19v. Tuomas Salminen raiskasi ja murhasi 15v. tytön Valkeakoski 25.5.2024

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Pesukarhu
Jane Marple

Re: Valkeakoskelta löytyi 15-vuotiaan tytön ruumis - tutkitaan tappona

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Siis tuo 1:40-2:00 oli väli miltä poliisi halusi havaintoja. Toimittelijan oma lisäys oli se että teko olisi tapahtunut tuona aikana. Ihmettelin että millaset vanhemmat laittaa 15-vuotiaalle kotiintuloajaksi 2:00, kunnes huomasin että se tosiaan oli toimittelijan oma lisäys.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
poliisikoiran pentu
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja poliisikoiran pentu »

^ Kun yksi käsittää väärin niin pian toinenkin...Tässä ketjussa ei ole pitkään aikaan syyllistetty uhrin vanhempia (mikä olisikin julmaa). On vaan yritetty kyseenalaistaa Iltalehden tuoretta väitettä, että teko olisikin alkanut vasta klo 1.40.
Violet Crawley
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Violet Crawley »

Schimanski kirjoitti: Ke Kesä 12, 2024 8:08 am
bob kirjoitti: Ke Kesä 12, 2024 12:42 am
Mä ymmärsin poliisin reittikuvauksesta, että sillä ei tarkoiteta uhrin kulkureittiä juuri tuossa järjestyksessä vaan tuolta väliltä tuolta ajalta halutaan havaintoja. Kaapelintieltä kääntyminen Naakantielle ei ole mitenkään looginen. Ei kotimatkalla eikä oikein edes karkuun juostessa. Ja alikulun läpi löytöpaikalle juoksukaan ei edes vie metrinkään vertaa Naakantietä pitkin. Alikululle meneminen ei edes onnistu tästä Kaapelintien suunnasta muuten kuin hyppäämällä monen metrin pudotuksen tieltä kaiteen yli alas (no menee siinä se pieni umpeen kasvanut kinttupolku josta pääsee - jos saivarrella haluaa).
Toisaalta myöskään edes sinne Kaapelintien alkupään risteykseen kävelemisessä torilta tullessa ei ole mitään järkeä, koska tekee aikamoisen koukkauksen. Naakantien eteläpuolelle lle on mun ymmärtääkseni täytynyt päätyä Jyräänmäen kautta, koska se on kaikin puolin käyttökelpoisempi reittivalinta. Naakantien risteyksen ja torin väliset havainnot mä uskoisin liittyvän paikalta poistumisen kartoittamiseen.
Tuo Naakantie on kyllä sekoittava elementti. Jotain sielläkin on poliisin arvion mukaan tapahtunut, mutta en kyllä lähde näillä tiedoilla arvailemaan mitä on tapahtunut. Se sijaitsee kuitenkin tekopaikan läheisyydessä joten onhan siellä voinut tapahtua vaikka mitä.

Kun itse tuossa kaupungissa teininä asuin ja Raikkaalla kävin kavereita moikkaamassa, niin minä menin sinne ja takaisin aina juurikin sieltä Kaapelintien alkupään kautta, mutta minä kyllä liikuin yleensä fillarilla (sinne monttuun ajaessa saa hyvät vauhdit kumpaankin suuntaan) :mrgreen: Ei tuo kierto kuitenkaan niin iso ole etteikö sitä joku voisi myös kävellessä käyttää varsinkin yöaikaan ja varsinkin jos on 15-vuotias tyttö ja yksin liikkeellä.
Tekopaikalta on muutamia metrejä Naakantielle. Jos epäilty on poistunut Naakantielle, lähtenyt vasemmalle ja palannut Kaapelintielle siihen naakannotkoon.

Ja mitä reittiin tulee niin samaa reittiä minäkin menin teininä raikkaalle. Sääksmäentieltä käännyin kaupalta(nyk. K Market) vasemmalle Kaapelintielle, siitä mäkeä alas notkoon ja toista ylös, ja koululta oikealle. Koulun takaa vievä pyörätie kiersi mun kannalta ns. väärään suuntaan. En tiedä missä V asui, joten hänelle se on voinut olla oikea suunta. Jos on lähtenyt notkosta sitä kolmen metrin pikkupolkua pyörätielle aikeissa lähteä sitä oikealle, mutta onkin joutunut lähtemään karkuun vasemmalle kohti alikulkua.
Humans are the most violent animals on this planet.
Zeizei
Alokas

Viesti Kirjoittaja Zeizei »

En nyt jaksa selata kaikkia sivuja läpi joten jos mulle joku jossain kohtaa kysymyksiä esitti, niin pahottelut etten oo vastannu. Enkä nytkään jaksa spekuloida sen enempää siitä vanhasta aiheesta. Sen verran haluan täsmentää, että en ole sukua enkä kuulu lähipiiriin, pätee sekä uhriin että tekijään.
Mutta sitten itse asiaan (en tiedä onko jo täällä ollut näitä tietoja ja juttuja esillä, pahoittelut jos on). Itse teosta tai tekopäivästä ei oo hajuakaan.

