Eura 4.6.2024: Suunnistaja löysi metsästä ruumiin - tunnistettiin lopulta syksyllä
-
Neiti Felicity Lemon
- Alokas
Re: Eura 4.6.2024: Suunnistaja löysi metsästä ruumiin
Jos oikein muistan, jossain lehtijutussa mainittiin, että ruumis löytyi mahallaan makaamasta (oliko näin?). Tällainen löytymisasento saattaa kertoa, että henkilö olisi itse kaatunut maahan äkillisesti, olisko siis kyse sairauskohtauksesta? Jos henkilö olisi ollut vielä hereillä kaatumisen jälkeen eli tajuissaan, olettaisi, että hän pyrkii kääntymään selälleen tai kyljelleen, parempivointisena jopa istuma-asentoon. Näin ei tässä ollut käynyt.
Tosin mahallaan löytyminen voisi viitata myös siihen, että vainaja olisi esim. väkivalloin heitetty maahan jostain, esim. pakettiauton tavaratilasta, eikä ole ollut tällöin väliä, mihin asentoon vainaja on jäänyt.
Elossa oleva henkilö ei jää maahan itse makaamaan mahalleen odottaen kuolemaa, sillä tässä asennossa on vaikea hengittää pidemmän päälle varsinkin kun sammaleet ja aluskasvillisuus pyrkii suuhun sisään. Mitä mieltä olette?
Tosin mahallaan löytyminen voisi viitata myös siihen, että vainaja olisi esim. väkivalloin heitetty maahan jostain, esim. pakettiauton tavaratilasta, eikä ole ollut tällöin väliä, mihin asentoon vainaja on jäänyt.
Elossa oleva henkilö ei jää maahan itse makaamaan mahalleen odottaen kuolemaa, sillä tässä asennossa on vaikea hengittää pidemmän päälle varsinkin kun sammaleet ja aluskasvillisuus pyrkii suuhun sisään. Mitä mieltä olette?
-
Allan Kurma
- Theo Kojak
Tuo asento on kyllä paljon puhuva. Ei kylmissään oleva mene tuollaiseen asentoon. Sairaskohtaus tai väkivalta taas kaataa niille sijoilleen.Neiti Felicity Lemon kirjoitti: Su Kesä 16, 2024 6:25 pm Jos oikein muistan, jossain lehtijutussa mainittiin, että ruumis löytyi mahallaan makaamasta (oliko näin?). Tällainen löytymisasento saattaa kertoa, että henkilö olisi itse kaatunut maahan äkillisesti, olisko siis kyse sairauskohtauksesta? Jos henkilö olisi ollut vielä hereillä kaatumisen jälkeen eli tajuissaan, olettaisi, että hän pyrkii kääntymään selälleen tai kyljelleen, parempivointisena jopa istuma-asentoon. Näin ei tässä ollut käynyt.
Mietin tässä että lähistöllä asuu ainakin yksi ”erakko” jolla ei taida kontakteja olla juuri keneenkään. Pitääpä kysellä onko miestä näkynyt. Fillarilla näkee joskus harvoin liikkeellä
Yö ja aamu jokainen
jollekin on viimeinen
joka aamu, joka yö
jonkun sydän riemuin lyö
jonkun osa ikiyö
jollekin on viimeinen
joka aamu, joka yö
jonkun sydän riemuin lyö
jonkun osa ikiyö
-
Montalbano
- Nikke Knatterton
Meinaatko erakolla E.T:aa? Joo taitaa asua lähiseudulla ja lenkkeillä tuolla. Käsittääkseni on hengissä vielä
-
Allan Kurma
- Theo Kojak
Ei olla samassa henkilössä.Montalbano kirjoitti: Su Kesä 16, 2024 7:21 pm Meinaatko erakolla E.T:aa? Joo taitaa asua lähiseudulla ja lenkkeillä tuolla. Käsittääkseni on hengissä vielä
Yö ja aamu jokainen
jollekin on viimeinen
joka aamu, joka yö
jonkun sydän riemuin lyö
jonkun osa ikiyö
jollekin on viimeinen
joka aamu, joka yö
jonkun sydän riemuin lyö
jonkun osa ikiyö
Villi veikkaus. Sydäri.
Jospa nyt kuitenkin on se ihan normaali tapaus,lähteny lenkille ja saanu kohtauksen...
Hyvä ratkaisu, tuo mielenrauhan sinulle. Ja "vastuuvapauden", jonka toki jo ootte saavuttaneetkin.Eerjah kirjoitti: Su Kesä 16, 2024 8:16 pm Hei nimimerkki Tupla!
