Noista on aina vähän vaikea tehdä mitään johtopäätöksiä olisiko avannut vai eikö. Se voi myös riippua siitä keneltä niitä viestejä tulee.. mullakin on just äsken avaamatta pari snäppiä eri kavereilta vaikka just laitoin muulle kaverille viestiä. Ja jos on laittanut viestiä vaikka kotiin, et ”sori, oon vähän myöhässä mut tulossa” kotiinpäin sillon 1.20 niin sehän on voinut mennä vaikka tavallisena tekstarina.Siinä tapauksessa poliisi haluaisi tietoja pakenemisesta samalta reitiltä kuin missä se on kertonut uhrin ja epäillyn tallentuneen kameroihin - ei kuulosta mielestäni uskottavalta tai todennäköiseltä.
Aikajanaan osuisi, että uhri lähtenyt jossain kohtaa puoliltaöin X:n luo ja sieltä kotiin n. 1.20, jolloin myös lähettänyt väitetyn viimeisen viestinsä ja sitten kohdannut tekijänsä sekä rikos tapahtunut n. 1.40-2.00.
Jos olisi UHRI ITSE vielä lähettänyt klo 1.20 viestin niin olisi myös avannut klo 00.37 viestit.
Eli kaikkein tärkeimmät faktat aikajanasta löytyy uhrin puhelimesta, ja senhän poliisi sai haltuunsa jo tekopäivän aamuna. Noita havaintoja varmasti kaivataan tekijän poistumisen osalta ja myös sen selvittämiseksi onko tekijä seurannut uhria miten pitkään ja mistä lähtien.
Jos väitetään että Tuomas Salminen on saalistanut uhria ja seurannut tätä, se pitä pystyä myös oikeudessa todistamaan. Muuten lopputulos on se, että ”olin menossa samaan suuntaan”.