Aili Sarpio katosi sairaalasta Heinolassa 1988

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
atzq92
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja atzq92 »

Kyllä temen teoria vesistöstä on järkevin! Suomessa tuskin reumasairaalan henkilökunta on syyllistynyt murhaan !
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

atzq92 kirjoitti:Suomessa tuskin reumasairaalan henkilökunta on syyllistynyt murhaan !
No ei ehkä murhaan, mutta vahinkoon tms..? En tiedä.

Eihän Suomessa pitänyt kouluammuskelutkaan olla mahdollisia vielä vuosi sitten.

Insuliinisurmaajiakin on vain elokuvissa ja ulkomailla.

Ei Suomi mikään lintukoto ole.. ei ole koskaan ollut.
"Yöperho on koteloitunut"
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Niin, niin kauan kun Suomessa asuu ihmisiä, kaikki ihmisistä aiheutuvat tapahtumat ovat mahdollisia. Jopa todennäköisiä ajan kuluessa.

Vaikka kieltämättä kuulostaakin erikoiselta, että hoitohenkilökunta olisi murhannut... Mutta se kuulostaa minusta vielä erikoisemmalta, että henkilö olisi onnistunut tappamaan itsensä jättämättä jäljelle ruumista. Itsemurhaan en usko hetkeäkään, mutta onnettomuuden mahdollisuuteen kyllä. Sarpio on voinut esimerkiksi käydä hieman haistelemassa tuulia rannalla, kurottaa pikkukiveä vedestä ja hups.

Jotenkin edelleen kääntyy uudestaan ja uudestaan ei-tahallisen kuolemantuottamuksen kannalle.
Nettie
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Nettie »

Clyde kirjoitti:Nettie, en usko että Aili olisi lähtenyt reumasairaalaan vain karatakseen sieltä ;)
No okei joo, en ollut tietoinen että hän on itsensä sinne kirjannut. Mutta kuitenkaan en luokittelisi tuota karkaamiseksi. Olen itsekin mennyt mm. markkinoille ja huomattuani ettei ollut minun juttu, lähtenyt sieltä. En kategorioisi karkaamiseksi.

Ailin poistumiseen olisi voinut riittää vaikka huono sänky. Että "jahas, minäpä en tänne jää".

Mutta joo, ehkä nämä on aika kaukaa haettuja.
"Kustannusleikkausten vuoksi on tunnelin päässä näkyvä valo tilapäisesti sammutettu."
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Nettie kirjoitti:Olen itsekin mennyt mm. markkinoille ja huomattuani ettei ollut minun juttu, lähtenyt sieltä. En kategorioisi karkaamiseksi.
Vaikka markkinat eivät ole minunkaan juttu (ellei sieltä saa hattaraa) en silti usko että Aili olisi reumasairaalaan lähtenyt hakemaan apua särkyihinsä ja sitten todennut että jahas, ei täältä saakaan hattaraa ja lähtenyt kotiin keskellä yötä.
Ehkä Aili on johonkin (mihin) herännyt yöllä vaikka on ottanut unilääkettä ja lähtenyt (mihin) ja kohdannut määränpäänsä.
Pitää muistaa että vuosi on ollut 1988 ei suinkaan 2008. Eli mitä tahansa on voitu piilotella helpostikkin asiaan liittyen.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Clyde kirjoitti:en silti usko että Aili olisi reumasairaalaan lähtenyt hakemaan apua särkyihinsä ja sitten todennut että jahas, ei täältä saakaan hattaraa ja lähtenyt kotiin keskellä yötä.
Sori OT, mutta tätä joutui nauramaan ihan vedet silmissä :lol: :lol:
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Kyllä Imovane voi aiheuttaa sekavuutta, tai joissakin tapauksissa myös esim unissakävelyä on esiintynyt.
Riippuu pitkätli siitä onko potilas allerginen lääkkeelle ja onko hänellä muuta lääkitystä eli lääkkeiden yhteisvaikutuksesta. Ikäihmisen elimistö saattaa reagoida lääkitykselle voimakkaammin.
Jos hän on ollut muuten hyvässä kunnossa, eli pystynyt hyvin liikkumaan, niin onhan hän voinut myös pidemmän matkan kävellä.
Aariel
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Harriet Makepeace kirjoitti:Kyllä Imovane voi aiheuttaa sekavuutta
Onko sinulla antaa joitain esimerkkejä, joissa näin olisi käynyt? Tiedän kyllä, että kaikissa lääkkeissä on omat varoituksensa, mutta harvoin ne käyvät toteen. Siksi kiinnostaa. Ja ajatellaanpa vielä, että Imovane-annos on ollut todella pieni. Oliko 7,5mg:sta puolet vai vielä pienempi?
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Kokemuksia on, kyseessä oli siis aivan lähipiirin kuuluva ikäihminen. Kyseessä oli kerta-annos.