Haettu työtehtävä oli matalaa koulutustasoa edellyttävä ja toimipisteitä on useampia Suomessa. Yhteystiedot olivat molemmissa, hakemuksessa ja "CV:ssä", mutta ei meillä ole mahdollisuutta/lupaa selvittää henkilötietojen 100% aitoutta jos hakuprosessi ei etene. Osoite oli poste restante Turussa. Siinä ensimmäisessä "CV:ssä" luki, että kirjoittaja on puhelinnumeronsa lähettänyt poliisille jo aiemmin ja suunnilleen, että: "he eivät tule tekemään asialle mitään, koska syytteen nostaminen tekisi kaikesta julkista ja paljastaisi poliitikkojen antavan ennemmin tappajan kulkea vapaana kuin ottavat riskin valtansa menettämisestä". Siksi se jälkimmäinen olikin niin karmivaa lukea, koska välissä oli useampi kuukausi aikaa. Menen huomenna kertomaan asiasta poliisilaitokselle, ehkä sen ensimmäisen "CV:n" voi jotenkin palauttaa jos viranomainen käskee niin tekemään (jäähän kaikki tietokoneeseen/internettiin mikä sinne laitetaan, eikö niin?).
On sitten jo tehnyt jotain tai vasta suunnittelemassa atakkia. Toivottavasti viranomaiset tavoittavat ja tsekkaavat asearsenaalin ja pääkopan tilanteen. Nämä ääriaineksethan nykytrendien mukaisesti tulostavat aseita ja tekevät someoppien avulla pommeja
Ketjun tapauksessa on ollut oma vaivansa rämpiä tuolta soratieltä sadan metrin päähän tuolle uralle, heikkokuntoiselle voisi sydärin ehkä aiheuttaakin, mutta kyllä siinä tapauksessa on sitten joku ihan muutaman kilometrin säteeltä. Kävellyt tai tarponut talvikengissään kuolemaansa. Surullista.
Huomenna eli maanantaina luulisi infottavan tutkinnan tilasta.
Potus:" – Tulee kaveri, jolla on hyvä puheenparsi. Sitten hänet valitaan, ja yhtäkkiä ollaan jumissa miehen kanssa, joka on idiootti, Trump sanoi skenaariosta, jossa presidentiksi valitaan henkilö, joka ei ole läpäissyt kognitiivista testiä."
^
Eerjah: hyvä juttu, kuten edellä jo mainittiin.
Kyllä ne kaikki on nettiin laitetut on tarvittaessa palautettavissa, joten älä stressaa sillä.
Oli niin tai näin niin olisihan tuo hyvä selvittää, kun ei tiedä, millaisesta hullusta on kyse.
Itse oon muutaman kerran saanut tajunnanmenetyksen, mutta aina kopsahtanut selälleen. Sydäristä en (onneksi) tiedä.
Ja onhan näitä kadonneita muitakin...
Eerjah: hyvä juttu, kuten edellä jo mainittiin.
Kyllä ne kaikki on nettiin laitetut on tarvittaessa palautettavissa, joten älä stressaa sillä.
Oli niin tai näin niin olisihan tuo hyvä selvittää, kun ei tiedä, millaisesta hullusta on kyse.
Itse oon muutaman kerran saanut tajunnanmenetyksen, mutta aina kopsahtanut selälleen. Sydäristä en (onneksi) tiedä.
Ja onhan näitä kadonneita muitakin...
No loogisinta tietenkin, mutta miksi kukaan ei häntä oo kaivannut?Tessu kirjoitti: Su Kesä 16, 2024 8:25 pm Jospa nyt kuitenkin on se ihan normaali tapaus,lähteny lenkille ja saanu kohtauksen...
Se tässä mättää paljon.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
-
Allan Kurma
- Theo Kojak
Sekin mättää että kuka lenkkeilee umpimetsässä. Lisäksi ne sorrelin klopot nyt ei varsinaisesti ole mitkään lenkkikengät. Mä pidän vastaavia tallihommissa, lenkille sitten ihan toisenlaiset kengät.
Yö ja aamu jokainen
jollekin on viimeinen
joka aamu, joka yö
jonkun sydän riemuin lyö
jonkun osa ikiyö
jollekin on viimeinen
joka aamu, joka yö
jonkun sydän riemuin lyö
jonkun osa ikiyö
Nuo kengät jostain syystä tuntuu minusta nuoremman ihmisen kengiltä, mutta näissähän on kumisaapasmainen kärki, joten sellaiset sopivat metsässä rämpimiseenkin hyvin.
Vatsallaanhan tuo näkyi ilmoituksen mukaan tosiaan olevan, itse olen löytänyt sairauskohtaukseen menehtyneen vatsaltaan, tosin hänellä oli kasvot näkyvillä niin, että luulin hänen "tarkkailevan" jotain. Mutta veikkaan, että kohtauksen saadessa voi oikeastaan kaatua miten vain?
Mutta parkatakki, voi olla naisellakin, samoin Sorel Caribou kenkiä on miesten ja naisten mallia.
Ei voi sulkea minusta pois, etteikö olisi nainen.
