am Tarkennetaan edellistä, tarkoitin Vesan kuulemia huutoja eikä Vesan huutoja. Väsyaivot. Noh, kaikki varmaan ymmärsi pointin. Koskahan tapauksesta tiedoitetaan lisää? Muistanko oikein, että ensi viikolla saattaisi jotain tietoa tulla?
11.6 taitaa olla päivä, joka mainittiin kun Salminen vangittiin. En ole varma, mutta poliisi saattaa tuolloin tiedottaa jotain.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Ja mistä tytti päättelet, ettei huudot oikeasti liity tapaukseen?
Poliisilla on oikeus valehdella, jos sillä suojataan tutkintaa tai omaisia.

Haluaisitko sinä itse lukea iltapäivälehtien lööpeistä, että lapsesi on kirkunut hulluna juuri ennen raakaa kuolemaansa?

No et.

Ja juuri siksi on kerrottu, ettei tuo liity tapahtumaan.

Aika jännä, että huudeilla kirkuu joku, mutta murhaaja murhaa rauhassa. Samaan aikaan.
Murhaaja ei häiriinny, eikä kirkuja näe mitään.
Uskomaton yhteensattuma.
tytti59
Hercule Poirotin viikset

Aikajana ei tunnu täsmäävän, sekä eräs nainen kertoi fbryhmässä (naistenhuone) huudon tulevan koirastaan mikä kohtasi toisen koiran tiellä. Vahvisti ajan ja sanoi olevan karmean kuuloista. Ketjun alussa mielestä tuon naisen viesti.
Ja kieltämättä minustakin todella sattuma, että tuollainen karmiva tapahtuma ja samana iltana nuo huudot. Ainahan sekin mahdollista, että Vesa muistaa huudon ajan väärin tai tuo viimeinen snäp 00.32 ei pitäisi paikkaansa. Poliisi vahvistanut kuitenkin että uhrin puhelimella ei ole avattu enää mitään viestejä 00.32 alkaen jos oikein muistan🤔
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

.
.
.
No hups hups…

Koiran huuto vs ihmisen huuto on vähän eri.

Jos ilves tappaa peuraa tai jänistä, kuuluu ihmismäinen kirkuna/huuto.
Jänis -> vauva
Peura -> isompi lapsi

Aika yllättävää, että ihminen sakottaisi lähialueella yleensäkin liikkuvan koiran äänen kuulemaansa ’kirkunaan’.

Mielestäni tässä nyt ’suojataan tutkintaa’ (ja omaisia) niin pahalta kuin se kuulostaakin.
Jos olisin tutkiva, tekisin samoin ennen kuin kaikki on selvillä. Ihan pelkästään tuskan vähentämiseksi.

Elämä on v***u ihan sairaan raakaa nykyään. Ennen pystyi liftaamaan selviämällä hengissä, pystyi kävelemään yöllä kotiin.

Maailma on oikeasti muuttunut niin nopeaksi ja vaativaksi, etten yhtään ihmettele ettei kaikki pysy mukana.

Mä muistan ilolla 80-luvun lopun työelämää, kun kukaan ei vielä pahemmin stressannut mistään ja elämä oli hauskaa, rentoa, leppoista ja kivaa. Kiirettä ei oikeasti ollut siten kuin tänään.

Tää on nykyinen ylivaativa ja nopea somen täyttämä maailma syö ihmiset. Niin lapset, kuin kasvattajat.
Minusta.
perusporilaine
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja perusporilaine »

Vai että poliisit valehtelisivat huudon asiaan liittymättömäksi suojellakseen omaisia. Mulle samoja lääkkeitä, kiitos.
Puheenjohtaja kirjoitti:Ma Touko 04, 2026 5:36 am Seli seli. Matut vittuun. Joka maasta.
Vastaa Viestiin