Mutta siis kiinniottopäivänä Tuomas oli ainakin ihan normaalisti ollut kotona, ihan kun mitään ei olis tapahtunukkaan. Melko kylmä "ihminen" kun pystyy tolleen oleen.. Eli siis helposti olis poliisit voinu jo vaikka aamusta käydä kotoo nappaamassa, jos olis sillon jo ollut asiat siinä pisteessä et olis voinu pidättää.

Tää sijoitettu veli, Aleksi, oli kotilomilla (en tiiä onko oikee termi, mutta kotona kuitenkin) ainakin kiinniottopäivänä. Pojat oli yhessä lähteny ehtoolla sääksmäentien nesteelle (pikkolo) ostaan limpparia. Tuomas oli matkalla laittanu äidilleen viestiä, että pistää rahaa et saavat juotavaa. Äippä laitto rahaa ja Tuomas vastas kiitos. Kotimatkalla pojat sitte raudoitettiin sääksmäentiellä. Ne oli vielä lähtiessään jättäny avaimet kotioveen, että pääsee takasin sisälle, mutta seuraava kuka niistä ovista kulki oli poliisi joka saapu paikalle kertoon, että nyt on pojat napattu.

Ja siis nää Tuomaksen ja äidin väliset viestittelyt ja muut on ihan tietoja, ei mitään mutuilua tai spekua. Lähteitäni en ala paljastaan, koska ei tähän asiaan liity, mutta luottoluokitus tiedoille on todella kova.

Ja ihan semmosena "hauskana" tietona vielä, että tossa pidästilannekuvassa mitä lehdistössäkin jaetaan, niin toi punapaitanen kaveri on Aleksi, ei suinkaan Tuomas. Eli ihan väärällä henkilöllä "mainostetaan" tätä tekijää
sikapäivät2020

Viesti Kirjoittaja sikapäivät2020 »

:?: Täällä on sivukaupalla pohdintaa missä on tapahtunut.Mitä hyötyä siitä on täällä kirjoitella.Julma teko on tehty,ja viranomaiset varmasti tietää.Kaverit jotka löytyvät tytön,tietää myös.Mutta onneksi lähipiiri vaikenee asiasta.Koska se ei enää palvele ketään.
undulata
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja undulata »

sikapäivät2020 kirjoitti: Ke Kesä 12, 2024 10:17 am :?: Täällä on sivukaupalla pohdintaa missä on tapahtunut.Mitä hyötyä siitä on täällä kirjoitella.Julma teko on tehty,ja viranomaiset varmasti tietää.Kaverit jotka löytyvät tytön,tietää myös.Mutta onneksi lähipiiri vaikenee asiasta.Koska se ei enää palvele ketään.
Nimenomaan tämä. Samaa vauvakanava ja suoli24 tasoista jankkausta ja vääntöä sivutolkulla. Varsinaista asiaa tässä ketjussa lienee 10 sivua. Tämä tyttö on raiskattu ja kuollut sen seurauksena, kulkureitillä eikä aikataululla pitäisi olla tässä kohtaa mitään väliä ulkopuolisille oman elämänsä Sherlockeille.

Kiinnostavaa on tietää mitä tapahtui ja mikä on kuoleman varsinainen fysiologinen syy. Onko TS toteuttanut kuristamisfantasiansa vai keksinyt incel-kanavilla hilluessaan jotain itselleen messevämpää pillun puutteessa. Sairas incel-paskiainen tämä TS silti on.
The biggest mistake in life is you think you have time. Time is free but it's priceless. You can't own it but you can use it. You can't keep it but you can spend it. Once you've lost it you can never get it back.
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

bob kirjoitti: Ke Kesä 12, 2024 12:42 am
Muukalainen100 kirjoitti: Ke Kesä 12, 2024 12:33 am
damfin kirjoitti: Ti Kesä 11, 2024 9:06 am Tuo poliisin kertoma reitti voisi tarkoittaa sitä että tytön koti on ollut jossain tuolla Naakan koulun eteläpuolella, ja käännös vasemmalle Naakantielle alikulkutunnelin kautta ei kuulunut tytön kotimatkaan, jos tyttö ei tullutkaan Naakantietä pitkin metsikön kautta vaan tuolta Kaapelitieltä.