Stock & hank -merkillä sain itse yhden Tokmanni-osuman, mutta mitään tuotetta siellä ei näy. Olisi hyvä tietää milloin siellä on ollut ko merkin takkeja.
Tuli myös Citymarket Iso Omena, muttei sielläkään mitään myyntiartikkelia.
Onko näissä ollut joskus myynnissä näitä, vai tuleeko nämä hakukoneeseen jostain muusta syystä?
Tämän vuoden maaliskuussa näyttäisi olleen tuon merkin miesten takki myynnissä tori.fi:ssä. Ehkä vainaja on ollut ostaja?
(Ei näytä olevan mikään yleinen vaatemerkki ainakaan enää.)
Vatsallaanhan tuo näkyi ilmoituksen mukaan tosiaan olevan, itse olen löytänyt sairauskohtaukseen menehtyneen vatsaltaan, tosin hänellä oli kasvot näkyvillä niin, että luulin hänen "tarkkailevan" jotain. Mutta veikkaan, että kohtauksen saadessa voi oikeastaan kaatua miten vain?
Mutta parkatakki, voi olla naisellakin, samoin Sorel Caribou kenkiä on miesten ja naisten mallia.
Ei voi sulkea minusta pois, etteikö olisi nainen.
Stock & hank -merkillä sain itse yhden Tokmanni-osuman, mutta mitään tuotetta siellä ei näy. Olisi hyvä tietää milloin siellä on ollut ko merkin takkeja.
Tuli myös Citymarket Iso Omena, muttei sielläkään mitään myyntiartikkelia.
Onko näissä ollut joskus myynnissä näitä, vai tuleeko nämä hakukoneeseen jostain muusta syystä?
Tämän vuoden maaliskuussa näyttäisi olleen tuon merkin miesten takki myynnissä tori.fi:ssä. Ehkä vainaja on ollut ostaja?
(Ei näytä olevan mikään yleinen vaatemerkki ainakaan enää.)
Lisäksi ruumis on kai ollut nostettavissa, eli ei kovin vanha.
Jos on pahasti hajonnut, niin kai kuitenkin yritettäisi poistaa "ehjänä" ja maa-ainesta tulisi jotenkin kaavittua mukaan, vaatteet tuskin pitävät täysin kasassa jos olisi kokonaan hajonnut.
Ilmeisesti ei mitään korujakaan, ei mainintaa päähineestä, käsineistä, hiusten pituudesta/väristä tai päälysvaatteiden alla olevista vaatteista.
Hampaat, oliko tekarit
saattaisi helpottaa ikäryhmän rajaamista.
Jos on pahasti hajonnut, niin kai kuitenkin yritettäisi poistaa "ehjänä" ja maa-ainesta tulisi jotenkin kaavittua mukaan, vaatteet tuskin pitävät täysin kasassa jos olisi kokonaan hajonnut.
Ilmeisesti ei mitään korujakaan, ei mainintaa päähineestä, käsineistä, hiusten pituudesta/väristä tai päälysvaatteiden alla olevista vaatteista.
Hampaat, oliko tekarit
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Pehmytkudokset lienee hajonneet koska sukupuolesta ei oltu varmoja. Elokuvissa kuolinsyyntutkija katsoo lantion luita ja sekunnissa voi todeta sukupuolen.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
- poliisikoiran pentu
- Olivia Benson
Olisiko tässä uusi "Maunulan muumio", ts. ihminen, josta kukaan ei ole tehnyt katoamisilmoitusta. Löytöpaikka eli "metsäkoneen jättämä ura" ylämäessä soratieltä viittaa minusta ulkoilijaan. Samoin kuin lompakon ym. kotiin jättäminen. Ulkoilija on valinnut maastosta helpomman reitin (soratien ja uran) ja saanut ylämäessä sydärin? Liikkeellä takatalven aikoihin?
Itsarin tekijä olisi minusta mennyt syrjemmäs umpimetsään.
Löytöpaikka Ilta-Sanomissa: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010502737.html
Ehkä uhri oli matkalla katsomaan metsäpalstaansa tai sitten avosuolle karpaloita poimimaan, nehän ovat parhaita pakkasen jälkeen, selittäisi talvitakin, tullut polkupyörällä, jonka joku ohikulkija on varastanut.
Ulkomainen komennusryhmä, lähellä Harjavallan suurteollisuuspuisto, työ päättynyt ja jääty ryyppäämään, yksi tukehtunut oksennukseen ja muut siirtäneet vainajan vaikka maton avulla metsään ja lähteneet maasta, tietäen, että uhrilla ei läheisiä sukulaisia kyselemässä.
Ulkomainen komennusryhmä, lähellä Harjavallan suurteollisuuspuisto, työ päättynyt ja jääty ryyppäämään, yksi tukehtunut oksennukseen ja muut siirtäneet vainajan vaikka maton avulla metsään ja lähteneet maasta, tietäen, että uhrilla ei läheisiä sukulaisia kyselemässä.