http://www.laakeinfo.fi/%5CMedicine.asp ... IS_IMOVANE
miinushka
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja miinushka »

Imovanesta:

4. MAHDOLLISET HAITTAVAIKUTUKSET

Yleiset (1-10:llä käyttäjällä 100:sta): suun kuivuus (suuhygienia on tärkeää) ja makumuutokset (kitkerä maku), jotka ovat tavallisesti ohimeneviä. Uneliaisuus. Nämä haittavaikutukset ovat riippuvaisia annoksen suuruudesta ja häviävät tai vähenevät, kun annosta pienennetään.
Melko harvinaiset (alle 1 käyttäjällä 100:sta): päänsärky, pahoinvointi ja huimaus.
Harvinaiset (alle 1 käyttäjällä 1000:sta): aggressiivisuus, sekavuus, ärtyneisyys, käyttäytymishäiriöt, johon voi liittyä tilapäinen muistinmenetys, hallusinaatiot, painajaisunet, unissakävely ja ihottuma.
lähde:http://www.laakeinfo.fi/%5CMedicine.asp ... IS_IMOVANE

edit: eli melko usein mielestäni kuitenkin noita haittavaikutuksia esiintyy, loppujen lopuksi. Aina on mahdollista, että itse on se yksi sadasta/tuhannesta/kymmenestä tuhannesta, joka saa haittavaikutuksia lääkkeen vuoksi.
Quis custodiet ipsos custodes?
Aariel
Vic Mackey

Jep, kiitos tiedoista. Tiedän kyllä miten Imovane vaikuttaa ja mitkä haittavaikutukset ovat, mutta itse kun en ole koskaan kuullut/nähnyt sen aiheuttaneen mitään pahempia haittavaikutuksia kenellekään.
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Imovane on varmaan yksi niistä tekijöistä jotka tämän Ailin ikävän ketjun aiheutti. Olen ollut vanhusten kanssa niin sairaaloiden osastoilla kuin kotihoidossa ja varsinkin yövuorossa huomaa miten eri unilääkkeet vaikuttaa. Toiset käy pissaamassa mihin sattuu, toiset tallustelee käytävillä ja osa nukkuu rauhallisesti.
Priora
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Priora »

Minä ainakin näin kerran ihme valveunia/hallusinaatioita kun otin Imovanea krapulassa, joten kyllä se voi sekavuuttakin aiheuttaa.
Aariel
Vic Mackey

Priora kirjoitti:Minä ainakin näin kerran ihme valveunia/hallusinaatioita kun otin Imovanea krapulassa, joten kyllä se voi sekavuuttakin aiheuttaa.
Tuo on mulle ihan normikrapula :lol:
X-tine
Jack Bauer

Mikä olisi ollut syy lähteä ulos?

Viesti Kirjoittaja X-tine »

Harriet Makepeace kirjoitti:Kyllä Imovane voi aiheuttaa sekavuutta, tai joissakin tapauksissa myös esim unissakävelyä on esiintynyt.>>Jos hän on ollut muuten hyvässä kunnossa, eli pystynyt hyvin liikkumaan, niin onhan hän voinut myös pidemmän matkan kävellä.
Joku vuosi sitten sattui sellainen tapaus, että sairaalassa ollut potilas päätti lähteä tupakalle ulos. Ovi rapsahtikin lukkoon - ei avainta, ei puhelinta...
Jos Sarpiolle unilääke aiheutti hallusinaation. Oli varmaan ollut vaikea saada unta ja oli ehkä käynyt mielessä mennä nukkumaan muualle. Sitten näki unta, että kyyti odotti... Ja lähti ulos. Kun elimistö alijäähtyy, aivot eivät toimi vaan voi tulla vielä hullumpia juttuja. Meni rantaan, luiskahti laiturilta..
En tiedä.
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
Vastaa Viestiin