Eli olisiko tekijä hyökännyt tytön kimppuun siinä Kaapelintien ja Naakantien risteyksen kohdilla, jolloin tytön puhelin tippunut siihen eli jäänyt lähemmäs tytön kotia, tyttö juossut karkuun alikulkutunnelin läpi Naakantietä pitkin kunnes tekijä saanut hänet kiinni tuolla metsikön keskellä?

Tämä siis vain yksi spekulaatio, ei varma tieto, mutta selittäisi sen miksi puhelin löytyi lähempää tytön kotia kuin itse ruumis.
Kuulostaisi aika hyvältä spekulaatiota minusta.
Koska en usko T:n kuljettaneen puhelinta vaan V on tuijottanut puhelinta, puhelin tippunut kun T hyökännyt. V päässyt vielä juoksemaan hetken karkuun, ennen ku T tavoittanut.
Mä ymmärsin poliisin reittikuvauksesta, että sillä ei tarkoiteta uhrin kulkureittiä juuri tuossa järjestyksessä vaan tuolta väliltä tuolta ajalta halutaan havaintoja. Kaapelintieltä kääntyminen Naakantielle ei ole mitenkään looginen. Ei kotimatkalla eikä oikein edes karkuun juostessa. Ja alikulun läpi löytöpaikalle juoksukaan ei edes vie metrinkään vertaa Naakantietä pitkin. Alikululle meneminen ei edes onnistu tästä Kaapelintien suunnasta muuten kuin hyppäämällä monen metrin pudotuksen tieltä kaiteen yli alas (no menee siinä se pieni umpeen kasvanut kinttupolku josta pääsee - jos saivarrella haluaa).
Toisaalta myöskään edes sinne Kaapelintien alkupään risteykseen kävelemisessä torilta tullessa ei ole mitään järkeä, koska tekee aikamoisen koukkauksen. Naakantien eteläpuolelle lle on mun ymmärtääkseni täytynyt päätyä Jyräänmäen kautta, koska se on kaikin puolin käyttökelpoisempi reittivalinta. Naakantien risteyksen ja torin väliset havainnot mä uskoisin liittyvän paikalta poistumisen kartoittamiseen.
Pahoittelut väärästä tien nimestä, eli tarkoitin tuota Kaapelitieltä löytöpaikalle kulkevan kevyenliikenteenväylän risteystä enkä Naakantien risteystä, eli tytön kimppuun olisi hyökätty siinä kevyenliikenteen alikulkutunnelin kohdalla, jolloin tyttö olisi juossut karkuun alikulkutunnelin läpi kevyenliikenteen väylää pitkin tuonne ruumiin löytöpaikan paikkeille
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Täytekakku Koskinen »

Zeizei kirjoitti: Ke Kesä 12, 2024 9:48 am Mutta siis kiinniottopäivänä Tuomas oli ainakin ihan normaalisti ollut kotona, ihan kun mitään ei olis tapahtunukkaan. Melko kylmä "ihminen" kun pystyy tolleen oleen.. Eli siis helposti olis poliisit voinu jo vaikka aamusta käydä kotoo nappaamassa, jos olis sillon jo ollut asiat siinä pisteessä et olis voinu pidättää.

Tää sijoitettu veli, Aleksi, oli kotilomilla (en tiiä onko oikee termi, mutta kotona kuitenkin) ainakin kiinniottopäivänä. Pojat oli yhessä lähteny ehtoolla sääksmäentien nesteelle (pikkolo) ostaan limpparia. Tuomas oli matkalla laittanu äidilleen viestiä, että pistää rahaa et saavat juotavaa. Äippä laitto rahaa ja Tuomas vastas kiitos. Kotimatkalla pojat sitte raudoitettiin sääksmäentiellä. Ne oli vielä lähtiessään jättäny avaimet kotioveen, että pääsee takasin sisälle, mutta seuraava kuka niistä ovista kulki oli poliisi joka saapu paikalle kertoon, että nyt on pojat napattu.

Ja siis nää Tuomaksen ja äidin väliset viestittelyt ja muut on ihan tietoja, ei mitään mutuilua tai spekua. Lähteitäni en ala paljastaan, koska ei tähän asiaan liity, mutta luottoluokitus tiedoille on todella kova.

Ja ihan semmosena "hauskana" tietona vielä, että tossa pidästilannekuvassa mitä lehdistössäkin jaetaan, niin toi punapaitanen kaveri on Aleksi, ei suinkaan Tuomas. Eli ihan väärällä henkilöllä "mainostetaan" tätä tekijää
Nyt tuli Zeizeiltä ihan uutta ja arvokasta tietoa tähän ketjuun pitkästä aikaa. Ei mitään turhaa spekulaatioata. Veljeä kun ei pidetty pitempään pidätettynä/vangittu samalla, niin poliisilla täytyy olla aika varma tieto siitä, että Tuomas on tehnyt teon yksin.
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. :D
Kuhanhaistelen
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Kuhanhaistelen »

Itse kerroin alussa tuosta 0.31 tulleesta snäpistä siksi, että se ampui alas Vesan 0.10 kuulemat äänet. En missään vaiheessa sanonut, että se olisi viimeinen uhrin lähettämä kuva. Se oli viimeinen meille tullut kuva.
Täällä kerrottiin jonkun saaneen uhrilta snäpin 1.20. Itse kuulin erään kaverin saaneen viestiä vielä ennen kahta (tämän kaverin siskolta kuultu jo viikko sitten). Ja tämä kaveri oli ollut mukana myös grillillä.
Myös se, että uhria olisi viillelty, on kuultu melko luotettavasta lähteestä, mutta tähän suhtaudun silti vähän varauksella.
Juiceman
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Juiceman »

Löytyyköhän tuo kiinniotto video vielä jostain? Vaikka olikin huonolaatuinen, olisi mielenkiintoista nähdä se kokonaisuudessaan vielä kerran. Varsinkin nyt kun tietää kuka on kuka. En ainakaan Ylilaudalta heti löytänyt.
Pesukarhu
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

poliisikoiran pentu kirjoitti: Ke Kesä 12, 2024 8:52 am ^ Kun yksi käsittää väärin niin pian toinenkin...Tässä ketjussa ei ole pitkään aikaan syyllistetty uhrin vanhempia (mikä olisikin julmaa). On vaan yritetty kyseenalaistaa Iltalehden tuoretta väitettä, että teko olisikin alkanut vasta klo 1.40.
Juuri tämä.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Täytekakku Koskinen »

Juiceman kirjoitti: Ke Kesä 12, 2024 12:04 pm Löytyyköhän tuo kiinniotto video vielä jostain? Vaikka olikin huonolaatuinen, olisi mielenkiintoista nähdä se kokonaisuudessaan vielä kerran. Varsinkin nyt kun tietää kuka on kuka. En ainakaan Ylilaudalta heti löytänyt.
Kuva löytyi, jos se yhtään autaa.
Kuva
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. :D
Keplotteleva konna
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

Kuhanhaistelen kirjoitti: Ke Kesä 12, 2024 11:45 am Itse kerroin alussa tuosta 0.31 tulleesta snäpistä siksi, että se ampui alas Vesan 0.10 kuulemat äänet. En missään vaiheessa sanonut, että se olisi viimeinen uhrin lähettämä kuva. Se oli viimeinen meille tullut kuva.
Täällä kerrottiin jonkun saaneen uhrilta snäpin 1.20. Itse kuulin erään kaverin saaneen viestiä vielä ennen kahta (tämän kaverin siskolta kuultu jo viikko sitten). Ja tämä kaveri oli ollut mukana myös grillillä.
Tämä yhdistettynä poliisin tiedustelemiin havaintoihin 1.40-2.00 reitiltä, jossa sekä uhri että tekijä ovat tallentuneet kameroihin, vain vahvistaa käsitystäni siitä, että itse teko on tapahtunut vasta kahden aikoihin.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Juiceman
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Juiceman »

Pari päivää sitten täällä kierteli Instagram tili mikä oli mahdollisesti tekijän. Nimi, syntymävuosi ja entinen paikkakunta täsmäsi. Näyttää olevan sama paita profiilikuvassa kun tässä kiinniotossa (valkoinen ja musta raita hihassa)
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Celsius kirjoitti: Ti Kesä 11, 2024 7:26 pm
Patologin lausunto oli tuskin saatavilla heti pian uhrin löytymisen jälkeen?
Tod näk ei aivan heti rikospaikalla, mutta jokusen tunnin sisällä kyllä. Ei siinä oikeuslääketieteen tutkija(t) voi viivytellä.
...uskon, että uhri löytyi jo yöllä.
Löytyi aamulla noin kello kuuden aikaan. Kaverit löysivät.
X X X X X
Vastaa Viestiin